1 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

1 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Sahife 4 Iran heyeti Izmirde Fuarı, müzeleri gezdiler bugün Ankaraya gidiyorlar İran heyeti reisi general Riza ve maiyetleri İzmir vapurunda vilâyet erkânı ta- rafından istikbal esnasında, aşağıda zafer bayramını kutlamak üzere mevki kumandanlığına gidiyorlar. İzmir 31 (Telefonla) — Şehrimizde bulunan İran askeri heyeti bugün Atatürk heykeline merasimle çelenk koydular. Belediye, döst ve komşu memleket askeri heyeti şerefine Şehir gazinosunda bir öğle ziyafeti verdi. Ziyafette vali B, Fazlı güleç, general- ler hazır bulundular, Belediye reisi Dr. B. Behçet Uz nutkunda, İran Şahinşahının İzmiri ziyaretlerinde şehre gösterdikleri âlâkadan İz mirlilerin sevinç duyduklarını, bu alâ- kanın İran askeri heyetinin ziyare Ne tazelendiğini söyledi. Heyet reisi general Riza da mukabil nutkunda, iki memleket arasındaki sarsılmaz dostluğa işaret etti ve İzmiri çok güzel bulduğunu ve pek çok sev- diğini söyledi, Akşam İran konsolosluğu da askeri heyet şerefine Fuar gazinosunda bir ziyafet verdi. Fuarı gezen general Riza: — Eseriniz büyük bir muvaffakıyet- tir. Tebrik ederim., dedi, İran askeri heyeti yarın (bugün) sabahki trenle Ankaraya hareket ede- cektir, Japon tayyareleri Kanton şehrini de bombardıman ettiler (Baş tarafı 1 inci sahifede) rTunun tehlikede olduğunu gören Ja- pon deniz tayyareleri Çin tayyareleri- nİ takip ederek onlara taarruz etmiş- lerdir. Saat 67,30 da deniz tayyareleri Çin tayyarelerinden birini düşürmüş- Yer ve diğer ikisini kaçırmışlardır. Şimal! Çindeki eskeri harekât saha- sında kayda değer bir şey yoktur. Yal- niz 30 ağustosta Japon tayyareleri Kal- gan'ın 150 kilometre cenubu garbisin- de kâin Tatung şehrini bombardıman etmişlerdir. Japon tayyarelerinin akınları Şanghay 31 (A.A.) — Japon tayy Teleri Çin bâtaryalarının bulunduğu Kanton tayyare meydanını saat 6,30 da bombardıman etmişlerdir. Tayyareler biraz sonra ikinci bir akın yapmak is- temişlerse de Kanton'a varmadan ev- vel Çin hava bataryalarının ateşi kar- şısında geti dönmeğe mecbur olmuş- lardır. Şanghay 31 (A.A.) — Japon tayya- releri Şangçeu'yu bombardıman et- mişlerdir. Hasarat mühim ve zayiat büyüktür. Diğer Japon tayyareleri Su- çeu'yu bombardıman etmişlerdir. Bu- rada 20 kişi ölmüştür. Şanghay 31 (A.A) — Şehirin şima- inde şiddetli bombardımanlar yapı mıştır. Sekiz Japon tayharesi şimal is- tasyonunu bombardıman etmişlerdir. Bâsarat mühimdir. Çin tayyareleri Yangtsepu mahallesini bombardıman etmişlerdir. Mahallenin muhtelif yer- lerinde yangınlar çıkmıştır. Kanton bombardıman edildi Kanton 31 (A.A.) — Bu sabah er- kenden Japon tayyareleri şehrin üze- rine iki akın yapmışlardır. Hasarat mühim değildir. Bir Japon tayyaresi düşürülmüş, içindekiler ölmüştür. Japonlar Wusungu işgal ettiler Tokyo 31 (A.A.) — Dotmnei ajansı bil- diriyor: Japonlar Wusungda Çin bataryala- rının bulunduğu mevkileri işgal etmiş- lerdir, Çinliler şimal batı istikametinde ye- ni müdafâs hattı tesis edilmiş olan Lo- tie ve Klating üzerine çekilmektedir- ler, Kabarelerin açılmasını protesto Şanghay 31 (A.A.) — Şimdiki vazi- yette Kabarelerin açılmasına karşı Çin- li talebenin yapmış oldukları