17 Eylül 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

17 Eylül 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

cahile 12 , pi i p ER NN hi , Almanyada Ogusburg kilisesinde 962 senelik bir mendil vardır. 1506 danberi rahibler bu mendili kullanı. yorlar. — Amerikada Albganide dağlık hatlarda işliyen en büyük lokomotif hiç fren kullanmadan gidip gelir. — Şimal denizinde bir kaç adada büyük heykeller bulundu. Bu heykellerin kimler tarafından yapıldığı anlaşılamı. | fıçıda bit miktar yor. — Almanyada bir gölde 1497 de bir balık bulundu. Balığın kuyruğunda bir yüzük var. Vüzükte 1234 tarihi yazılı. Demek balık 263 yaşında. — Amerikada bir fizik lâboratuvarında içi boş ampul elde etmeğe çalışıyor- lar. Bu ampul tamamile bomboştur. ancak İçindeki gaz moliküllerinin sayısı yeryüzündeki insan sayısından çoktur. — Filâdelfiyada yapılan bir yelkenli 106 senedenberi işlemektedir. — Büyük sineklerden korumak için Mı- sırım bazı havalisinde eşeklere çorap giydiriyorlar — Yeryüzünün en büyük yemişi Hind denizinde bulunan ceviz- lerdir. Bu Hindistan cevizleri 15 kilo ağırlığındadır. Tembel Bradip Amerikanın sıcak ormanlarında ya- şayan Bradip'in bir ismi de tenbeldir. Bu hayvanın ayakları üç tarnak- dir. Yavrusu anasının karnına asi- hir ve büyünceye kadar ana Bradip yavrusunu daldan dala böyle taşır. Daldan dala diyoruz, çünkü Bradip tenbeldir amma mükemmedi canbaz- dir. Ömrü büyük ağaçların üstünde geçer ve birbirinden en uzak dallara atlar, yuvasını ağaç kovuklarında ku- rar. İnsan ve maymun İnsan may- mundan gelme dir diyenler pek çoktur, fukat he- j nüz isbat edil memiş, Bu sene Papuazide kuyruklu in- sanlarla müteşekkil bir kabile bulun- duğu haber alındı, Fakat kabileyi ara» yıp bulamadılar. Haberi veren Zenci ise: — Ben gözümle gördüm diyor. Oturdukları yerlere delik açıp kuyruk- larını aşağı sarkıtıyorlar. Bir kere bir kaçının kuyruğunu düğümleğim, son- Ta haykırdım. Yerlerinden fırladılar ve gene kıç üstü oturdular. Acaba Zenci, Meşhedi Cafer gibi palavracı olmasın!.. Tatil günleri Avustralyada tatil günleri iş görmenin para cezası ağırdır, Bir boyacı cu- martesi günü öğ- leden sonra evi- nin kapısını boyuyormuş. Görmüşler, 100 lira ceza yazmışlar. Bir marangoz cumartesi günü öğ- leden sonra evinin pencere pervüzla- rini tamir ediyormuş, görmüşler 200 lira ceza yazmışlar. Bir arübacı hayvana sabah yedi buçukta yem veriyormuş. 50 lira ceza yazmışlar; İş saati sabahleyin 8 de başlar, CE diye (o senelerce beklemiyorlar. mül bulmuşlar formülü döküyorlar, mesi lâzım gelen ağaç kırk günde yükseliyor. Japonyada her taraf bu basit for. mülle ağaçlanıyor, ancak Japonlar bu formülü kimseye söylemiyorlarmış! Sakın inanmayın? Uyumamak için Otomobilde en büyük tehlike $0- förün uyuması. dır. Şolör yorgun düşüp bir saniye uyuya kalsa 0t0- mobil bir hönde- > ge, bir uçuruma yuvarlanabilir, Bunun için Amerikada bir zil icad edilmiş. Zil şoförün cebine konuyor, düğmesi çenesinin altina döndürülü- yor. Şoför uyuyup ta başı aşağı dü- şünce düğme sıkışıyor ve zil çalıp ş0- förü uyandırıyor. Siz gene uykusuz şoförün otomobi- line binmeyiniz! Mektepler İlkmekteplerde o kayıd muamelesi ayın 20 sinden itibaren başlıyor. Aşılanımız ve yeni kaydedilecek- ler sıhhat raporlarını hazırlasınlar, -— Şu manzaranın fotoğrafını almak | 77 kariimize de muhtelif hediyeler | sak değildir. istiyoruml... Kimyevi