18 Ocak 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

18 Ocak 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

18 Kânunusani 1938 AKŞAM Sahife 15 Scandinavian Near East Agency Onlatada Tahir han $ üncü kat Tel: 44901 -1-3 Linlen Gethenbarg Gothenburg, Stokholm, Oslo, Danisig, Gdynia Copenhag Abo Reval ve bütün Baltık Ilmanları şark ve Karadeniz başlıs 8a Umanları arasında 15 günde bir azimet Ve vdet için muntazam postalar. Gdynia - Düntzig - Gothenburg ve Oslo- dan beklenen vapurlar, İsa vapuru 16 K. saniye doğru. Nordland vapuru 25 K. saniye doğru. Yingaland vapuru 16 K, saniye doğru. Yakında, İstanbuldan Hamburg Roter- dam - Kopenhag, Gâynin Gothenberğ, Dantzig - Stokholm, ve Osloğ İlmanları Win hareket edecek vapurlar, vapuru 22 K. saniye doğru, Nordland vapuru 25 K, saniye doğru. Vingaland vapuru 24 K, saniye doğru. Yazla tafsilât için Galata'da Tahir ban 8 üncü katta kin acontalığına müracaat, Tel: 44991 - 2 HAYATIMIN En büyük Heyecanı YENİ SİNEMA YILDIZI Üç merasim gününde adi bir pudra mecburiyetinde kaldım. Pudra, cildimde parça parça yapış Yor ve yüzüm «makyajlı bir şekil Tiyorda. Bu pudradan tamamen Sarfı nazar ettim, ve havalandırılmış Ye krema köpüğü ile karıştırılmış ye- Mİ ve tamamen görünmez bir pudra ağa başladım, Bent görenler | #aşıyordu. Çünkü ben artık ayni de- Bildim. Pudra âleminde keşfedilmiş en bü- Yük sırdır. Bu yen! pudranm formülü Ye istimal hakkı büyük mali redakâr- Ja hemen Tokalon © müessesesi dan satin alınmıştır. Şimdi To- pudrası namile ve her gün da- taze, daha nermin, daha güzel gö- | Tününüz. Uykusuzluk, asabi öksürükler, &sabi zayıflık, baş ve yarım baş ağrısı, baş dönmesi, baygınlık, çar- Pıntı ve si rahatsızlıkları iyi eder. irden ileri gelen bütün Dr. Hafız Cemal (LOKMAN HEKİM) Dahiliye mütehassısı Pazardan başka günlerde ö; saat (2,5 tan 6 ya) kadar İstan. ida Diyanyolunda* (104) muraralı fi kabinesinde hastalarını kabul o Sah, cumartesi günleri sabah ,5 « 123 anatleri hakiki fıkaraya mah- hustur. o Muayenehane ve ev telefon; Kandilli 38 — 48. ! Sahibi Necmeddin Sadak Umumi neşriyat müdürü Şevket Rado Akşam Matbaası BAŞ - DiŞ - NEZLE GRİP ve bütün ağrı- ları derhal geçirir. Eczanelerden 1 — 12 lik ambalâjlarını ısrarla arayınız. IN İş KUMRAL - SIYAH | Ter ve yıkanmakla kat'- iyyen çıkmaz; tabii renk veren tanınmış yegâne sıhhi saç boyalarıdır İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ REYOĞLU — İSTANBUL | Avrupa ve Amerika ve Istanbul | Üniversitesine Talebe Gönderiliyor ! Maden Tetkik ve Arama Enstitüsü Genel Direktörlüğünden : 1 — Maden Mühendisi yetiştirmek üzere 13 ve madenler için jeoloji tah- sil ettirmek üzere 7 talebe Avrupa ve Amerikaya ve kezalik jeoloji tahsil için 6 talebe de İstanbul Ünviversilesine gönderilecek ve talipler arasında müsabaka, yapılacaktır. 2 — Jeoloğluk müsabakasında 1 den 7 ye kadar sıra ihraz edenler Avru- pa ve Amerikaya gönderilecek ve 8 inciden 13 üncüye kadar olanlar ise Ensti- tü hesabına İstanbul Üniversitesinde okutturulacaktır. 3 — Taliplerin aşağıdaki şartları haiz olması lâzımdır. A —'Türk olmak. B — Maden ocaklarında çalışabilecek kabiliyeti ve sıhhati tam olmak, «Sıhhi muayene Ankarada yapılacaktır.» l € — Olgunluk imtihanı vermiş olan lise veya kollej mezunu olup fransızca, İ almanca ve ingilizce dillerinden birisini okuyup yazabilmek. D — Yaşı 18 den aşağı 25 den yukan olmamak. 4 — Mühendislik için müsabaka 3 şubat 1938 perşembe, jeoloğluk için müsabaka 4 şubat 1938 cuma günleri Ankarada M. 'T. A. Enstitüsünde yapıla- caktır. 5 —. Maden Mühendisliği imtihanı hesap, hendese, “cebir, mihanik, fizik, İ kimya ve yabancı dillerden biri «ingilizce, fransızca, almanca.» Jeoloğluk imtihanı: Riyaziye «hendese, cebir» hayvanat, nebatat, Jeoloji, fizik, kimya ve yabancı dillerden biri «ingilizce, fransızca, almanca.» 