2 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

2 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 Ayısı Başvekil Selânikten hareket etti Yunan matbuat müsteşarının Türk gazeteciler şerefine verdiği xiyafette bulunanlardan bir grup (Baş tarafı 1 inci sahifede) Selânik Belediye reisinin beyanatı Evin ziyareti esnasında Selânik Belediye reisi Başbakanımıza aşağı- daki beyanatta bulundu: « — Atatürkün evini en iyi şekilde muhafaza etmek Selânik için bir ş8- ref meselesidir. Biz evin plânını evin tamirinden sonra alacağı şekle göre tanzim etmek istiyoruz. Lâzım gelir- se clrafında meydanlar ;açacağız. Onun için evin yeni şekli hakkında tanzim edilecek plânın bize de gön- derilmesini rica ederim. Gezintiler Başbakan gösterilen bu derin alâ- kadan dolayı hem kendisinin, hem Türk hükümetinin teşekkürlerini re- ise bildirdikten sonra heyet yeniden otomobillere binerek Türk konsolos- luğuna gitti, Yolda geçerken yeni tamir edilmekte olan Ayadimitri ki- lisesi önünde durarak içini gezdi. Kilisenin eskidenberi iyi muhafaza edilmiş olan mozayikleri hakkında Vekillerimize malümat verildi, Başbakan ve Dış işleri bakanı kon- soloslukta bir müddet kaldıktan son- ra şehri gezmeğe çıktılar. Yalılar bo- yundan geçerek Küçük Karaburuna kadar gittiler. Alatini köşkü civarın- dan geri döndüler. Kral Birinci Jor- Jun heykeli önünde bir iki dakika durduktan sonra Beyazkale önünden ve rıhtımdan geçerek Kale kahvele- rine ve oradan Çavuş manaslırına çıktılar. Başrahibin hitabesi Başbakanı ve Hariciye Vekilimizi burada istikbal eden başrahib ken- dilerini izaz ettikten sonra ayrılır. ken dost doğru kalbinden gelen bir heyecanın titrek sesile başbakana dedi ki; «— Ulu Tanrı, iki memleketi idare eden ricali, her iki millet tarafından temenni edilmekte bulunan birleş- meğe ermeleri için sarfettikleri gay- retlerde kendi ilhamına mazhar et- sin. Ve onları bu doğru yolda takdis etsin.» Başrahibin bu güzel duygusundan mütehassis olan Başbakan bu sözle- rinden dolayı teşekkür ederek izhar etmiş olduğu arzu yolunda kanaatle, emniyetle yürünmekte olduğunu iki milletin de işaret ettikleri bu yolda hareket eden ricalin daima kuvvetle ilerliyeceğinden ve milletlerinin iti- madına yardımını güvendiğinden emin bulunduğunu söyledi. Oradan istasyona inildi. İstikbal esnasında yapılan aynı merasimle ve aynı zevat tarafından teşyi olundu. Başbakanımız ve Hariciye Vekili- miz saat 11 de ahalinin sürekli alkış- lari arasında Selânikten hareket et- tiler, Trenimiz yarın sabah 9 da Sirke. cide olacaktır, Tam muvaffak bir ziyaret Atina (A.A.) — Başvekile refakat eden hususi muhabirimizden: Türk- Yunan dostluğunun derinliğini teşkil eden halk dostluğu, son ziyaret esna- sında her vesile ile her adımda ve bin bir şekilde kendini göstermiştir. Bu tezahür son derece samimidir, hakikidir, candandır. Bunun ilk bir sebebini Başvekilimizin şahsan en sempatik bir adam olmasında arama» lıdır, Celâl Bayar, vakur ve mültefit çehresile bütün Yunanlıları kendine celbetmiştir. En demokrat bir devlet adamı gibi yolu üstünde herkese ilti- fatlarda bulunmuş, önünden geçtikle- rinin bilâtefrik elini sıkarak dostlu- ğunu göstermiştir. Bunlar Yunan mil. Jeti üzerinde tesir