26 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

26 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

TK rü TR 26 Eyiii 1931 SIYASI İCMAL: Alman - Italyan teşriki mesaisi Bugün bütün dünya politikasının dikkati oİlalyanm ımukadderetina hâkim B. Mussolini ile Almanyayı ekrar hlandıran, ve milli birliği nitemin eden B. Hitler arasında başlıyan görüşmelere tevcih edilmiş bulunuyor. Şu kadar var ki B: Mussolininin. Almanyaya hareketinden biraz 6v- vel İngiltere başvektilinin tesirile Ak- denizin açık sularında mürakabe işi- nin İngiltere, Fransa ve İtalya ara- sında esas itibarile o müsavat üzer paylaşması ve İspanyada İtalyanın arazi almıyacağı ve yeni gönülü kuvvetler göndermiyeceği hakkında Fransaya teminat vermesi B. Mus- solininin seyahati münasebetile pey- da olan endişeleri hayli.teskin et- miştir; Almanya ile İtalya crasında belli başlı bir misak yoktur. Lâkin Dir- birlerini pek iyi anlamış olup gaye ve menfaatleri de ekseriya müşterek bulunduğundan politika âleminde ve hattâ en nazik ve tehlikeli mese- lelerde bir cephede yürümkte ve bir- birint tutmakta Vüluntyorlar. Bu seyahat münasebetile Almanya ve Italya Hariciye Nazırları tarafın- dan mahsus surette yazılan ve neş- Akşamın, amağörler icin. te tesis ettiği daimi fotograf müsabikesr” bir kaş Senedenbori muntazaman devam ct- mekledir, Müsabakaya başlarken, ilân edildiği. gibi, memleketin. dört köşe- sinden, hattâ memleket aşırı yerler- ularımızın o müsabakamıza gösterdikleri rağbet Obütün tah minlerin. fevkindedir. Gittikçe ar- tan bu rağbet (o karşısında ka rilemize. daha. büyük faydalar temin etmeği düşündük. Bir haftada gelen yüzleree- fotograf içinden yanın dör- düne hediye vermeği az bulduğumuz içi. gerek müsabaka, müddetinde, ge- Tek eser er e hediyelerin mik göyler biz eğiklik. yaptık: Yalnız.amalörler için yapılan fotograf müsabakası her hafta neticelendirileceğine bundan son- ra üçayda bir defa tektar edi- lecektir. Yani her mevsimde bir defa olmak üzere bir senede dört müsabaka yapılacak demektir; 1 — 1 Kânunusani 2—ıNisan 3 —1 Temmuz 4 — 1 Teşrinievvel, Şimdiye kadar her müsabaka- da (20) eser arasından yalnız (4) esere hediye verilmekte idi Yeni çekle göre her müsabakada: (200) eser arasından (50) esere Hediye: verilecektir. Verilecek he- diyelerin mikdarı da şöyledir: 1 inci gelen eser sahibine 20 lira 3 nciye-10 lira 3 kişiye Ser lira 5 kişiye 3er lira 15 kişiye. 2 şer liralık akşam neşriyatı kitapları 25 kişiye ler. lira. (Eğer her seçimde, aranan ev- safı halz:200 den fazla, resim top- lanmış İse fazlası ertesi müsaba- Kirikkale (Akşam) Daimi fotograf müsabakamız Yeni şekilde daha zengin ve bol re bol hediyeler'vardır Taşra karilerimiz de aradâki geniş fasılalardan istifa. de ederek bu müsabakalara iştirak edebilirler. redilen makalelerde uzun uzadıya izâhiedildiği veçhile Almanyada mü- Hi sosyalizm hükümetin başına gep“ tiğindenberi bu iki büyük devlet en büyük mili gayelerinin istiksalinde birbirine dalma destek olmuşlardır, Almanya silâhlandığı ve Ren inin- takasını işgal, ve- tahkim. elliği yani hülkümsani hukukuna. münafi Ver- say. muahedesinin.. bütün. ahkâmını, yırtıp. attığı zaman, İtalya. siyasi ve diplomasi ve hattâ askeri sahada dâima Almanyanın arkasını koru- muştur. İtalya — Habeşistanı: zapt ve ühak işinde dünya devletleri aleyhine ha- reket ettiği zaman. Almanya. iktisadi ve siyasi ve askeri sahada kendisine yardım. etmiştir. Nihayet İspanya ve Akdeniz: işlerinde dahi. Almanya ile İtalya daima birlikte. çalışmışlar ve her türlü tehlikeyi birlikte karşıla- maşlardır. Her iki bilyük devlet şim- diye kadar elde ettikleri muvafjakı- yetleri Barlin - Roma mihveri adını verdikleri > tesanüde (borçludurlar. Şimdö de âtiye aid ihtiyaç ve tasav- vurlarında (o beraberce yürümenin plânsna hazırlamak için iki şef görüş- mektedirler; Feyzullah