26 Ağustos 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

26 Ağustos 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

apkacılıktan sinema artisti MarieGlory at cambazlarının hayatına uy. ait yeni bir filim çevirdi Kırları çok seven ve sadelikten hoşlanan artistin hayatı Fransız sinema artistleri içinde en Çok sev rden biri Marie Glory- dir, Marie Glory şimdiye kadar bir Çok filim çevirmiş ve hepsinde mu- Yâffak olmuştur. Hele «Küçük Dak- tilos da yarattığı tipi herkes beğen- Mmistir. Marie Glory Fransanın şimal türa- fındandır. Normandiyuda doğmuş- tur, Çocukluğunda çok haşarı idi. Bütün gün kırlarda koşmaklan, âğaçlara tırmanmaktan zevk alırdı. İlkmektebi bitirdikten sonra kendi- $ine stenoğrafi ve daktilo ile yaz mâk dersi verilmiştir. Babası: «Bir sanat sahibi olsun, icabında çalışır? diyordu. Bu sırada ailece Parise nakletmiş- lerdi. Marie burada haşanlık yapa- Mıyordu. Esasen artık çocukluktan çıkmış, genç kız olmağa başlamıştı. Bunun İçin kendine bir iş düşündü Ve operada dansöz olmağa karar verdi, Babası bunu duyunca İuyameti kopardı: «Dansöz olursan bir daha bi- zim aramıza gelme: dedi. Bu tehdid genç kizi korkuttu ve dansözlükten Yazgeçti. Bunun üzerine şapkacı ol- Mağa karar verdi ve bir şapkacı dük- Kânmeâ girdi İşte bu sırada Havr şehrinde bir güzcilik müsabakası tertib edilmişti. Birinciye mühimce bir para verile- cekti. Marie bu müsabakaya girmeğe karar verdi ve Havr şehrine gitti, Fakat kazanamadı. Bunun üzerine Parise geldi ve Pariste yapılan bir Güzellik müsabakasına girdi, Bu mü- #abakada “birinciliği sonra meşhur bir filim yıldızı olan Suzy Vernon kazandı, Marie Glory ikinci oldu, Kendisini gören rejisörletden biri bir filimde küçük bir rol verdi, Genç kız bu rolde muvaffak oldu. Bunun üzerine kendisine «Para» liminde daha mühim bir rol verdi. Marie bu Tolü de muvaffakıyetle başardı, Bu #uretle kendisine sinema sahası açıl- Muş oluyordu. O zamandanberi artist Marie Glory son çevirdiği filimde durmadan çalışmaktadır. | dır. Çocukluğunda olduğu gibi şim- Marie Glorynin başlıca zevki kır- | di de kırlarda gezmekten zevk alır. Artist diyor ki: — Sabahtan akşama kadar stüd- yoda, kapalı bir yerde çâlışlıklan sonra kafam sersem olur. Stüdyodan çıkar, çıkmaz kendimi kırlara ata- rım. Burann havası, süküneti beni dinlendirir. Artist Paris civarında bir köyde oturmaktadır, Oturduğu ev, yarış at- Jannm hârasina yakındır. Artist bu atlara çok alâkadar olur. Esasen en büyük zevklerinden biri de ata bin- mektir, Atı çok sevdiğinden birkaç yarış atı almıştır. Köydeki evine gi- dince kendi atları ve yakındaki hâa- rada bulunan atlarla meşgul olur, Attan sonra sevdiği şey okumak, otomobille gezmek, her nevi spordur. Yüzmeğe bayılır. Yazın hemen her gün bir saat kadar yüzer, Artist son zamanlarda at canbaz- Jarına ald bir filim çevirmiştir. Bu filimde at canbazhanelerine atlar üzerinde marifet yapan kızlardan birinin rolünü oynıyor. Ata binmesi- ni iyi bildiği için bu “rolde çok mu- yaffak olmuştur. Marie Glory gösterişten, alayıştan hoşlanmaz. En çok sevdiği sade ya- şamaktır. Bu sadeliği dolayısile ken- disini herkese sevdirmiştir, İngilterede eşsiz ve garip bir gemi inşa ediliyor Geminin makinesinde, teknesinde, eşyasında demir İngilterede Dartmoutlı limanı tez- gâhlarında dünyanın en garip ve em» $alsiz bir gemisi inşa edilmektedir. Gemiyi yaptırmakta olan müessese miyetidir. Geminin adı da araştırma mânasını ifade eden (Research) dır. Bu gemi ile miknatisi, muhiti bavai elektriki, ilmi cevvi hava ve Okyanus» ların hususiyeti gibi muhtelif saha- larda ilmi tedkikler yapılacaktır. Bu geminin hususiyeti ve başka hiç bir gemiye obenzememesi