21 Temmuz 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

21 Temmuz 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Gününü iki ay evvel gene bu sütun- larda haber verdiğimiz Deniz klübü- nün senelik deniz bayramı, bu pazar Moda koyunda yapılacaktır. İktisad Vekili Celâl Bayarın himayesinde ola- rak tertip edilen bu deniz yarış ve eğ- lencelerinin tam bir programını aşağı- ya yazıyoruz: Klüp skifleri arasmda Yarışlara pazar sab&lm saat tam 10,30 da klüpter arasındaki yarışlarla başlanacaktır. İlk yarış 1600 metre me- safe Üzerinde birlik skifler arasındadır. Saat 10,50 de ayni mesafe üstünde klüplerin iki çifle skifleri yarışacaklar- dır. Saat 11,15 de başlıyacak olan üçün- cü yarış gene ayni mesafe üstünde klüplerin dörtlük skiflerine mahsustur. Öğle tatilinden evvel son yarış iki çif- te klüp skiflerile ve 800 metre üstünde bâyanlar arasında yapılacaktır. Bu dört yarıştan sonra diğer yarış- lara başlamadan evvel arada bir bü- çuk saatlik öğle tatili bırakılmıştır. Öğleden sonra Öğleden sonra yarışlara iki taraf- hı olarak başlanacaktır. Saat 13,30 da profesyonel kürekçilerin 1600 metre Üstünde beş çifte alamsna yarışile bir- likte yelken yarışlarının birinelst olan üç mil üstünde Olimpiya Yole yarışı da yapılacaktır. Saat 13,45 de gene üç mil mesafe üs- tünde 14 K. Dingi yarışına başlanacak- tır. Saat M de bir taraftan her zaman büyük bir alâka uyandıran tahlisiye sandallarının da 800'metre üstünde ya- rışları yapılırken diğer taraftan da üç mi üstünde 12 M. Şarpi'lerin yarışı ola- caktır, Saat 14,15 de 15 M. Yole'ler üç mil üstünde yarışacaklar, 14,20 de de dört- lük klüp skiflerinde bayanlar 800 met- telik bir yarış yapacaklardır. Saat 14,30 da Deniz ticaret okulu- nun yelkenli dingi'leri arasında ve ge- ne üç mil üstündeki yarış başlıyacak- tır. 14.50 de 1600 metre üstünde ve ama» törler.arasında su üstünde kayak ya- rışları olacaktır. Kotra yarışları Kotra yarışları iki sınıfa ayrılmıştır. Saat 15 de başlıyacak ela birincisi or- ta boy kotralara mahsus Olup buna Miçi, Kanat, Hüseyin, Ceylân, İnge, Ho- Toz İsimli kotralar girecektir. Büyük kotralara mahsus yarış ise 15,15 de başlıyacak, buna da İpar, Rüya, Bo- monti, Sea Wolf, Lili adındaki kotra- lar iştirak edecektir. Gerek orta, gerek büyük kotraların yarış rotası şudur: Modadan hareket ve Kınalıada iske- lede bırakılarak devredilecek ve yarış Fenerbahçe taşı önünde bitecektir. Diğer yarışve müsabakalar Saat 15,10 da 1600 metre üstünde yedi çifte lüks piyadeler ve saat, 15,30 da gene ayni mesafe üstünde altı çifte po başlar arasmda yarışlar yapıla” eri 15.50 de cankurtaran sandal- larının manevraları herhalde mutad alâkayı celbedecektir. 16,10 da 400 metre üstünde müba» Teze tekneleri, 16,40 dâ 800 metre üs tünde Denizyolları, Kılavuzluk, Şirke- $i Hayriye, Liman işletmesi ve Akay Deniz Klübünün in pazar yapılacak deniz yarış ve eğlenceleri çok parlak olacak Saat 17,25.de mübareze tekneleri o- yunları, 18 de yağlı direk müsabakası merakla takip edilecektir. 18,30 da yapılacak olan Toket atma ve cankurtarma manevralarından son Ta programın gündüz kısmı bitecek- tir. Yarış şartları g Kürek yarışlarında yarışçıların ria- yet etmeleri lâzım gelen şartları aşağı- ya sıralıyoruz: müsaidse final yapılacak değilse birin- ci zaman itibarile tayin edilecektir. Her teknenin, hangi numaralı şa mandıradan kalkarsa dönüş yerinde de ayni numaralı şamandıradan dönmesi şarttır, yanlış şamandıra dönen yarışı kaybedecektir. Ber dümenlerin kalkış şamandırala- rındaki kamçıları tutmaları lâzımdır. 