10 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

10 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

16 Eytül 1937 Scandinavlan Near East Agency Tahir han Süncü kat Tel: 44991 -2-3 Svenska Orient Linlen Gothenburg Gothenburg. Stokholm, Oslo, Dantzlg, Gdmmin Cöpenhag Abo Reral ve bütün Baltık limanları şark ve Karadeniz başlı- *& Ilmanları arasında 15 günde bir azimet Ye avdet için muntazam postalar. dağ iynin - Dantzlş - Göthenburg ve Oslo- Vasalandı e yale özi vapuru m Birkaland vapuru 16 Eylüle doğru. Gotland Yapiru 20 Eylüle doğru. y pia tafsilât için Galata'da Tahir han Üncü katta kâln acentalığına müracaat, Tel: 44891 - 2-3 Beyoğlu Dördüncü Sulh “Hukuk mahkemesinden: pa Stekesine mahkemece el konulan ölü hayıt Miçire siri Beyoğlu Hüsayinağa ma- #sinde Talisim narı diğeri Zamhax 12 ve Leylâk sokak 2 numarah evler arttırma suretile 18/10/9397 tarihine MİK pazartesi saat 14 de satılacaktır. #ymeti 12 sayılı kısmı (4000)), 2 gaylt Ariş 10000) Mira kıymet takdir edilmiştir. Piri? yedi buçuk hisbetirde pey akçesi lâzımdır. Delaliye resmi ve ik Midir. Satış gününe kı e pulu müşteriye âr bilümum ver- terel alddir. Tafslât: 12 sayılı kısmın önü Zambak Arkası Akarca ır, Bu kısım NE boturum, bir zemin katı, bir asm da, üç kat ve bir de çatı katı mi, sodurum katında bir çamaşırlık ik kâlında mermer düşeli antire ve taş Ve arkada yemek odası ve taşiıkla belâ t i ayrıma kat önde sofa arkada. bir oda var- oda, Birine kat önde bir oda arkada bir , #ofada bir heli ve merdiven başmda Şözekin vardır. İkinci ve üçüncü katlar Mirinci katın aynidir. Çalı kutı önde bir ba Arkada sofa ye daraça vardır. Yalnız çat: kası diğer iki sayılı kısım ile müş- 2 Rumarlı kisim Lelik ookağında olup üç sokağa cephesi vardır. Bir , Bir zemin katı ve üzerinde üç İbârettir. Bodrum katında bir mut- ve müşterek bir çamuşırlık vardır, Ze- katında ortada bir mermer antire bi oda solda zemini çini döşeli bir vardır. Birinci kat Iki oda bir sofa bir ikinci kat iki oda bir sofa ve metdi- Ayıran bi? camekân vardır. Üçüncü Minci katın ayni olup bir helâsi var- E KARARLI 7 dördüncü sulh hukuk mah- baş vurmaları ve heriki evi Görmek istiyenler ei numaralı evde oru- Ptlara mürnenat etmeleri ve 2atış bedeli yetmiş beşi bulduğu takdirde eu çok Bn üzerine ihsle olunacağı Hân ir, M. 1230 Istanbul Defterdarlığından: Cinsi ve mevkii Muhammen bedeli Lira Kuruş Üsküdarda Ahmedi Çelebi mahallesinin 'Tah: caddesinde eski 10, yeni 8 No'lı bahçeli evin tamamı: 562 50 Nişantaşında Meşrutiyet mahalesinin eski Yeni Mahalle yeni Kodaman sokağında üç katta yedi oda iki helâ vesair müşte- milâtı havi 55 No.'ı bahçeli evin yari payı: 900 Ortaköyde Cavidağa mahallesinin eski Üçüncü Orta yeni Kay- pek sokağında eski 21 yeni 16 No.lu 131 metre murabbâı arsa- nın tamamı, (Beher metre murabbaı): 30 Yukarıda cins ve mevkileri yazılı emlâkin açık arttırma ile ayrr ayrı satışı on gün uzatılmıştır. İsteklilerin ve tediye şeraitini öğrenmek ( İstiyenlerin 168/9/937 Perşembe günü sast on dörtte yüzde 7,5 pey akçelerile Milli Emlâk müdürlüğünde toplanan komisyona gelmeleri, (ML) (6055) M. M. Vekâletinden: Ankaradaki askeri bir müessesede elektrik ve telefon tesisatile kalorifer ve su tesisatını idare edecek iki Türk mütehassıs memüra ihtiyaç vardır. 