12 Temmuz 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

12 Temmuz 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

12 Temim UZ AKŞAMDAN AKŞAMA ollarımız ve bisikletçilik > kitabda okudum: EN ii ii hil if 4 zi i AY Selim Sirre Tar dair bi Meyva bollanma- ga başladı Dün çok karpuz geldi, fiatler düştü Orta boy karpuzlar 10 - 20 kuruşa satılmaktadır. Dün sokaklarda arr balarla karpuz satılıyordu. Kayısı perakende 30 - 80, armud Zerğali 25 - 40 kuruş arasındağır. 15 kuruşa kadar satılıyor. Erikler de 15 - 25 kuruşadır. Bu sene karpuz, kavunun bol olacağı anlaşılmaktadır. Dünkü hava Dün İstanbulda hava nisbeten s9 rin geçmiştir. Termometre 27 dere- | ceden yukarı çıkmamıştır, Sabah öğ- leye kadar hava kapalı idi. Civara bir mikdar yağmur yağmıştır, Öğle- den sonra açmış, fakat rüzgâr poy- razdan esmeğe başladığından bü har rareti azaltmışlır, Dil kurumu bürosu İstanbula geldi Dil kurumu bürosu, yaz çalışması- na başlamak üzeredün şehrimize gelmiştir. Yarından itibaren Dolma bahçe sarayında çalışmağa başlıya- caktır, Iki hırsız Hâkim ikisinin de tevkifi karar verdi Kocamustafapaşa civarında Hasan adında birinin evinden elbise ve €$- ya çalmaktan mazmun Hayri ve Ali adlarında iki genç yakalanarak ad- liyeye teslim edilmişlerdir , Dün Sultanahmed ikinci sulh ce- za mahkemesinde yapılan Sorguda bunlardan Hayri suçunu tamamile arkadaşının üzerine âtarak oşyayı Alinin çalıp kendisine getirdiğini söylemiştir. Ali ise evi Hayrinin soy- duğunu söyliyerek demiştir ki: — Hayri bu evde kimse oturup oturmadığını sordu. Bende kimse bulunmadığını söyledim, Sonra girip evi soydu. Sonra bana; «Senin yaşın küçüktür, Bizi yakalarlarsa bu hır- sızlığı sen üzerine ai. Sana çok ceza vermezler, Eğer mahküm olsan bile sana ancak iki ay hapis cezası verir- Hükim B. Salâhaddin bu iki maznu- nu tevkif ederek tevkifhaneye gön- dermiştir. y liyatın derhal belirivermesi, meydanda Türkiyede lokomotif fabrikası ya- pılacağını duyuyoruz; İstanbulda ye- ni bulvurlar açılacağını biliyoruz. Yer- iyi ederiz. ruf, hem spor, hem eğlencedir; bizim halk ta bundan alsm... (Vâ — Nü) ... (Eski devirlerde gecelik ontari- Yar | sile mahalle kahvesine çıkanı efendi- Haklı şikâyetler Sanate hürmet eee zarif ve küçük bir şekilde ve afişin muayyen bir köşesine konsa ve an- cak: kontrol memurları tarafından görülebilse hem bir usul tesis edil- miş, hem de sanate hürmet edilmiş olur. Balkanlararası konferansı bugün Devlet demiryol- ları Avrupa hattı dokuzuncu işletme müdürlüğünün Sirkecideki binasında toplanacaktır. Devlet demiryolları idaresi şube müdürlerinden B. Naki konferansta Devlet demiryolları mu- rahhası olarak bulunmak üzere An- men, Yugoslav ve Bulgar murahhas- ları bugün bekleniyorlar. Murshhas- lar bugün gelemedikleri takdirde konferansın yarıma tehiri ihtimal dahilindedir, Ş Konferanstan gaye, evvelce de yaz- dığımız gibi Türkiye, Romanya, Yu- goslavya, Yünanistan ve Bulgaristan