22 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

22 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

22 Eyini Balkan güreş slasları bugün Ankara vapurile geliyorlar SPORCULAR BÜYÜK MERASİMLE KARŞILANACAK Pehlivanlarımız Cumartesi ve Pazar günleri Beşiktaş sahasında Yugoslav ve Yunanlılarla tekrar güreşecekler Yunan ve Yugoslav güreş takımları namına Atatürk heykeline çelenkler kon duktan sonra fuardaki siyafette İzmir (Akşam) — Beşinci Balkan güreşleri, Türk gücünü bir kere da- | ha dünyaya tanıttı, Üç milletin seçme pehlivanları arasında yapılan bu mü- sabakalar, milli güreş takımımızın kıymetini bir kere daha meydana çi- kardı. Türk, Yugoslav, Yunan güreş- çilerl arasında geçen yedi muhtelif gü reşin altısında Balkan birinciliğini, yalnız 56 kiloda da Balkan ikinciliği- ni elde ettik. Kenan, iyi çalışmış ol- saydı hiç şüphe yok ki, bu güreşte de birincilik bizde kalacaktı. Kenanın, nedense ilk müsabakasında Yunanlı Biris'e karşı çok durgun ve mütered- did oynaması Türk milli güreş takı- munın bir puan eksik, yani yirmi pu- ari almasma sebebiyet verdi. Bu mü- sabakada da Türk güreşçisi birincilik alabilseydi (21) puan almış olacak- tık, Balkan güreş olimpiyadının . sona erme merasimi, çok parlak oldu, muh- telif kilolarda birinci, ikirici ve üçün- cü gelen güreşçiler, üç milletin bayra- ğı önünde minder üzerinde sıralandı- lar, İzmir vali vekili, yali muavini B. Cavid Ünver, birincilere altın, ikinci- lere gümüş ve üçüncülere bronz ma» dalyaları bizzat tevzi etti ve kendile- | ledi, Olimpiyad bayra- e altı defa Türk bayrağı ve bir defa Yunan bayrağı çekildi, me- rasimde muzika tarafından altı defa | defa da Yunan mil ilel müsaba- ını birincilik di- çekmek ne büyük şeref... Tri ve sahayı dolduran binlerce halk, güreşçilerimizi duramadan al kışladı, muzika milli marşımızı çalar- ken halk da iştirak etti. Kuvvetli gö- | güsler bütün kudretlerile bü şeref d0- Yu dakikaları coşkunlukla milli mar- şımızı söyliyerek geçirdi. Misafir Yunan ve Yugoslav güreş- | ileri ve idarecileri; İzmir seyahatin- den çok memnun olmuşlardır. Muhte- lif günlerde müzeleri, Kadifekalesini, deniz banyoları gezmişler ve Cum- huriyet meydanında Atatürkün hey- keline merasimle çelenkler koymuşlar- dır. Misafirler, İzmirden çok memnun ayrılmışlardır. | Yunan kafile reisi Vekusis gelecek sene kendi memleketlerinde yapıla- cak olan altıncı Balkan güreş şampi- yonasının da böyle mükemmel olması için çalışacaklarını söylemiştir. Güneş klübü Şayiaları teyid edecek bir karar yok Güneş klübünün futbol faaliye- tinğ nihayet vereceği hakkında bir kaç gündür devam eden ve gaze- telere göçen şalalar üzerine işin kati hakikatını öğrenmek üzere klüp idare heyetine müracaat et- tik. İdare heyetine dahil beş kişi. den hiç birini bulmak kabil ola- madı. Fakat buna mukabil, tatil mevsimi münasebetile idare heye- tinin epey bir müddettenberi top- Janmadığını, halbuki böyle mü- him bir kararın verilebilmesi için tinin toplanması lâzım» ni