26 Ağustos 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

26 Ağustos 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

B şvekâlet kupası Bu hafta yapılacak kotra yarışları çok heyecanlı ve güzel olacak Bu haftaki yarışlara girecek olan Omurbey kotrası Başvekilimiz B. Celâl Bayar tara- fından deniz sporlarına verilen ehem- aiyetin büyüklüğüne bu hafta bir da- ha şahid olacağız. Kotracılığın, dolayısile denizciliğin memlekette teammümü için her fir. sutta etrafa irşadlarda bulunan ve | memleketin denizcilikle meşgul klüp- lerine müteaddid yelkenli vasıtalar hediye eden Başvekilimiz, bu sefer da kotralar arasında yapılmak ve her sene tekrar edilmek üzere müsabaka- lar tertibini tensib etmiştir. Başvekâlet kupası nami altında ya- pılacak olan bu müsabakaların birin» cisi bi hafta pazar günü yapılacak- tır. Memleketimizde Ilk defa olarak 30 mil gibi uzun bir mesafe dahilinde le- ra edilecek bu müsabakayı sporcu hal- kin da kolaylıkla sahilden takip ede- bilmesi için yarış rotası sahile yakin olarak tesbit edilmiştir. Müsabıklar Modadan kalkacaklar, Kınalıada önüne konan şamandırayı iskelesinde bırakarak Yeşilköy Fene- rini bordalıyacak ve tekrar Kınalıda- ki şamandırayı dönerek Modaya ge- Teceklerdir. Müsabakanın en enteresan nüma- rasını hiç süphesiz kotraların amatör dümenciler tarafından idare edilme» sl teşkil edecektir. Memleketimizin bellibaşlı müesseselerinden birinin başında bulunan zevatın spor saha sında biribirile boy ölçüşmeğe Kalk- ması, günün hâdisesini teşkil edeceği gibi, Başvekâlet kupasını kazanma- nın vereceği şerefe ulaşmak ta ayrı“ ca müsabakanın ehemmiyetini fazla- Taştırmaktadır. Çok büyük bir alâka ile karşılanan bu yarışa iştirak eden kotraları ve idare edecek dümenceileri sirasile ya” zıyorüz: I — Umurbey: Başvekilin kotrası | (serdümen B. Muammer Eriş). 2 — Esen Ali Klıc'ın kotrası (serdü- men B, Malik). 3 — Yıldız kotrası (serdümen B. Re- fi Celâl Bayar). 4 — Rüya kotrası Zeki Riza Sporei). 5 — İpar kotrası Galip). 6 — Gizella kolrast (serdümen Bo- manti müdürü B. Prüs). 7 — Tesla kolrasi (serdümen Doy- ç9 Bank direktörlerinden B. Post). 3 — Dilman kotrası, 9 — Hüseyin kotrası. Kayıt müddeti nihayetine kadar da- ba birçok tanınmış kotraların iştirak için müracaat edecekleri tahmin edil- mektedir, Yukarıda isimlerini yazdığımız kot- raların içinde en büyük şansı B. Re- fii Bayarın İdare ettiği Yıldız kotra- sına vermek mecburiyetindeyiz, Çün- kü şimdiye kadar Türkiyeye gelen kotraların arasında en yüksek yarış kabiliyetini bu kotra göstermiştir. Bunu söylerken serdümenin de me- haretini inkâr etmemek; lâzımdır. Sezon bidayetinde İzmit deniz festi- yalt dolayısile tertip edilen yarışlarda K Refli Bayarın idare ettiği Rüya kot- utbo “den (serdümen B. (serdümen B. cek bir mahiyet arzeden esaslı İ kotra yarışı haline ifrağ edilecektir. de kurnaz bir idareci olan Zeki Riza- nın bindiği İpar kotrasını büyük bir farkla geçmek kabiliyetini göster- mişti, Birincilik şansını Yıldız kotrasına verdikten sonra ikincilik için Umur- bey, Esen, Rüya ve Gizella arasında hararetli bir çekişme olacağını tah- min etmek bir keltanet değildir, Bütün bu ihtimalleri bozacak ye. gâne şey, havanın çok sert olmasıdır. Bü takdirde birinciliğin Başvekdilin kot. rast Umurbeyle İpar kolrasi arasın. da taksim edileceğini tereddüdsüz kaydedebiliriz. .. , Bü yarışa gösterilen alâkayı nazari dikkate alan Deniz klübü 4 eylül pazar günü için İş Bankası kupası Marma- Ta turu namı altında büyük bir yarış daha tertip etmiştir. Bu yarış ta Mo- dadan başlıyacak ve mesafe uzatıla- rak Gemlik ve Mudanyaya kadar gi- dilerek avdet edilecektir. Önümüzdeki sene bu mesafe daha fazla tevsi edilerek üç gün devam edo- bir Şazi Tezcan BULMACAMIZ Ortaklaşa. 