4 Ağustos 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

4 Ağustos 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

be en FER — > m eu 4 Ağustos 1937, Galatasraytak ? mı Admira ile berabere kaldı Beşiktaş ve Pera oyuncularile takviye edilen Galatasaray, Admiraya karşı güzel bir oyun çıkardı Galatasaray ka lesi önünde Aâmira ikinci maçını dün Taksim stadında iki, üç bin seyirci önünde gene Galatasarayla yaptı. Fakat Ga- latasaray takımı bu sefer İkisi Beşik- taştan üçü Peradan olmak üzere takviye edilmişti. Galatasaray: Sacid - Vlastordi, Faruk - Salim, Caponi, Eşfak - Sü- leyman, Bambino, Haşim, Şeref, Bü- lend. Admira ilk maçtaki kadrosunu mü» hafaza ediyordu. Adnan Akının ida- resinde oynanan maç. bir buçuk sar atlık ıklı bir uğraşmadan son- ra sayısız bitti, Sayısız biten bir maç riökadar gü- 2el olursa olsun tuzu eksik bir yemek 1 pek tatmin etmiyor. Bunu (le dünkü mağın güzel ok et etmiş bulunuyoruz. takımı cidden canlı, i. Fakat ne yazık anlatmak çıkıntı. tasaray takımının ası, kabul etmek lâzımdır ki, "İranın müdafaa hatlarından da» ha kuvvetli idi. Dün gösteridiği isti- dadla G: ray kalesinde oynatıl- masında gecikilmiş olduğunu bir da» ha gösteren Sacidi, Avusturya mili takımını kalecisi Platzerle mukaye- se, hiç değilse şimdilik, hafiflik olur, Fakat Galatasarayın Eşfakile Salimi, Beşiktaşın Faruğu, Peranin Valstar- disi ile Caponisi bir araya gelince her halde Admiranın Şal, Mariçka, Klak, Gizer ve Urbanekinden çök daha üs- tündüler. Nasil Galatasarayın gol yâr pamamasında Admiranın 'beş oyun cusundan ziyade- onları idare eden soğukkanlı Platzer en mühim âmil oldu ise Admiraya gol yaptırmamak- ta da Salim, Eşfak, Faruk, Caponi ve Viastardis büyük rol oynadılar, Yoksa bir haylı ağır olmakla beraber usta oyunculardan mürekkep Admira hü» cum hattı bu kadar kuvvetli ve ener- jik bir müdafaa ile karşılaşmasa idi gol çıkaracağı muhakkaktı, Bazı kimseler dünkü sayısız maçta Admiranın beceriksiz ve vasat bir ta- kım olduğuna hükmetliler. Halbuki hiç te öyle değildir. Bir iki elemanının Viyanada kalmış olmasına rağmen Admira kolay oynıyan, işini bilen fut- bolculardan mürekkep bir takımdır. Dün Salimle Viastardis Karşısında hemen hemen silik bir vaziyette kalan sol açık meşhur Vogla azucık serbes österiyordu. adaşlarından »acimle sağiçin erde çok tehlikeli Gidüklârı muhakkaktı, Fakat bereket yersin ki müdafaa hattındaki beş oyuncumuzun âdetâ birbirine zencir- leme bir şekilde devam eden enerjik oyunu karşısında bunlar fırsatları kullanmağa imkân bulamadılar. Eş- faktan kurtulan Caponiye, ondan kurtulan Salime, bunlardan kurtulan Faruk ile Vlastardise takılıyorlardı. Galatasaray hücum hattı kendi müdafaası veyahu ta Adımira hücum hattı kadar oynıyabilseydi Admiranın Platzere rağınen sahadan mağlüp çık» ması pek muhtemeldi. Fakat Galata- saray hücum hattı Admira kalesi önüne sık sık gelmek imkânlarını bul- duğu halde, bir kaç vaziyet müstesna olmak üzere, bu hücumlar Admira kalesi için fazla tehlikeli olamadı. Admira kalesi, daha doğrusu kalecisi en büyük tehlikeyi de, oyunun son dakikalarında Galatasaraya galibi- yeti temin edecek birşütün direğe çarpmasile atlattı. Galatasaray hü- cum hattında en mı Bülendle Bambino, hat için en fayda” sız oyuncu Süley bazan zararlı oy Haşimdi. Admirayi şehrimizde görmekle en büyük kazancımız ve zevkimiz «hari- ka takım» eski solaçığı Vogun biraz rahat bırakılınca, nasıl tehlikeli oldu- ğunu, gene «harika takim; ım meşhur söliçi Şalın müdafaada parlak bir yıl- dız olamadığı halde gene bir çok mü- dafilerimize taş çıkrtacak ustalık gös terdiğini, Avusturya milli takım kar lecisi Platzerin de çok usta ve soğuk kanlı bir kaleci olmakla beraber meş” kur