protesto, çok maruf bir kafe-dansan'da bir hâ- dise çıkmasına sebebiyet vermiştir. Çinli talebeden biir muzıkayı durdu- rarak hazır bulunanları millet için pek | nazik olan bugünlerde eğlence ile va- kit geçirmeket olduklarından - dolayı tenkid ettiği zaman kargaşalıklar baş- Jamıştır. «Yeni hayat» denilen ve reisi ma- dam Şang-Kai-Şek olan cemiyet de kabarelerin yeniden açılmış olmasını takbih etmekte olup kabarelerin kapa» tılmasını ve sahiplerinin cezalandırıl. masını İstemek için hükümet maka- matına bir istidanâme göndermiştir. Madam Şang Kai Şek harp meclisleri müzakerelerinde bulunuyor Şanghay 31 (A.A.) — Asrı hazır ta- rihinde ilk defa olarak bir kadın bir harp meclisinde yer almıştır. Bu ka- dın, madanı Şang-Kai-Şek olup Nan- kin ali kumandanlığının konferansla- rında ekseriya hazır bulunmaktadır, Madam, icra komilesinin tayyarecilik meseleleri hakkindaki bütün mesaisi İle meşgul olmaktadır. Şanghayda kolera Şanghay 31 (A.A.) — Fransa imti- yazlı mintakasındak! Çinli mülteciler arasında 8 kolera vakası çıkmıştır. AKŞAM Yankesici 19 ay hapse mahküm oldu Şilede sığırtmaçlık yapan Kâmil | adında biri dün elbise satın almak için | İstanbula gelmiş ve Yenicamiden bir takım elbise almıştır, Kâmil yeni elbi- sesini giyerek eskileri paket yapıp koltuğunda giderken sabıkalı yanke- #icilerden İbrahim yanına sokulmuş ve ceketinin iç cebinden Kâmilin pa- ra kesesinin çalmıştır. Şüpheli kimseleri takib eden bir polis memuru İbrahimin bu hırsızlı ğını görmüş ve kendisini yakalayıp ks» senin sâhibi Kâmille beraber karakola götürmüştür. Kâmil evvelâ hırsızlığın farkına varmamış, polise: — Benim bir şeyim çalımadı... Demişse de, cebini yokladığı zaman paralarile kesesinin aşırılmış olduğu nu anlamıştır. Karakolda üzeri ara- nınca, para kesesi yankesici İbrahinin cebinde bulunmuştur. İbrahim dün Sultanahmed uçün- cü sulh ceza mahkemesinde muhake- me edilmiş ve suçunu inkâr ederek: — Ben yankesicilik yapmadım. Sa- bıkam pek çoktur. Sayısını bilmiyo- rum. Fakat Kâmilin kesesini cebin- den almadım, Keseyi sokakta buldum, aldım. O sırada polis beni yakaladı. demiştir. Şahidlerin ifadelerile suçu sabit ol» duğundan, İbrahimin dokuz ay bap- sine, o kadar Emniyeti umumiye ne- zareti altnda bulundurulmasına ve 850 kuruş ta muhakeme masrafı öde- mesine karar verilmiştir. İbrahim mahkemede tevkif edilerek Tevkifha- neye gönderilmiştir. Ayvansaraydaki kamyon ka- zası tahkikatı Birkaç gün evvel Zeki adında bir Şoför kamyonile Ayvansarayda çeşme- nin yanından geçerken İdris alında on sekiz yaşında bir fabrika işçisine çarparak ölümüne #ebebiyet vermiş- ti. Şoför Zeki hakkında müddelumu- milik tahkikatı ikmal edilmiş ve dün kendisi dördüncü sorgu hâkimine verilmiştir, Zeki, kazada kabahati olmadığını Iddia ederek; — Ben kamyonla gidiyordum. Çeş- meyi biraz geçtiğim sırada yoldan ge- çen birisi bana seslendi ve: Kaza yap- tın, dur, dedi, Ben de durdum. Kaza- nın o zaman farkına vardım. Bunda benim kabahatim yoktur. Ölen İdris her halde kamyona asılmak İstemiş ve düşerek ezilmiştir,. demektedir. Zeki, dördüncü sorgu hâkimi tara- fından sorguya çekildikten sonra hak- kında tevkif kararı kesilerek Tevkif- haneye gönderilmiştir. Sığırtmacın kesesi Bağcılık kongresinde neler görüşülecek? 