9 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

9 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Balkan oyunlarında ikinci gün « Yunanlılar. nihayet Rumenleri aşarak başa geçtiler - Biz 14 puvanla dördüncüyüz. Pulad 1.84 atlamasına rağmen ikinci oldu -1500 metrede Yunan, Yugoslav atletleri arasında'bir hâdise çıktı ve birinci geldiğini ilân edilen Yunan Yugoslavların itirazı üzerine diskalfiye edildil.. - Yunanlılar bu vaziyet düzelmezse müsabakaları çok bozuktur!... terkedeceklerdir. - Rumen organizasyonu Balkanların en yüksek atlıyan * Bükreş 8 (Büreşe giden arkadaşi- mizdan telefonla) — Bugün Balkan oyunlarının ikinci partisi Yine on bin kişiden fazla bir seyirci Külabalığı ö- nünde yapıldı. İlk gün oldukça mun- tazam görünen Rumen organizasyonu bugün tam mânasile tavsamıştı: Bir- çok zamanlar oparlörler neticeleri ilân etmiyorlar ve ettikleri zaman da yan- lış söylüyorlardı!... Bundan başka bir yariş bittikten sonra âdet olduğu Üzere kazanan dey- letin bayrağı şeref direğine çekilir ve milli marşı çalınır. Bü seremoni zâ- man zaman unutuldu!... Hele 1500 metredeki iskandaj görü- lecek şeydi. İlk gün müsabakalarında Yugoslav Gorşeke mağlüb olan Yu- nan Yorgokoplos bugün ne bahasına olursa olsun, galib gelmek istediği için dönemeç noktalarında Yugoslavları | sıkıştırarak mütemadiyen dirsek vu- rTuyordu!.. Köşelerde yan hakemleri bulunma- dığı için Yunanlının bu' profesyonel hilesi tesbit edilemedi ve Yugoslavlar binlerce kişinin gözü önünde bu şerâ- it içinde yarıştılar. Bu yüzden, yarış- tan sonra Yugoslavlarla Yunanlılar arasında sahanın orta yerinde bir gü- rültü koptu ve uzun münakaşalardan sonra hakem heyeti evvelce galib ilân ettiği Yunanlıyı bu sefer mağlüb say- dı!.. Bunun üzerine Yunanlılar da haklı olarak sinirlendiler ve yarışlar bir müddet inkıtaa uğradı. Nihayet meselenin sonra müzakere edilmesine karar verilerek tekrar yarışlara de- | vem olundu; Rumenlerin bu iş için İyi tertibat simamış olmaları günün bütün zevkini kaçırmıştır. Yarışlara gelince: 200 metre: Bizden bu koşuya Ralf- le Melih iştirak ettiler. Fakat maale- sef her ikisi de kendi serilerinde 80- | nuncu oldukları için tasfiyeye uğrı- | yarak fi remediler. Bü mesnfe- do eldden iyi koşu yapan Yunan, Ru- | men: ve Yugoslaov atletleri arasında derece simak hakikaten meseledir. Hele bizimkiler gibi üstünkörü çalış mış ve bütün mevsim hiç müsa- atletleri: Pulad, Pantaziz!) © baka yapmamış olanlar için hemen hemen gayri kabil. Neticede: 1 — Yordak (Rumen) 219 2 — Skalartu (Yunan) 223 3 — Pilovidisi (Yunan) 224 4 — Lis (Rumen) 5 — Bauer (Yugoslav) 4100 metre manlalı: Bizim için gü- nün en büyük sürprizi bu müsabaka- ya iştirak eden Faikin kendinden hiç beklenmediği halde üçüncülük gibi iyi bir derece almasıdır. Çok güzel ve şuurlu bir koşu yapan Faik kendi serisinde birinci olduk- tan sonra fialde de kuvvetli ve tecrü- beli rakipleri karşısında güzel bir mü- 1500 de de mağrup olan Yorgokoplos Balkan oyunlarının ikinci günü sonunda Yunanlılar başta Dün yapılan Balkan atletizm şampiyonasının ikinci günü mü- sabakalarından sonra Yunanlılar başa geçmişlerdir. Son puan va- ziyeti şöyledir: I — Yunanistan 74 puan U — Romanya 56 puan mI — Yugoslavya 36 puan IV — Türkiye 14 puan V — Bulgaristan 2 puan Veysi, Necded tadele kabiliyeti göstererek üçüncü oldu: Faik, İstanbulda uzun atlama- ya çalıştırılacağına bu mesafeye