bırakan jestlerdir, Hariciye Vekilimiz ise Yunanista- nın en çok tanıdığı ve sevdiği bir si- madır. Dr. Aras Türk - Yunan dost- Tuğunu bülyük şefimizin yüksek direk- tifleri altında, ilk kuranlardan biri- dir ki bu dostluğun muhtelif safha- larında dalma faal bir rol aynamış- tır, Buraya yalnız muahede akdetmek, yalnız general Metaksasa ziyaretini iade etmek için değil, aynı zamanda dostluk bağlarını bir kat daha sıka- rak iki milleti kabilse bir kat daha birbirine yakin yapmak için gelmiş olan Türk devlet adamlarının âhali- ce bu kadar sempatize edilmesi şüp- he yok muvaffakiyetin en başlı âmil- lerinden birini teşkil eder. Bu itibar- Ja Atina seyahatine tam muvaffak bir ziyaret ismini verebiliriz. Türk gazeteciler Olimpiyaya gittiler Bugün Atinaya dönecekler oradan Selâniğe geçerek iki gün kalacaklar Atina 1 (Hususi muhabirimiz den) — Türk gazeteciler yanlarında Elen refikleri olduğu halde bugün payitaht Nazırı B. Kocas'ın daveti üzerine Olimpiyaya gittiler. Seyahat, tabiatın çok güzel ve doyulmaz man- zaraları arasında yedi saat sürdü. Gazeteciler bütün istasyonlarda elle- rinde Türk ve Yunan bayrakları bu- lunan on binlerce halk tarafından hararetle alkışlandılar. Her istasyon- da Belediye reisleri ve halk hatipleri nutuklar irad ederek Türk - Yunan dostluğunun ebediliğinden, iki mille. tin her sahada beraber yürüyecekle rinden bahsederek hararetli ve sami- mi tezahüratta bulundular, İstas- yonlarda gazetecilerin kompartıman- larına müteaddid çiçek büketleri atı- yordu. Salonlar birer çiçek sergi- sinden farksiz kalmıştır. Türk gaze teciler yolda gördükleri hüsnü ka bulden ve samimi tezahürattan pek mütehassis olmuşlardır. Türk gazeteciler bu geceyi ve yarı- nı B. Kocas'ın misafiri olarak Olim- piyada geçirecekler yarın akşam (bu- gün) Atinaya döneceklerdir. Salı gü- nü Selâniğe gidecek olan gazeteciler iki gün Selânikte kaldıktan sonra Beldgrada geçeceklerdir. Olimpiya Belediye reisi kardeş Türk milletinin gazetecilerini mukaddes Olimpiya topraklarında selâmlamak saadetine nail olduğundan bahsede- rek Atatürke, Başvekil B, Celâl Ba- yara, Dahiliye Vekili ve Parti genel sekreteri B. Şükrü Kayaya şükran telgrafları çekmiştir. Olimpiya muharipler cemiyeti re- isi de, kahraman Türk muhariplerine selâmlarını bildirmelerini gazeteci- lerden rica etmiştir. İstanbula birden yaz geldi, dün ter- momefre 27 dereceye kadar çıktı... Dün bütün gün hava hafif bulutlu geçti. Fakat hava lodos olduğu için İa>la sıcak vardı. Havanın sıcak olması, pazar vel mayıs münasebetile dün kırlara bü- yük bir rağbet vardı. Boğaziçi, Ada- Mecidiyeköyü civarının dünkü vaziyetinden iki sahne lar, Kadıköy ve Anadolu yakası müt- hiş kalabalıktı, Bilhassa Hürriyetiebe- diye tepesi ve Mecidiyeköyü civarı in- sandan geçilemiyecek bir hale gelmiş- ti. Tramvaylar, otobüsler, otomobiller buralara mütemadiyen insan taşımış- lardır. Kırlara gidenler geç vakte ka- dar eğlenmişlerdir. Karısını öldüren | Kars, Sarıkamış genç kunduracı Cinayete sebep para mesele- sinden karı koca arasında çıkan kavgadır Beyoğlunda kunduracılık eden bir musevi gencinin, karısını bıçakla ya- ralıyarak öldürdüğünü dün kaydet- miştik. Zabıtâca yapılan tahkikata göre bu kanlı âile