Kazan el iştirik hakkını muhafaza eder.) Bu yeni müsabaka ve hediye şekli fotogref meraklısı” karileri- miz.için iki noktadan faydalı ola- caktır: Hemriyi eser hazırlamak için vakit bulacaklar; hemde eserlerinin değerine göre hediye kazanmış olacaklardır: Müsabakamızın şimdiye kadar devam eden şekli bugünden iti- baren değişmiş demektir. Şu hal- de-yeni şekle göre iik müsabaka neticesiz. (1 Kânunusani- 1938) tarihinde ilân edilerek he- diye Kazanan (50) eser sahibinin isimleri neşredi- lecektir. Müsabakaya, iştirâk etmek için karilerimizin. şu noktalara dik- kat etmelerini rica ederiz: 1 — Gönderilecek fotograflar (9x 12). deneküçük,, (13x18) den büyük. olmamalıdır. 2 — Fotograflar mutlaka-siyah olarak. basılmalıdır. 3 — Eser sahibinin isim ve ad» 4.—Bu şartlara uygun olmı- yan eserler muvaffak dahi olsa» lar.müsabakaya giremezler. Dikkat: Müsabakaya gönderilseek resimlerin negatif” film veya camlarını itina ile saklayınız. Çün dığınız takdirde isbat etmeler içim negatifini pi termek. lâzamdır. Aksi takdirde hodi- Rserlerinizi het zamanki gibi gene şu adrese gönderinin: (Akşam. gazetesi (daimi: fotagraf müsabakası memurluğuna) İlk seçime girecek resimler 15 kânunuevvel 1937 ye kadar bize gönderilmiş. olmalıdır. - Bürddâ açilâri meccani kursa bir çok Sağa devam ederek dikiş ve nakış öğrenmişler ve: bir de yaptıkları: eserlerden müs rekkep bir sergi açmışlardır. Yukarıki klişe kursa devam eden: bayanlardan bir grup gösteriyor. Dil bayramı Bugün her tarafta merasimle kutlanacak İlk Türk DU Kürultayımn toplan- dığı 26 eylül DIE bayramının beşinci yıldönümü bugün Türkiyenin her ta- rafında merasimle kutlanacaktır. Bu akşam saat 18 de Ankara ve İs- tanbul radyoları birleştirilerek ve Türk'DİL Kurumu'adına bir söyler ve- rilecek, bu seöylev bütün Hâlkevlerin- de radyo ile-dinlenteektir. Busöylev dinlendikten sonra şehrimizin bütün Halkevlerinde dil inkılâbı hakkında konferanslar verilece, şiirler okuna- cak ve muhtelif tezahürler yapılacak- Kurnaz dolandırıcı Kirkor kendisine apartman sahibi süsünü. vererek altı bakkal dolandırmış Beyoğlunun muhtelif semtlerin- de kendisine aparkıman sahibi süsü vererek altı bakkalı dolandıran Kir- kor adında biri dün adliyeye teslim edilmiştir. Kirkor büyük apartıman- Tarın kapısı önünde dürarak civar. daki bakkalı çağırtıyor ve kendisini © apartımann sahibi gibi göstererek bakkaldan birçok şeyler istiyormuş. | Bakkal istenilen şeyleri getirince | Kirkor; — Btş-liranm üzerini ver | Diye-bir mikdar da para aldıktan sonra bakkala; İ — Patates getitmemişsin, birkaç | kiloda patates getir... diyerek'ada- mı başından, savduktan sonra getirt- tiği eşya ile paraları alıp savuşuyor- muş. Bu suretle: altı bakkalı dolan- dıran Kirkor nihayet yakalanmış ve f yedinci sorgu hâkimine . verilmiştir. Yapılan, sorgu. neticesinde Kirkor tevkif edilerek o tevkifhaneye günde- rilmiştir. Mühim: bir. ihpar Sahte: evrakla: 1,300,000 liralık istihkak vesikası almak istiyorlardı Emniyet direktörlüğü ikinet şube si mühim bir İhpar üzerinde lâzım ges len. tahkikatı yapmış ve tanzim ey»- lediği tahkikat evrakinı müddelumus miliğe vermiştir. Bu ihpara göre bazı kimseler; Yu- nanistanda bırakıldığı iddia olunan bazı emlâk ve araziye mukabil hü- kümetten bir milyon yüz otuz'dört bin liralık bir istihkak almak istiyor- lardı. Bu.işle alâkadar olmak üzere sorgu alting alınanlar bir kadın, bir erkekle-bir de musevi sarraftır. Za- bıta. tahkikatından. sonra adli tah- kikat. da tekemmül edinee hakların- da icab eden karar verilecektir. Denizde bir ceset Cesedin hüviyeti henüz anlaşılamadı Ortaköy civarında deniz içinde sahile yakın bir yerde dün sabah bir cesed bulunmuştur. Cesedi suda görenler zabıtaya haber vermişlerdir. Cesed sudan çıkarılarak muayene edilmişiir. Yapılan muayenede cese- din uzun müddet suda'kaldığı ve tefessüh etmeğö