29 Temmuz 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

29 Temmuz 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Bahife 8 İzmir Fuarına 10 ecnebi devlet iştirak edecek Haftada iki gece mehtap eğlenceleri yapılacak hava fişekleri alılacak, çarkıfelekler yakılacak Yukarıda: Fuarda Sımi göl, aşağıda Evkaf paviyonu inşaatı İzmir (Akşam) — İzmir Fuarının mödern ve mütekâmil çehresi belir miştir, Genel kurmay başkanı Mare- şal Fevzi Çakmağın da hızla devam eden muhtelif inşaatı takdir ettiği Kültür Parkta ve Fuar sahasında her gün bine yakın usta ve işçi çalışmak- tadır. Bu hummalı faaliyet, düz bir arsa Üzerinde bir mamureyi meydana getiriyor, yıkılan ve plânı değiştirilen bir paviyonun yerinde yepyeni ve dâ- ha güzel bir tanesi yükseltiliyot. Bir milyon ziyaretçinin göreceği ve geze- ceği Kültür Parkta, halkın her türlü eğlence ihtiyacını tatmin edecek ha- zrlıklar yamılmıştır. sunt gölde gon- dol eğlencelerile beraber seri motörle- rin srkasına bağlanacak tahtalar üze- rinde ayakta durmak suretile hare- ket sporları da yapılacaktır. Bu sene Fuara iştirakleri kararlaş- larılan ve paviyonları kısmen ikmal edilen devletler şunlardır: Sovyet Rusya, İngiltere, Yunanis- tan, Yugoslavya, Çekoslovakya, Belçi- ka, Almanya, Filistin ve İtalya.. Belçika” hükümeti, en son olarak Fuara iştirak arzusu göstermiştir. Bazı devletler de semibölik tarzda işti- rak edeceklerdir. Füarın açılma za- manı yaklaştığı için zabıtaca mühim tedbirler alınmıştır. Muhtelif yerler- den İzmire gelmeğe başlıyan sabıkalı yankesiciler tutularak geldikleri yere gönderilmektedirler, Fuarın açılma merasimine ait prog- ram, Başvekil B, Celâl Bayara gönde- rilmiştir. Bu programa göre Fuarı Başvekilimiz mühim bir nutukla aça- cak, sonra belediye reisi Dr. B. Behcet Uz da bir nutuk irad edecek, Fuarın nasil hazırlandığını, geçirdiği tekâmül safhasını anlatacaktır. Fuar münasebetile Ege mmntaka- sındaki beş vilâyetin futbol şampiyon- ları ve güreşçileri arasında İzmirde yapılacak müsabakaların programı hazırlanmıştır. Futbol ve güreş müsa- bakaları 10 eylül tarihinde başlıyacak, İzmirin Doğanspor takımı, Aydın, Denizli, Manisa ve Muğla vilâyetleri şampiyonları sıra ile karşılaşacaklar- dır, Gene bu beş vilâyetin atletleri de İzmir atletlerile birlikte müsabakalar yapacak, iyi derece alacakları Fuar komütesince hediyeler verilecektir. Fuar mevsiminde Romanyadan ka- labalık bir kafilenin İzmire geleceği Fuar komitesine bildirilmiştir. Bu ka- file Rumen müzisiyenleri de buluna cak, İzmir Fuarında konserler vere- masını kararlaştırmıştır. Fuar müna- sebetile İzmire fazla ziyaretçi gelece- ği nazarı dikkate alınarak otel ve pansiyonlarda buna göre tedbirler alınmıştır. Lüzum görülürse bazı ya- tıh mekteblerin yataklarından da is- tifade edilmesi kararlaştırılmıştır. Fuar komitesi, Fuar mevsiminde haftada iki gere mebtab eğlenceleri tertib etmeğe karar vermiştir. Para- şüt kulesile suni göldeki kaskadlı W- peden yüzlerce hava fişekleri, çarkıfe- dekler yakılacaktır. Bunun için İnhi- sarlar umum müdürlüğüne