öğrendik. Şu halde, hiç olmazsa şimdilik, böyle bir kara» rarm mevcut olmadğı anlağıl. maktadır, Bugün geliyorlar İ Dün İzmirden Ankara vapurile ha- reket eden Balkan güreş ekipleri bü- gün öğleden sonra sant 4 de şehri- nize varacsklar ve büyük merasimle karşılanacaklardır. Karşılanma mera- siminde askeri bando da bulunacak ve sporculara çiçekler verilecektir. Şampiyonlar üç gün istirahat ettikten sonru cumartesi günü yeni inşa edi- len Beşiktaş sahasında güreşler ya- pacaklardır, Cumartesi ve pazar gün- leri 'Türk, Yunan ve Yugoslav asları arasında yapılacak olan bu güreşler sabırsızlıkla beklenmektedir. Bu münasebetle Beşiktaş sahasın- da yeni inşa edilen amfinin de açılış merasimi yapılacaktır. İstanbulspor klübünün çay ziyafeti İstanbulsopr klübü başkanlığın dan: Yeni faaliyet senesine girerken çalışma programı etrafında görüşmek üzere klübün Çarşıkapı caddesinde yeni taşındığı binasında çereflerine tertip edilen çaya 25 Eylül 937 Cu- martesi günü saat 16 da bütün faal sporcu arkadaşların gelmeleri rica | olunur. Eskişehirde AKŞAM neşriyatı «Ses - Işık» müessesesinde sati- lir. «Akşam» gazetesine abone olanlara hususi tenzilât yapılır. İzmit köy eğitmenleri bir | tetkik gezisi yaptılar Eğitmenler, bilgilerini artırarak coşkun tezahürat lie İzmitten ugurlandılar Eğitmenler âbideye çelenk korken, istasyonda tren beklerken, Sabunca gölü kenarında istirahatte, yemek hazırlığı ve bir yürüyüş, atları tetkik Adapazarı (Akşam) — Arifiyedeki köy eğitmenlerine yurdu tehitmek, görüş ve bilgilerini arttırmak gibi yar rarlı bir maksadla hazırlanan, İzmite kadar yaya tedkik gezisi programları, her bakımdan çok istifadeli muntazam bir şekilde başarılmıştır. Gezinin başlamasıng tekaddüm eden günlerde bütün hazırlıklarını ikmal etmiş bulunan kafile; 50 eğitmen, 16 çısı olduğu halde tam bir kadro ile ilk uğrak yerleri olan Sabancaya doğru yollanmışlardı. Sabah kahvaltılarını Gölbaşında yapan eğitmenler, öğleye doğru sabancaya varmışlar ve öğle ye- meğini burada yemişlerdir. Öğleden sonre Sabancanın her yeri ve her hu- susiyeti eğitmenler tarafından tedkik edilmiştir. Bilhassa meyva bahçeleri, ağaçları ve meyvacılık üzerinde ted- kikatta bulunmuşlardır. Başlarında bu- lunan xiraatçi arkadaşlar tarafından birçok bilgiler verilmiş, akşam yemeği tabiatin bütün güzelliğini nefsinde toplamış olan gölün ağaçlı bir kena- rında yenmiştir. Geceleyin ilk okul binasında, eğit- menler beraberlerinde getirdikleri por- tatif malzemelerinden istifade ederek uyumuşlardır. Ertesi günü erkence programlı yolunun yürüyüşüne çıkan kafile doyamadan bıraktığı Sabanca- nın güzelliklerine, yollandıkça eklenen | çeşitli güzelliklerin seyrile, tedkikile epeyce yürümüş, yolda rasladıkları Kırkpınar ve Kürt köylerini az bir za- manda gezerek öğleye doğru Yanık köyüne gelmişlerdir. Yollarda yavaş yavaş yürünmekte, karşılanan ve ilgi uyandıran her tür- lü mevzu kültür baş öğretmenleri ta- rafından eğitmenlere izah ediliyor ve dersler yapılıyordu. Yanık köyünde