31 eylülde Ankarada toplanacak bağcılar kongresinde orta Anadolu- nun muhtelif yerlerinde bağlar yetiş- tirilmesi ve filoksra tahribatının önü alınmak için almacak tedbirler hak- kında görüşülecektir, İzmirden kon- greye birçok müstahsiller iştirak ede- cektir. Kadıköyünde iki araba kazası! Dün Kadıköyünde iki araba kazası olmuş, İki çocukla bir adam yaralan- mıştır. Bu kazalardan biri Söğütlüçeş- mede olmuştur, Bir yük arabası; Hızır isminde bir ameleye çarpmış, muhte- Mf yerlerinden yaralamıştır, Acıbademde de Cemjlin idaresinde- ki bir araba; 4 yaşında Süzan ve 2 yaşında Semih isimlerindeki iki kar- deşe çarpmış, her ikisini de yarala- mışlır. Zabıta, kazayı yapan arabacı- | yı yakalamış, yaralılarıda tedavi | altına aldırmıştır. İ | | Balkan esnaf birliği kongre- sine gidecek heyet Balkan esnafları arasında bir birlik teşkili için Belgradda bir kongre ya- pılacağını dün yazmıştık. Bu haber şehrimizde büyük bir alâka uyandır- mıştır. Kongreye Türkiye namına iş- tirak edecek olan heyeti İktisad Ve- kâleti tayin edecektir. Zannedildiğine göre heyet, birkaç vilâyetimizden gelecek esnaf teşekkül- leri mümessillerinden olacak ve kon- greye yetişmek üzere 10 eylülde şeh- rimizden hareket edecektir. 1 Eyldl 108 Liraat, baytar ve orman umum mü- dürlükleri memurlarından terfi edenler Terfi listesi vekâletin tasdikine iktiran etti, isimleri yazıyoruz Ankara 31 (Telefonla) — Ziraat Vekâ- leti ve Baytar umum müdürlüğü teş- kilât kanunları mucibince terfi eden | ziraat, baylar ve orman memurinri- | nın terfi listesi Vekâletin tasdikine | iktiran etmiştir. Terfi edenlerden bir kısmının isimlerini bildiriyorum: Teftiş heyetinden | Teftiş heyetinden terfi edenler Teftiş heyeti reisi Bekir üçüncü, mü- fettiş Balıh, Âdil, Mahfi dördüncü, Haydar beşinci, Nuri alime! dereceye. Yeniden müfettişliğe tayin edilen Trabzan orman müdürü Tevfik ve Üsküdar baytar midi- rü Muharrem sekizinci dereceye, Zongul- dak orman mühendisi Celâl dokuzuncu dereceye terfi etmişlerdir. Müteferrik Merkezden müteferrik bir surette terfi | edenlerin isimleri de şunlardır: Zat işleri müdürü Sabit, birinci umumi müfettişlik müşavir muavini Refet, ikinci umumi mü- fetiişlik müşavir muavini Şevki, üçüne umumi müfettişlik müşavir muavini Ke- maleddin beşinci dereceye, Vekâlet neşri- yat müdürü Nihad altıncı dereceye, evrak müdürü Haydar yedinci, evrak mümeyyizi Rifat, Denizli böcekeilik müdürü Ekrem, teftiş bürosu mümeyyizi Halli sekizinci, | zat işleri umum müdürlüğü mümeyyizle- rinden Abdullah, bukuk müşavirliği tetkik memuru, Muhsin onuncu, Zat İşleri tetkic memuru Rasim, mutemed Mehrned, birinci sınıf memurlardan Ferid, Ankara orman müdürlüğü memurlarından Ata, levazım memuru Mustafa on birinci, levazım kâtibi Şerir, teftiş bürosu kâtibi Muharrem on İkinei, orman umum müdürlüğü Xkâtiple- | Bu akşam Nöbetçi eczaneler Şişli: Maçka, Taksim: İstiklâl sad- desinde Kemali Rebul, Kurtuluş cad- desinde A. Galapulo, Beyoğlu! Gala- tataray, Posta sokağında Garih, Ga- Jata: Topçular caddesinde Hidayet, Eminönü: Salih Tomadis, Bü; Hamdi, Bakırköy; Merkez, San; rabya, Yeniköy, Emirgâ sarmdaki eczaneler, Aksara, rahpaşada Şeref, Beşiktaş: Nail, Fe- ner: Balatta Hüsameddin, Beyazıd: Asadoryan, Kadıköy: