13 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

13 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

mmm amimi İh münlminmkimeminmiisimmminneimminlzmnnmhiliilklikiikmiiüiiüiinmiiniümilinissmilmizinn imis. vüzimizslililiiiiiimcnç, simüiüilülismkizisĞMMMMMMMMkisimiiim <iümümeiniülkmm 18 Eyldi 1997 SIYASI İCMAL: Fransada Kanton seçimi Fransada bir &y sonra Kanton seçim leri yapılacaktır. Birkaç nahiyenin birlesmesinden has olan bu Kantor- ların Pransanın siyasi hayatımda hay” H eremiyeti vardır, Çünkü buradan umumi meclislere ve daha büyük mil Ki takstmata birer mümessil gönderi- Hr. Sağ ve sol bütün portiler bu indi hâplara aid mücadele için hazırlan yorlar. Ayan intihaplarında nüfuz kü ganmak için Kanton tntihaplarından istifade etmek istiyorlar, Bu hazırlık Pransada partiler örü- sındaki tefrika ve mübarezelerin şd- detini ve bahtıstıs miifyit cereyanların, Avrupa ve dünya hadiselerinin Frans sayı yakından alâkadar ve tehdid ey lemesine rağmen devam eylediğini meydana çıkardı. İntihaplara komünisteler, sosyalist- ler ile birleşmiş ve kaynaşmış tek bir parti olarak girmek istemişlerdi. Lâ- kin sosyalistler şimdiden komâinistler ile birleşmeğe karar veremediler. Maa- hâza sosyalist partisi icra heyeti Kan- ton intihaplarının ikinci devresinde kendi mensuplarına birinci devrede en ziyade rey alan Halk cephesi nam» zedlerine, yani komünistlere yahut radikal sosyalisilere rey vermelerin& müsaade vermiştir. Bundan başka 809- yalist partisi müntehiplere komünist- lerinkine yakın bir program arzetmiş- Y Saçlar Meşhur Alman profesörü doktor Venzer diyor ki: — kafatası kemikleri eydi inkişaf eder ve ancak kırkla yaş arasında tam hacmini bulur. Bunun isbatı çok basittir, Yirmi beş yaşında alınan bir şapka eğer sakla” hırsa, kırk yaşından sonra başa kü- çük geldiği görülür. Saçlı deri ise inkişaf etmez, Halbu- ki kemikler inkişaf edince deriyi ge Ter. Saçları dökülmüş olanların kafa derisine dikkat ediniz, çok gergin- dir. Ayni zamandada incelmiştir. Kan damarları da bittabi tabii şekil- lerini kaybetmiştir. Bu yüzden iyi cevelân edemez, baş hücreleri deje- nere olur, saçlar dökülür. © Buna mukabil ense üstündeki ve yandaki saçlar dökülmez. Çünkü de- ri gerilmez, oraların adaleleri sağlam kahır. Bazan kafatası kemiklerinin çabuk Domuzun kuyruğu Amerikada , mühim bir mü- | nakaşa * var; matbuat her ç sütun sütun bu | mühim mevzu | Se üstünde yakı |“ WS d , 4 lar neşrediyor... Amma siz kırk yıl düşünseniz bu münakaşanın mev- zuunu değil bilmek, tahmin dahi ede- mezsiniz. Bunun için biz söyliyelim: Domuzun kuyruğu sağa mı kıvrıktır, sola mı? Bu münakaşayı ortaya atan bir köylü kızıdır. Bu kız Amerika Ziraat Nezaretine bir mektup yazmış ve bu beklenilmiyen suali sormuştur. ! Nezaret hayret etmekle beraber, mektubu Ziraat mütehassıslarına ha- vale etmişti 'ütehassıslar arasın- da ihtilâf çıkmış, kimi sağa, kimi 80- la demiştir. Ekseriya sola kıvnık- tır diyenler teşkil edince, kırk domu- zu müşahedeye aldılar ve kuyrukları- nin sağa kıvrık odluğunu gördüler, Sola kıvrık olduğunda ısrar eden- ler kırk domuz üstündeki incelemie- nin kâfi gelmediği iddiasını ortaya attılar. Bunun üzerine ihtiyar bir domuz celöbine başvuruldu. Celep domuz kuyruklarının müsavi bir nis- bet içinde hem sağa hemde ** | tir. Bunum başlıcd ereşela kredinin İ kontrol altına alınmam, tab servetles fin denetleştirilmesi, büyük sanayi ve maden teşebbilslerinin. thhisara tabi tuhulman bardır. Sağ partiler, sosyalistlerin bu yeni pröğYümin temleketi sövyelleştir. mekte büska bir şey olmadığını Heri