bir for. ağacın köküne bu —> kırk senede büyü- Keçiler 1 — «İt» i hangi cins toprağın s0- nuna koyarsanız açmak için anahtar lâzım olur? 2 — «Aç olmıyan» ım sonuna hangi masdar edatı koymalı ki başı topuzlu vurmağa mahsus âlet olsun? lâzım olur? i olsun? verilecektir. Hendese Bir kâğıt alı- nız ve gördüğü- nüz şekil gibi dört şekil kesiniz. Sonra bü birbiri. nin. aynı dört şekli yanyana koyup gene resimde gördüğünüz şeklin büyüğünü meyda- Da getiriniz. Kırık saat Bir gün çocuk elinden saatı dü- şürdü. Saatbir kaç parçaya ay- rıldı, Fakat ga- rip bir tesadüfle kırılan parçalar- daki sayıların ye künü ayni idi. 1 — Bu yekün nedir? 2 — Saat nasıl kırıldı? yalnız saatin dört paraça kırıldığı- nı söyliyelim, Hesab işi İki litrelik bir e su var. — Bu fıçıda bir litreden fazla su var. — Hayır, bir litreden az su var, 5 Fıçıda kaç litre su olduğunu anla- mağa imkân yoktu. Başka biri geldi; — Fıçıda kaç litre su olduğunu an- lamağa imkân var, dedi, — Nasıl anladı? Şefkat Maymun ana, yavrusunu en çok seven hayvandır. Küçüğü büyüyün- ceye kadar kucağından indirmez ve tipkuinsan gibi ona bakar. Resme bakarsanız, bir buz parçası üstünde bir beyaz ayı yafıyor sanır- sınız. Filvaki gördüğünüz beyaz ayr dır amma, büz parçası üstünde değil, hayvanat bahçesinde, beton üstünde sıcaktan baygın yatıyor. Ayının yıkandığı gölün suyunu mümkün olduğu kadar soğutuyorlar amma, çok soğuğu seren beyaz ayi memnun olmuyor, Beyaz ayı mükemmel yüzücüdür. İnsana hücum eder, Beyaz ayılar 50- ğuğa karşı müstahkemdirler, postla- rının altındaki yağ tabakası ise on- ları sıcaktan lâzımgeldiği kadar ko- rüyamıyor. Kedi ölmüyor Atlarla köpek- ler zehirli gazdan ölüyorlar. Bunun için onlara da maske . takmak lâzım. Fakat ke- dilere maske takmağa hacet kalmıya» cak; çünkü zehirli gaz kedilere tesir etmiyormuş. Bundan başka kedilerin köpeklerden daha zeki olduğu da Bü- yük Harbde meydana çıkmış. Tayya- reler bomba atmağa başlayınca İlkön- ce kediler bodurumlara kaçıp saklan» mışlar!,. Mesafe ölçüsü ” Mesafeleri ölç- ME mek bizim için 2 kolaydır. Fakat Hindistanda Bur- 2 ma vilâyetinde mesafe öğle üstü günşe altında bir adamın yorulmadan yol almasile öl- çülüyor. Hollanda balıkçılarının büyük bir ekseriyeti, gemilerinin ne kadar yol aldığını içtikleri pipo Sayısı ile ölçer. ler. İşin asıl garibi, bu adamların he- sabları aşağı yukarı doğru çıkar. Karilerimize Bilmecelerinize mektep adresinizi ve soy adınızı yazmağı unutmayınız. '... Ağüstos bilmecemizde hediye kâr zananlar listesini 20 eylül salı nüshâ- muzda neşredeceğiz. e » Bunlara ne dersiniz? Aş Amerikada Kolomb eyaletinde eski zamanlarda doktorlar hastalarına 3 oGazm ım Sonuna âzamızdan | verecekleri ilâçları kendileri içerlerdi. Her halde sık sık hastaya Hind yağı i hangisini koyalım ki bir nevi şarkı | vermeseler gerektir. — 1938 Bulgar pullarının üstünde bir şişeile bir çi- çek var. Bulgaristan çok lâvanta yapıyor. — Kalifomiyada bir nevi ağaç muhakkak öter, Bilmecemizi doğru halledenlerden | vardır, yangın çıkıp kökünlü yakarsa çiçek açar, — Çekoslovakyada fil dişi- birinciye: 10 lira, İkinciye: 5 lira, | ne hakedilmiş bir insan portresi bulundu, bu en eski resimmiş diyorlar — Üçüncüye: Fotograf makinesi. Ayrıca | Hindistanda Şoko kabilesinin kadınları güreşirler; saçlarından çekmek ya- — Mısırda garib bir hayvan vardır, güneş doğarken ve batarken