13 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

13 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Şild maçında Beşiktaşla - Güneş 3 - 3 berabere kalı Güneş, ikinci devr Dün, Şeref stadında milli küme şampiyonu Güneşle ikincisi Beşiktaş şild maçını oynadılar. Mevsimin iler- lemiş olması yüzünden stdadda ancak üç bin kadar seyirci vardı. Maçın hakemi Adnan Akın gelme- mişti. Hakem arama yüzünden muay- yen zamanda oyuna başlanamadı. Ni- hayet takımlar oradâ bulunan 'Tarı- ğın idaresinde karşılıklı dizildiler: Güneş: Cihad - Faruk, İbrahim - Yusuf, Rıza, Ömer - Melih, Salâhaddin, Hak- kı, Niyazi, Rebii, Beşiktaş: Mehmed Ali - Hüsnü, Faruk - Ri fat, Feyzi, Fuad - Hayati, Nâzım, Hak- kı, Muzaffer, Eşref. Güneş yerden bir oyunla maça baş- ladı, Hücum hattının ortadan İşliyen akınlarından bir kaçı Salâhaddinin uzaktan şüt çekmesile neticesiz kaldı, On ikinel dakikaya kadar Güneşin ağır, yerden ve hâkim oyunu devam etti ve nihayet semeresini verdi, tü. Yusuf topu kaptı, sürmeğe hazır- lanırken Salâhaddin topu ayağından &ldı ve kaleye gönderdi. Beşiktaş mü- dafilerinden birine çarpan topu, kale önünde fırsat bekliyen Melih yakala- dı ve yerden bir şütle Güneşin birinci golünü yaptı. Beşiktaşlılar havadan oynamağa başladılar ve durgunlukları yavaş ya- vaş kayboldu. Hakkı, Muzaffere güzel bir ara pası verdi. Muzaffer pek ya- kından topu dışarı attı. Beşiktaş hâ- kim oynuyor. Bu sırada Güneş âni bir akını yaptı. Melih - Hakkı kombinezo- nu kaleye murazi bir ortalama ile ne- tiselendi. Niyazi topa zamanında ye- tişemedi. Beşiktaşın mukabil akınında Hakkı ile Muzaffer, Faruğu iki pasla geçti- ler, Cihad çekilen şütü kurtardı, Eş- refin yerden ve sıkı bir ortalayışına Hakkı yetişti. Fakat ancak topa ayak koyabildi. Top, havadan avuta gitti, Oyun hafif sertleşmeğe başladı. İlk sertlikler Fuaddan başladı, Oyun mü- savi bir şekilde devam ederken Güneş- liler Beşiktaş müdafaasının rakipleri- ni iyi marke edememeleri sayesinde ikinei gallerini kazandılar. Güneşin ikinci gelü Bir Beşiktaş akınında İbrahim to- Pu Ömere verdi. Ömer durdurmadan Niyasiye geçirdi. Niyazi de, Rebiiye ileri bir pas attı. Hüsnü ile Rebii topa aynı anda ye- tiştiler, Kısa bir mücadeleden sonra Rebli topu ortalamağa muvaffak ol- du. Güneşin santrlorü Hakkı kale önünde tamamile demarke idi, Telâş etmeden topu tuttu, düzeltti ve yer- den bir plâse ile Güneşin ikinci golü- nü attı. Beşiktaş bu golden sonra tekrar hücuma geçti, Fakat Nâzımla Muzaf- ferin topu, ileri fırıyan Hakkıya za- manmda veremetmeleri bu akınları s8- meresiz bıraktı. Güneş santrforü Hakkı on sekiz paş üzzind hile KEİ j Beşiktaş aleyhine tag Dünkü maçın istatistiği Satauuuu ) Güneş aleyhine favul ) Beşiktaş aleyhine favul Güneş aleyhine endbal İÇ Beşiktaş aleyhine ondbol Güneş aleyhine taş . genrsay g ne kaçtı. Çektiği şütü Mehmed Ali ancak âyak koyarak tuttu. Sıçrıyan topa, ters vaziyetle Niyazi vurmak 1s- tedi. Bek Faruk da topu kafa ile uzak» laştırmağa uğraştığı için tekmeyi yü- zine yedi. Kısa bir tedaviden sonra Faruk tekrar sahaya döndü. Beşiktaşın soldan yaptığı bir akın- da Eşrefin yakından bir şütünü Cihad yatarak kurtardı. Devre (2 - 0) Güneşin gealibiyetile bitti, İkinci devre İkinci devreye Beşiktaşın enerji ile başlıyacağını umuyorduk. Fakat ol- madı, Dördüncü