'Tutmadan duranlar yarışı kaybedecek- lerdir. / Yarış esnasında suyundan düşen tekne diğerine çaperiz verdiği takdir- de diskalifiye edilecektir. Her tekne dö- nüş şamandırasını sancakta bıraka- Tak dönecek, aksi takdirde diskalifye edilecektir. Hakem heyeti Yarışların muntazam olması ve hiç bir haksızlığa meydan verilmemesi için güzide bir hakem heyeti teşkit edil- Belgrad maçlarının hakemi Yugoslav federasyonundan futbol federasyonumuza gelen bir mektupta Türkiye - Yugoslavya ve İstanbul - Belgrad maçlarının 1 ve 7 ağustosta Eelgradda yapılacağı hakkında kati mutabakat bildirilmekte, seyahate iş- tirak edecek oyuncularm isimleri 50- rulmaktadır. “Aradüki atılaşma mucibince, her iki maçı da, Berlin olimpiyadları esnasm- dâ Türkiye - Norveç maçını İdare et- miş olan İtalyan hakemlerden Barlas- sira idare edecektir. Bulgar sporu islah ediliyor Bulgar sporunun ıslahı için Bulga- ristana dvet edilmesi kararlaştırılan Alman beden terbiyesi mütehassısı Dr, Karl Dim, ağuslosun 20 sinde buraya gelecektir. Karl Dim, ağustosun yirmisinden eylülün on beşine kadar Bulgaristan- da spor teşkilâtlarile temasa geçecek ve eylülün on beşinden itibaren de beden terbiyesi işile meşgul olacaktır. Yapacağı tetkikleri 5 | miştir. Heyet şu zevattan müteşekkil- dir; Yarış umumi heyei reisi: Tümami- ral Şükrü Okan, yarış umumi heyeti kâtibi: Müfid Necdet Deniz; füri heye- ti: Necmeddin Erol, Reci Vitol, Zeki Sporel, Kürek yarışı hakemleri: Binbaşı Ab- dürrahman Kaptan, Kâmil Etem, Riza Sueri, Artür Vitol, Said Salâhaddin Ci- hanoğlu, Ziya Kaplan; Yelken yarışı hakemleri: Harun, mü- hendis Naci, Behzad, yüzbaşı Sırrı. gece programı Bu güzel deniz bayramının gece Programı da şudur: 20,30 da donanmış Aalamanalar ve sandalların resmi geçi- di. En iyi donanmış alamana ve san- dala birer mükâfat verilecektir, Saat 22 de Deniz klübünde ve Deniz yollarının iki vapurunda balolara baş- anacak pazartesi sabahı sunt birde de- , niz eğlenceleri nihayetlenecektir. Bedava vapurlar Yukarıdaki programdan da anlaşı- lacağı üzere şimdiye kadar yapılan de- niz yarış ve eğlencelerinin en parlağı- nı hazırlamış olan Deniz klübü halkın bu büyük bayramda bulunması için köprüden kalkmak üzere bedava va- purlar da temin. etmiştir. Deniz şehri İstanbula lâyik bir de- niz bayramı. hazırlamış olan Deniz klübünü takdir eder, yarışlara girecek klüplerimize ve profesyonel yarışçılara şimdiden muvaffalayet dileriz. Sadun Galip Balkan kupası Bükreşte 937 Balkan kupası maçlarının bu sene yapılamıyacağı tahakkuk etmiş bulunuyordu. Romanya başvekili B. Talareskonun teşebbüsile bu maçla rın bu senede yapması imkân altıma girmiştir. Filhakika bu teşebbüs üze- rine Romanya federasyonu Balkan kupası maçlarını 4 ve 10 teşrinisanide b organize Sela karar ver- el takım ge hdi? Galştasaray Rlübünün 32 net yıldö- nümü için önce Slâvyanın gelmesi mgv- zuu bahsolduğu, fakat sonradan buna ze göre Admiranın da - belki de orta Avrupa kupasındaki son hâdiseler dolayısile - gelemiyeceği anlaşılmca Galatasaray klübünün Rapide müra- caat ettiği ve bu takinın gelmesi muhtemel bulunduğu söylenmekte- dir. Rapidin bir ay kadar evvel Fener- bahçenin yıl dönümünde de İstanbula gelerek Fenerbahçe, ve Fenerbahçe - Güneş muhtelitlerile iki maç yapmış olduğu hatırlardadır. Diğer taraftan Galatasarayın, bu pazar yapacağı yıl dönümü bayramı- nı ayni güne tesadüf eden Moda deniz. klübünün büyük deniz yarışları dola- yasile bir hafta sonraya bırakacağı d& E tedir. mi? Ankaradan Top gazetesine bildirii- diğine göre vazife dolayısile Ankaraya gidemiyen güreş federasyonu reisi Ah- med Fetkerinin çekileceği, yerine de eski milli güreşçilerden ve eski Haliç İdman yurdu müessislerinden İş bân- kası şubeler müdür muavini Vehbinin getirileceği kuvvetle söylenmektedir. İSTANBUL TİĞARET ve ZAHİRE BORSASI Yat eza | 20/17/97 20 Temmuz 1697 İ — FİATLAR CİNE (AKŞAM KAPANIŞ FİATLERİ) — dean ESİLADE ve TAMYİLÂT | sn s0 51 İstikrazı dahili “94! Türkiye Çum- “© Tİ 416 1983. istikrazr o 05 (Muriyet Merkez | 4— Üritürk I 154250 Banima | sağ) — » II . 