22 Temmuz 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

22 Temmuz 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Dün de Hazinedar çiftliğinde bir duvar yıkıldı Bir kişıiağır, bir kişi de hafif surette yaralandı...
 Ankara istasyonunun İnşası bilti çılma resmi Cumhuriyet bayramında yapılacak Ankara 21 (Akşam) — Ankara istasyon binasının
 | Ja[;onya ile Çin arasında bir anlaşma oldu Çin askerleri geri çekilerek yerlerine zabıta kuvvetleri gönderiliyor Şimali...
 Bu_ıa]f_ bir gün Dün halk Boğazların bekçilerini alkışladı Montreux zaferinin yıİdönümü münasebetil, Anadolukavağında merasim
 Fotoğraf tahlilleri I.. (32) Bay Nurullah Ataç Bir tcu Paris, bir ucu İstanbul kütüphanelerinde bulunan alâimi sema gibi bir
 MDikkatlerı Bursadaki 1500 ütekald ne yapıyor?...

Bugün 16 sahife Sene 19 — No. 6739 — Fiati her yerde 5 kuruş PERŞEMBE 22 Temmuz 1937 AKŞAM'ın Küçük İlânlarını Mutlaka Okuyunuz! KÜÇÜK İLÂNLARIMIZ Pazar, Salı ve Perşembe günleri çıkar. Telefon: 24240 (İdare) — 24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Klişe) > Japonya ile Çin arasında bir anlaşma oldu Çin askerleri geri çekilerek yerlerine zabıta kuvvetleri gönderiliyor Şimali Japonyada memnu Tokio 21 (A.A.) — Domei ajansından: Hükümet Çin ve Japon askeri makamatının pazartesi günü saat 1 I de mahalli bir itilâfname ak- 'detmiş olduklarını teyid et mektedir. Londra 21 — Çin Hariciye nezareti, Nankindeki Jâpon sefirine bir EAA vermiştir. Bu notada muhasamatın ta 7 &ili için iki tarafın görüşmesi teklif €- dilmekte ve Çinin sulhu kurtarmak üzere elinden gelen gayreti sarfedece- ğİ bildirilmektedir. Londradaki Çin sefareti bu notanın metnini neşretmiştir. Pekin 21 (A.A) — Sungeheyuan, Japonlarla Çinliler arasında yeni mü- sademelerin önüne geçmek üzere 87 taci Çin fırkasının bugün saat on ile ri Papaochandari geri alınarak yerine askeri zabıta Kuy- vetlerinin ikame edilmesini teklif et miştir Japon askeri makamatı, bu geri al- mağı kontrol için üç Japon zabili ta- yin etmiştir. © Japon Hariciye Nazırı B. Hirota başladı | 37 inci fırka çekilmeğe Şanghay 21 (A.A) — Şimali Çinde Dün de Hazinedar çiftli- ğinde bir duvar yıkıldı Bir kişı ağır, bir kişi de hafif su rett Evvelki gün Tepebaşında bir duvar yıkılmış, 2 işçi ölmüş, 2 işçi de yara- Tanmıştı. Dün de ayni şekilde bir va- Ka Hazinedar çifliğinde olmuştur. Ba kırköy kazasına tabi bulunan Hazine- dar çifliğinde B. Hüseyin isminde bi- rinin sahib bulunduğu tuğlaharma nında geniş bir duvar vardır. Bu du- var dün şiddetli rüzgârın tesirile an- sızın çöküvermiş ve duvarın dibinde bulunan İki amele-ankaz altında kal- mıştır. Ankaz arasinda, orada bulunan ameleler tarafından yapılan ilk araş- tırmalarda bir kişi hafif yaralı olarak kurtartimışsa - da, Bulgaristanlı An adındaki diğer amele bulunamamıştır. Bunun üzerine itfaiyenin tahlis ve- saitine müracaat zarureti hasıl olmuş ve Bakırköy grupu hadise yerine g€- lerek lâzım gelen ameliyata girişmiş” tir, Bu ameliye sonunda Ali, vüdünün muhtelif yerlerinden ağır yaralı oldü- gu halde çıkarılmış ve derhal getiri- len cankurtaran otomobili ile hasta- neye nakledilmiştir. Hadise hakkında jandarma kumandanlığı tarafından tahkikat yapılmaktadır. Tepebaşındaki kaza Evvelki