2 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

2 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Galatasaray Beşiktaşı i 2 - I mağlüpetlti Oyun birinci devrede durgun ve zevksizdi, ikinci devrede heyecanlı ve güzel oldu Galatasaray Beşiktaşı (2 - 1) yen- di, Beşiktaş klübünde bir haftadır devam eğen ihtilğf, evvelce de haber verdiğimiz suretle anlaşma ile neti- celenmiş, Hakkı ile Hüsnü takıma girmişlerdi. Beşiktaş klübü içindeki sarsıntının maçın neticesi üzerinde büyük tesiri olduğunu kabul etmek doğru olamaz, Çünkü Beşiklaş takı- mi bilhassa ikinci devrede bütün gay- ret ve hızile oynadı. Fakat aşağıda saydığım hatalar takımın mağlübi- yelini intaç etti: Bunlardan birincisi müdafaa hat- larının, karşılarındaki hüğum 'hattı- na lâzım gelen ehemmiyeti verme- meleri ve küçük görmeleridir, 'Tec- rübeli iki oyuncu olan Hüsnü ile Nu- ri bilhassa birinci devrede çok lâke- İ yıd oynadılar. İkinci devrede bu lâ | kaydi birinci golü yedikleri ana kar dar devam etti. Golü yiyince de si- nirlendiler, Ve seri oynamağa başlar dılar. Bu sertlik takıma sirayet eti. Ve oyunları bozuldu. Eğer rakiplerini küçük görmemiş olsalardı, * yedikleri göle bu “derece sinirlenmezlerdi. Asabiyet futbolde en büyük hatadır. Kızan takım dal- ma kaybetmeğe mahkümdur. Nite kim, dün daha oyunun bitmesine yirmi dukika olduğu halde Beşiktaş takımı bü yüzden kendini topurlıya- madı, Yoksa Beşiktaş ikinci devre- de bilhassa hükim oynuyordu. Bu hâ- kim oyunla kendilerini kaybetmese- lerdi, belki neticeyi değiştirebilirlerdi. Bunlardan başka, Beşiktaş hücum hattı, Galatasarayı mütemadiyen ortadan zorladı, Galatasaray müda- fileri kale önünde toplanmışlardı. Lütfi, dalma kısa mesafelerde topa hâkim olduğu için ustalığile, Mehmed, Salim de sürati ve enerjisi ile Hakkı ve Şerefe göz açlırmıyorlardı. Beşik- taş ortadan muvaffak olamadığını görünce hücümuü “açıklarla yapmalı ve bilhassa daha ilk dakikalarda id- mansızlığı belli olan Lütfinin tara- fından işlemeli idi. Beşiktaşın tecrf- beli oyuncuları bunu da düşüneme- diler. Galatasaray takım, Beşiktaşın da durgun ©lduğu birinci devreyi gol yemeden stlatmca ikinci devrede emniyetle oynamağa başladı. Müdefaanın canla başla oynıya- rak Hakkı ve Şerefe fırsat vermeme- si, hücum hattında da Hâşimin, ikin- ci devreğeki güzel idsresi ve yakalar dığı üç fırsattan ikisini gole çevir- mesi ile maçı kazanmağa muvaffak oldu. OYUN Maçın birinci devresi, çok durgun ağır we zevksiz bir şekilde oynandı. İlk on beş dakika top ortalarda ve havada dolaştı. İlk ciddi tehlikeyi Galatasaray kalesi atlattı. Sacld, eli- :e gölen bir topu kaçırdı. Şeref boş kale karşısında topu dışarı atlı, Bu arada Barldin Şerefin ayağını yakala- nası hakemin gözünden kaçtı. Buna mukabll, Beşiktaş kalesi de esaslı bir tehlike geçirdi: Billendden gelen topu Hüşim, Eşfakın önüne yu- varladı. O da topu köşeye plâse etti. Mehmed Ali bunu güzel bir planjonle yakaladı. Birinci devre, karşılıklı akınlarla va zevksiz bir oyunla sıfır sıfıra be- raberce bitti. 