demiryollarında tatbik edilmek üzere ucuz ve doğru tarife esasına müste- nid bir anlaşma hazırlamaktır, Bük- reşte başlayıp Sofyada inkişaf eden konferansın şehrimizde beş memle- ket için de iyi bir şekilde neticelene- ceği kuvvetle ümid edilmektedir . Yeniköyün eski nahiye müdürü hakkındaki karar nakzedildi yün eski nahiye müdürü B. Alâeddin hakkındaki karar temyiz umum! he- yetinen maksedilrlşiir. Bozuk pastırma satarken yakalandı Sıdık adında bir seyyar pastırma- cı dün pastırma satarken pastırma- ların bozuk olduğu ihbar edilmesi üzerine yakalanarak adliyeye veril miştir. Pastırmalar dün adliye dok- toru B. Enver Karan tarafından muayene edilmiştir. Bozuk pastırma satmak suçundan dolayı Sıdık hak- kında takibata girişilmiştir. Bay Amca plâjda!. (Şimdi de pijama ile misafir den Belgrada gideceklerdir. ma, yahut sokağa çıkanlar Bina ve arazi vergileri Fazla vergi istiyen ve tahak- kuk ettirenler ceza görecekler Bina ve arazi vergilerinin bazı şu- belerce fazla tahakkuk ve tahsil et- tirildiğinden şikâyet edildiğini evvel- ce yazmıştık. Bu hususta Dahiliye Vekâletinden yeni bir tamim gelmiş- tir.Vekâlet bu tamimde mülkiye müfet- tişlerinin vilâyetlerde yaptıkları tef- tiş neticesinde vergi bakayasının tas- fiyesine dair 2566 numaralı kanunun tatbikatında yanlışlıklar yapıldığını ve bu yüzden mükelleflerin mazur diği, birçok mükelleflerin makbuz gösterdikleri halde şubelerin bina ve arazi vergilerinin maliyeden idarei hususiyelere devredilen cedvellerin mikdarı üzerinde mükelleflerden ver- gi istedikleri zikredilmektedir. Vekâlet, şubelerde vergi borçlarını gösteren müfredatlı cedvel bulun. | mamasından dolayı bu hataların ya» pıldığını ileri sürmüş ve bu ceğvel- lerin behemehal yapılmasını emret- miştir, Vekâletten gelen emir, şubo- lere bildirilmiştir. Vekâletlerden faz- la vergi istiyen ve fazla tahakkuk ettiren memurlar ceza göreceklerdir. Sarhoş kadın Geceleyin denizde banyo yaparken boğuldu Beşiktaşta bir dükkânın üstünde- ki odada oturan Necmiye adında bir kadın dün gece odasında birkaç şişe rakı içerek sarhoş olduktan sonra sokağa çıkmış, mahalle aralarında dolaşmağa başlamıştır, Necmiye biç aralık rakının verdiği hararetle de niz banyosu yapmağa karar vermiş ve iskele caddesinden deniz kenarı” na inmiştir, Sarhoş kadın orada 50- yunup denize girmiş ve yüzmek bil mediğinden boğulmuştur. O sırada biraz ileride oynamakta olan birkaç çocuk, Necmiyenin su içinde çırpımırken çıkardığı gürültü- yü duyarak sahile koşmuşlar ve ka- dının elbiselerini görünce derhal po- Mse heber vermişlerdir, Gece sahilds araştırma yapılmışsa da Necmiye bulunamamıştır. Dün sabah iskele- nin biraz ilerisinde Necmiyenin ce- sedi bulunmuştur. Vaka müddelumu- miliğe bildirilmiş, adliye doktoru B. Enver Karan tarafından yapılan . Yugoslavya ile talebe mübadelesine başlandı Yugoslavya ile talebe mübadelesi- ne karar verilmişti. Bu karar üzerine dün şehrimize biri kız, ikisi