13 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

13 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

AKŞAM 20 eyi “Sekizinci Balkan oyunları dün bitti Yunanlılar bu sene de şampiyondurlar — Rumenler sekiz senedenberi ilk defa olmak üzere Yugoslavları geçerek ikinciliği almağa muvaffak oldular, hem de büyük bir farkla... — Biz Bulgarları geçerek yirmi altı puanla gine dördüncüyüz — Gelecek sene dokuzuncu şampiyonanın Yugoslavyada yapılmasına karar verildi Futbolcü Melih 400 > İşman bir derece yepasak Balkan ikincisi oldu Yunanlılar bu sene def Müsabakalar başlarken Rumen atleti and içiyor Bükreş 12 (Sureti mahsusada gi- den arkadaşımızdan telefonla) — Balkan oyunlarının son müsabaka- ları bugün yirmi binden fazla büyük bir seyirci kalabalığı önünde yapıl- dı. Bu sene İlkgünde Rumerilerin büyük bir enerji göstererek başa yeç- meleri müsabakaların çok heyecarlı « olmamasına sebebiyet vermişti. Bu vaziyetten telâşa düşen Yunanlıların ikinci gün yarışlarında türlü hilelere baş vurmaları bunu “açıkca gösteri yordu. 1500 de kavgalı yumruklu bir yarış yapan Yunan Yorgokoplosla Yugoslav Nihayet dün de güzel dereceler ya- pan Yunanlılar bu sene de şampi- yonluğu almağa muvaffak oldular, Rümenler yedi senedenberi yapılan bu şampiyonada ilk defa olmak Üzere Yugoslavları geçmeğe muvaffak ola- rak ikinciliği kazandılar, Yugodlav- ların bu seneki şampiyona için hazır- lanamadıklarıni, hâbtâ son dakikaya kadar iştirak etmek istemediklerini ve zorla iştirak ettirildiklerini göz önünde tutarsak Rumenlere bu şekil- de açık bir Tarkle mağlüp olmalarını mazur görebiliriz. Yoksa Yugoslavlar her zaman için Rumenlere galip gele- | bilirler. Bize gelince, bu sene bütün puan- larınızı toplıyan üç atlet olmuştur. En fazle iş güren ve en büyük mu- vaffakıyeti kazanan futbolcu Melih- tir. Ondan sonra Faik ve nihayet Pu- lat... Geri kalanlar umumiyetle ken- di derecelerini aştılar, fakat çok Üs- tün ve adetâ klas atletleri dlan rakip- leri karşısında derece simak (kabil olamadı. Bugünkü müsabakalar 400 metre: Bizden Furuzanla Melih harikulâde denecek bir koşu yaptı. Yarış başladığı zaman hemen Önb geçen Melih uzun müddet hâkim koştu ve rakiplerini kendi alörüne uy- durdu. Biz kenarda heyecanla; — Ne zaman yorulacak, koşuyu imkânı yok (bitiremiyecek... Yüz metre nihayetlenirken Ralf en geride, beşinci olan Melih kenarda güzükmiyor farkı sağl; di oldu... Yaplığı derece 51,8 ile Ömer Besime nid olan eski rekorumuzu da kırmıştır. Melihin yaptığı derece ayni zaman- da eski Balkan rekorundan de iyidir. Birinci gelen Rumen de Balkan reko- runu yenilemiştir. Bu koşuda “dere- celerin bukadar güzel olmasına sebeb dönemeçlerin az olmasıdır: 1 — Yordak TRumen) 49.1 trekor) 8 — Melih (Türk) 40,9 3 — Despot (Yugoslâr) 90,1 4 — Nemeş (Rumen) $ — Karayorgi (Yunan) 119 metre Manialı; Bu koşuya biz- den Faik giriyordu. Çarşamba gümü 400 manislıda çok muvafak olan Faik 'bu gün de seçme- de kendini serisinde 15 birinci ola- rak finsle kaldı. Fakat #inside somun- cuoldu. Bu bizin için büyük bir inki- sardır. Hiç olmezan bir üçüncülük 1 — Mantikaş (Yunan) 184 3 — Doyçef o (Bulgar) 16,8 3 — Herald (Rumen) 4 — Minyestuk (Rumen 5 — Erlih (Yugoslav) Yunan diski: Bizden Veysi iştirak etmişti. Seçmede muvafak olarak f- nale kalan atletimiz maalesef derece alamadı. 1 — Sillas (Yunan) 3973 cağını beklediğimiz bu müsabakadan maalesef bir puan bile alamadık. Biz- den iştirak eden Pulstla Necdet he- men tdsfiyeye uğradılar!... Neticede 1 — Mikiç (Yugoslav) 14.08 3 — Krays (Rumen) 18.87 $ — Yoriçeviç (Yugoslav) 18.84 eb Romanya kralı oğlu (Mişel) le birlikte yarışları sahada takibediyor 4 — Kalestros (Rumen) 5 — Anaflotis (Yunan) 5000 metre: Mukavemet yarışına bizden Rıza ile Arin girdiler. Rıza bu sene formünde olmağığı için çok geride kaldı ve abondone etti. Artin nisbeten güzel bir koşu ile derece al- mağa muvaffak oldu. 1 — Arvanitis (Yunan) 1454$ 2 — Kristen (Rumen) 151 3 — Varcakis (Yunan) 4 — Artin (Türk) 5 — Brükan (Yugoslar ) Maraton: Bu sene biz bu 42 kilo- metrelik mukavemet yarışma İlk de- fa olarak Şevki ve İbrahimle girdik. Neticede Şevki altıncı oldu. Fakak bu yarışa üç Yunanlı girmiş ve üçü de derece almıştı. Halbuki bir müsa- bakada her millet ancak 2 adan koş- turabilir. Bu yüzden beşinci geden PA Mİ yi ği ki beşinci sayıldı: 1 — Kryakidis (Yunan) Ssant 2d. 2 — Ragazoz (Yunan) 3.8.25 3 — Gal Rumen) 3.725 4 — Topla (Rumen) 5 — Şevki (Türk) Sırıkla ağlama: Bizden Haydar 330 atlıyamadığı için ilk seçmede tasfiyeye uğradı ve derece alamadık; 1 — Tanos (Yunan) 3.90 2 — Doyçef (Bulgar) 3.80 8 — Travlos (Yunan) 3.70 4 — Eyhart (Rumen) 370 -5 — Bakor (Yugaslar) 3.09 4X100 bayrak: Son yarışa bizim takım Melih, Firuzan, Nazmi ve Raif şeklinde girdi. Bu koşuda Yunanlılar çok çalıştılar ve neticede bize aid olan. Balkan rekorunu kırarak birinci ol dular; 1 — Yunanistan 42.1 (Rekor) 2 — Romanya 425 3 — Yugoslav 42 4 — Türkiye 43.6 5 — Bulgaristan, Yarışlar bittikten sonra birincilere altın, ikincilere gümüş, üçüncülere de altın madalyalar verildi. Bundan Sonra Bülkan bayrağı merasimle indirilerek gelecek seneki şampiyonayı kendi memleketlerinde yapacak ölan Yugoslavlara teslim olundu. Biz buradan yarın akşam hareket ediyoruz. Salı günü öğleden sonra İstanbuldayız. Atlet 400 maniada büyük bir sürpriz eseri olarak üçüncü olan Falk