sürmektedirter. Bugün hükümetin başmaa bulunan radikal #ösydlistlör kabinsdeki şerik. teri söryaliğtleriz, cephe alâdaşi kö münitiri ve Lahusus bep müuyon azan bulunan Mele Körfedeyasyonu nu köndilermden #oğutmümak için şimdiye kadar Zıkan itimat könünlür va dokunulmıyazağını temin ötmekle beraben fabrikaların amele tarafın- dan işgaline bir nihayet verilmesini »ö istihselin arttırılmasını kafi ola- rak istemiştir. Bu parti icra komitesi daha ziyalz harici politika üzerinde durmuş ve Pransanın Şimali Afrikadaki müslem- temlekeleri ile muvasalâ yollarının emniyetinin. sağlamlaştırılmasını is- tamiş ve müdafaa masrafının arilıni. masında ısrar eylemiştir. Kanton intihapları Pransanın 28- kirde sükünet bulmuş görünen dahilt ahvalini yeniden dalgalandıracaktır. Feyzulluh Kazan beMbii rilir ? Saç dökülmesinin önüne geçiliyor; hastalık teşhiş edildi, devası bulundu : Masaj 1.. inkişafı çocuklarda bile saç dökülme- sine sebep olur. Saç dökülmesine . karşı yapılacak tedavi masajdır. Başı her gün aşağı- dan yukarı doğru uğmak, tepedeki derinin gerilmesine mâni olmak lâ * zımdır. Eğer hücreler tamamile çü- | rümemişse, dökülen saçların yerine yeniden saç bile gelir. İ sag: dökülmesinin. en- der oluşu, kadın başının küçük ol masından ileri gelir. Doğduğu zaman erkek çocuğun başı 420 santimetre mikâbı, kız çocuğun başı ise 410 dur. Bu fark bir senede 850 nin 7251 nisbeti derecesinde artar. 30 senede saçlar dökülmez. Yeni usul diş tedavisi Viyananın tanınmış diş dektorle- rından H. Şinayder dişlerin teda- visinde yeni bir usul takip ediyor, Çürümeğe başlıyan her dişi çıkarı yor, yerine allın ve sadef köklü bir diş takıyor. Çekilen dişin yerine ko- nan bu takma diş bir gün içinde ye- rine yerleşiyor, kökleşiyor ve takma Tük dişi çıkarıyor, temizleyip doldu- ruyor, bundan sonra yerine takıyor. muşl... Fotoğraf dediğin böyle olur 1934 teriberi Amerikanın fotografı İ alınıyor. Üç büyük müessese, tayya- relerden kılanın resmini çektiriyor. Resimlerin dörtte üçü. hazırdır. Geri kalan kısmı da çekildikten sonra fo- tograf 3.000.000 mil murabbaı yer işgal edecektir. 30.000.090 dolara mal olacaktır. Harita yapmak © için 2.500.000 klişe harcanacaktır. kıvrıldığını söyledi. .. Nihayet, domuz çobanları çağırttı- lar, yüzlerce çoban şu ifadeyi verdi: — Domuzun kuyruğu ister sola kıvnılsın ister sağa, bundan bir şey çıkmaz, amma kuyruğunu düz tut AKŞAM Orta tedrisat muallimleri Nakillere aid tam listeyi heşrediyoruz Ankara (Telefohla) — Orta ted- Yİsat muallimleri arasında yapılan nakillere ait bundan evvel gazeteler- de çıkan liste yanlıştır. Doğru ve tam listeyi bildiriyorum; Adapazarı orta mektebi tarih - cografya yafdımcı muslum Ssehiyh Lütfiye Ada- pâtari örtü mektebi ötaşveriğme, ayfi mektep riyaziye muallimi Yusuf Ziya Kayseri Msesi riyaziyâ mualilmiiğine, Ak- hisar örtü Mektebi tabifye tbünlütmi Ni yari Bülkedir İeösi Lubiiye vayalımngida, Bahkesir muallim mektebi resim - el işleri biye enstitüsü ve hukuk mezunu Sunda Burs kız muallim mektebi terbiye ve ru- hiyat stajyeri'Bine, mektebi tedris usulü emualiimi Neriye Konya kız muallim mektebi tedris utolğ mualiimliğine, Manisa ilk cedrisat mü- fetişi Hüsameddin Bursa kız muallim mektebi todris usulü muallimliğine, Edir- ne kız muallim mektebi müsiki muallimi Burma Kız muallim Nuruefşan Kumkapı orta mektebi musi- ki muallimilğine, Fatih orta mektebi dok- toru ve sağlık bilgisi munllimi dekter Reşid Sami Istanbul kız muallim mektebi tabiiye stajyerliğine, Adana kız İisesi fel- sefe ve yurd bilgisi muallimi Hayrünnism İnönü orta mektebi türkçe ve