3 Oyun ikinci kısımda birinci dey- renin aksine güzel, heyecanlı ve ha- rekeğli oldu. Beşiktaş yavaş yavaş ağır basma ga başlamıştı. Fakat Sadid, Lütfi ve Mehmed Salim müsellesi bu akınları durdurmağa muvaffak oluyor, bü- cum hattı seyrek olmakla beraber Hâşimin yürüttüğü akınlarla Beşik- taş kalesine iniyordu. Yirminci dakikaya doğru Necdete, Beşiktaş haf hattında bir favul yap- j tılar, Musa sıkı bir şütle topu Beşik- taş kalesi önüne gönderdi. Beşiktaş müdafileri topu karşılamak için ha- reket etmediler, Mehmed Ali de yerin- den kıpırdamadı. Hâşim aradan sıy- rılarak düşen topu güzel bir plâse ile ağlara gönderdi, Beşiklaş, beklemediği bu gölden sonra bir kaç hırçın akın yaptı, Bun- ları yine Galatasaray müdafaası dur- durmağa muvaffak oldu. Yirmi altıncı dakikada, Haşim Bü- lendi güzel bir pasla ileri sürdü. Topu onsekiz pas içinde tekrar ayağına ge- çirdi. Hüsnüyü bertaraf ettikten son- Ta güzel bir şütle ağlara gönderdi. Beşiktaş oyuncuları Üstüste yedik- leri bu iki gölden sonra asabileştiler. Hâkimiyetleri arimakla beraber te sirli olamıyorlardı, Bu asabiyet sert- likle neticelenmeğe başlamıştı. Bil- hassa kendisinden bu şekilde hare- ketler beklemediğimiz Eşref, Salime tekme vurmağa uğraşıyordu. Oyunun son dakikasında Hakkı, bütün Galatasaray müdafaasını sü. rükleği ve Beşiktaş adetâ zorla tek golünü stmağa muvaffak oldu. İkinci devrenin göllerden başka şa- yanı “dikkat hadiseleri, Suavinin sa- katlanarak sağaçığa geçmesi ve onun yerine Eşfakın hafbek, Necdetin sağiç oynamaları ve Şerefin attığı bir golü, tam bir isabetle hakemin ofsayd ver- miş olmasıdır. NASIL OYNADILAR; Galatasaray: Sacit, birinci devrede topu kaçırması müstesna, mükem- meldi. Lütfl uzun zamandanberi mag yapmadığı için, bilhassa oyun açik oynandığı zaman aksıyordu. Fakat sıkışık anlarda ustalığı sayesinde mu- vaffak oluyordu. Mehmed Salim her zaman olduğu gibi mükemmel bir enerji ile oynadı Haf hattımın her üç oyuncusu ve sonradan solhaf oy- nıyan Eşfak müdafaada iyi, hücum- da noksan idiler. Hücum hattı ilk devdere hareket- siz ve fena oynadı. İkinci devrede 'Haşimin harekete gelmesi sayesinde bu hat kısmen muvaffak oldu. Yalnız Necdet umduğumuz ve beklediğimiz oyunu çıkaramadı, Beşiktaş takımında Mehmed Ali, birinci göldeki tereddüdü müstesna iyi oynadı. Hüsnü ve Nurinin tenkit. lerini yukarıda yaptık. Haf hattında Feyzi her yamankinden iyi oynadı. Rifat da zararsız bir maç çıkardı. Yalniz Faruk haf hattına henüz alı- şamadı. Takımdaki yerinin solhaf deği, solbek olduğunu zannediyoruz. Hücum hattında iki açık işletilme- di. Top kendilerine geldiği zaman da güzel bir oyun çıkaramadılar. Muzaf- fer neticesiz bir enerji