6 — 'Tahsile gönderilecek olanlar ileride tahsil müddetleri kadar mecburi hizmete tâbi olduklarından bu hususda mükellefiyetlerini tevsik etmek üzere bir taahhütname verecekler ve bunun için de muteber kefil göndereceklerdir. 7 — İstiyenlerin nüfus hüviyet cüzdanı, hüsnühal varakasım, mektep şahadetnamesini veya bunların tasdikli birer suretleri 4 kıta fotograf ve dilek- | çelerini 29/Künunusani/938 cumartesi günü öğleye Kadar. Ankarada M, T. A. Enstitüsü Genel Direktörlüğüne göndermeleri ve 31 kânunusani 938 pazartesi günü sıhhi muayeneleri imak tzere sabahleyin saat 10 da Adliye sarayı karşısında M. T, A, Ens esinde bulunmaları ilân olunur. 48622» ——— Kadıköy Vakıflar Direktörlüğü İlânları 1 — Taşdelen menbamda mevcut hangara ilâveten yapılacak şişe depoları, makine ve kazan depoları ve su depoları «24,695» lira «90 kuruş bedeli keşti ile seridepri Üzerine 5/1/9098 tarihinden 20/1 /938 tarihine kadar on beş gün müddetle kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. 2 — Bu inşaata ald şartname, projeler ve mukavele ve yapılacak inşaatın nev'i ve cinsini gösterir hülâsai iye 20/1/938 akşamı saat 17 ye kadar İstan- bul Vakıflar Başmüdürlüğü Başmimarlığından «123» kuruş mukabilinde alına» bilir. 3 — İhale 21/1/9938 c uygun fat verene Vakıflar Ur caktır, Zarflar ihale saatinden bir verilmiş olacak! 4 — Eksili ye girmek isteyenler «1900» liralık teminatı muvskkâte ak- çesini Kadıköy Vakıflar Müdürlüğü Veznesine teslime mecburdurlar. 5 — Eksiltmeye girmek isteyenler Mimar veya Mühendis olmaları ve bü- ba benzer «25,000 liralık işleri iyi bir-surette yaptıklarımı isbat edecek Ba- yındırlık Bakanlığının vesikalarını İstanbul Vakıflar Başmüdürlüğü Başmi- Yaarlığına göstererek ayrıca vesika almaları meşruttur, (26) « günü saat 15 de Kadıköy Vakıflar Müdürlüğünde num Müdürlüğünde istizan edilmek şartile yapıla- at evvel makbuz mukabilinde komisyona : ğe yea İnhisarlar U. Müdürlüğünden : 1 — Şartnamesi mucibince 1/2 beygir kuvvetinde 5 adet redüksiyonlu elek- irik motörü pazarlıkla satın alınacaktır, II — Muhammen bedeli beheri 200 liradan 1000 Ilra ve muvakkât teminatı 116 liradır, HI — Pazarlık 26/1/938 tarihine rastlayan çarşanba günü saat 15 de Ka- bataşda levazım ve mübaayat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnamleer parasız olarak hergün sözü geçen şubeden alınabilir. V — Eksiltmeye iştirâk etmek isteyenlerin flatsız tekliflerini eksiltme gü: Dünden en az bir hafta evveline kadar tasdik edilmek üzere İnhisarlar umum. müdürlüğü tütün fabrikalar şubesine vermeleri lâzımdır. VI — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve satte 95 7,5 güvenme paralariyle birlikte yukarıda sdı geçen komisyona gelmeleri ilâ olunur, (8294) * I — İdaremizin Trabzon Başmüdürlüğüne bağlı Polatlhanede şartname ve projesi mucibince yaptırılacağı Tütün bakım evi inşaatı kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konmuştur. z. HM — Keşif bedeli 145611 lira 30 kuruş ve muvakkât teminatı 8530.57 lira- HI — Eksiltme 25/1/938 tarihine rastlayan Salı günü saat 15 de Kabalaş- ta levazım ve mübâyaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartname ve projeler 7.28 lira bedel mukabilinde İnhisarlar Umum Müdürlüğü inşaat şubesiyle Ankara, Trabzon başmüdürlüklerinden ve Polat- hane müdürlüğünden almabilir. V — Eksiltmeye iştirik etmek isteyenlerin fenni evrak ve vesaikini İnhisar- Jar inşaat şubesine ibraz ederek ayrıca ehliyet vesikası almaları lâzımdır. VI — Mühürlü teklif mektubunu kanuni vesaik! ve eksiltmeye iştirik vesi- kasiyle 9e 7,5 güvenme parasını ihtiya edecek olan kapalı zarflar eksiltme gü- Dü en geç saat 14 de kadar yukarıda adı geçen Alım komisyonu başkanlığına makbuz mukabilinde verilmiş olmalıdır. (B.) (62) 1 — Nümvmesi mucibince «300» ni sarı muşamba kapsülü pazarlıkla satın alınacaktır. — Pazarlık 28/1/938 tarihine rastlıyan cuma günü saat 14 de Kabataş- ta levâzım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. 