Planiçka ayarında bulunmadığı” nı anlamak oldu. larda Şerefle Sadun Galip ama YENİ NEŞRİYAT AR Memleketimizin tek pllstik sanatlar mecmuası olan Arın yedinci sayısı çık- ecnebi memleketler: Beneliği 3000, alta aylığı 1900, üş aylığı 1000 kuruştur. Adres tebdili için yirmi beş kuruşluk pul göndermek lfzımdır. Cemaziyelevvel 25 — Buzuhumr 91 & İsmek Güneş Oğls İkinii hişen Yam B. 736 936 451 8511200 147 239 4,50 1220 16,14 233 ıvaffak olanlar | m, bazan faydalı | Viyanalılar dünkü maç için ne diyorlar ? Maçtan sonra kendisini gören bir Arkadaşımıza Admira kalecisi ve ta- kımın en meşhur oyuncusu olan Plat- zer şunları söylemiştir: «*— Bugün karşımıza çıkan takım, ilk takımdan çok kuvvetlidir. Bu maç- ta bizim muvaffakıyetli bir oyun tuttu- ramamamızın birçok sebepleri var; ev- velâ İstanbulda havalar çok sıcak, biz buna alışık değiliz. İki gündenberi âdetâ hasta olduk. Sonra bugün rakip müdafaa golcü oyuncularımızı çok iyi marke ediyordu. Bilhassa Vögle göz açtırmadılar. Oyuncularımızın burada mutad oyunlarını tutturamamalarına diğer ir sebep te saha çok sert olduğu için fazla sıçrıyan topa hâkim olamama» larıdır Bugünkü tukımda sanirhaf (Japo- şfak), sol iç (Haşim) Muntazam Çalıştık- panın kuvvetli ta- kımlarında yer alabilirler. Kaleeiniz de fena değil, yanlız oyunu iyi takib etmiyor.» Kafile reisi ve takımın olân Hierlaender de “şunları miştir: 4—Bizim takım bugün çok fena oy- Badı. Buna mukabil Karşımızdaki ta- kam çok canlı ve çok enerjik bir oyun çıkarmıştır. Eğer sizin mubacim hat- tında oynıyan sağ açık ta diğerleri kadar canlı ve atılgan olsaydı muhak- kak gol yapardınız. Bu oyuncu ağır ve durgun oyunu ile akınların temipo- sunu bozuyordu. Bizimkilerin kenüi- lerine fazla güvenmeleri bugün maçı kazanamamalarına mal olmuştur. 'Takımınızda iyi oyuncular var, Fa- kat top kontrolleri zayıf. Oyun hava- dan oynanmağa başlayınca muvaffak lar. Vaziyet böyle iken'mü- en havadan oynamağa çalış- maları çok büyük bir hata idi. Santrhafımz en iyi ve pişkin oyun- »uzdur. Bundan sonra Sıra ile sol hafmız (Eşfak), sağ bekiniz (Vilas- tardi) ve soliçiniz (Haşim) kabiliyetli oyunculardır.» Amira takımının 801 açığı ve Avus- anın meşhur Harikalar takımı oyuncusu olan Vogi sadece demiş- tir ki; «— İyi oynıyamadık, Galatasaray- hlar daha güzel oynadılar ve galibi- yeti hakkeden bir oyun çıkardılar. Fa» kat şansları yoktu.» antrenörü söyle Mühim güreşler Cim Londos bunlarda hakemlik yapacakmış Geçen hafta Atina stadında Cim Londosa yenilmiş olan Afrika şampi- yonu Hollandalı Vanderveld ile İn- giiz güreşçisi Kambelin bugün Lold Triyestino vapurile şehrimize gelmeleri bekleniyor. Vanderveld önümüzdeki pazar gü- nü saat beşte Taksim stadyomunda 'Tekirdağı Hüseyinle, Kambel de Mülâyim ile güreşeceklerdir. Cim Lon- dos, cuma günü şehrimize gelerek bu iki müsabakada hakemlik vazifesini yapacaktır. Aslan kafesinde halka Geçen hafta Londra sirklerinden | birinde binlerce seyircinin korkudan Tal taşı gibi açılmış gözleri önünde az kaldı müthiş bir facia cereyan edi- yordu. Seyirciler: — İmdad! Aslanlar, papazı parça- lyorlar diye bağırarak ve birbirini ite kaka kendilerini dışarı atmağa başlamışlardır. Bu sırada yüzü ve vücudü kanlar içinde yüzen orta yaş- hı bir adam, bir sediye içinde sirkten dışarı çıkarılmış ve hastaneye nakle- dilmiştir. Hadisenin tafsilâtını anla- talım: Davidson namında bir rahip, pa- İ pazlıktan vazgeçmiş ve bir sirkte as- Jan mürebbisi olmuştur. Sabık pe- pazın sirkte yaptığı numaralar ara- sında en tehlikelisi, erkek ve dışıden mürekkeb bir çif aslanın bulunduğu | kafese girerek halka vaiz vermesiy- di. Önce Davidson, mutad numara- sım yapmak için bir elinde kırbaç, öbür elinde de halka irad edeceği