12 Temmuz 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

12 Temmuz 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

İIsviçreye bal satan bir ! l köylü B. Salim Arıcı...
 Şark misakının imzası münasebetile Dost Irak kralı ile Atatürk arasında çok samimi telgraflar teati edildi Şark misakının...
 Istanbulda suzuzluk tehlikesi var mıdır? Bendlerde su azalmakla beraber terkos eskisi gibi bol bol akıyor İstanbul havalisine
 EDikkatlerı Samimi olalım! Dün bir refikimiz, şöyle yazıyordu: «Filânca vekil evvelki gün Yakacığa giderek bazı tedkikatla
 Büyük bir felâket atlatıldı Akayin binlerce yolcu ile dolu olan iki vapuru - Timanda çarpıştı — Iki yolcu yaralandı, bütün

Doktor ŞEVKET HÜSNÜ TARAY (Kulak, burun mütehassıs) Cağaloğlu Nuru- Haydarpaşa hastanesi i 32, her gün saat 3den nı kabul eder. Salı kadar fıkataya meccanen —— ma Sene 19 — No, 6729 — Fiati her yerde 5 kuruş PAZARTESİ 12 Temmuz 1937 TAYYARE PİYANGOSU Kazanan numaraları 4 üncü sahifemizde okuyunuz. Şark misakının imzası münasebetile Dost Irak kralı ile Atatürk arasında çok samimi telgraflar teati edildi ark misakının imza merasimi nasıl oldu? İran Başvekilile Afgan, Irak ve Türkiye hariciye vekillerinin nutukları - Neşredilen resmi tebliğ Ni Atatürk Ankara 11 (A.A.) — Saadabad'ta İmza edilen şark misakı münasebetile Irak kralı Gaziyülevvel de Relsicum- hurumuz Atatürke pek samimi bir tebrik telgrafı çekmiştir. Bu telgrafı ve Atatürkün verdikleri muhabbetkâr cevabı aynen neşrediyoruz; Ekselâns Kemal Atatürk Türkiye Reisicümhuru ANKARA Şark anlaşmasını tesbit ve tebyin eden dört kardeş ve dost memleket arasında münakit Saadabad misaki- nın imzası münasebetile, siz ekselân- sa, en hararetli tebriklerimizi bildir- mekle bahtiyarız. Bundan sonra çö- zülmez bir bağla birleşmiş olan mem- Ieketlerimiz, bu hadise yolu ile sami- mi ve verimli işbirliklerini sulhün hiz- metine koyabileceklerdir. Siz ekselân- sın saadeti ve Türk milletinin refahı hakkında en samimi temennilerimizi ifade için bu fırsatlan istifade ediyo- ruz, GAZİYÜLEVVEL Irak kralı majeste Gaziyülevvel hazretleri BAĞDAD Saadabad misakının imzası müna- sebetile göndermek lütfunda bulun- dukları dostane telgrafı büyük bir memnuniyetle aldım. Birbirine ka! deşlik ve dostluk rabıtalarile bağlı Irak Kralı Gaziyülevvel dört devletin dünya sulhu yolunda ve- rimli bir teşriki mesaisini temin ede- cek olan bu misakı memleketlerimiz (Devamı 10 uncu sahifede) “Istanbulda suzuzluk tehlikesi var mıdır? Bendlerde su azalmakla beraber terkos eskisi gibi bol bol akıyor İstanbul havalisine uzun müddet- tenberi yağmur yağmamıştır. Bu se- beble bir kuraklık tehlikesi baş göster- miştir: Bostan -sahibleri kuraklıktan dehşetli şikâyetçidirler. Aylardanberi | yağmur yağmadığı için sebzeler iyi | Yetişememiş, bir kısmı yanmıştır. Bir | bostan sahibi diktiği bütün domates | fidelerinin yandığından acı acı şikâ- | Kuraklık yüzünden | üksektir. Yerli | 4-5 kuruştan, yet etmektedir. bu sene sebze fiatleri patlıcanın tanesi hi domatesin kilosu 10-125 kuruştan aşağı satılmıyor. Misırların da mühim bir kısmı yanmıştır, I Kuraklık yüzünden sular da azal | mağa başlamıştır. Bendlerdeki suyun seviyesi dört metre kadar alçalmış- | tar. Uzun müddettenberi suyun buka- dar alçaldığı görülmemişti. Diğer ta- raftan Hamidiye suyu da azalmakta- dır, Bir teneke su eskisine nisbetle (Devamı 10 uncu sahifede) İsviçreye bal satan bir köylü B. Salim Arıcı Milli küme maçları dün bitti Fenerbahçe şampiyon oldu Galatasaray Beşiktaşı 3-1 yenerek ikincioldu Dünkü maçta Fenerbahçe Güneşi 3-1 yendi (Maçların tafsilâtı spor sahife mizdedir.