öğle yemeği: Ekmek, şiş kebabı, şeftali. Her eğitmen hissesi- ne düşen et parçalarını hazırladığı çubuğa geçirerek pişiriyor. Bir taraf- tan da bol mahsulile yerlere kadar oği- len” (parası verilmiş ağaçlardan) ' şef- tali koparıp yiyorlar... Yanık köyü şeftali bahçelerile be- zenmiş cidden eşsiz bir yerdir, Bilhassa bu köyün tedkiki eğitmenlere çok fay- dalı olmuştur. İstiklâl savaşı sıralarında Nazım is- minde birisi tarafından şehid edilen askerlerimiz adına buraya dikilen abide önünde yapılan ihtifalde eğit- menler sonsuz bir heyecan göstermiş- lerdir. Gene bu köyün evlerinin yapı- lış tarzı, havluları, tarla durumları, ahırları, yarına ki ine faydalı ol- mak üzere dönecek eğitmenlere göste- rilecek bir nümüne halinde idi, Birer birer hep tedkik edilerek, hattâ bazı- larının plânları çıkarılarak notları alındı. Akşama doğru maşukiyeye varıldı. ğında bugünün oldukça zengin meş- guliyetile yorgun düşen eğitmenler ha zırlanmış olan köy okulunda istirahab ettiler. Geceyi burada geçirdiler. Sa- bahleyin erkence tayin olunan Der- bende varıldığı zaman burada Titaş kereste fabrikaları görüldü. Öğleden sonra trenle İzmite gidildi. İzmit is- tasyonuna gelindiği zaman kültürcü- ler tarafından karşılanan kafile, Ata- türk heykeline merasimle çelenk koy- du, Her gruplan seçilen birer eğitmen ve başi ğretmenleri olduğu hal- de vali ziyaret edildi, Geceyi Necati bey okulunda geçirdiler. Ertesi günü programlarına göre: Belediye, mezbaha, inhisar daireleri, buzhane, Ulu Gazi okülu gezildi. Ay- rıca rusm hastalığının mücadele işi görüldü. Ra bu miş olan eğilmen: e öğleden sonr t küğıd tabrikasında e menler üzerinde derin bir intiba burak- mıştır. Ertesi günü vilâyet fidanlığında ak- şama kadar, fide, aşı mevzuları üze- rinde yapılan tedkikat çok verimli oldu. Geceye Halkevi tarafından ter- tip edilen bir konferans dinlenilerek kendilerini ayrıca bir de sinem& gös- terilmiştir. Bugün programlarında körfezde bir deniz gezisi yaparak Gölcük fabrika- larını, Değirmenderenin zirsi vaziye- tile fmdığını, Derincedeki Ziraat ve- kâletinin buğday silolarını görmek, ge- ne Derincedeki travers fabrikasını gez- mek vardı. Üssü bahri komutarlığı- nın yüksek müzâheretlerile bu kurs kafilesinin emrine verilen gemi ile bu gezi yapıldı. Akşam geç vakit İzmite dönen kafile yorgun, fakat bilgi ve görgü itibarile çok dolgun idi. Gecelerini Necati bey mektebinde rahat bir uyku İle geçiren eğitmenler, sabahleyin İzmit istasyonunda kendi- lerini Arifiyeye götürecek treni bekli- yorlardı. Hepsi ve başta idarecileri ve öğretmenleri olduğu halde, yeknasak olarak Kandıra yerli bezlerinden gi- yinmiş beyaz elbiselerle istasyonu süslüyorlardı. Gür seslerle ortalığı çınlatan şarkıları birçok halkı istas- yona yığmıştı. Kalabalık halkın uğur- lama alkışlarına karışan coşgun sesler, şehri yalıyarak, geçip yükselirken tren çok geçmedi, İzmitten uzaklaştı, Hasan Âli Yücel Pazartesi Konuşmalar Kitap halinde intişar etti. Satış yeri Remzi kitaphanesidir.