Söğütlüçeşmedö Hulüsi Osman, İskele caddesinde Sa- Üsküdar: İttihad, Küçükpazar: Necati, Samatya: Çula, Alemdar: Di- vanyolunda Esad, Şehremini: Topka- pida Nüzim. med BORSA| 31/8/9087 (AEŞAM KAPANIŞ FİATLERİ) ESHAM ve TAHYVİLAT İstikrazı dahili 95,75 Türkiye Cum- (89 1983 İstik- 908250 | huriyet Merkez ran Bankası Ünitürk 1144250 | Anadolu Kis. 2430 el 1 1465 | Telefon 740 mitürk ZI 1460 Mümessil 1 zama) 701499 2 » NE 410 şato 045 5 ur ——| İttihad Deği 1 İş Bankası © p90) menleri » hemiline 904) Şar değir- 09 » Mücssis (O75İ menleri Para (Çek #latleri) Paris 21,05 | Sofya 6339,14 Londra 61 | Prag 2248.26 Berlin 19607 Nev York TENİ | Mdr ” e e 3449 Atina 866085 | Zioti 41700 Cenevre 34319 | Pengo 30810 Brüksel 46125 | Bükreş 106.40,15 Amsterdam 14289 | Moskova (204350 Bu gece (Büyükada) Yarın (Yeşilköy) Cuma (Heybeli) Cumartesi (Beylerbeyi) Tiyatrosunda Kiralık konforlu küçük apartimanlar Taksim tramvay caddesi üzerin- de, güneşli ve havadar, kalorifer, sıcak su ve asansörlü bir binada üç ve dört odalı apartımanlar 1 eylülden itibaren kiralıktır. Tak- sim Topçu caddesi 2 numaralı UYGUN apartımanı kapıcısına müracaat, rinden Mehmed, orman umum müdürlüğü kâtiplerinden Sabri, Osman, hukuk 27048“ virliği kâtiplerinden Saib on dördüncü 1€ evrak kâtibi Mehmed de on beyinei dere“ celere terfi etmişlerdir. Pamuk işleri müdürlüğünde Yeni ihdas olunan pamuk işleri müdür” lüğünde yapılan terfi ve tayinler de şu” lardır: Nazillide Öretme çifliği mütehassıs Celâl beşinci, Adana ziraat mektebi MÜ” dürü Rahmi altıncı, Ankara tohura a5 istasyonu müdürü Seyfi, Adına pamu* Öretme çifliği gefi Akif yedinci, mınlaki mütehassısı Tahsin, Sadıx ve Selâhaddin sekizirci, neşriyat mümeyyizi Hikmet d© kuzuncu, Nazilli pamuk öretme çırıiğind0 fen memuru Örer, asistan Erad, Malntya pamuk işleri asistanı Salih, Adana yard öretme asistanı Senih onuncu, Nazilli y&” muk öretme çifliğinde asistan Avni on bi” rinci, Hüseyin ve Adana pamuk çifliğinde asistan İhsan on ikinci, 4 pamuk öretme çifliğinde kontrol memur” lerinden Safa, Mahmud Kadri, Mehmed: Hikmet, Cemil, Ziya, Mehmed, Şami, Bekir, Balim Mehmed, Nazlı pamuk öretme çifliğinde Salim, Muhiddin, Orhan: Selâhaddin, Alâaddin, Eskişehir Mayısisf pamuk tohumu ayırma müessesesinden 19 memuru Hall, kontrol memuru Nusrek Naci, ambâr memuru Adem, Tğdırda p8” muk fen memuru Rüstem, Antalya pamuk kontrol memuru Mehmed, Adana park öretme çizliğinde ambâr memuru Öztürk: ve Antep ayniyat memuru Nuri ve Mustaf& on dördüncü derecelere terfi etmişlerdir. Ziraat, Baytar ve Orman umu müdürlükleri memurlarından terfi edenlerin listesini de yarın bildirec€* gim. İSTANBUL TİCARET ve ZAHİRE BORSASI 31/8/9817 FİATLAR Arat Buğday yumuşak » Sert »> Kızla Arpa Bakla Çavdar Küşyemi Keten tohumu Teşekkür Annemizin vefati dolayısile cenazede bulunarak gerek tahrire” ve şifahen | teessüirlerimize iştirak eden dostlarımıza sile namına kür ederiz. Ömer Nasım, Tayfur Nasınl, Cevad Düzenli lk am eğime TEPEBAŞI Bahçesinde YARIN AKŞAM 3 nel Balkan Festivali SON MÜSAMERESİ ROMANYA YUĞOSLAVYA BULGAR YUNAN TÜRK Gruplarının MİLLİ DANSLARI Dühuliye serbesttir. Konsumasyon mecburidir» Perşembe skşamı Fuar tiyatrosunda İlk temsil PiPİÇA Operet 3 perde Büyük orkestra, Bale