sarfetti. Şeret vo Hakkı topu fazla çiğnedikleri için muvaffak olmuş sayılamazlar. Hakem Adnan Akınm idaresi gü- zeldi, Galatasaray: Sacid - Mehmed Sa- Jim, Lütfi - Musa, Mustafa, Suavi - Necdet, Eştak, Mehmed Yilmaz, Ha- şim, Bülend. Beşiktaş: Mehmed All - Hüsnü, Nuri - Rifat, Feyzi, Faruk - Hayati, Muzaffer, Hakkı, Şeref, Eşref. Ul Yenal w vaziyeti: ! o. W Güneş 11 Üçok ni | Beşiriaş 0 9 M. Gücü 12 Harbiye 10 İG sary 3 Alsancak 9 ) o Hükmen galibiyetler 2 - O hk ği neticeler gibi nazarı itibare alın- Çi mıştır F vanunahk söreieçP obEbE8gp 0 5 3 7 5 3 8 2 Fenerliler Ankaralılarla 5 - 5 berabere kaldı Ankara 1 (Telefonla) — Fener- bahçe takımı ikinci karşılaşmasını bugün yine Gençler birliği - Anka- rTagücü muhteliti ile Şehir stadında, tribünleri dolduran 25 bine yakın bir Fenerliler gayet güzel bir oyun gösterdiler. Birinci devre 4 - O bitti. Göllerden ikisini Yaşar, diğer ikisini de Şaban ve Fikret yaptılar. İkinci devrede harekete geçen An- karalilardan Keşfi penaltıdan bir gol yaptı, Ankaralılar bu golün verdiği hızla Fener kalesi önlerine kadar sökuldular ve sokuluşları ikin- ci galü yaptırdı. Fenerliler, Ankaralıların iki go- Jünden sonra seri akmlara başladı- lar, Rıza beşinci geli yaptı. Bugün çok zevkli bir maç seyre dildi. Ankaralılar akınlara geçerek gollerini beşe çıkardılar ve maç da 5 - 5 berabere bitti. izmirdeki maç Üçok, Harbiyeyl 7 miz yendi İzmir i (Telefonla) — Harbiye - "Üçok takımları bugün kalabalık bir seyirci kütlesi karşısında çok heye- canlı bir maç yaptılar. İlk devrede Üçoklular üç gol yaptılar. İkinci dev- rede oyun çok fazla kızıştı we Uçukluların 4 - 7 galibiyetile-netice- lendi. Üçoklular çök hâkim oynadı- lar, hattâ iki penaltı da kaçırdılar. Bunlar &n kaçırılmamış disaydı Üçok 9 gol yapmış olacaktı. İstanbul atletizm bayrami atletizm monitörü Nelli Maran ne zaret etmiştir. Birinci sınıf hakemler önünde yapılan seçmeler tam bir in- tizam altında cereyan etmiştir. Final müsabakası 8 mayıs pazar günü yar pılacaktır. Henüz final müsabakala. rının hangi sahada yapılacağı tesbit edilmemiştir, Bisiklet İstanbul birincisini tayin edecek ganmıştır. 2 Mayıs 1938 — Tekirdağlı İsveçli Negrini yendi, Kara Ali berabere kaldı Dün Taksim stadında profesyonel serbes güreş müsahakaları yapılmış- tar. İlk güreş Kara Ali ile Amerikalı Şerman arasında idi. Amerikalı Şer- man mütemadiyen kaçtığından Kara Ali tuş yapamadı ve İki devre sonun« da berabere ilân edildiler. İkinci gü“ reş Tekirdağlı ile İsveçli Negrin âra- sında oldu. Tekirdağlı daha birinci dakikada Negrinin sırtını yere getir. i. Fakat Hakem heyeti galibiyetin çok kısa bir zamanda odluğunu İleri sürerek halkın bundan memnun kalmıyacağına karar vererek güreşe devam edilmesine karar verdi. Neti- cede ikinci devrenin üçüncü dakika. sında Tekirdağlı tekrar tuş yaparak kazandı, Güreşlerde organizasyon