yurd bil- gisi muallimliğine, Adana erkek Jisesi Ti- Yaziye stajyeri. Bürhan Sıras erkek mu- sllim meklebi riyaziye Stniyerliğine, An- kara kız lisesi riyaziye tunllimi “Talla İstanbul kır iisesi riyaziye muallimiiğine, İstanbul belediyesi kimyakeri Talin An- kâra erkek ilsesi fen bilmisi ve biyoloji staiyerliğine, Afyon lisesi fizik musllimi Tahsin Eskişehir iisesi fizik muallimliği- İ me, üniversite mezunlarından Lütfiye Dündar, Erzurum Jisesi tarih, cografya #lajyerliğine, Bakırköy orta mektebi ta- | rih - coğrafya yardımcı muallimi Seniha ayni yer tarih » coğrafya siajyerliğine, Bursa ilk mektep muajimlerinden Haydar | Talan Bursa orta mektebi türkçe mual- Jimliğine, Konya kız muslim mektebi ta- Fil - cografya muallimi Pakize Bursa or- ta mektebi tarih - cografya muallimliği- ne, Cumhuriyet orla mektebi (fransızca muallimi Handan İstanbul Kız lisesi fran- sen muallimliğine, Çanakkale orta mek- tebi türkçe muallimi İsmati Hakkı İz- mir Karataş orla mektebi fransızca mu- aliimliğine, Davutpaşa orla mektebi türk- çe zmallimliğinden müteknit mesnd ayni yer yardımcı türkçe muallimliğine, Tö- kat orta mektebi türkçe muallimi Sa- fyeddin Rize orta mektebi türkçe mual- limliğine, Uşak orta meklebi resim mu- silimi Ahmed Kütahya lisesi resim mu- allimliğine, kollej mes Üsküdar birinel orta mektep Yardımcı İn- gilizce musjitmilğine, Üsküdar birinci or- ta mektep resim müuallimi Fahseddin Ka- dıköz üçüncü orta mektep resim musi- dimliğine, Kadıköy üçüncü orta mektep riyaziye yardımcı taalltmi AH Vefa Ci- bali. orta imekiep riyaziye Yardımcı mus allimliğine, Yozgat lisesi felsefe mualli- mi Kâzım İzmir kız Jisesi felsefe ve yurd bilgisi musilimliğine, Manisa orta mektep tükçe ve yurd bilgisi stajyeri Ali Mustafa Yorgat lisesi felsefe stajyeriifine, Mani- sa maarif müdürü Nal İzmir erkek lisesi tarih - cografya o musllimliğine, Konya maarif müdürü Hüznü Uluğ Denizi lise- si riyaziye munllimliğine, Kayseri maarif müdürü Hüsnü dlâve suretile) Kayseri 1- sesi riyeziye münllimliğine, hukuk me- zunlarından Naime Kayseri Jisesi tarih — cografya stajyerliğine, Üniversite mezun- larından Nimet Ankara Gazi Jisesi &n- rih - cografya siajyerliğine, Ankara Gazi Bsesi Tesim muallimi Himid Ofbali orta mektebi resim munllimliğine, Ankara Ga- zi Msesi İn, munilimi Seniha Cevad. Üsküdar üçüncü orta mektep İngilizce mun'limliğine, Giresun orta mektep yar- | dımcı tarih - cografya muallimi Osman Gökçe ayni yer tarih - cografya muallim- liğine, Adana erkek muallim mektebi ta- biiye muallimi Fevzi Kumbaracı Bursa kız muallim mektebi tabliye reualliraliğine, Bursa kız muallim mektebi tabilye yunlli- mi Aliye Adana erkek tmunilim #hektebi tabiiye munllimliğine, Gelibolu orta mek- tebi biyoloji muallimi Hümi Gültekin Bursa orta mektebi biyoloji muallimliğine, ti İsparta orka mektebi riyaziyç muallim- iiğine, fakültesi mezunlarından Necmeddin Eskişehir lisesi tarih - cograf- ya siajyerliğine, Ankara kız lisesi eski muallimlerinden Salme ayni Wsenin fran- srca muallimliğine, Adana maarif mf. dürü Yunus Kâzım İstanbul kız tisesi fel- sele ve türkçe muallimliğine, İstanbul er- kek lisesi fen bilgisi yardımcı muallimi” Sahife 5 Ahırkapı ile Kumkapı arasındaki teneke mahal- lesi yakında kaldırılacak DevletDemiryollar idaresi burada bir fidanlık ve bahçe tesis edecek Ahırkapı ile Kumkapı arasındaki teneke mahallesi İstanbulda, Ahırkapı ile Kumkapı arasında vo şimendifer hattınm iki tarafında teneko mahallesi vardır. Bu mahalle, damları teneke kaplı kü- çük kulübelerden terekküp etmektedir. Teneke