20 Ey- 1ül 957 tarihinde Ankarada M. M. V. Fen ve Sanat Umum Müdürlüğünde ya- pılacak müsabaka imtihanı neticesinde gösterilecek liyakat ve iktidara göre yüz cili Iradan iki yüz liraya kadar ücret verilecektir. Talib olanların elle- Fihdeki şehadetnamelerile bonservislerini hâmilen mezkür Müdürlüğe müra- caatları ilân olunur. (388) (6049) Konservatuvar Direktörlüğünden: Talebe kaydına ve eski: talebenin kaydını yenileme muamelesine başlan- mıştır. Pazarlesi, Çarşüfiba ve Curia günleri saat ikiden beş buçuğa kadar müra- caat edilir. 1 Birinci Teşrinde derslere başlanacak ve kayıd muamelesine nihayet veri- (8509) “yaya Maliye Vekâletinden: Kaloriferter için almacak 380 : 450 ton yerli kok kömürü kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. Y 'Tahmin bedeli (on üç bin elli) ve ilk teminatı (dokuz yüz yetmiş sekiz) Mra (yetmiş beş) kuruştur. i Eksiltrne 27/9/1997 Pazartesi günli saat 15 de vekâlet levazım müdürlü- ğünde toplanan eksiltme komisyonu tarafından yapılacaktır. Şartname Ankarada levazım müdürlüğünde ve İstanbulda Dolmabahçe- de vekâlet evrar: matbua ambarı memurluğunda görülebilir. İstekliler 2490 sayılı kanunun ikinci ve üçüncü maddelerinde yazılı bel- geler ve ilk teminat makbuzu veya banka kefalet mektupinrile birlikte kanu- hun tarifatma ve şartnamedeki şeraitine uygun ve noksansız olarak yazacak- ları teklif mektuplarını havi kapalı zarfların eksiltme saatinden bir saat evvel komisyon riyasetine'yermeleri, (3233) (5971) İstanbul esnafına mühim ilân; İstanbul ticaret ve sanayi. odasından: Sıhhi muayeneye/tâhi £snaftan, sıhhat cüzdanlarını almak üzere cemiyet- İerine müracaat ettikleri halde cüzdanlarını alaneyan ve'cemiyet memurları- nın herhangi bir ihmali yüzünden haklarında belediyece takibatta bulunulan- ların cezaları, alâkadar cemiyet memurlarma.tasmin ettirilecektir. Bu husus- ta şikâyeti olanların gilerindeki vesaikle Odamığırı esnaf şubesi mürakiplerine müracaatı bildirilir. (6018) ürkiyeli Bankası Sahife 11 I — Cibali fabrikasının mamul tütün anbarları duvarlarına şartnamesi * mucibince pazarlıkla ahşap lâmbri yaptırılacaktır. TI — Pazarlık, 13/1X/937 tarihine rastlıyan pazartesi günü saat 15 de Ka“ bataşda levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. II — Keşit bedeli 1072,50 lira, muvakkat teminat 80,44 liradır. IV — Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen şubeden alinabilir. V — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve-santte 9 75 güvenme paralariyle birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (5644) * 1 — Şartnamesine göre pazarlıkla bir adet Radyo makinesi satın alma- caktır, 2— Pazarlık 17/1X/98'i tarihine rastlıyan Cuma günü saat 16 da Kaba- taşta Levazım ve mübayant şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. 3 — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte “96 75 güvenme paralâriyle birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. «5820» 1 — Şartnamesine tavfikan araba 2000 kilo kazein kolası satın alına» caktır. 2 — Pazarlık, 20/1X/937 tarihine rastlıyan Pazartesi günü saat 15 de Ka» bataşta Levazım ve mübayast şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. 3 — Şartnameler parasiz olarak her gün sözü geğen'şubeden alınabilir. 