15) Anadolu His, 2430! İl Fındık iç 4m a , zi 15 Telefon 7 Yapak Trakya 6 — Mümessil I Oo 3855| Terin 850 ». 4035) Çimente 55 yi izuhnd değir- 1049 İş Bankas 9,30| menleri » bamiline 990) Şark değir. | 040 » Milessis o TT. menleri | Para (Çek fiatleri) Paris 212350 | Solya Londra 625! Prag Nev York 715) Betim Milâno 151118! Madrid Atina np | Belerad Cenevre 345 — Brüksel Buğday iverpul : Şikrev » OT Winipek 10 Arpa: Anvers 518 Müsir; Londra. 385 Keten T.: » 818 Pındik 6: Hamburg LR » Sultanahmedde yeniden eski mozaikler bulundu Sultanahmedde Arasta sokağında eski eserler araştırmasına devam edi- liyor. Son kazıda yeni mozaikler ve bir kaç salon bulunmuştur. Mozaikle- rin bulunduğu sahanın eltnda muh- telif daireler vardır. Burasının bir s2- ray enkazı olduğu zânnediliyor. Mo- zaiklerin tamamen meydana çıkarıl- ması için araştırmaya devam edile cektir, 1 — Tahmin edilen bedeli «10160» lira olan «8000« metre yataklık burunda Yl Temmuz/937 tarihine rasthyan Cuma günü saat 14 de pazarlıkla alı- ni © ? — Muvakkat teminstr «762» lira olup, şartnamesi komisyondan her gün parasız alınabilir. 3 — İsteklilerin 2490 sayılı kamunda yazılı vesikalarla birlikte ve belli gün ve saatte Kasımpaşada bulunan Komisyona müracaatları, (4399) * 1 — Tahmin edilen bedeli «11400» lira olan «6000» kilo vaketa, 23/Tem- muz/937 tarihine rastlıyan Cuma günü saat 15 de pazarlıkla alınacaktır. 2 — Şartnamesi komisyonda her gün alınabilir, Muvakkat teminatı 855 3 — İsteklilerin kanuni vesikâlarla beraber muayyen gün ve saatle Ka- .sımpaşada bulunan komisyana müracaatları. (4402) 2 * 1 — Beher metresine tahmin edilen bedeli c25» kuruş «50» santim olan «30000v metre Amerikan bezi, 23/Temmuz/937 tarihine rastlıyan Cuma günü saat 11 de pazarlıkla alınacaktır. 7 — Muvakkat teminatı «573» lira «75» kuruş olup, şartnamesi komisyon- dan her gün parasız olarak alınabilir. 3 — İsteklilerin 2490 sayılı kanunda yazılı vesikalarla birlikte ve belli gün ve saatle Kasımpaşada bulunan komisyona müracaaiları, (4400) Emniyet Umum Müdürlüğünden; 1 — Elde mevcut örenkleri ve şartnamesinde yazılı vasiları dairesinde zabıta memurları için, azı 5800 çoğu 6000 çift fotin ile azı 300 çoğu 500 çift getir kapalı zarfla 6/8/9317 cuma günü saat 15 de satın alınacaktır. 2 — Fotinin beher çiftine beş lira ve getirin beher çiftine üç lira fiat tak- dir edilmiştir. 3 — Bu levazıma ald şartnameyi almak ve nümunelerini görmek isteyen- Terin Emniyet Umum Müdürlüğü Satinalma kdmisyonuna müracaat etme leri, 4 — Eksiltmeye girmek isteyenler 2362 lira 50 kuruşluk teminat makbuz veya banka. mektubunu mubteyi teklif mektuplarını ve 2490 sayılı kanunun 2, 3 üncü maddelerinde yazılı belgelerle birlikte eksiltme günü saat 14 de ka- dar komisyona teslim etmeleri. (2154) (4380) Istanbul Belediyesinden: hata taallük eden bu meseleye ehemmiyet vermiyerek Tifo aşılarını yaptırma» mış olan ve aşılandıktan sonra alacakları aşı vesikalarım ibraz etmiyen bu gi- bi esnafın San'atlarının icrasına müsaade edilmiyeceği ve bu vesaiki yanla- tmda veya mensup bulundukları müesseselerde bulundurmağa mecbur olduk» ları ilin olunur, (4379) Beyoğlu Tahsilât Müdürlüğünden: kazanç vergisinden olan borcundan Beşiktaş Teşvikiye mahalle- ap arma yaren ni fem 162 kapı sayılı bir tarafı Nişantaşı caddesi bir tarafı ifrazen ahara ferağ olu- nan 149 zıralı arsa bir tarafı Vahidin arsası tarafı rabli Teşvikiye caddesiyle çevrilmiş Sultanı Beyazıt vakfından 348 Zira 16 Parmak kadimen tevsi intikal. ii tahtında dükkân: müştemil 48 bin lira mukabilinde ipotekli bir bap apartı mann ipotek fazlası âleni müzayede ile satılacaktır. Talip olanların 11/8/9397 tarihine rastlayan Çarşamba günü saat 14 den sonra. $6 75 pey akçeleriyle Beşiktaş Kazası malini müteşekkil e kazali baş atam Ül olan; —