başladığı -görülmüş- tür. Bu; şişman bir erkek”cesedidir; Fakat hüviyetini ispat edecek hiç bir. şey bulunamadığı içim kime aid ols duğu anlaşılamamıştır. Cesediti süze- rindö ölümün sebebini gösterecek bir izo de tesadüf edilememiştir. Gerek hütiyetinin ve gerekse-ölümün-şek- Tinin tespiti için cesed niorgakaldı- rılmış, müddetumumilik - tahkikata, girişmiştir. Elektrik cereyanı ile ölüm ““Ütküdarda Toptaşında- mahavlık eden Osman, evvelki akşam elektrik. lambasını takmakta İken: cereyana; küpılmış, yere düşmüş, derhal, polis. ler tarafından hastaneye kaldırlmış» sa dö yolda ölmüştür. . Ölümle neticelenenbu kazanın n6. suretile vukua geldiği mera dır, Sağlık müzesi halkın alâkasını celbediyor Izmir Kızılay kurumu bu müzeyi kurmakla büyük e Yükarda! Bulaşıcı hastalıklar İzmir (Akşam) —iİzmir Füarı ka- pandıktan $önra Kültür Parkın her gün gezilen ve görülen bir müösse- sesi haline gelen Sağlık müzesi, hal- kın hakiki alâkasını çekmektedir. Kızılay kurumu tarafından tesis edi- len bu mühim müessese, halka sağ“ lık bilgilerini yapmak, hastalıklardan korunma çarelerini öğretmek bakı mından hakikaten çok büyük fayda- lar temin etmektedir. İzmirde, böy- le bir mü6sseseye kati ihtiyaç vardı. Kisa bir zamanda hazırlanmış olma- sına rağmen Sağlık rcüzesi, çok mü- kemmel ve iyi kurulmuştur. bir hizmet yaptı nacaktır. Kizılay kurumu, İzmir Sağ- lık müzesile halka en büyük bir hiz- met daha ifa etmiştir. Randevuculuk yapmakla suçlu üç kadının muhakemesi Naciye nişanlısı ile- misafirliğe gittiğini söylüyor; Gülşen ile kızı da. bu iddiayı teyid ediyorlar Gülşen, namıdiğer Falma adında- ki kadınla kızı Cemile Ayasofya ci- yarında Soğukçeşme yukuşundaki evlerinde randevuculuk yapmak su çundan maznunen yakalanarak ad* liyeye verilmişlerdir. İddiüya: nazaran bunlar Naciye adında bir genç kadini metöreü Mehmed adında birini evlerine al- maşlardır. Gülşen ile- Cemile ve Naciye dün Sultanahmed birinci sulh ceza mah- kemesinde . sorguya o çekilmişlerdir. Bunlardan Naciye şunları anlatmış- gelmiştim. adında biri beni kandırdı, maballe nikliha kıydırdı ve sonra da resmi nis kâh yaptıracağını söyliyerek berabet yaşamağa başladı. Evvelki gece saat on iki sıralarında Mehmedle beraber biraz hava almak üzere sokağa çık- muşlık. Gülşenin evinin önünden ge çerken pencerede kızı Cemileyi gör dük: Ben Cemileyi. eskiden tanıdı. ğım için nişanlım Mehmedle beraber evlerine girdi. Bize kahve pişirdiler, O sırada bekçiler gelip bizi yakalar dılar,. Halbuki biz o eve misafirliğe gitmiştik... Hırsızlıktan sabıkası olan Cemile ile anası Gülşen de yeminler ederek Naciyenin Mehmedle beraber misafir olarak evlerine geldikirini söylemiş- Irdir. Mahkeme, bunlar hakkımdaki evrakın..aid olduğu . mahkemeye ve- rilmek üzere müddelumunilliğe tev« diine karar vermiştir. İki gazete hırsızı Polis, Nadir ve Osman, isimlerinde iki açıkgözü yakalamıştır. Bunlar, Tünel kapısında gazete salan Horen isminde bir adamın gazeteleri arasın- dan 40 tanesini elçabukluğile alıp sa- vuşmuşlarsa de az. sonra tutulmuş- lardır. sikir iy lan Cümhuriyet bayramında bulunacak izciler Cumhuriyet “bayramında Ankarada yapılacak büyük. geçid. resmine. işti rak edecek izcilerin, 1 teşrinievvelden, itibaren her gün son dersden sonra kendi liselerinde geçidi resmi ekzersiz- leri yapmaları kararlaştırılmıştır, Çocuk kavgası Fatihte oturan 9 yaşlarında Sa deddin ve Selçuk. isimlerindeki ço» cuklar 12 yaşında Orhan adındaki çocukla kavga etmişler, Orhan de- mirle iki çocuğu da yaralamıştır. Kibrit fabrikasında bir kaza Büyükderede Kibrit fabrikasında dün de bir kaza olmuştur. Ameleden, Sabri kibritleri istif etmekte iken big kısmırım ani olarak parlamasile iki el ve kollarının mühtelif yerlerinden yanmış ve zabıta tarafından Alman hastanesine kaldırılmıştır. Kazada kimsenin sunu taksiri olup olmadığı araştırıdmaktadır;