faciasının tafsilâtı şöyledir: Tepebaşında Asmalımescidde Me- zarlık sokağında 50 No. lı apartıma- nın en üst katında oturan yirmi bir yaşlarında Muiz Yeniçarşıda bir kun- duracı yanında çalışmaktadır. Muiz, bundan bir seneye yakın bir zaman evvel on sekiz yaşlarında Koroni is minde bir genç kızla tanışmış ve bu- nunla evlenmiştir. Muizin kazancı pek yerinde olmadığı için geçimsizlik ilk zamanlardan itibaren kendini gös- termeğe başlamış, kısa bir zamanda had şekli bulmuştur. Evvelki akşam haftabaşı olduğu için Muiz saal sekiz buçuğa doğru eve gel- miş ve genç karısının henüz yemek Pişirmediğini görmüştür. Muiz, bunun sebebini sorunca; Koroni para olma- dığını bundan dolayı bir şey alama- dığını söylemiştir. Bu ilk sözleri müteakip, genç ka- dın, Muizden haftalığının hesabını sormağa kalkışmış, Muizin mukabil Sualleri, karı kocanın arasını büsbü- tün gerginleştirmiştir. Nihayet hırsa kapılan Muiz, masa üzerinde bulunan ekmek bıçağını alarak kadına hücum etmiş ve bu esnada da sağ kasığına bir darbe yerleştirmiştir. Bu yarayı alan Koroni feryada başlayınca; apar- tımanda oturan diğer şahıslar, zabi- tayı haberdar etmişler, kısa bir zaman sonra cankurtaran otomobili getiril- miştir, Yaralı kadın, Beyoğlu hasta- nesine götürülmek üzere iken yolda ölmüştür. Bu kanlı hâdiseden emniyet direk- törlüğü nöbetçi müdürü B, Tevfik, nöbetçi (o müddelumumisi B, Necati Katil Mulz, vakayı müteakip kaç- mış olduğu akrabasından birinin evin- Iğdırda elektrik Üç vilâyet namına İstanbulda pazarlık yapıldı Kars, Sarıkamış ve Iğdır'ın elektrik- le tenvir edilmelerini temin etmek üze- re Kars vilâyeti İstanbul vilâyetine mü- racaat ederek şehrimizdeki elektrik tesisatı müesseselerile Kars vilâyeti namına pazarlığa girişmesini temenni etmiştir. Bu müracaat üzerine İstan- bul daimi encümeni son içtimaımda Kars vilâyeti umumi meclisine izafe- ten bu üç şehrin 460 bin liraya çıka- cak olan elektrik tesisatının teliplerle pazarlığını yapmıştır. Bu pazarlığın neticesi Kars vilâyetine bildirilecektir. Kars vilâyeti tarafından hazırlanan tesisat şartnamesine göre Kars şehri- nin elektriği kars çayından cereyan almak suretile idroelektrik cihazile ya- ni su cereyanile temin edilecektir, Sarı Kamış ve Iğdır elektrikleri de 1okomobil yani motörle temin edile- cektir. Ayni zamanda Sarıkamışta Iğ- dır pamuklarından yağ, sabun küspe çıktıktan sonra meydana gelecek cu- ruf yakılarak 'linyit yapılacaktır. Bu suretle bir taraftan üç mühim şehir elektrikle tenvir edileceği gibi doğu vi- âyetlerimizin mahrukat ihtiyacı da temin edilecektir. Istanbul tarafında açıla-i cak yeni caddeler (Baş tarafı 1 inci sahifede) Yolun iki tarafında da binalar bu- lunacaktır. Fakat bu binalar, yolun tam önünde bulunmuyacak, binalar birbirlerinden ayrı olmakis beraber, şose ile binalar arası da geniş bir bah- ç6 ile ayrılacaktır. Gerek binalar ara- sındaki mesafe, gerek bu bahçelerin genişlik dereceleri bilâhare tatbikat Plânile tesbit edilecektir. Ancak, bu yolun güzergâhını teşkil edecek olan istikamette bugün mevcud binaların vaziyeti, yolun yukarıda kaydtetiği- miz İstikametine uygun değilse mü- tehassıs tarafından ileride hazırlana- cak bu mahallenin imar plânı, yolun