çalış- tarılsaydı bugün muhakkak daha iyi bir-derece «labilecekti, Derece alan- lar: i — Mantikas (Yunan) 539 2 — Bancak (Yugoslav) 56.1 3 — Faik (Türk) 57 4 — (Yugoslar) 57 5 — Hacı Gregor (Yunan) 1500 metre: En heyecanlı ve en çe- tin mücadeleler bu koşuda oldu. Biz- den iştirak eden Receb ilk turlarda büyük taktik hatasına düşerek başta giden Yunan ve Yugoslava sıkı bir a- tak yapmağa kalktı!.. Tabit biraz son- ra bu Sila mücadeleye dayanamıya- & Meşhur maniacı Mantikas rak şişti ve en geride kaldı, Galibe ge- lince, esasen çok geriden koşuyordu, bayrak yarışında koşabilmesini te- min için bizimkiler koşuyu terketme- sini söylediler, o da bitirmâden birak: tı, Yukarıda da tebarüz ettirdiğimiz gibi, Yunanlı ile Yugoslav arasında mütbiş bir çekişme oldu ve nihayet Yunan Yorgokoplos bir sürü hilelere baş vurarak Ikinci oldu. Fakat sayıl- madı. Bu mesele henüz halledilme- miştir. Şimdiki halde dereceler şöy- tedir: i — Gorsek (Yugoslav) 4.12 2 — Yorgokoplos (Yunan) 415 İL Zİ md ve la Dİ l | Melih, Galib, Füruzan, Raif, bayrak takımımız 3 — Koşnik (Yugoslar) 4.19 4 — Piş (Rumen) Disk atma: Veysi buraya bugün an- | cak müsabakadan bir san tevvel ge- | lebildi ve tabit yorgun olduğu için mu- | vaffak olamadı, | 1 — Sillas (Yunan) 46.46 2 — Havaleç (Rumen) 447 3 — Floros (Yunan) 4193 4 — Manoloviç (Yugoslav) 41.28 5 — Veysi (Türk) 40.27 Çekiç atma: Bizden bu müsabaka- ya hiç kimse iştirak etmedi. 1 — Dimitroplos (Yunan) 48.7 2 — Goiç (Yugoslav) 46.43 3 — Kepsinik (Yugoslav) 46.24 4 — Petroplos (Yunan) 44.50 5 — Biro (Rumen) 43.60 10000 metre: Bu kosuya bizden yal- nız Artin girdi. Riza Maksud her ne- dense koşturulmadı. Yarışa altı atlet iştirak etmişti. Bizimki sona kadar be- şinci vaziyette Koştuysa da tam niha- yete yaklaşıldığı bir sırada yarışı ter- kediverdi... Neticede Rumen şampiyo- nu Yunanı geçerek yeni bir Balkan re- körü yaptı: ristea (Rumen) 3243.4 (re- 2 — Kriyakidis (Yunan) 33.655 3 — Varcakis (Yunan) 33.40 4 — Laniç (Rumen) 33.58 5 — Brükan (Yugoslav) Balkan bayrak: Bugün üçüncü mü- vaffakıyetimiz bu yarışta oldu. 800 metreyi Galib, 400 metreyi Füruzan, 200 metreyi Melih ve 100 metreyi de Raif koştular. Bizimkilerden Galiple çok güzel koşması sayesin- rı geçerek üçüncü ol- için çok büyük bir mu- vaftakıyettir. 1 — Rumen takımı: 3.242 2 — Yunan takımı: 3.26 3 — Türk takımı: 3.28.1 4 — Yugoslav takımı! 3.30 5 — Bulgar takımı: 332.1 Yüksek atlama: En büyük muvaf- fakıyetimiz bu müsabakada oldu. Biz- den iştirak eden Necdet 1.65 ten aşa muyarak tasfiyeye uğradı. Pulad bu Romanyada yapılacak olan Balkan futbol şam-| | piyonasına girmiyoruz | | Mevsuk bir membadan öğren- diğimize göre teşrinlevvetin ilk haftasında Bükreşte yapılacak olan Balkan futbol kupasına İşti- rakimizden sarfınazar edilmiştir. Yugoslavya ve Yunanistan esa- sen İştirak etmediklerine göre Bal- kan kupası maçlarının turmmua ma- hiyetini kaybedeceği anlaşılmak- tadır, | de gördük mevsim en İyi derecesini yapmasına rağmen ancak ikinci oldu: 1 — Pantaziz (Yunan) 1.87 2 — Pulad (Türk) 184 3 — Lekoças (Yunan) 184 4 — Marek (Yuğoslar) 1.81 5 — (Rumen) 1.78 Bulgar gazetelerinin durniadan: şi- şirdiği Bulgar atletlerinin bu sene her senekinden daha boş olduğunu bugün anladık. Müsabakalara pazar günü devam edilecektir. Yunanlılar 1500 deki ihti- lâf halledilmezse memleketlerine döü- mek için kati kararlarını vermişlerdi. Atlet