12 Temmuz 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

12 Temmuz 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

kizla Mi enstantane, talimleri ye geçişi İ o Geçen hafta, Prag'da Sokol teşkilâ- İ tanın onuncu bayramı yapılmıştır. Yarı askeri mahiyette bir jimnastik teşkilâtı olan Sokollerin bu altmışıncı seleler yüzünden, bu yıl, daha ehem- miyetli bir şekli almıştır. Prag yanındaki büyük Mazarıl dinda, iki yüz bin seyirci Karşısında | yapılan bu birlik jimnastik oyunları cidden heyecanlı bir manzara arzeği- yordu. Sahada yirmi sekiz bin genç kızın yaptığı umumi hareketler, insanı hay- sla- yılı, Çeklerle Almanlar arasındaki me- | Mn İ vi, beyaz renklerin muntazam sallan- Pragda Sokol şenlikleri relte bırakacak bir heybet, bir güzel- lik ve bir ahenk eseri idi. Hiç bir emir İ ve işaret olmadan, sırf musiki sesile bu 28.000 kızın kendiliklerinden yap- tıkları birlik hareketleri, kırmızı, ma- fılarile bazen muazzam bir ekin tarla- sını, binlerce gelinciği, akan suyu, yü- rüyen bir kürdelâyı andırıyordu. Bir an sahayı 38.000 sokol kapladı ve #Vatana bağlılık; duygularını ifa- de eğen hareketler yaptılar, Merasimde Almân elçisi de hazır bu- Junuyordu. Afyon mektupları Afyon mebusları seçim dairelerini gezdiler B. Türkerin beyanatı - Afyonda imar faaliyeti ve yeni inşaa Afyon Çocuk Esirgeme kurumu tarafından kimsesiz çocuklar İçin yaptırılan binanın temelatma resmi Afyon (Akşam) — Evvelce inti- hap daireleri olan şilâyetimize geldik- lerini ; bildirdiğim mebuslarımızdan bayan Mebrure Gönenç ve bay Bere Türker refakatlarinde bulunan Edir. ne mebusu doktor bayan Fatma Mi. mik, vilâyet merkezinden maada, bü- tün kasaba ve nahiye merkezlerini ve bâzı köyleri gezmişler ve halkla muhtelif temaslarda bulunmuşlardır. Bugün, bu ziyaret ve seyahat üze- rinde sayın mebusumuz bay B. Türkerin intibalarını sordum, Mu- | maileyh, intihab dairesini büyük bir zevk ve memnuniyetle gezdiğini ve halkımızla yaptığı teroaslarda bi bir duyduğunu beyan ettikten sonra demiştir 3 «Sayın Afyon valisinin, gere Af- yon şehrinde verek mülhakatta her sahada imar ve terakki faaliyetini büyük bir dirayet ve gayretle, meha- retle idare ettiğini ve şehirde, kaza- larda yollar, mektebler, hastâneler gibi bir çok faydalı başarılarda bu- Tunduğunu ve Afyonun değerli bele- diye reisinin, şehrin imarı hususunda, şehri tam mânasile medeni ve güzel bir şehir haline koymak için göster- diği azim ve iradeyi memnuniyetle gördüm. Hâalkevinin (faaliyetini de ayrıca zikre şayan bulurum. Gezdi- ğim yerlerde; 'Türk ırkının evsaf ve meziyetlerinden biri olan çalışkan- hık, metanet ve fedakârlık vasıflarını şehirli köylü, erkek kadın her Türk ferdinde derin bir mahzuziyelle mü- şahede ettim. Ancak Afyon vilâyelinin en mü- him mahsulünü teşkil eden afyonun gittikçe ticari ehemmiyetini kaybet- tiğini ve bu yüzden iktisadi vaziye- tin sarsıldığını ve bilhassa eski stok- ların satılmamasından çifçilerin ve bu işle iştiğal eden tüccarların maji vaziyetlerinin ozorlaşmış olduğunu teessürle gördüm. Bu yıl buğday ve arpa mahsulünün geçen seneye nis- betle, maalesef daha az olması köv- lüyü dar bir vaziyete sokmuştur. Şefkatli hükümetimizin, vaziyetini ıslah için İerde ve himmetlerde bulu kuvvetle ümid ediyoruz Ötedenberi Hatay meselesinde de- rin bir alâka gösteren mebusumu”. kahraman ordum: ı Hatayn gir ğini burada duyunca intibalarını biz3 Şöyle anlattı: «— Hatay meselesinde Hataylı X deşlerimiz çok iztırab çektiler - kat, Ulu Şefimiz Atatürk kurtarıcı v2 kudretli parmağını bu işin üzeri koydu! e bu zanmak için yüksek deha büyük tecellisini gösterdi Hatay da her büyük iş gibi Bü- yük Atatürkün eseridir. Kahramaı ordumuz Hataya girdiğinde muhte- Mf unsurlar aylardanberi bekledikle- ri yiğit Mehmedeiği derin bir şe ve saygı ile kucakladılar. Hataylılar- la beraber bizler de bügün burada bayram yapıyoruz. Büyük Atamız, Türk Hatayın ana yurdia irtibatı her bakımdan fiilen temin buyur- muşlardır.3 Afyonda yeni inşaat Vilâyetin ziraf ve iktisadi k masına ve hususi muhasebeye hususatın intacı ve vilâyette iskân edilecek muhacirlerin işleri hakk; da muhtelif Vekâletlerle temasta lunmak üzere bir müddettenbesi Ankarada bulunan valimiz avdet et- mişlerdir. Faaliyetleri cümlesinden olarak de- vam eden inşaat serisine iki mühim binanın daha temelatmasını yap- mıştır. Bu binalardan birisi Afyon Çocuk Esirgeme kurumu şubesinin fakir çocukların barınma ve mekte- be devamlarını temin için yaptır. makta olduğu bina ile yağcılar için yapılmasına karar verilen çarçıdır, İkin- al İzmir (Akşam) — Bu yıl İzmirin Karataş orta okulundan 103 talebe mezun olmuştur. Mektehde musiki dersine büyük shenimiyet verilmiş ve 40 kişilik bir mandolin ve koro takımı yetiştirilmiştir. Yukarıdaki resimde Kara- taş orta okulu mandolin görünüyor. takıma, musiki muajlimleri B. Naci ile birlikle