karakteristik vaziyetine uydurulacak- tır, İnhisarlar U, Müdürlüğünden | 1 — Nümunesi mucibince 70X100 eb'adında 400 top ince beyaz PARŞÖMEN kadı pazarlıkla satın alınacaktır. TI — Pazarlık 9/V/1938 tarihine rastlayan pazartesi günü saat 15 de Ka- bataşta Levazım ve mübayaa” şuöesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. II — Nümüneler her gün sözü geçen şubeden görülebilir, IV — İsteklilerin pazarlık için tâyin edilen gün ve saatte 90 7/5 güvenme pâralariyle birlikte yukarıda adi geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (2303) Amerikada konferans haftası (Baş tarafı yedinci sahifede) Konferansçı alkışlar arasında kon- feransını bitirir bitirmez, hemen sigar ra paketini çıkardı. Sigaranın birini içip söndürmeden ötekini yaktı... Başka konferanslar Bu konferanstan çıktık, Biraz ile- ride Hindili kıyafetinde bir adam, vü- cudün bütün ıztıraplara nasıl taham- mül edebileceğini, Hind fakirlerinin esrarını konferans şeklinde anlatı- yordu. Daha ileride kırmızı derili ka- bile relslerinden birinin karısı, elin- de bir bayrak «Kırmızı derili kadınlar nasıl evlenirler?» diye bir konferans anlatıyordu. Şöyle yüksekçe bir yere çıkmış bir adam, anlattığı şeylerle etrafındaki- leri kahkahadan kırıp geçiriyor... Ka- labalığa yaklaşarak birine sordum: — Konferansın mevzuu nedir? — Kaynanalaria iyi geçinmenin gır. Adamcağız, konferansını bitir. dikten sonra kalabalığa bağırdı: — Ey ahali... İçinizde bir gazeteci varsa, kendisinden pek rica ederim, ar hakkında söylediğim bazı şiddetli cümleleri yazmasın... Yoksa kaynanam beni içeri almaz. Fakat asıl meraklı konferans gayet zayıf bir kadının söylediği idi. Molly Evans ismindeki bu kadın avaz avaz bağırıyordu: i — Kadınlar... Kadınlar,.. Kendini- ze geliniz, gün geçtikçe çirkinleşiyor- sunuz. Erkekler gün geçtikçe güzelle- $iyor. Halbuki siz güzelliğiniz sayesin- de hayatın birçok yüklerini erkeklerin omuzlarına yükletiyor, kendiniz bir lüks eşya gibi evlerde rahat ediyordu» nuz... Güzelliğinizi, en büyük serma- yelerinizden birini de kaybederseniz haliniz ne olacak?... Bu konferans haftasında Kalifor. niya sokakları en meraklı ve en scaip zamanını yaşıyor. Hikmet Feridun Es Bir hastabakıcı; Bu-Biocel-li Cildunsuru Bir mucize gibi teni güzelleştirdi dedi MERE Tesiri âdeta sihirli oldu. Bir kaş gün zarfında yüzümdeki küçük çizgi ve buruşuklukların kaybol- duğunu gördüm ve iki üç hafta sonra kendimi âdeta on yaş genç- leşmiş buldum. Bir doktor de- mişti ki, «Biocel» cevheri bir Vi- yana üniversitesi profesörünün büyük keştidir, Bu cevher, şimdi penbe rengindeki Tokalon kremi terkibinde mevcuttur. Bu kremi her akşam yatmazdan evvel kul lanınız. Sabahları da beyaz ren- gindeki Tokalon kremini sürü- nüz, İki kremin tesiri İle en es- mer ve çirkin bir tene bile yeni bir canlılık ve gençlik verir. Cil- di beyazlatıp tazeleştirir ve bü tün buruşukluklardan kurtarır. Bayanların nazarı dikkatine Satın aldığınız Tokalon kremi var zolarının büyük bir kıymeti vardır. Onları baylinize iade ettiğinizde beheri için 5 kuruş alacak, ayni zamanda, kıymettar mükâfatları bulunan To- kalon müsabakasına iştirak hakkını veren bir bilet takdim edilecektir. | sryaasynzu &p EE SIirEep BEŞ