15 Ağustos 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

15 Ağustos 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

TEE Yay Dün Modada m dök d yarışları çok parlak oldu lere hediyelerini bizzat verdi Deniz klübü tarafından Başvekili- miz B, Celâl Bayarın himayesi altın. da tertib edilen deniz yarışları, dün Moda koyunda fevkalâde bir intizam içinde cereyan etti ve mevsimin en güzel bir spor günü yaşandı. Moda koyunun yarış mahalli An- kara, Trak, bir Akay ve bir Şirketi Hayriye vapurları liman işletmesinin Yenisu teknesi, donanmaya mensub bir gemi, sayısız kotta, motör ve san» dallarla çevrilmişti. Bu saydığımız Bakil vasıtaları içinde ve sabilden binleree halk müsabakaları büyük bir alâka ile takib etmiştir. Başvekil B, Celâl Bayar, birçoli mebuslarımız yarışla hazır bulun. muşlar, (o müsabakelar Tümamiral Sükrü Okanın reisliği altında ve B. Müfid Necdet Denizin kâtipliği ile reyan etmiştir. Başvekilimiz sabahleyin Deniz klü- bünü şereflendirmişler, müsabakalar başlar başlamaz hakem dubasına ge- çerek yarışları büyük bir alâka ile ta- kib etmişler ve müküfatları birinci gelenlere bizzat dağıtınışlardır. Saat 10,30 da program mucibince üçüncülüğü 9,14 dakika Altınordu k k yarışta, birinciliği Galatasa. iliği Beykoz, üçüncülüğü Fe- nerbahçe kazanmışlardır. Bu yarışta şamandırayı yanlış dönen Güneş tek- nesi diskalifiye edilmiştir. Saat 11,40 da bayanlar arasındaki İki çifte klâsik tekneler yarışında bi- rinciliği Fenerbahçe, ikinciliği Gala- | tasaray kazanmışlardır. Öğleden sonra yapılan yarışlar da büyük bir alâka ile takib edilmiştir. Şarpiler arasındaki yarışta Sümer | spordan Feyyaz 35,22 dakikada birinci, | Galatasaraydan Bürhan ikinci gel mişlerdir. Beş çifte alamanalar arasında ve 1600 metre mesafe içinde yapılan ya- | rışta Rumelifeneri 8,34 dakike ile bi- rinciliği, Anadolufeneri 8,46 dakika | ile ikinciliği kazanmı rd Dörtlük klâsik beyanlar arasında- ki müsabakada Fenerbahçe birincili. | gi, Güneş ikinciliği almışlardır. Deniz klübüne mensub sporcular arasında yapılan su üzerindeki kayak müsabakası seyirciler tarafından alâ. ka ile takib edilmiştir. 40 kişilik donanma İskampavyaları arasındaki 1600 metrelik müsabakada, Yukarıda: Başvekil yarışları takib ediy or, birinci gelene hediye veriyor, alttar yarışa giren kotralar Yavuz bir numarası 9,27 öakikada | birinci, iki numarası 9,43 dakikada ikinci gelmişlerdir. Altı çifte kancabaşlar müsabakası da çok heyecanlı olmuş ve birinciliği Rumelikavağı, ikinciliği oAnadolufe. neri, üçüncülüğü Kumkapı kazan muşlardır. Cankurtaran sandalları arasındaki yarışta birinciliği (o Denizyollarının, ikinciliği Liman işletmesinin, üçün- cülüğü kılavuzluğun sandalları ke. zanmışlardır. Bu müsabaka esnasında kenarda bulunan vapurlar mütemadi bir şekilde çaldıkları düdüklerle san- dalları teşci etmişlerdir. Amatörler arasında yapılan 400 met- re serbes yüzme müsabakasında Ge latasaraylı Mahmud birinci, Galata- saraylı Halil ikinci, Beykozlu İbrahim üçüncü gelmişlerdir. Galatasaraylı Mahmudun gösterdi Dünkü at yarışları çok heyecanlı oldu fından tertip edilen at yarışlarının Gördüncüsü dün Vellefendide yapıl- dı, Yarış yeri dünkü sıcağa rağmen çok kalabalıktı, Koşuların neticelerini program $i- rasile aşağıya yazıyorum: Birinci koşu: Dört ve daha yukarı yaştaki yarımkan ve haliskan Arap at ve kısraklarına mahsus 2000 metre- lik koşu idi, Bu koşu herne kadar günün en kalabalık koşusu idi ise de koşan at- lar arasında biriki kuvvetli atın mevcudiyeti neticeyi meydana koy- muştü. Koşu tahmin ettiğimiz gibi cero- ği kabiliyet Başvekilin takdir ve iitifat-| yan etti, Bon dört yüz metrede Ünlü larına mazhar olmuştur. Tahlisiye cankurtaran sandalları arasındaki yarışa Rumeli ve Anadolu sandalları iştirak etmişler, neticede Anadolu sandalı birinci, Rumeli san- dalı ikinci gelmiştir. Kıdemliler arasında dörtlük klâsik teknelerin 1600 metrelik yarışında 7,80 dakika ile birinciliği Galatasa. ray, 7,37 dakika ile ikinciliği Güneş, 8,5 dakika ile üçüncülüğü Beykoz al- mışlardır. Rumeli ve Anadolu can sandalları batma gösterişleri