12 Temmuz 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

12 Temmuz 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Bahife 8 AKŞAM 42 Temmuz 1837 Fenerbahçe milli küme şampiyonu oldu Dünkü son maçları Fenerbahçe ile Galatasaraylılar 3-1 neticelerle kazandılar Bazı spor siyasilerinin çıkardığı bir dedikoduyu, sahada bütün varlıklarile oyniyan 22 futbolcünün didinmesi t Dün Taksim stadında milli küme- nin son iki maçı oynandı. Bu maç- lardan sonra Fenerbahçe en yakın rakibinden iki puan farkla ve tah- min edildiği üzere milli kümenin ilk şampiyonu oldu. Maçların tafsilâtı- na geçmeden Fenerbahçelileri tebrik ederiz. Galatasaray 3 - Beşiktaş 1 Hakem: Milli takımın eski solaçığı Btüri, Takımlar Beşiktaş: Mehmed Ali - Enver, Fa» ruk - Rifat, Suldur, Feyzi - Hayati, Rıdvan, Nazım, Hüsnü, Eşref, Galatasaray: Avni — Salim, Lüt- İl - Eşlak, Nubar, Suavi - Danyal, Gündüz, Bülend, Selâhaddin, Bülend. İlk dakikalarda Beşiktaş hâkim oyruyordu. Dördüncü dakikada Hüs- nü gollük vaziyete girdiyse de topu basile avula attı. Hemen arkasından Nozamın kafa vuruşundan çıkan top Aminin elinde kaldı. Galatasaray, bir müddet sonra, mukabil akınlara bastadı. Gündüzün otuz metreden sal'adığı top kale yanından dışarı çıktı Beşiktaşın hâkim oyunu on beşin- ci dökikaya kadar devam etti. Bugün cidden güzel bir oyun çıkartan Gala“ tasaray merkez muavini Nubar mu- hacimlere mütemadiyen gollük va- r hazırlıyordu. Fakat fena oy- a birbirile yarış'eden Selâ- e küçük Bülend bir düziye to- orlardı. Yirminci dakikaya / şiktaş kalesi adam akıllı Ga- latasarayın tazyik çen'beri içine girdi. | Yirmi üçüncü dakikada kaleye ya- kın bir yerden Beşiktaş aleyhine ve- rilen #irikiki Suavi kale istikametine | i. Topa âni bir çıkış yapan Gün- | kafa vurmak istedi, fakat vura» | vadı, bununla beraber bu hareketi kaleci Mehmed Aliyi aldattı ve top sol köşeden Beşiktaş kalesine girdi. Hemen iki dakika sonra solaçığa kaçan merkez muhacim Bülend kale önüne güzel bir pas gönderdi. Fakat Selâhaddin eline geçen diğer güzel fırsatlar gibi bunu da kullanamıya- rak topu kale üstünden uçurdu. Be- | şiktaşın cağdan inkişaf eden muka- bil akını birdenbire Galatasaray ka- * lesi önünü buldu. Hayatinin güzel ortalayışru sıkı bir kafa vuruşile ka- leye gönderen Nazım âz kaldı bera- berlik sayısını yapıyordu. Fakat çok şansli bir gününde bulunan Avni gü- zel bir pinojnle bu gole mani oldu. Avninin kısa degajmanını yakalıyan Rıdvan on sekiz çizgisine yakın bir yerden sıkı bir şüt çekti, Ancak top olduğu gibi Avninin kucağına düş- tü ve Galatasaray bu suretle ikinci tehlikeyi atlatmış oldu. Bundan sonra tekrar açılan Gala tasaray Beşiktaşa hakiki bir gol teh- Yikesi geçirtti; Danyaldan gelön topu kaleye yakın bir yerde yakalıyan Bü- lend çok sıkı bir şüt çekti. Kaleci Mehmed Ali topu tuttu, fakat elin- den kaçırdı ve top tam kale çizgisi önünde iken tekrar bir atılış yapa rak muhakkak bir gole mani oldu. İki devre 1-0 Galatasarayın galibi- yetile bitti, İkinci devre İkinci devreye, birinci devre ba- şında olduğu gibi gene Beşiktaşlılar hâkim başladılar. Oyun Galatasaray, kalesi önünde oynanırken Eşfakla Eşref karşlaştılar. Eşref Galatasaray kalesine doğru sikı bir şüt çekti, Eş- fak belki kasdsız olmakla beraber İnsiyaki bir hareketle töpu kamı hi- zasmda elile durdurdu. Hâkemin verdiği penaltıyı Eşref çekti ve Be- şiktaşın beraberlik sayısını yaptı. Beraberliğin verdiği hızla bir müğ- det güzel bir oyun çıkaran Beşiktaş- Llar yavaş yavaş yoruldular ve bu yorgunluk Galatasarayın mütemadi hâkimiyetine meydan verdi. Galata- saray muhacimleri Beşiktaş kalesini her an tehlikeye maruz bıraktılar, Yirmi ci dakikada Nubarın çok hesaplı bir ileri pasını alan Bülend güzel bir sıyrılışla kalenin önüne gel- di ve hafif bir plâse ile Galatasara- yın ikinci golünü yaptı. Bu suretle kırkıncı dakikaya kadar Galatasarayın hâkimiyetinde geçen oyun, bu dakikada Bülend tarafın- Le