ve Avrupa- ya hava fişekleri ve sair malzeme 15mar- lanmıştır. Fuar istihbarat büroları yakında şehrin muhtelif yerlerinde Açılacak ve buralrda yabancı dili bilir gençler kullanılacaktır, Fuar saha- sında hava tehlikesinden korunma çarelerini halka göstermek için bir paviyon inşa edilmektedir. Burada zehirli gaz maskeleri, sığınaklar bu- lunacak ve zehirli gazlerin müthiş tahribatı, korunma çareleri tebarüz ettirilecektir. Matbuat takımı oyuncularını davet Matbunt takımı kaptanlığından; 1 — Matbuat takımı 3i Temmuz 938 Pazar günü Beykoz spor klübü tekaüdlerile bir maç yapacaktır, Aşağıda isimleri yazılı arkadaşlar Pazar günü saat 11 de Köprüden kal- kacak vâpurla Beykoza hareket edeceklerdir; Ercümend Rıfat, Namık, İzzet Muhiddin, Ercümend Kemal, Murad Kayacan, Ahmed Adem, Osman Kav- rak, Salâhaddin, foto Âli, foto Sedad, Ömer Besim, Ulvi Ziya, Şazi Tezcan, Hikmet Feridun, Naci Sadullah, Ha- id Galib, Sabahaddin, Enver, Osman Münir ve A. Fuad. 2 — Matbuat takımı âzaları bütün futbol levazımını Bahçekapıda Liman hanı altındaki Fenerli Şabanın spor mağazasına müracaatle evvelce 15- marlanmış olan takımlarını tedarik etmelidirler. 3 — Arkadaşların bütün futbol levazımlarile beraber gelmeleri rica olunur. 4— Maçın hâkemi Ahmed İhsan- dır. 5 —il vapuruna yelişemiyenler 12,15, 13, 14,10 ve 1430 vapurlarile gelebilirler. Deniz yarışlari , Her sene olduğu gibi bu senede Moda koyunda 14/8/938 tarihinde deniz klübü tarafından büyük deniz yarışları tertib edilecektir, Ödemiş ve Bergamada at yarışları İzmri (Akşam) — Vilâyetçe Öde- miş ve Bergamada senede iki defa büyük at yarışları yapılmasına karar verilmiştir. Bu yarışlara iştirak ede- cek ve iyi neticeler alacak hayvanla» rın sahiplerine (2000) lira tevzi olu- nacaktır. Bergama at koşuları 25 mayısta, Ödemiş at koşuları da ma yısın son haftasında yapılacaktır. Bu yarışlara hükümet aygırlarından. el- de edilen mahsuller girecek, bu su- retle halkın cins hayvan yetiştirmesi SAANEN ME. Karşıyakada spor klübü binası İzmir (Akşam) — Karşıyakada in- şaatı biten modern spor sahasında bir de klüb binası inşa ettirilecektir. Klüp binasının inşâsi için genel mer kezce İzmir bölgesine 8000 lira gön- derilmiştir. Karşıyaka spor sahasın- da her yaşta kadın, erkek halk için muhtelif spor tesisatı, tenis kortları, voleybol, basketbol sahaları buluna- caktır, Karşıyaka spor klübünün in- şasından sonra Eşrefpaşa, Tepecik ve Güzelyalıda da spor sahaları ve Klüp * binaları inşa ettirilecektir. Nişantaşı spor spor klübünün senelik toplantısi Nişantaş Spor klübü başkanlığından: 2/8/9038 tarihine müsadif salı günü saa$ bulunmaları ehemmiyetle bildirilir. Edremid i gençlerinin Mtatürke tazimleri İzmir (Akşam) — Edremid Halkevi mensupları, İzmire gelerek Halkeyin. de muvaflakıyetli bir temsil vermişler ve İzmirlilerin alkışlarını toplamış- lardır. Edremid gençleri, bu münase- me inline izdülk betle Cümhuriyet meydanında Ate türkün heykeline bir şükran çelengi koymuşlardır. Yukarıki klişede Edre- mid Hslkevi mensupları, cümhuriyet abidesi önünde