gün Tepebaşında Belediye Sular idaresinin yaptırdığı bir hafri- yak sırasında bir duvarın birdenbire yıkılıp ameleden ikisinin öldüğünü, ikisinin de ağır surette yaralandığını yazmıştık. Bu kaza etrafında bilhassa Belediye Sular idaresinin ihmal ve tesyyübü- nün müessir olduğu ve duvar tama» e yaralandı mile tahkim edilmediğinden dolayı bu Ani inhidamın vuku bulduğu iddia ediliyor. Hattâ dün bir gazetede bu nokta etrafında ısrar ediyor ve pa- yanda konulmadığını da. ileri sürü yordu. iz Belediye Sular idaresinin malümati- na müracaat ettik. Bize verdikleri ma- lhmata göre bu kaza fena bir tesadü- fün eseridir. Sular idaresinin hiçbir teseyyüb ve ihmali mevzuubahis de- ğildir. Maamafih müddelumumilik te tahkikakata başlamıştır. Ankara istasyonunun inşası biiti bayramında yapılacak Ankara 21 (Akşam) — Ankara is- tasyon binasının inşaatı bitmiştir. Binanın tefrişine bugünlerde başlani- lacaktır. Diğer taraftan yeni bina önünde açılacak, yeni meydanın projeleri de hazırlanmıştır. Yetmiş metre genişli- ğinde ve yüz metre uzunluğunda olacak yeni meydanda modern elek- trik tesisatı, otobüs ve otomobil du- rak mahalleri yapılacaktır. İstasyon gazinosunun karşısındaki | nın tarh ve tesviyesine yeni meydan açıldıktan sonra başlanacaktır. Yeni istasyon binası ile meydanın açılması merasimi Cumhuriyet bay- ramında yapılacaktır. Açılma resmi Cumhuriyet boş erazide yapılacak istasyon parkı- Çinde vaziyetin iyileşmesi niyet uyandırdı vaziyet, salâha yüz tutmuş görünmek- tedir. Zira Hopet valisi Fengehtanın kumandasındaki 37 nci Çin fırkası, Pekinih garbindeki mevzilerinden çe- kilmeğe başlamıştır. Alman haberlere göre tahliye eğilen mıntaka © başka Çin kıtaatı tarafından işgal edilmiye- cektir. Maamafih buhran, henüz o hitam bulmuş değildir, çünkü Japon kuvvet- lerinin şimali Çine doğru tahacümle- rinin durmuş olduğuna dâir hiçbir a- lâmet yoktur. Tokyoda memnuniyet Tokyo 21 — Şimali Çinde vaziyetin | ijileşmesi herkesi memnun etmiştir. Başvekil ovaziyetin her dakika bir par- ça daha iyileştiğini. söylemiştir. Ga- zeteler Çin ve Japon zayiatının pek az olmasından memnun görünüyorlar. İngilterenin müdahalesi isten- diği doğru değil Londra-21-(A-A;) — Çin Londradaki Çin sefiri B. Çin - Japon buhrarıns İngiliz hükü- metinin müdahalede bulunmasını il- timas etmiş olduğunu resmen tekzip etmektedir. (Devamı 4 üncü sahifede) ) sefareti, Dikkatle rs Bursadaki 1500 mütekaid ne yapıyor? Gazetemiz, Trakyaya bir muhabirini yolkyarak oradaki son vaziyeti taf- silâtile sütunlarına geçirdi. Diğer bir muhabirimiz de, Bursa ve civarında gezmektedir. Yakında o havalinin hu- susiyetlerini de seri halinde yazaca- ğiz Bursaya giden arkadaşımız, bu $6- hirde 1500 mütekaidin - oturduğunu düşünerek «acaba nasıl yaşıyorlar?» bağlı müesseselerde ücretli işlere gir- miş, bir kaçı ticaretle meşgul. Öteki- ler, kahveye gidiyorlar, - evlerine dö- nüyorlar; hiç bir iş yapmıyorlar. Yorulmuşlardır, dinleniyorlardir. Esasen yaşlı adâmlar! İsimleri üstün- | de: Mülakaid! Hayır! İstirahata mahsus günleri- | mizin ve ihtiyarlık devremizin boş boş oturmakla geçmesini bu asrın medeni havsalası alamaz! Her yurtta şın, para kazandığı işten maada, bir de amatörlüğü olmalıdır. Ne gibi İ mi? Türlü