dakikada oyunun yerden oynanmasından. istifade eden Güneş hâkimiyeti ele alarak üçüncü golünü de atmağa muvaffak oldu. Güneşin üçüncü golti Hüsnü, lüzumsuz bir şekilde santrar ya kadar bir topun peşinde koşarak müdafilerden uzaklaşmıştı. Güneşin âni bir akınında Niyazi topu boş kalan Hüsnünün yerinden ileriye doğru Re- bilye verdi. Mehmed AH topu kesmek üzere fırlamıştı. Rebii daha evvel ye- tişti ve topu boş Kalan kaleye yuvar- Tayıverdi. Beşiktaşlı oyuncular vaziyetin teh- likeli olduğunu görmüşlerdi. Hakkı- nin enerjisi ile Beşiktaş takımı gay- rete geldi. Ve on birine dakikada bi- rinçi gollerini yapmağa muvaffak ok dular: Beşiktaşın birinci golü Bu dakikaya kadar umulmıyacak derecede bozuk oynıyan Faruk haf hattında hiç lüzumu yokken topu eli- Te tuttu ve endbolür olduğu yere dik- İfkten sonra da yerini almadı, Atılan firikikte topa İbrahimle aynı anda ye- tişen Hakkı, sol ayağile ustaca bir şüt çekti, Top Cihadın plonjonuna rağ- men ağları bulmuştu. Güneş bu golden sonra tekrar hü- cuma geçti. Hakkının bir şütünü Meh med Ali yatarak tuttu. Melihin çekti. Bi firikiki Beşiktaş beki Faruk kafa ile karşılamadı. Kale önünde topu yâ» kalıyan Hakkının kafa vuruşu dışa. rı gitti. Beşiktaşlılar bermutad takımlarını enin başlangıcında 3 -0 galipti Feyzi sağbek, Hüsnü santrfor aynu- yorlar, Bu sırada oyun kızışımıştı. Birinci devrenin ortasındanberi Melihi kova- Uyan Fuad, Yusufa kasden ve tehli- keli bir şekilde tekme ile atıldı ve vurdu. Hakem derhal Fuadı oyundan çıkardı, Lüzumsuz bir çıkmamak is- rarı ve münakaşadan sonra Fuad ni- hayet sahayı terketmeğe mecbur kaldı. Beşiktaşın ikinci golü Beşiktaşlılar ve bilhassa Hakkı tev- bir metre yükseklikten bulan sıkı bir şüt çekti. Bu güzel şütü Cihad mü- kemmel bir plonjonla kornere attı. Korneri Hayati çekti. Kale önüne düşen topu Beşiktaş forverdleri yer- den Güneş kalesine gönderdiler. Ci- had tekrar plonjonla bu şütü karşı- ladı. Fakat topu tutamadığı gibi kor- mere de atamadı. Nâzım bu fırsattan istifade ederek Beşiktaşın ikinci go- Tünü yaptı. Beşiktaşın üçüncü golü Bundan bir kaç dakika sonra (3-0) vaziyetten (3-2) gibi az bir farka yük- Selen Beşiktaşlılar bu muvaffakıyetin verdiği gayret ve teşvik ile hücumla- rına devam. ettiler, Rebiinin yaptığı bir hata neticesinde çekilen favül Gü- neş kalesinin önünü karıştırdı. Hüsnünün yerden bir şütü oyunu (8-3) beraber vaziyete getirdi. Güneşiiler beklemedikleri bu bera- berlikten sonra, kendilerini toparladı- Tar. Sanirfora geçmiş bulunan Melih ortadan aldığı topla iki bekin arasın- dan daldı. Çektiği şütü Mehmed Ali kurtardi. Maçın hâdisesi de hakemin Ömerle Hayatiyi sahadan çıkarması oldu. Beşiktaş dokuz, Güneş on kişi ile oynarlarken maç (3-2) berabere bitti. Nasıl oynadılar? Güneş takımı umumiyet itibarile iyi oynadı. Topu yere indirdikleri 28- man sahaya ve oyuna daima hâkim idiler. Bir buçuk saat tamam olma dan, netice ne olursa olsun, bie ma- çın kazanılmış olmadığını Güneşliler bir kere daha öğrenmiş oldular. Müdafaada, Faruk müstesna, diğer oyuncular iyi oynadılar. Bilhassa İb- rahim ve Rıza bunların en iyileri idi, Hücum hattı da umumiyetle güzel- di, Bilhassa, Rebii ve Hakkı bilerek ve görerek oynadılar. Güneş forverd hattı biraz daha gayretli oynasalardı maçı kazanabi, Hrlerdi. Beşiktaş