İ Top Galatasaray kalecisi Avninin eline l yapışmışa benzemiyor mu? İ dan yapılan üçüncü bir gul Galata- İ sarayın galibiyetini sarsılmaz bir ha | Je soktu. Beşiktaşlıların ortadan başlıyan akını Galatasaray kalesi önünde bir karışıklık yaptı. Bu esnada hakemin penaltı yerini işaret ettiği görüldü. Fakat penaltı vermeyip buradan Be- şiktaş aleyhine bir favül verince Be- şiktaşlılar itiraz ettiler, hakem kara- rindan dönmedi, Hakemin bu kara rından sinirlenen Beşiktaşlılar sert bir oyun tutturdular, bu arada ha- kem Hüsnüyü sahadan çıkardı ve üç Galatasaray takımında Reşad, EK- rem, Necdet, Süleyman, Hâşim yok» tular. Beşiktaş takımında da Hakkı ve Şerelin yerini başka oyuncular almıştı, «, Oyunun seviyesi düşüktü, Galala- sarayın galibiyetinde nefesli olmalar rı ve merkez muavinleri Nubarın gü- zel oyunu bilhassa âmll oldu. Buna mukabil Beşiktaşın mağlübiyeti do çabuk yorulmasından, merkez mia» vinleri Suldurun çok fena oynama sından doğdu. Naim Karaosman * Fenerbahçe 3 - Güneş 1 Hakem: Güneşli Şazi Tezcan. Takımlar; Fenerbahçe: Hüsameddin - Yaşar, Lebib - M. Reşad, Aylan, Fikret - | Naci, Niyazi, Namık, Esad, Orhan. Güneş: Cihad - Faruk, Reşad - Daniş, Rıza, İbrahim - Enver, Sela- haddin, Rasih, Rebii, Canbaz, Fenerbahçenin tam kodrosuna mu- kabil Güneş, geçen hafta sakatlanan İsmail, Melih ve Necâstten mahrum- du. Bu maçın ilk devresi sahalarımız- da çok az görülen temiz, seri, bilgil ve seyirellere cidden çok zevk veren | bir oyunla geçti. ! İlk yirmi dakika Güneş muhacimle- l rinin, Fener kalesi önüne güzel pas- Jar ve akışlarla istedikleri zaman ge- Jivermeleri ile geçti. Bu müddet için- de Güneş, on birinci dakikada, Enve- Tin çok güzel çektiği bir kornerde sol açık Canbazın seri ve açikgöz bir ha- reketile bir gol yaptı. Gene bu arada Fenerbahçe kalesi, çok mühim üç | Kazanç Beraber 1 — Fenerbahçe 10 2 2 — Galatasaray 8 4 8 — Beşiktaş 5 ö 4 — Güneş 5 4 5 — Gençlerbirliği 5 2 6 — Ankaragücü 5 2 T — Doğanspor 4 2 8 — Üçok adi 3 ekzib etti dör tehlike atlattı, Bir defasında Hüsameddin elinden kaçırdığı topu aramakla meşgulken Canbaz yetişti, ikinci golü yapıyordu. Fakat bir oyun- Gunun (Hüssre!/ diye sert bir İki kalecinin hemen dönüp topu #Masına imkân verdi. Gene Selâr güzel bir şütü kale yan dire; nen dibinde Hüsameddin tarafından ancak kornerle defedilebildi. Bun- Mara benzer bir kaç fırsat daha kaçı- ildiktan sonra nihayet yirminci daki- kadan itibaren Fenerbahçe oyununu düzelterek daha fazla soldan akırlları- ma başladı. (Devamı 10 uncu sahilede) “cü “Chall üneş,, ve “Ghallenge,, kupaları finali Bir haftadariberi Güneş klübünde oynanmakta olan tenis müsabakala- rının Gün finalleri oynandı. Büyük bir alâka ile takib edilen bu müsabaka- larda Güneş kupalarmda tek erkek müsabakasını Telyan beraber bir va- siyette iken rakibinin sahayı terket- mesi neticesinde hakem tarafından hükmen galib sayıldı. Bayan ve baylar müsabakasını Gorodetski Vedad Abud çifti rakib- Teri Suad Levy çifti Vedâd Abud file oyunu ile Dorine ederek 6/2 6/4 ka- zandılar. Çift erkek Güneş kupası finalında Rotmann - Vasil çifti Ahmed Arif Şakir çiftini bilâ müşkilât 6/0 6/1 6/4 Tük bir netice ile yendiler. Öğleden sonra tek erkek müsabakası Suad ile Baldi da oynandı. Suad rakibini 'Domine etti ki 6/06/16/0 gibi büyi bir sayı farkı ile galib geld. Fakat bu galibiyet rakibinin hakiki kuvve- tini isbat etmez kanaatindeyiz. Güneş kupaları tek bayan müsaba- kasını da bayan Görodetski bayat Levşyi 6/1 6/3 yendi. Günün son müsabakası çift erkek Challege kupaları Suad Bambino çifti ile Baldini Jale arasında oynandı. Bu maçın en iyi oyuncusu Bambino idi. Maçı 8/6 8/6 6/3 6/2 kazandılar ve güzide bir seyirci önünde kupalar galiblerine tevzi edildi. (Milli köme takımları maçlarını Şu sıra ile bitirdiler Kayıp Attığı Yediği (OPuan 2 3* 16 36 2 39 24 34 4 ” 19 29 5 33 zı > 7 25 28 26 7 30 34 2 8 28 48 20 9 2» “1 r Galatasaray « Besiktas