mevize bulunduğu halde aslanların kafesine girmiş ve vatzine başlamış- tar. Fakat Rahip, vatz esnasında o Ka- dar dalmıştı ki numarasını Pitirerek dışarı çıkacağı sırada dişi aslanın kuyruğuna basmıştır. Bunun acısına dayanamıyan dişi aslan, derhal Da- | vidsona saldırmış, dişisi | ederken Tâkayıd kalmağı centilmen- liğine yediremiyen erkek aslan da arkadan fırlıyarak kuvvetli dişlerini sabık papazın ensesine saplamışlır. Önden ve arkadan iki aslanın hücu- muna uğrıyan canbazın hali bitik idi. Vücudünün her tarafından al kanlar fışkırmağa başlamıştı. Herkes korkudan ne yapacağını şaşırmıştı. İşte o sada kısa boylu, zayıfca ve bağa gözlüklü Rena namında bir kadın, bir elinde kocaman bir demir çubuk öbür elinde bir kırbaç bulun- duğu halde aslan kafesinin kapısını açarak korkmadan içeriye dalmış, kırbacını şaklatarak aslanlara r- meğe başlamıştır, İki aslan, şikârla- | rını kanlar İçinde bırakarak yeni ge- lenin üzerine saldırmağa hazırl mışlardır. Erkek aslan kocaman anı açarak üzerine saldıracağı sira” da genç kadın uzun detnir çubuğunu aslanın ağzına sokarak geriye doğru itmeğe başlamıştır; Dişi aslan, galiba kendinden daha yaman bir dişiye İ rasladığı cibetle, bir köşeye sinip, neticeyi beklemeğe başlamıştır. ağzına daldırdığı demir çubukla ge- riye ilerken yere eğilerek diğer elile yerde kanlar içinde baygın bir halde Davidsonu eteğinden çekerek kufe- sin kapısı yanına götürmüş, ve kapı- yı aralıyarak yetişen canbazhane me- murlarına teslim etmiştir. Fotoğraf sergisi mücadele | Genç ve sıska kadın, erkek aslanı, | vaız ediyormuş! Dişi aslanın kuyruğuna basıncâ iki aslan birden üzerine saldırdı.. Eski papas, şimdiki aslan mürebbisi Davidson aslanların kafesinde Rena, sabık papaz ve lâhik canba» zi kurtardıktan sonra kafesten ken» disini de zar zor dışarı atmış ve ka» iesten çıkar çıkmaz düşüp bayılmış- tır. Seyirciler, bu cesur kadını şid- detle ve hararetle alkışlamışlar ve ayıldıktan sonra omuzlarında taşr mışlardır. Rena, Davidsonu kurtarmak için kendi. hayatını tehlikeye atmasının sırrı sonradan anlaşılmıştır. Meğer sıska kız, uzun zamandanberi Da- vidsonu seviyormuş, Sevgilisini, as- lanların pençeleri altında, kanlar içinde ve ölüm tehlikesinde görünce onu kurtarmak için hayalını tehli- keye atmakta tereddüd göslermemiş ve aslan kafesine girerek onu kurtar- miştır. Yapı ve yollar kanununda bazı değişiklik yapılacak Hükümet, şehrin imarı hareketleri- ni kolaylaştıracak yeni kanuni te birler almağa karar vermiştir. Bü maksadla yapı ve yollar kanununun bam maddelerile bu kanurda H nü ipka edilmiş olanı mülga ebniye kanu» nunun 16 mer maddesinin de değiş- tirilmesi muvafık görülmüştür. Dahiliye Vekâleti bir kanun 14 hası hazırlamağa başladığından bu hususta Vilâyet ve Belediyelerin mü- talâasını sormuştur. Yeni kanunda imâr plârunm tanzimi, imâr dolayı» sile yapılacak olan istimlâk şekilleri, yol aşma tarzları, halkın ve Be lediyenin karşılıklı vazifeleri daha sar rih surette gösterilecektir. Bu kanun lâyıhası, Vilâyet ve Be- lediyelerin mütalâaları alındıktım sonra teşrinisanide (Millet Meclisine verilecektir. dün açıldı Festival programına dahil olan fotoğ raf sergisi dün Beyoğlunda İstiklâl cad- desinde Misırlı apartımanı karşısındaki dairede açılmıştır. Sergide gerek İstan- bula, diğer bazı şehirlere aid gayet iyi çekilmiş manzara resimleri teşhir edilmiş” tir. Sergi, geçen seneki fotoğraf sergisinden çok iyidir. Bundan başka dün akşam Fransız tiyatrosunda Kadıköy Halkevi tarafında bir.konser verilmiştir. Bugün de Fatihto itfaiye, Beyazıd meydanında da a5 keri bandosu tarafından halka birer konser verilecek ve gece Sür reyya bahcesinde Sehir tivatrosn tarafından (Tosun) piyesi fameil eriilenettir,