2 — Enegellor - Buzağinin dişisi, 3 — Beceriktik. 4 — Bir kadin ismi - İki dağ arası, 5 — Tersi utanma olur - Söğ. $ — Tersi birdenbire olut - Şefik. 7 — Bir kadın ismi — Yarım. 3 — Keder - Vücudun kısımları. 9 — Pek eski bir saz - Yayla atılan, 10 — Uykuda olan - İnmektenemir - Meşgair. Yukandan aşağı: 1 — Merkezi Avrupada bir hükümet, 2 -— Analık. 3 — Kayıd - Pratik 4 — Çinde bir sahra - Bilgi. 6 — Zer'eden - Beki biş Yunan şairi, 6 — Tuvalet macunu, 7 — Avadanlık - Bir rakam, 8 —d8onuna bir de ilâve bütün olur - Ahmak, 9 — İnsan yuvası - Bakış «atgön. 10 —Soy - Avrupanın şimalinde bir deniz. Geçen bulmacamızın halli: Boldan sağa: 1 — Enteresan, 3 — Şuünâlem, $ — Ehliyetiaz, 4 — Lu, Nim, 5 — Esi, Çanta, 8 — Meze, Mine, 7 — Et, MI, Lava, & — 'Tevem, İp, 9 — Mucavir, 10 — Meles, Zede. Yukarıdan aşağı: 1 — Eşelemek, 2 — Nuhuset, Me,3 — Tul, İr, Tül, 4 — Enin, Emece, 5 — Râyiç, İvaz, 6 — Eleman, Ev, 7 — Set, Tilmiz, 8 — Amiyane, Ke, 9 — Nevi, 10 — Azma, mine? olunursa ke Mısır takımı bugün geliyor Solda: Güneş kaptanı Rebü, sağda, Mısırlı meşhur Muhtar Festival dolayısile şehrimize davet edilen Mısırın lig ve kupa şampiyonu Ennadiyülehli klübü bugün Roman- ya vapurile şehrimize gelecektir. Şimdiye kadar her hangi bir sebep dolayısile Mısırlılarla yapılan temas- larda bize büyük bir sempati gösteren ve her vesile ile bunu isbat eden Mi sırlıların büyük bir tezahüratla kar- şılanması tekarrür etmiş ve bunun için alâkadarlara lâzım gelen emirler verilmiştir, Bunun için saat 16 da Galata rıh- tımına yanaşacak olan vapura bütün sporcular davet edilmişlerdir. Sporcu halkımızın pek yakından tanıdığı ve sıkı şütlerile iştihar eden Muhtar da bu takımla birlikte şehrimize gelmek- tedir. Kendisi muhacim hattında oy- nıyacaktır. Macar güreşçilerile son kar- şılaşma bu gece yapılacak Festival dolaysile şehrimize gelen ve yaptığı müsabakaların birincisini 2-5, ikincisini 3-4 kaybeden Macarlar- la son revanş karşılaşması bu gece Taksim âladında yapılacaktır. Gayet kolaylıkla kilo düşmesini bi- - len Macarların bu son karşılaşmaya verdikleri ehemmiyeti göz önünde bu- lunduran idaresiler, bu geceki müsa- baka için en kuvvetli güreşçilerden teşkil edilen bir muhtelit çıkaracak- tar. Haber aldığımıza göre, bu müsaba- kaya 56 kiloda Kenan, 61 de Yaşar, 66 da Yusuf Aslan, 87 de Büyük Mus- tafa, ağırda Çoban Mehmed greko - romen, 72 de Celâl, 79 da Mersinli ser- bes güreş yapacaklardır. Beşiktaş klübündeki ikilik had bir şekil aldı Memleketimizin kiymetli spor mü- <sseselerinden biri olan Beşiktaş klü- bünde maalesef son zamanlarda muh- telif sebepler dolayısile bazı kargaşa- lıklar olduğu artık bütün çıplaklığile meydana çıkmıştır, Geçen sene milli küme maçları ©8- nasında birinci futbol takımı oyun cularile idare heyeti arasında geçim- sizlikie başlıyan bu hâdise, staddaki Şeref lâvhasının indirilmesile büsbü- tün alevlenmiştir. Son olarak, idare heyeti tarafından oyuncular arasma nifak soktuğu ba- hanesile, en kıymetli elemanlardan Hüsnü ile Şerefin