yapmışlardır. Bü- yük bir intizam içinde cereyan eden müsabakalar tam saat 18 de nihayet- lenmiştir. Gece süslenmiş sandallar arasında resmi geçidler yapılmış, haval fişek- ler atılmış ve Ankara vapurunda çok nezih bir balo verilmiştir. ” Yukarıda yalnız neticelerini verdi- ğimiz klüpler arasındaki yarışlarla bundan evvel yapılmış olan teşvik raü- sabakâlarında klüplerin ve kürekçi. ierin al arı neticeler hakkındaki tahililimizi, ve önümüzdeki biriheilik müsabakaları hakkındaki düşüncele- rimizi ayrı bir yazı ile okuyucuları- miza sunacağız. DENİZ Bir kadın yüzme dünya reko- runu kırdı Zondra 14 (A.A) — Avrupa yüz- me şampiyonalarında Danimarkah kadın yüzücülerden Ragnhild Hye. ger, 400 metrelik mesafeyi serbes yü- süşle 5 dakika 9 saniyede katederek dünya rekorunu kırmıştır, ile Sarıkuş arasında kuvvetli bir mü- Cadele seyrettik. Sonunda bir baş farkla Ahmed Gelişin Ünlüsü müşte- rek bahiste ganyan 300, plase sıra- siyle 120 - 100 ve 310 kuruş verdi İkinci koşu: Dört ve daha yukarı yaştaki yarımkan İngiliz st ve kıs- raklara mahsustu, Mesafesi 2400 met- re, ikramiyesi 510 lira idi. Bu dolgun ikramiyeye rağmen ko- şuda bay Said Halimin Sağanağmın mevcudiyeti dolayısile yalnız ikinci- lik ve üçünetlük ikramiyelerini ka- çırmak istemiyen İki at sahibi Mah- müure ve Sevim isimlerindeki kısrak- larını kaydettirmişlerdi Sağanak rakiplerini çiğner gibi geçerek koşuyu kazandı. Mahmure ikinci, Sevim üçüncü oldu. Müşterek bahiste Sağanak ganyan 120 kuruş verdi Üçüncü koşu: İki yaşında ve koşu kazanmamış yerli haliskan İngüiz taylara mahsustu, Mesafesi 900 met- re, Jkramiyesi 400 lira idi, Bu koşu günün en güzel kosusu olacaktı. Fakat startta Kaya ve Bat- ray isimlerindeki fayların çok geri kalmasi yüzünden koşu daha başlan- gıcında ikiye ayrıldı. Önde giden üç taydan Yılmaz Kaya da bu talihsiz- lerin aksine olarak bir at boyu kadar önden kaçtı, Bu tayı Karanfli ve Ya- tagan takib ediyordu. Fakat cokey- lerin bütün gayretlerine rağmen Yıl- maz Kayâyı yakalamağa muvaffak olamadılar, Sâhibi bay Mehmed Yıldırımın elin- de yetişmiş olan bu güzel tay çok gü- gel bir koşu ile birinciliği kazandı. Çifte bahse girenler i liraya mukabil 22 lira kazanlı Başvekil B. Celâl Bayar birinci gelen- e 5 GELİ Karanfil ikinci, Yatagan üçüncü oldu. Yalnız iki yaşlarında taylara mah- sus bu gibi kısa mesafeli koşuların düz yol azerinde yapılması icab eder- ken pistin buna 7 yünden hareket yer 3 sadüf etmekledir, Bu vaziyette start yerinde dışarıya düşen taylar çok mesafe kaybetmektedirler, Startla içeride bulunan Yılmaz Kayanın bu- günkü muvaffakıyetinde bunun da çok tesiri olmuştur. Müşterek bahis; Ganyan 230 plase sırasiyle 110 ve 150 kuruş vehdi. Dördüncü koşu: Üç ve daha yukarı yaştaki haliskan İngiliz at ve kısrak- lara mahsustu. Mesafesi 2400 metre, ikramiyesi 850 lira idi, Bu koşuda beş haliskan koştu. Bay Said Halimin Sun and air ve Novice isimlerindeki iki kısrağı güzel bir tak- tik ile koştular, Kendilerine en ku”- vetli rakip addedilen Dandi ve Tom- ruyu kolaylıkla geçtiler. Sun and air birinci, Novice ikinci, Dandi üçüncü oldu. Müşterek bahiste herkes bay Said Halimin kısrakları üzerine oyna dığı için ganyan bir Jirayı aynen iade etti. Plasede her ikisi de 125 kuruş verdi, Beşinci koşu: Dört ve daha yukarı yaştaki yarımkan Arap ve haliskan Arap yalnız kısraklara mahsustü. M esi 1800 metre idi. Bu koşuya yazılı kısraklardan Sa- rıkuş birinci koşuyu koştuğu ve kuv- vetli bir mücadeleden sonra ikinci geldiği için bu koşuda koşacağı umul- muyordu. Halbuki Sarıkuş Ikinci de- fa bu koşuyu da koştu. Koşunun en ümitli kısrağı addedi- len Bahtiyar daha yarı yolda geri kalmağa başlamıştı. Şimdiye kadar çok güzel koşular yapan bu kısrak her nedi iki haftadır fena koşuyor- Bugün de ancak üçüncü olabildi, Ko- şuyu kendisinden büyük birşey bek- lenmiyen Lale kazandı, Sarıkuş ikin- ci oldu. Müşterek bahis: Ganyan 11 lira plase 250 ve 110 kuruş verdi. Üçüncü şinci koşular arasında olan çif i tutturanlar bir Jiralarına mukabil lira, dördüncü koşudaki ikili bahsi kazananlar da 4 lira ald" lar. A. Atçı