türlü: “ Kolleksiyon yap- mak, böcekler üzerinde tedkikatfa bulunmak; çiçek aşılamak, eski ki- tapları biriktirmek, milli tabahata bir kap yemek ilâve etmek, eser yazmak nevinden hevesler, - arzuya tabi - Bütün boş zamanlarımızın birer meş- galesi olabilir... Her münevver ferd, bunlardan lânlettayin - birine merâk sarmalıdır. Dünyanın her yerinde, yüz binlerce amatör vardır; bunların merakları, milletlerine çeşid çeşid faydalar temin eder. Devleti vaktile idare eden 1500 memurdan hiç biri- nin bir tek hevesi olmaması, eseflen- | dirici bir hal değil midir? Bari yeni devirdeki müneverleri- | miz, birer merak sahibi olarak ihfi- yarlasalar ve «tekaüd çıkınca nefsimi falanca işe hasredeceğim!» gayesini esleseler..—— $ Mliki KürüRMME | ANKARA a Büyük bir gün Dün halk Boğazların bekçilerini alkışladı Montreux zaferinin yıldönümü münasebetile Anadolukavağında merasim yapıldı Dünkü merasimde bayrak çekilirken, askerlerimizi Moutreux muzatferiyetinin yıldö- nümü münasebetile dün Anadoluka- vağında büyük merasim yapıldı. Bo- gazlar zaferinin kutlanaoğını haber alan binlerce halk Anadolukavağının Karadeniz Boğazına doğru uzanın sahilini doldurmuştu. Birçok kimseler de sandallarını bayraklarla donata- rak denize açılmışlardı, - Merasimin yapılacağı sahilde defne dalları ve bayraklarla süslenmiş bir tak yapıl mış, büyük bir bayrak direği diklimiş- ti, Dik başlı, gürbüz bir alay asker me- rasim sahasının deniz tarafında yer almıştı. Bayraklarla donanmış olan Kavak sevinç içinde çalkamıyordu. Merasime saat tam onda başlandı. diye tedkik etmiş. Bir kaçı “devlete | Önce Sarıyer alay kumandanı Albay mm likte askeri teftiş etti ve hatırlarmı sordu. Erleri — Sağoli, Diye bir ses halinde kumandanları- na bütün coşkunluklarile mukabele ederlerken kadın, erkek bütün halkın yüzlerinde haklı iftihar dalgaları s6- siliyordu. Teftişten sonra askeri ban- donun çaldığı İstiklâl marşile bay- rak çekme merasimi yapıldı ve san- cak havalanırken hürmetle selâm- landı. Biraz sonra alay ve Karadeniz Bo- Hazı kumandanı albay Ömer İskender Erdemer hitabet kürsüsüne gelerek heyecanlı bir nutuk söyledi, Kuman- dan Sık sık alkışlanan bu nutkunda ezcümle dedi ki: (Devamı 4 üncü sahifede) Fotoğraf tahlilleri I.. (32) | <ğ | Saladin Bay Nurullah Ataç Bir ucu Paris, bir ucu İstanbul kütüphanelerinde bulunan alâlmi s8- ma gibi bir mizaç!... Altından geçen | bir eser bazan iyi ise kötü, kötü ise : iyi olur!... Fevkalâde tahmin ve takdir hassa sina maliktir. Babiâli vitrinlerine çı- Karılan her cevher, onun tedkik had- İ desinden geçmeden değerini bula maz!... (*J Bir bakışta hiç bir şeyi, hiç bir Kimseyi beğenmez görünür. Halbuki kendine tenkit imkânını verdiği için her şeyi, hattâ B. İsmail Habibi bile Sarma siğara içmek, kimsenin be- genmediği bir eseri göklere çıkarmak, güneşli havada palto giymek; okun mıyan bir gazeteye yazı yazmak gi- bi herkesi hayrete düşüren garip ha- reketlerden hoşlanır! ... Yabancı dillere istidadı fazladır. Yazarken, konuşurken iki kelime ara» sına bir türkçe kelime sıkıştırmayı severi... Müstesna bir talihi vardır, son de- rete münakaşacı olduğu halde her gün, Babıâliden evine sağ ve salim döneri... 19) Bir eşi de cevahir bedestenindedir” eni er mİ