de klüpten kayıtlar rı terkin edilince, artık daha fazla ta- hammül edemiyen birinci takım fut- bolcuları ile klüp âzalarından bazıları idare heyetini yeniden seçmek gaye- sile, Cemiyetler kanununa dayanarak 29 kişininin imzasını taşıyan bir tak- riri noter vasıtasile klibe, spor bölge- sine ve vilâyete yollamişlardır. Bü tak- rire göre, önümüzdeki pazar günü yeniden bir kongre yapılması isten- mektedir. Klüp idaresi bu takrir sa hiplerine henüz bir cevap vermemiş- & Tarlabaşı cinayeti Maksudun muhakemesine Ağırcezada başlandı Katilaçlık grevi yaptığından takatsiz düşmüş. Suallere kısa cevaplar verdi Maksudun eski karısı Ervehe vaka hak- kında bir muharririmize izahat verdi Geçen pazartesi günü sabahleyin, nikâhlı karsı Ervehe'yi elinden al mak istediği için seyyar sebzeci Saidi tabanca ile öldüren gene seyyar seb- zeci Arnavud Maksud hakkında müd- delumumilik tahkikatı ikmal edilmiş ve dün akşam üzeri Cürmümeşhud kanununa tevfikan Maksudun muha- kemesine ağircesa mahkemesinde başlanmıştır. ü Müddetumumiliğin, son tahkikat açılması hakkındmaki kararnamede vaka, tafsilâtile izah ediliyordu. Ka- rarnameye nazaran, pazartesi günü sabahleyin saat on buçuk sıralarında seyyar sebzeci Said beygirle 'Tarlaba- şında Altınbakal sokağında bir eve sebze satarken, yoldan göçen bir oto- mobile yol vermek üzere geriye çekil- miş, o sırada karşıdan gelen Maksud birdenbire tabancasını çekip, ama- vulça küfürler savurarak Saide ateş etmek istemiştir. Maksud, tabancanın tetiğini iki de- fa çekmişse de ateş almamış, bunu gören Said de beygirini kendine siper ederek sokağın köşesine doğru kaç- mağa başlamıştır. Bunun üzerine Maksud tabancasının topunu çevire- rek Saidin arkasından koşmuş ve İki el ateş etmiştir. Bu defa tabanca pat- lamış, fakat kurşunlar Salde isabet etmemiştir. Said köşeyi dönerken Maksud gene arkasından koşmuş ve bir el daha ateş etmiştir. Bu kurşun Saidin arkasına saplanmışlır. Said, yaranın tesirile sendelerken, Maksud iki el daha ateş etmişse de bu kurşunlar da boşa git- miş ve Said aldığı bir kurşun yarasi- le ölmüştür. Katilin ifadesi Vakayı müteâkip yakalanan Mak- sud müddetumumilikte verdiği iafede- de, uzun z&mandanberi nikâhlı kari- 8 bulunan Ervehe'yi Arnavutluktan gelirttiğini, fakat burada Saidin Er- yehe'yi almak üzere kaynatasını kan- dırdığını ve vaka sabahı da Altınbak- kal sokağında karşılaşınca, Salde bu İşten vazgeçmesini ihtar etmek ister- ken, Saidin elini arkasına doğru gö- türdüğünü, bu vaziyetlen Saldin ta- banca çekip kendisini vuracağını zan- nederek kendisi daha evvel davranıp daima yanında taşıdığı tabancasını çekörek Saide ateş ettiğini iddia et- mişse de yapılan tahkikat neticesinde Maksudun, karısı Ervehe ile Sald ara- sında münasebet bulunduğuna dair dedikodular duyunca hiddetlenerek, vakadan birkaç gün evvel bir tabanca tedarik edip Saidi takip ettiği ve ni- hayet pazartesi sabahı yukarıda yaz- dığımız şekilde vurup öldürdüğü sa- bit olmuştur. İddianame İddianamede Maksudun, Saidi te- ammüden öldürdüğü sabit olduğun- dan, Türk ceza kanununun 450 nci maddesinin 4 üncü bendine göre ce- zalandırılmak üzere muhakeme altı- na alınması ve ancak bu cinayeti ka- rısı ile Said arasındaki münasebet de- dikodularının tesirile işlediği, bu ci- hetin de Maksudun lehine olarak ce- zayı hafifletici sebep mahiyetinde göz önünde tutulması isteniliyordu. Söylemeğe takati