görünüyorlar. © Giresun mektupları Huseneiığlık mahsulü geçen seneden azdır Fakat fiatlerin yüksek olacağı muhakkak addediliyor Giresun (Akşam) — Yeni sene mahsulün rekolte tahmini bir kaç defa yapılmışlır. En son olarak yapı- lan tahmin neticesinde rekoltenin yüz yötmiş bin kantar odulğu tesbit edil- mişse de ay nihayetinde yapılacak en son tahminde kati şeklini alacaktır. Fındık bu sene bilhassa yüksek- lerde vardır. Geçen sene aksi olarak sahilde daha fazla idi, halbuki bu 58- ne sahillerde hiç yok denecek kadar azdır, Geçen senenin rekoltesi 350,000 kantar idi, Bu sene geçen seneye nâ- zaran yarı yarıyadır. Fakat geçen sene flatler de o nisbette düşüktü. Bu sene finallerin daha yüksek ola- cağı muhakkaktır. Çünkü: 1 — Alınan malümata göre İspan- yada fındık ez olduğu gibi dahili va- ziyet de Ihraca müsaid değildir. 2 — İtalyada fındık azdır. Piatler hali hazırda istekli ve sağ- lamdır. Hattâ yeni mahsulün slivre Satışları başlamıştır, Eylül 15 de tes- lim etmek üzere borsada 55 kuruştan satılmaktadır. Şu vazıyet fındığın pa- ra ettiğini şimdiden bize göstermek» tedir, Fındık kongresi Ağustosun ilk haftasında Giresun- da toplanacak olan kongrenin hazır- Fatsa vilâyet kazalarının mümessil- lerile ihracat kontrolörlerinin iştira- kile yapılacaktır. Kongreye riyaset edecek olan iç ti- caret umum müdürü Mümtaz Rek ve beraberlerindeki standardizasyon müdürü bay Faruk, İktisnd Vekâle- tinden Barselon ticaret mümessili B. Cahit Kerim, bir Alman mütehassıs, başkontrölör Hakkı Nezihi ve merkez kontrölör B, Hurşitten mürekkep he- yet bu ay nihayetinde şehrimizde bu- Vlunacaklardır. Yakında tüccarlarla, fındık vazi- yeti ve ihracatı hakkında görüşülüp Vekâlete bildirilecektir. Satış kooperatifleri İzmirde kurulup pek faydası görü- len satış kooperatifinin ikincisinin kus rulmasına şehrimizde (başlanmıştır. İktisad Vekâletine bağlı olmak üzere birliğin merkezi Giresundadır. Şube- leri.de 'Trobzon, Keşap, Bulancak, Ordu vilâyet ve Kazalarındadır. Kooperatifi kurmağa gelen İktisad Vekâleti müfettişlerinden Nabi Aatç ve Ziraat bankası genel direktörlük kooperatifler müdür muavini Şükrü Ulay ve kooperatifler baş konlölörü Salih Kesimal merkezi ve şubeleri kurduktan sonra Trabzona gitmişler- dir. Yakında toplanacak olan heyeti umumiye içiimana riyeset etmek üzere geleceklerdir. Lik maçları nihayete erdi, Giresunspor birinci oldu İki aydanberi devam eden lik maç- ları nihayetlenmiştir. Vilâyet merkö- zinde ve kazalarda klüp adedi çok olduğundan ajanlık musabakaları iki grupa ayırmıştı. Tasnif neticesi bi- rinei grup birinciliğini Tireboludan Ateşspor, ikinci grup birinciliğini de Giresundan Giresunspor klübü kâ& zandı, 10/7/938 günü, iki grup arasında yapılan şampiyonluk maçında Gire- her yemekten sonra muntazaman dişlerinizi fırçalayınıZ mümkün olacaktır. Köylerde yaşıyan halk şairleri derleme heyetinin arzuları- ni kolaylıkla yerine getirmektedirler, Yukarıdaki resimlerde Aydın Halkevi halk türküleri derleme heyeti ve dört saz şalri görünüyor. ADYOLi ile SABAH, ÖĞLE ve AKŞAM