takımının oyunu Haklı dan başlıyan bir enerji İle zaman zip man parladı. Umumiyet itibarile tap kımın oyunu inslcamsızdı, Mehmed ALi üç gölde de hatasızdı. Müdafaş» da Faruk ve Peysi iyi oynadılan Fundın iki mevsimdir devam eden tekmeli oyununun önüne | , Gayri federeler arasında Şişli, Galatasporu 3 - 2 yendi Dün sabah Taksim stadında gayri federeler arasında tertip edilen Apo Çift tasfiye suretile yapılan bu mü- sabakalarda Şişlinin 5, Galatasporun da hiç mağlübiyeli olmadığından Şişli dünkü maçı 3 - 2 kazanmasına rağmen haftaya tekrar Galatasporla karşılaşacak ve bu maçın galibi ku- payı alacaktır, 3000 kaklar seyircinin hazır bulun- duğu oyuna takımlar şu kadrolarla çıktılar: Şişli: Armenak - Alber, Martayan - Agob, Mikrob, Arşevir - Heraç, Suk dur, Vehab, Şavaş, Diran, Galataspor: Yamalı - İhsan, Rıfat - Muzaffer, Praga, Paskalidis - Petrik, Niko, Andraydi, Ankelidis, İstefanidis. Hakem Adnan Akın. Oyuna rüz- gâri arkasına alan Galataspor baş- ladı. Üstüste yaptıkları akın kesil- diklen sonra Şişlinin muksbil hücu- munda koşarken güç bir pozisyonda Vehabın attığı nefis bir vole kaleciye çarparak kurtuldu. Bir Kaç dakika sonra'da Diranın vole şütü direği sıyırarak kurtuldu. 21 inci dakikada bir Şişli hücumunda sağaçık Heraç Vehabın güzel bir pasından İstifade ederek, zeviyenin kapalı olmasına | rağmen, yerden bir şütle takımma | ilk golü kazandırdı. Bu golden sonra oyun yavaşladı, Devre sonuna doğru tedricen hâkimiyeti alan Galataspor- Yular #3 üncü dakikada Armanağın topu elinden kaçırmasından istifada ederek beraberliği temin ettiler. Okspor kurumu tarafından tertib olunan ilk ok atışları dün binlerce seyir- ci önünde Okmeydanında yapılmıştır. Bu atışlara 2 kız olmak Üzere 20 er- kek genç girmiştir. Kurum umumi kâtibi B. Safi Nüzhet bir nutuk irad hayretle karşılamamak mümkün de- ğildir. Halbuki Fuad tekme atmadığı zamanlar dafma iyi bir oyuncu ok rouştur, Hücum hattında Hakkı bermutad çok iyi oynadı. Diğerleri vasat idiler, 'Tekme vüranları oyundan çıkarma» sına rağmen, Tarığın hakemliği (de- A Divi Yenal reli) id İKİNCİ DEVRE güzel bir şütü direğe çarparak çil tıktan sonra 10 uncu dakikada Şişli Diranın ayağından ikinei golünü d9 kazandı. Galatasporun kaçırdığı bir çok fırsatlardan sonra 30 ıncu kada Vehabın güzel bir pasını alan NASIL OYNADILAR Şişli takımı bermütad enerjik bir oyun çıkararak galibiyeti kazandı. Ancak Mikrobu sanirhafa almak sU retile fena teşkil edilmişti. Zira for” verdde fırsatçılığı ve enerjisi ile Mu affa kolan Mikrob santrhafta çok ufak kaldı. Takımın en iyi oyuncusu Vehab idi. Gel yapmadı isede ÜŞ gol attırdı. Vehabdan sonra Diren en muvaffak olan oyuncu oldu. Galataspora gelince; bir çok d* falar tecrübesizliklerinin cezasını Çe kerek mühim gol fırsatları kaçırdı” Jar, umümiyet itibarile onlar da enef” İ jik bir oyun çıkararak kuvvetli -r& kiplerine muvaffakıyetle karşıkoydü" lar, Hakem Adnan Akzme idaresi çok , ederek ok sporunun tarihçesini yap” mıştır. Her hafta atış müsabakalBi pılacaktır. Merhum Şeref ihtifali Beşiktaş klübünün mülessisi mer hum Şerefin dün Yahyaefendi def” gâhındaki mezarında kendisini 89 venler tarafından bir ihtifal muştar, İhtifalde bir çok eski spor” lar nutuklar söylemiş ve merhuri Şerefin spora ve Beşiktaş klübüm” iyilikler yadolunmuştur. yapsığı