münhasıran gayrimiknatisi esas üzere yapılmakta olmasıdır. Geminin omurgasından direk şap- kasına kadar bütün inşaatında gayri- miknatisi maizeme ve mevad kullanıl- maktadır. Geminin boyu 1424 kadem ve arzı ile hacmi 770 t dur. Gemi esas itibarile yelkenlidir. Yelken sahası 12,000 kadem murabbı tutuyor. Maahaza ihtiyat ve yardımcı olarak bir Dizel makinesi de yerleştirilmiştir. Geminin teknesinde, makinelerinde ve eşyasında demir maddesi hiç bir suretle kullanılmamaktadır. Geminin teknesi eski İngiliz firkâ- teynlerinin yapıldığı (Teak) ağacı kerestesi ve omurgası ile baş ve kıç yerlerinde dahi Kanadada kayalar üzerinde yetişen bir nevi karaağaç ke- restesi kullanılmaktadır. Keresteler biribirine bronz çerçeve ile rapt ve tesbit edilmektedir. Dizel makinesi bile bir nevi bronz halita- sından yapılmıştır. Şaftı da miknatisi olmıyan hususi bir çelikten ima) edil. miştir. Geminin taze su deposu bile 374 tonluk bir fıçıdır. Geminin demiri ve zinciri bile dewriden olmayıp alomin- yum bronzdandır. Geminin yalnız inşaat majzemesin- de değil, ihtiva edeceği eşyada dahi demirli maddenin bulunmamasına dikkat edilmektedir. Meselâ sandıkla- rın çivileri demirden değildir. Mutfak takımı, sofra takımı, yağ ve boya ku- tuları ve hattâ yazı makineleri demi- rin gayri madenlerden yapılmıştır. Miknatist olmıyan malzemeden ya- İngiltere krallığı ilmi araştırmalar ce- | İGIMG yoktur. Vazifesi denizlerde ilmi tetkikat yapmaktır Mıknatısı olmıyan maddelerden yapılan Researth gemisi pılmakta olan bu gemi 188,500 İngiliz Yrasına mal olacaktır. Bu gemi on sene evvel büyük Okya- nusta Samua adalarında bir yangın neticesi olarak harap olan Research gemisinin o zamana kadar yapamadı. ğı tedkikatı devam ettirâcekt nun için yeni gemiye de ayni rilmiştir. Birinel Researeh merkezi tonda bulunan Karmeci sesine aid olup bunun namına araş- tırmalar yapıyordu. Yeni gemiyi doğ- rudan doğruya İngiltere bahriye ne- zareti yaptırmaktadır. Çünkü havada ve denizde yapılacak yeni araşlırma- lardan en ziyade dünyanın en büyük deniz devleti İngiltere istifade ede- cektir. atı altı zabit, dört müte- 2 küçük zabit ve efraddan olacaktır. Gemi gelecek şubatla denize indirilecektir. İlk se. yahatini 1939 seneşi teşrinlevvelinde yapacaktır. İngiltereden doğruca Va. şingtondaki Kârneci müessesesine gi- decektir. Oradan Cenubi Amerika memle- ketlerine uuğrıyacaktır. Daha sonra Cenubi Atlas Okyanusunda Ümidbu'nu ile Tristan da Cunha arasındaki saha- da geniş mikyasta ilk âtaştırmalar yapacaktır. Buradaki tedkikatı bitirdikten son- Ta Hind Okyanusunu baştan başa ted- kik edecektir, Bu esnada Avustural. yanın gartbindeki Persh llmanma, Cocos adalarına, Seylân adasının mer- kezi Kolombo limanma, Sey adalarına ve Moris adasına uğvr tır. 1940 senesi teşrinisanisinde Cent- bi Afrikadaki Durban limanına gele- rek Hind Okyanusundaki büyük ted- kikatı ikmal edecektir. Yeni Restarth İngiltöre bübriye ne- zaretine aid olmakla beraber Karmci enstitüsü tecrübeli âlimlerişi;"Bahri. yelilerini ve kıymettar alet ve makine. lerini bu gemide kullanmak Üzere âri- yet vermiştir, Dünyada misli bulunmiyan bu ga- rip yelken gemisinin ilim ve medeni. yete çok büyük hizmetler yapacağı bekleniyor. F. Çorluda yapılan büyük hastana şaatı bitmiştir. Göçmenlere aid ev inşaat işi büyük bir faaliyetle ilerlemekte. dir. İnşaat işlerinin ikmali kışa kadar bitirilm; makta olan Marmaracık ve Uhlas köyl devamı ediyor. Muradli nahiyesine bağ! denaltı göçmen evi yapılmaktadır. b p | | Çorlu (Akşam) — Kasabamızda yapılmakta olan büyük hastanenin in- kararlaştırılmıştır. Kurul. rinin inşaatı da hümmalı bir surette 1 Sevindikli ve Ballı Hoca köylerinde yeni-