16 Eylül 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

16 Eylül 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Türk - İtalyan ticaret Çek gazeteleri her türlü plebisit fikrini müzakerelerine dün Tophane köşkünde şiddetle reddediyor başlandı Bene 20 — No. 7155 — Fiati her yerde 5 kuruş CUMA 16 Eylül 1938 Telefon; Başmuharrir; 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 Çekoslovakyada yeni hadiseler Ingiliz Başvekili dün B. Hitlerle görüştü B. Chamberlain Nazırlarla görüşmek üzere bugün Londraya dönüyor Dün, siyasi vaziyet üzerinde geniş bir noktai nazar teatisi yapıldı. Mülâkat birkaç gün sonra tekrar edilecek B. Willer İngiliz Bavşekili B. Borhtesgaden 15 (A.A.) — Havas #jansı muhabirinden; B. Chamberlain'i hamil olan tren | Saat 16,02 de buraya vasıl olmuştur. ağmakta olanı yağmura rağmen İs- Ohamberlaiın ve içinde görüştükleri B. Hitlerin Berhtesgadendeki köşkü tasyon civarına oldukça kesit bir halk kütlesi toplanmış bulunuyordu. İngi- Wiz başvekili, mütebessimane trenden inerken halk tarafmdan «Yaşa» ni- dalarile selâmlanmıştır. İngiliz başve- - Pazarlıksız satış kararnamesi çıktı Pazarlıksız satışa tabi tutulan maddeler üzerinde fiat etiketleri bulunacak Taksitli satışlarda fiat farkları etiketlerde gösterilecek, rarname 1 Teşrinievvelden itibaren meriyete girecek Ankara 15 (Telefonla) — Pazar. iz satış mecburiyeti hakkındaki kanunun tatbikin suretini gösleren kararmame bugünkü Resmi gazete İle neşredilmiştir. 1 'Teşrinievyelden itbaren meriyete konulması kararlaştırılan bu karar- Dâmeyi aynen bildiriyorum. Madde 1 Ankara, İzmir ve İs- tünbul şehirleri Belediye o hududları içinde aşağıda yazılı maddelerin ps- raknede ticarette 3489 numaralı ka- nun ile işbu kararname bükmlerine tevfikan pazarlıksız satış mecburidir. 1 Kesilmiş kasaplık ohayvan etleri ve sakatları, kümes hayvan et- leri (pişmemiş), her nevi sucuk ve- | pastırmalar. (Devamı 7 inci sahifede), Avrupa seyahatinden dönenler Avrupayı nasıl anlatırlar: | kiline B. Fon Ribbentrop ile Alman Hâriciyesi erkânından bazı zevat refa» kat etmeket idi. (Devamı 4 üncü sahifede) | Mbülkikeatlem | Mezar - Park Ötedenberi Bursaya gidenler şu şi- küyette bulunuyorlardı: | -- Karagöz'ün mezarı yüreğimizi i sizlattı: Bir toprak kendi halinde... İ Üzerinde de, bir Amerikan çorba hü- lâsasının leneke ajişinden köpmuş bir parça, işaret halinde duruyor... Burtullar ki, şehirlerini birkaç sene içinde hayli düzeltmişlerdir; Karagöz gibi bir mizah üstadını nesil olur da bu şekilde bırakırlar? Gerçi ayni mezar hâlâ ayni vast- yelte duruyor; fakat güzel bir karar verilmiş: Mevlüdü yazan Süleyman Çelebi ve Bursada yatan, mezarları şanlarına lâyık olmıyan diğer meşa- hir hep bir araya toplatılıp bunların güzel bir mezar parkı olacak, Bunu, plânlarına böylece koymuşlar, İyi bir düşünce... Belki diğer şehir- lerimizce de nümunz ittihaz edilir di- ye dikkati celbetmek istedik, Güzeteci: >— Herkesin elinde bir gazete'. #klinse kimsenin gâzetesine yan gözle Doktor: Humma ateşleri içinde çırpınıp duruyor!.. Biraz kan alınmazsa ihti- Alkolik: — Bütün caddeler yumuşacık, as falti.. Sokaklarda zırhlı otomobillerdolaşıyor i Egrede Alman konsoloshanesi ve dukları birçok şehirlerde hâdiseler ol- muştur. Polisler birçok yerlerde Sü- deki Şehvaderbach'da 2000 silâhlı ba- zı taarruzlarda bulunmuş ve Alman topraklarına geçmiştir. Beynelmilel hâdiseler çıkmasına mâni olmak için ei Yukarıda Kasımpaşada bir sokağın hali, aşağıda Tophanede caddeyi detlerle çarpışmışlardır. Hudud üzerin- İ Yağmur dü gün devam etti, bir çok yerleri su bastı Üsküdarda bir ev çöktü, altında kalan iki kişiden biri öldü Alman evleri bombardıman edilmiş Çekler hududa sevkiyata başlamışlar, Çek - Macar hududu kapanmış Prug 15 — Dün, Südetlerin bulun. | Ç zek polisi intizar vaziyeti almıştır. Scheb şehrinde Viktorya otelinde si. Yâh araşlırması yapılırken silâh atıldı. ğından polis mukabele etmiş ve mü- him bir çarpışma olmuştur. Çarpışma 18,30 dan yirmi ikiye kadar devam et- miş, bundan sonra sükün iade edilmiş. tir, (Devamı 7 inci sahifede) n de bütün in PL Evvelki sabah başlıyan yağmur dün de bütün gün devam etmiştir. Deyam- hi yağmur şehre kasvetli bir manzara vermiş, hav& birdenbire soğumuştur. Dün sabah sıcaklık 14 derece idi. Öğle Tiyatrocu: — Avrupa tiyatrosunun en büyük | rakibi sinema değil politika!., vakti termoetre 20 dereceye kadar çıkı mış, fakat akşama doğru 16 dereceye inmiştir, (Devamı 4 üncü sahifede) ye Yamyam: — Çok ileri hir memleket!,. İnsanları bizim gibi birer birer öldürmeğe uğraşa” caklarna biner biner öldürmek için ma-