çok fena idi. Güreşten başka bir enstantane Gayri federeler arasında Şişli, Perayı 1-0 yendi Gayri #edereler arasında tertip edi- len Apoye Metini kupasına dün Tak- sim stadında Şişli - Pera maçı İle başlandı. Altı binden fazla seyirci- nin takib ettiği maça takımlar şu kadrolarla çıktılar: Şişli: Armenak - Alber, Martayan - AAgob, Nubar, Arşevir - Suldur, Şar vaş, Vehap, Mikrob, Diran. Pera: Koço - Velâstradi, Hıristo - Çiçowiç, Etyen, Civelek - Mesinezi, Hakem Adnan Akın. Oyun çok seri başladı, Pera ilk dakikslarda kazan- dığı hâkimiyeti yavaş yavaş rakibine bırakmağa başladı. Vehabın mükem- mel bir şekilde idare ettiği Şişli for- werti Pera kalesini uzun müddet sıkış- tırdıktan sonra nihayet 40 mcı da- kikada Şavaş kalecinin uzaklaştıra- madığı topu kaparak Şişliye galibi- yeti kazandıran günün yegâne golü- nü yaplı. İkinci devrede Peralılar hâ- kim oynadılar. Buna rağmen Pera müdafilerin hatalı hareketleri yüzün- den netice vermedi. Peralılar da for- verilerinin beceriksizliği yüzünden hâ»| kimiyetlerinden istifade edemediler. Maç da 1 - D Şişlinin galibiyeti ile neticelendi, NASIL OYNADILAR? Şişli takımı bermütad enerjik oy- futbolümüz için büyük * bir kazanç olacaktır. Peralılar eskiden alıştığımız teknik oyunlarını gösteremediler. Oyuncular daima biribirine girdi, hiç birisi de vasatın üstüne çıkmalıdır. Hakem Adnan Akının idaresi güzeldi. T. Kuyaş Altılar muhteliti eksik Güneş takımını 2 - O yendi Dün Beşiktaş sladında Galatasa- ray - Beşiktaş milli küme maçından evvel yapılan Altılar mubteliti - Gü- neş maçı 2 - O Altıların galibiyetile neticelendi. Ahmed Ademin idare et- tiği maça takımlar şu kadrolarla çık- tılar; Muhtelit: Saim (İS) - Samih (İ. 8.), Bahadır (B.) - Kemal (B), Hayri (İ.S), Sadettin (B.) - Muhte- şem (Y.), Hüseyin (V.), Şahap (B), Haydar (T.), Dâniş (Sül). Güneş: Canbuz - İbrahim, İbrahim. Yusuf, İsmail, Muzaffer - Abdurrah- man, Abdullah, Necdet, Niyazi, İhsan, “Güneş takımında birinci sınıf oyun- cuların dörtte üçü yok. Birinci dey- re her iki takım da bariz birer gol fırsatı ele geçiremeden 0 - 0 berabere bitti, İkinci devre bidayette Güneşliler bir penaltı kazandılarsa da Necdetin çektiği zayif bir şütü kaleci Salm güzel bir plonjonla tuttu. Oyun bun- dan sonra yavaş yavaş Altıların hâ- kimiyeti altına girdi. 25 inci dakikada Muhteşem, 30 uncu dakikada Hayda- rın yaptığı gollerle maç 2 - 0 Altıla- rın lehine bitti. Eksik Güneş takımı çok bozuk oynadı. Altılardan kaleci Saim, müdafi Samih muvaffak oldu- lar, Endbol Dün Beşiktaş stadında futbol maç- larından evvel Kuleli aske * lisesi ile Alman lisesi arasında yapılan end- bol maçı 19 - 3 Kuleli takımı kazan- ra ha ca ye Tik Tik Tık Tez mi; biz bi ler kı: m bi ka ya bu ke 7 me Ter sr teş he Xi Tu bi tı der bi Be tü ri ka ke ko ew nu ri 1 O: ci m Eu gPgprau4 orariEs ni BABASİ PBİMALD EU pan m