| Me — eni a ii la Kral Karol Pariste | Paris 11 (A.A) — Kral Karol ser gideki Rumen pavyonunu açmak | üzere Parise gelmiştir. II Dikkatle r: Samimi olalım! Dün bir refikimiz, şöyle yazıyordu: «Filânca vekil evvelki gün Yaka- cığa giderek bazı tedkikatla bulun- muştur.» Ötedenberi de âdettir: «Filânca mühim mevkü işgal eden zat Nis havalisinde tedkik seyahali- ne gitmiştir.» diye de yazarlar... Geçenlerde başka bir gazete «İsti- rahatle meşgul olmuştur» tabirini kullanmıştı. Biraz samimi olalım: Niçin «Gez- meğe gillin diye yazılmıyor? Yüksek bir vazifesi olan ve o vazifede yorulan insan, biraz da dinlenmek, gezmek, eğlenmek hakkın: haiz değil midir ki, bu, aytp halinde saklanmak iste- | bir surette bindirmiştir. şiddetli olmakla beraber, Burgaz va- | purunun ön tarafındaki bir kaç sa- | limanda Dün akşam, limanda müthiş bir facia ile neticelenmesine ramak kal- mış olan bir vapur çarpışması olmuş- tur, Bu hususta yaptığımız tahkika- tın neticesini yazıyoruz: Akâyın Ki öy vapuru 8,5 posta- sını yapmak üzere Köprüden kalka- rak Kadıköyüne giderken, burnunu döneceği sırada Yalova ve Adalardan tıklım tıklım yolcu ile Köp- rüye gelmekte olan Burgaz vapuru- na rasladıştır. İki vapur, karşılıklı düdük çalarak kendilerine yol verilmesini istemişler- dir. Fakat, kaptanları buna aldırış etmemişler, yollarma devam etmiş- lerdir. Bu vaziyel karşisında çarpışmanın önüne geçilmesine imkân kalmamış- tır. Bir iki dakika sonra Kadıköy va- puru, Burgaz vapurunun baştarafın- dan bir kaç metre aşağısına amudi Müsademe çı zedelenmiştir. Eğer, sadme Bur- Baz vapurunun ortasına rasgelseydi, vapur ikiye bölünerek bin beş yüzü niyor?... Gezince «Gezdiz , çalışınca «Çalış- tn desek hem daha doğru yazmış, hem de, samimiyet göstermiş oluruz, “ «Hazretleri» nin bile resmen kal. dırıldığı demokrasi devrinde bu ku» ruhu vüstailiklere me hacet var?... Saray- | geçen yolcusundan - bir çoğu, müsa- | demeyi takip eden kargaşalık esna- İ & Akayin binlerce yolcu ile dolu olan iki vapuru çarpışlı ilki yolcu yaralandı, bütün yolcular büyük bir korku geçirdiler Çarpışma biraz daha şiddetli olsaydı yüzlerce kişinin boğulması muhakkaktı yapurlardan Burgaz sında boğulacaktı. Yolcuların feryadı İki vapurun müsademesini, içlerinde bulunan 2000 küsur yolcunun müt- hiş feryatları, telâşları, takip etmiş, yolcular batacakları zannile birbiri- ne girmişler, cankurtaran simitleri- ne sarılmışlar ve içlerinden bazıları da kurtulmak için denize atlamak istemişlerdir. Sadmeye uğrıyan Burgaz vapuru- nun hasara uğrıyan yerleri muayene edilmiş, batma tehlikesi olmadığı gö- Tülerek yolcular teskin edilmişler ve bu sayede denize atlamanın önüne geçilmiştir. Yalnız çarpışma esnasında, Burgaz vapurunun Ön larafında bulunan Despina namında bir Rum kadının Ayakları kırılan demir parmaklıklar (Devamı 2 wci sahifede) PAZARTESİ KONUŞMALARI Uyanık bir ruh, sağlam bir vücud Yazan: Hasan Âli Yücel (Altıncı sahifemizde okuyunuz) bu adamı gözümüzün önünde döğdü!. — Vallahi döğmedim bayım, «Geçen haftaki maç nasıl oldu?.» diye sor- du, anlattım.