mahallesi, İstanbula giren yolcuların gözüne çirkin bir diken gi- bi batmakta, fakat senelerden beri bu- nun ıslahı için bir çare bulunamamak- ta idi. Haber aldığımıza göre. Devlet De- miryolları dokuzuncu işleme idaresi teneke mahallesini ortadan kaldırmak için ciddi bir teşebbüste bulunmağa ka- rar vermiştir. Nafia Vekili B. Ali Çe- tinkayanın gösterdiği alika sayesin- de bu teşebbüsün yakın zamanda mu- vaffakiyetle neticelenmesi beklenebi- lir. Devlet Demiryolları dokuzuncu iş- letme idaresinin düşüncesi şudur: İ- darenin, hat boyunda muhtelif yerler ve istasyonlar için bir çok fidanlara ih- tiyacı vardır. Bu fidanları yetiştirmek üzere bir fidanlık tesisi lâzımdır. A- hırkapı ile Kumkapı arasındaki tene- ke mahallesi kaldırilır ve burada bir fidanlık tesis edilirse hem bu çirkin manzara ortadan kalkacak, hem de idarenin ihtiyacı temin edilecektir, Teneke mahallesindeki binaların pek çerden çöpten şeyler oldukları için kıymetleri büyük değildir. Binacna- leyh bunları az bir para ile istimlâk etmek kabildir. Teneke mahallesinde oturanlar aldıkları para ile kendileri- ne daha muvafik bir mesken bulabi- leceklerdir. Şark şimendiferlerinin hükümet ta- bilet ücretleri indirilmiş, halkın men- yerine bir bahçe vücude getirilmesi İs- tanbul için büyük bir nimet olacaktır. Bu güzel projenin bir an evvel tahak- kuk etmesini teminni ederiz. Nazmi Ziyanın cenaze merasimi Yugoslavyada büyük manevralar Sanat âlemine mensup | Manevralara 50 bin kişi birçok zevat cenazede bulundu Vefatını tesssürle bildirdiğimiz, memleketimizin kıymetli sanatkârla- rından ve Güzel Sanatlar akademisi örlerinden Nazmi Ziyan ce- nazesi dün saat 1130 da Süleymani- yedeki evinden merasimle kâldırıl- mıştır. Beyand camisinde öğle namazı kı- lındıktan sonra Sahrayıcedit kab- ristanına defnedilmek üzere, cenaze | otomobilile Kadıköy iskelesine gölü- rülmüştür. 'Merasimde başta Güzel Sannilar akademisi direktörü Bürhan Toprak olmak üzere akademi muallimleri ve talebesi, ressamlarımız ve sanat öle- mine mensup Olan bir çök zevat, kendisini sevenler, bir müfreze polis hazır bulunuyordu. Kıymetli sanatkârın mezarını süs- lemek üzere gönderilen bir çok çe lenkler arasında Kültür Bakam B. Saffet Arikanın da, güzel bir çelengi vardı. rih - cografya muallimi İsnali Yaver lisesi tarih muallimliğine, Kütahya Jise- # İngilizce muallimi Enver Halil Rekişe- hir Jisesi İngilizce mualimliğine Kütahya Ysesi resim muallimi Hayreddin Uşek orta mektebi resim mua'limliğine, Hatice Cumhuriyet orta mektebi stajyer ğine, Erenköy kız allimi Rmine Leylâ Almanca muallimliğine, Kars çi gl iştirak edecek Belgrad 12 (A.A) — Harpten beri Yugoslavya ordusunun yapmış oldu- ğu manevralafın en büyüğü “eylül ayı nihayetinde yapılacaktır. Bu ma- nevralara ihtiyat zabitlerinden bir kısmı dn davet edilecektir. Manevra- lara takriben 50 bin kişi iştirik ede- ceklir. Manevralar, on gün devam edecek ve başlıca harekât 21 - 26 eylülde ya- pılacaktır. : Manevraların kumandanı, yüksek askeri şüra reisi general Milân Mülo- vanowitsch ve erkânı harbiyel umu- miye reisi de umumi erkânı harbiye tir. Kabataş ve Üsküdar vapur iskeleleri Kabataş ve Üsküdar vapur iskele lerinin yeniden inşası ve iskele civa- rının tanzimi için Şirketi Hayriye ta- rafından bir plân hayırlanmışlır. Bu plân şebrin iki köşesinin tanzim ve alınmıştır. Proje Belediyece tasdik edildikten sonra inşaata başlanacaktar, İkinci Türk Tarih kurultayına Ankara & ( AA. ) — Cümhuriyet 20 eytül 1937 tarihinde Dolmabah- çe sarayında açılacak olan ikinci Türk 'Tarih Kurultayı ve sergisine bütün Kir Anse