yokmuş Kararname okunduktan sonra re is vekili B, Kâşif, maznun Maksuda vakayı bir daha izah ettikten sonra sordu: — Hakkındaki bu iddiaya karşı ne diyeceksin? Maksud ayağa kalkarak, maznun paravanasının kenarına yaslandı veş — Bay hâkimler. ben fena halde hastayım.. söz söyliyecek takatim yok. Size bugün bir kelime bile cevap veremiyeceğim. Bunları yarın soru- anlatmasını ve bu şekilde kaçamak İİ ” miyeceğini İhtar etli ve müteaddid defalar bu ihtarları tekrarladı ise de Maksud gene: — Ben hastayım. beyhude uğraş- mayımız. Bir kelime bile söyliyemem, Ağam tutuluyor, İsterseniz beni bir doktora muayere ettiriniz... Diyerek suallere cevap vermemekte inadla ısrar etti. Reisin: — Ervehe senin karın mıdır? Ar- navutluktan ne zaman geldi? Sualine Karşı da kisaca: — Benim karımdır, Fakat Arna» vutluktan ne zaman geldiğini bilmi- yorum. Çünkü benim okuyup yaz- mam yoktur. Bunları bana yarin 80- rarsanız, anlatırım, Cevabını verdi. Muayene Bunun üzerine müddiumumi müa- vini, maznun Maksudun Adliye dok- toruna muayene ettirilmesini istedi. Mahkeme, kısa bir müzakereden sonra Maksudun sorguya çekilemiyo- cok ve cevap veremiyecek derecede bir hastalığı olup olmadığının tesbiti ve keyfiyetin raporla mahkemeye bildi- rilmesi için Adliye doktoruna muaye- ne ettirilmesine karar verdi, Katilin karısı ne diyor? Şahid sıfatile dinlenmek üzere mah- kemeye gelen ve kendisi için bu cina- yeti işleyen Maksudun karısı Evrehe dün bir muharrimize şunları anlat muştur. — Biz Arnavulluğun Görce kasa- basındanız. Bundan yedi sene kadar evvel orada Maksudla evlendim, Ben o zaman 16 yaşımda idim, Maksud da otuz yaşından fazla idi. Kendisi ora- da rençberlik yapıyordu. Fakat son zamanlarda işi bozulmuştu. Evlendik- ten sonra benimle bir sene olurdu ve iş yapmak üzere kalkıp İstanbula gel- di, Ben orada kardeşlerimin yanında kaldım. Maksud Arnavutluktan ayrıl dıktan sonra İstanbulda beş seneden fazla kaldı. Bu müddet zarfında ba- na bir mektup bile yazmadı. Beni hiç rayıp sormadı. Nihayet bundan beş ay evvel ben de iki kardeşimi ya- nıma alarak Arnavutluktan çıktım ve İstanbulda bulunan babam (Eşrefin yanına geldim. Maksud geldiğimi ha- ber aldığı halde, burada da beni ara- yıp sormadı, O beni aramayınca, ta- bil ki ben de onu aramadım. Bu va- ziyet karşısında kendisinden ayrılma ğa karar verdim. Beşiktaş sulh mah- kemesinde sulh teşebbüsü yaptım ve akamet kararı alarak boşanmamız için asliye hukuk mahkemesine mü- racaat ettim. Maksud, bunu haber alarak fena halde hiddetlenmiş, Fakat gene ba na bakmak ta istemiyordu, O sırada Maksuddan ayrılmak üzere olduğu- mu Said haber almış. Bir gün baba“ ma gelerek, Maksuddan ayrıldıktan sonra, benimle evlenmek istediğini söylemiş. Evde konuştuk ve boşanma kararını alınca Saidle evlenmemiz kararlaştırıldı. Maksud bunu da du- yunca büsbütün kızmış ve Saide kin bağlamış. İşte, bu kinin neticesinde de Saidi vurdu. Said yirmi sekiz yaşın- da bir delikanlı idi, O ölünce annesi ortada kaldı, Onlara kim ekmek gö“ türecek?> k Haber! aldığımıza nazaran, katil Maksud, Tevkifhanede geçirdiği üç gün zarfında açlık grevi yaparak ye" mek yememiştir. Yemek yemesi ihtar, edilince, iştihasi olmadığını söyliye-' rek, ağzına bir lokma koymamakis israr etmiştir. aa am Apartıman sahipleri! Boş dairelerinize hemen iyi kiracı bulmak için «Akşamın KÜÇÜK İLÂNLARI'ndan isti fade ediniz. * Eiki emi İlin