4 — İsteklilerin pazarlık için teyin edilen gün ve sitte 9 7,5 güvenme paralariyle birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. «5821» İstanbul komutanlığı garnizonunda bulunan kıt'at ve müessesatın ihtiyaç ları için satın alınacakların cinsi ve miktarları ile muhammen tutarları fik te- mıinatları ve ihale günleri ile ihale saatleri ve münakasa şekilleri aşağıda yazıl- mıştır, i Cinsi Miktarı Muhammen İlk te- (o İhalegünü (“İhale saati Münakasa kilo tutarı ominatı şekli Ku. fasulye 10000 © 1400 105 15/9/9837 15 Açık Bulgur o 12000 Oo 1560 117 15/9/937 15,30 » Nohut 10000 o 1160 87 15/0/9987 * 16 » Şartnamesi hergün öğleden evvel komisyonda görülebilir. İsteklilerinin ilk teminat makbuz veya mektuplariyle beraber ihale günü vakti muayyeninde Fındıklıda komutanlık satınalma komisyonuna gelmeleri, (5597) Şark Kromları T. A. Şirketinden: iki memur namzedi aranıyor Şirketimizin Erganimaden civarındaki merkezinde, muhasebe ve an- bar işlerinde çalışmak üzere asgari orta tahsili bitirmiş iki memur nam- xedi almacaktır. Verilecek ücret mikdarı kazananların göstereceği liya- kata göre oda, tenvir, teshin şirkete ald 70-109 lira arasındadır. Taliple- rin, el yanlarile yazılmış tercümeihalleri, varsa bonservis suretleri ve bir de fotoğraflarile beraber 17 Eylül 937 günü yapılacak müsabaka imti- hanına girmek üzere Galata, Tahirhan 4 ncü katta Eti Bank İstanbul Bürosuna müracaat etmeleri lâzımdır. Yeeiz Istanbul Ziraat Mektebi satınalma komisyonundan: « * Beher kilosunun Miktarı Fiatı *İlk teminatı Cinsi. Kilo Kuruş ' Lira Motorin 5500 6 Benzin 4000 22 90,15 : Mektebin Mayıs 1938 sonuna kadar ihtiyacı olan yukarıda miktarı yazi motorin ve benzinin 13/9/937 pazartesi günü saat 14 de açık eksiltmesi yapıla- caktır. Eksiltme İstanbul Kültür direktörlüğü binasındaki liseler muhasebeci- Miğİ nezdinde toplanan komisyonda olacaktır. İsteklilerin şartnamede yazılı vesikalardan başka teminat makbuzu ile ek» siltme saatinde komisyona gelmeleri, ilk teminatı belli günden evvel mektep müdürlüğünden alacakları yazı ile Liseler Muhasebesi veznesine yatırmaları ve şartnameyi mezkür muhasebecilikte görüp öğrenmeleri. (5647) Ankara Devlet konservatuvarına bu yıl alınacak talebe kayıt kabul şartları 1937 - 1938 öğretim yılı için Ankara Devlet Konservatuvarı «Tiyatro ve Opera» kısımlarına kız ve erkek talebe alınacaktır. Okul parasız yatılıdır. Ta- Jebeye her ay bir miktar da harçlık verilecektir. 1 — Aranılan vasıflar şunlardır; A — Âza ve vücudü kusursuz olmak, B — Sesi güzel clmak, C — İyi kulağa malik bulunmak eişittiği sesleri tanımak veyahut aynını tekrarlıyabilemek», D — Kızlar için en aşağı yaş 16, erkekler için 18 dir. E—En az orta okuldan diplomalı bulunmak «Opera kısmı için pek iyi sese malik olanlardan bu şart aranmazı, F — Şivesi ve vücudü sahneye müsait bulunmak, 2 — İstekliler arasında bir seçme sınayı yapılacaktır: A — Tiyatro kısmı için şunlar sranılacaktır: A — Düzgün ve serbest konuşma, gördüğü veya okuduğu geyi anlatma kud- reti, B — Okuduğu veya gördüğü bir tiyatro piyesi içerisinden seçilecek bir rolü yapabilmek, C — Bmav heyetince verilecek bir rolü yapabilmek, B — Opera kısmı için şunlar aranılacaktır: A — Kendi seçeceği, bildiği bir şarkıyı söylemek, B — Sesleri ve melodileri tekrarlıyabilmek, C — Ritmik duyma ve hissetme kudreti, 1 $ — Sınavlar, 5/10/9837 Salı gününden 9/10/9397 Cumartesi gününe kadar İstanbulda Şehir Tiyatrosu Rejisörlüğünde. Ankarada 11/10/937i Pazartesi gününden 15/10/937 Cuma gününe kadar her gün sast 9,30 da Cebecide Müzik Öğretmen Okulunda bir heyet marifetile yapılacaktır. i İstekliler, pullu dilekçelerile İstanbulda Şehir Tiyatrosu rejisörlüğüne va Ankarada Müzik Öğretmen Okulu direktörlüğüne başvurmalıdırlar, 4 — Dilekçelere şunlar bağlı bulunmalıdır: A — Nüfus tezkeresi veya bunun bir sureti, B — Orta okul diploması veya tasdikli bir sureti, © C — Sıhhat raporu, : © D — Hüsühal varakası (3255) (6031).