3 — Nümuneler her gün sözü geçen şubede görülebilir, 4 — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte *t 75 güvenme paralariyle birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (B£.) (178) 1 Kğ arbede Sak ön i adet moto- siklet pazarlıkla satın alınacaktır. 2 — Muhammen bedeli 500 lira ve muvakkat teminatı 37.50 liradır. 8 — Pazarlık 1/11/938 tarihine rastlyan Salı günü saat 14 de Kabatuşta Levazım ve Mübayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. 4 — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden almabilir. 5 — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte Ye 7,5 güvenme paralariyle birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (B.) (303) GPROFİLAKSİN İ Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi İlânları Devlet Demiryolları Haydarpaşa 1 ci İşletme Müdürlüğünün ihtiyacı | olan aşağıda cins, miktar, muhammen bedel ve muvakkat teminatı yazılı Ki- reç, Tuğla, Marsilya kiremidi ile Mahyalık kiremit açık eksiltmeye konulmuş- tur. Eksiltme 2/2/938 tarihine müsadif çarşamba günü Haydarpaşa Gar bi- nası dahilinde Birinci İşleme Komisyonunca Kirecin saat 15 de 'Tuglanın 15,30 da ve kiremit ile mahya kiremidinin 16 da eksiltmesi yapılacaktır, İsteklilerin eksiltme şartnamesinde yazılı muvakkat teminat ile Kanunun tayin ettiği evrak ve vesaikle eksiltme günü yukarda yazılı saatlerde komis- yon reisliğine müracaat etmeleri lâzımdır. Bu işe aid şartnameler ücretsiz olarak Haydarpaşa Yol Başmüfettiştiğin- den almabilir. (268) Cinsi Vah, Miktarı Vahit fiyat Muhammen Muvakkat bedel teminat L K. LE. L.K. Kireç 'Ton 260 15 «Tonu 3900 00 293 00 Tuğla Adet 270,000 17 4Bini» 4590 00 344 00 Marsilya kiremit » 60,000 Mahyalık kiremit » 5,000 8 440 00 3300 * Yeni Ankara Garı Büfe ve Gazinosu ile müştemilâtı kiraya veriliyor. Devlet Demiryolları İkinci İşletme Komisyonundan: 1 — Yeni inşa olunan Ankara Garı içindeki büfe, büvcet, gazele sulış yeri ile garın yanımdaki büyük ve lüks gazino binası ve müştemilâtı üç sene müd- detle ve pazarlık usulile kiraya verilecektir. 2 — Bunların senelik muhemmen kirası 7000 liradır. Ve yekdiğerinden ayrılmaksızın toptan olarak kiraya verilecektir. 3 — Taliplerin uzun müddet Ankara, İstanbul gibi büyük şehirlerde birin- ci sınıf bir gazinoyu muvaffakıyet ve ehliyetle idare etmiş olduklarını ve hâ- len böyle bir müesseseyi idare edebilecek ehliyet ve mali kudrette bulunduk- larına dair ve bu cihet vesikada sarahaten yazılı olmak şartile Ticaret odala- rından alınmış bir belgeyi ve nüfus veya hüviyet cüzdanlarının asıl veya selâhiyetli makamlarca musaddak suretlerini pazarlık gününden beş gün ev- veline kadar komisyona teslim etmeleri şarttır. İdare bunları tetkik edüp kim- İ Jerin pazarlığa iştirik edip edemiyeceğini pazarlıktan evvel kendilerine tebliğ İ ve tefhim edecektir. Tesbit edilen müddetten sonra getirilecek vessik kabul edilmiyecek ve eshabının pazarlığa iştirik hakları sakıt olacaktır. 4— 'r Ankarada İkinci İşletme Müdürlüğünde Haydarpaşada Birinci İşletme Müdürlüğünde parasız olarak verilir. ? 5 — İhale 7/2/933 pazartesi günü saat 15 te Ankarada İkinci İşletme Mü- dürlüğü binasında toplanacak olan komisyon tarafından yapılacaktır. İstek- lilerin «1575» lira muvakkat teminatlarını Ankarada Umumi İdare veznesine yatırarak muayyen.gün ve saatte komisyonda hazır bulunmaları re Emniyet Sandığına borçlu olanlara Büyük kolaylıklar 18/6/1933 tarihine kadar emlâk üzerine borç para alıpta henüz borçlarını ödeyememiş olanlara gösterilen kolaylıklardan istifade etmek isteyenlerin ad- reslerine gönderilen mektuplarda yazılı müddetler içinde hemen Sandığa mü- racaatları, (226)