erkek ol- mak üzere üç Yugoslavyalı talebs- gelmiştir. Yugoslavyalı gençler, tıb tahsili gördüklerinden tıb fakültesi- nin idaresi altındaki hastanelerde ” çalışacaklardır. Maarif Vekâleti, Yugoslavyadaki tab fakültesi için üç talebe seçmiştir, Bu gençler de bugünlerde şehrimiz. ve Bence, bü lâubaliliğin önüne İSTANBUL HAYATI Aşk para ile satılır mı? Vakit, gece yarısını çok geçmiş. Is lak bir hava elbiselerden geçip vücü- dü ürpertiyor. Arada bir boğuk öksü- rük nefesi gibi titreyen hafif rüzgâr burun deliklerini büsbütün tıkıyor, Bu; gündüzün yanık, kuru havasın- dan daha boğucu. Sinsi sis damlalari- le ıslanan kaldırımlar vicik vıcık kayır yor. Arasıra köşe başlarında görünüp kaybolan polis devriyelerinin ayak tıkırdılarile, uzaklardan gelen bekçi düdüklerinin vızıltılarından başka ses duyulmuyor. Her taraf, her şey derin Biraz ileride taksi otomobillerinin durduğu sokağa doğru İlerilerken caddenin karşı tarafından boğuk bir gıcırtı duyuldu. Aralanan kapının ardından iki gölge çıktı. Ağır adımlar. la benim bulunduğum tarafa geçtiler, Köşedeki elektrik lâmbasınm altına gelince biraz daha hızlandılar, yolun karanlık köşesine savuştular. Önüm- den geçerken kadın ürkek nazarlarla bana bakarak delikanlının koluna biraz daha sarıldı. Söylediğini anlıya- madım, Delikanlı daha yüksek sesle cevab verdi: — Bize ne canım? Enayinin biridir, Sen şimdi benim sözüme cevab ver. Kadın, delikanlıyı sürükler gibi yü- rüyor. Öteki inadına adımlarını ya- vaşlatıyordu. Aramızdaki mesafe git- tikçe kısalıyor, konuştuklarını iyles duyuyordum: — Söylesene cicim, Ben seni sevdi. Zim kadar sen de beni . seviyor mu- — Peki, bu sevgi devam edecek mi? Yoksa biraz sonra unutacak mi- sın? Beni ne zamana kadar sevecek- sin? ayni sualleri durmadan tekrarlıyordu. 'Tünele doğru bir müddet ileriledik- ten sonra kadın birdenbire durdu, O , f | | ? Kadın cevab vermiyor, delikanlı 4 sırada delikanlı gene sualini tekrarlı. yordu: — Beni ne zamana kadar sevecek- sin? Kadın bir kalıkaha atarak: ? — İşte, dedi. Buraya kadar seve. cektim, Ve, yandaki kapınm »iline hastı, Delikanlı bir müddet şaşkın şaşkın bakındıktan sonra homurdandı: — Hani, beni seviyordun, beraber gezecektik, — İşte, hem seni sevdim, hem de buraya kadar beraber gezdik. — Beni bırakıyor musun? Peki para harcadım. Buna karşı bana vere- ceğin aşk bu kadarcık mıydı? Kadın bir kahkaha daha attı: , — Amma enayi adammışsın ba. Para ile aşk satın alınır mı? Bir gece- 4 lik aşk bu kadar olur. Ve hızla içeriye girip kapıyı kapadı. Cemal Refik İstinyeliler hava gazi istiyo Havagazı şebekesinin Rumelihisa- rına doğru uzatılması kararlaştırıl. mıştı, Bebek - İstinye yolunün inşa- 7 J el i sı münasebetile Rumelihisarında ya- | pılan toprak tesviyesi esnasında bu- raya havagazı boruları getirilmiştir. ğ başlanacaktır. Ancak İstinye ve ek varı halkı, yol İstinyeye kadar yapı- lacağından Rumelihisarma kadar tirilecek olan havagazı - tesisatın