16 Eylül 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

16 Eylül 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

.k | | j j İ İ l Hakemin — k büyük bir ir mevkii rr min ielkin edebildiği o ihtiram hissi, bazı kimsier nazarında mizahi bir manayı haizdir. Filvaki-bu mevzuu ele alıp mükemmel bir karikatür da yapabilirsiniz. Gülünçlüğü içinde de- kat hakikat te budur: Hakem idare ettiği spor ne İse onuh mizamlarıni eksiksiz tatbik ile mükellef bir kim- se olduğuna göre onun şahsındâ o &porun bütün gayelerini görmek lâ- zımdır. 'Hâkemin vasıflarını layin etmeli- yiz: Hakem, idare elliği müsabakanın mevzuu olan spora iyice vakıf olmalı, kararlarında vuzuh ve katiyet bu- Yunmalı, nihayet bitaraflığı kendine başlıca vazife bilmelidir. Sporun esaslarını iyice bilmiyen, ka- rarsız, mütereddid bir hakem idare eltiği müsabakayı çorbaya çevirir. Hakemde .bu vasıflardan bazılarının eksik olduğunu farzediniz: Sporu bil- miyor, fakat hükümlerinde kati ve bitaraftır. O zamam stadın veya rin- gin tarafından kulaklarınıza şöyle ihtarlar gelir «Hakem gözünü aç!» Hakem sporu biliyor ve bitaraftır; fakat düdük çalarken ve.hüküm ve- tarlar bevali eder ve müsabıklar asa- bileşir, Ve gene oyun karışır. ve gene Ayni aleyhte neşriyat başlar. 'Hiç müsamaha tarafımız yoktur ve bütün kabahatler hakeme yükle- nir. Düşünntek mecburiyetinde oldu- umuz yegâne noktayı daima ihmal &deriz. Nihayet o da insendır, Her in- sanda olduğu gibi kusurları vardır. 'Hakemde aradığımız vasıflar pek çoktur. Hakem görgülü, seki, saygı telkin edebilecek içtimai vaziyette ve ahlâklı, irade sahibi, otoriter bulun- malıdır. Nazari bilgisi kuvvetli, fakat görgüsüz bir hakem ekseriya yanlış kararlar verir, Zekâsı kıt bir hakem de ayni netice ile karşılaşır. Hakemin saygı telkin edecek içtimai bir vaziyei sahibi bulunması, idare ettiği müsa- bakanın intizamı bakımından zaruri bir ihtiyaç olarak daim ahissedilir, Ahlâka gelince, sportmen, faziletli insan demek olduğuna göre, eski bir sportmenin idare ettiği müsabakalar- dan dedikodusuz çıkacağını tahmin etmek kolaydır. Yukardaki izahlarımızdan sonra hâkemin sporda çok yüksek bir mey. kii olduğu zannederiz Ki -kendiliğin- den tezahür eder. Hakem seçerken onun şahsiyeti üzerinde ısrarla dur- Güreşçiler bu sabah Ankara- ya hareket etti Bu 'pazar günü Ankarada bütün mıntakaların iştirakile yapılacak olan Türkiye güreş birinciliği müsabaka” larına “İstanbul namına iştirak ede- cek güreşçiler bu sabah milli güreş takımından Saim Arıkanın başkanlı- ğı altında hareket etmişlerdir. Kafi- le ile birlikte Samsunlu Ahmedle ser- bes güreş müsabakası yapmak için fe- derasyon larafınran davet edilen Ço- ban Mehmed de gitmiştir. Istanbul namıng müsabakalara 15- tirak edecek olan çüreşçiler şunlar- Bundan bir ay evvel Gtreş fede- rasyonu tarafından Finlândiyalı gü- reşçilere karşı çıkarılacak takımı tes- bit etmek gayesile bütün muntaka gü- terfi müsabakası yapılmış ve o mü- sabakalarda yalnız Ankaradan Celâl teferrüd ederek milli takıma alın- larda yalnız Çoban Mehmed parma- ğından sakat bulunduğu cihetle Sam- sunlu Ahmede karşı müsabaka yapa» Çoban Mehmet Samsunlu Ahmedle karşılaşıyor Müsabaka milli takıma teri için yapılacak göz önünde bulundurarak, hem Ço- banın sakatlığı yüzünden tamamla- namıyan terfi müsabakalarını bütün sikletierde tamamlamak ve hem de İleri sürülen bu İddialara cevap ver- mek için bu iki ağır sıklet pehlivanını karşılaştırmağa karar vermiştir. Bu hafta Ankarada yapılacak Tür- kiye güreş birincilikleri müsabakaları esnasında bu iki pehlivanın tutuşma- si tekarrür ettiğinden, Çoban Meh- med ve Samsunlu Ahmed, federasyon tarafından Ankaraya davet edilmiş- lerdir. Müsabaka serbes güreş olarak ya- pilacak ve gelip gelen, her hangi bir ecnebi temasında serbes güreş ağır siklet müsabakasında Türkiyeyi tem- sil etmek hakkını Binmeneieler.. Izmir güreşçileri Takım Ankaraya hareket etti <imek üzere bölge güreş antrenörü 'B. Nurinin idaresinde Ankaraya hâa- İzmir güreş takımında 56 kiloda Şe- fik, 61 kiloda Ali, 68 kiloda Feridun, 72 kiloda İsmail Doğun, 79 kiloda İs- mail, 867 kiloda Muhsin vardır. Antre- nör B. Nuri, Türkiye Greko - Romen birineilik müsabakalarında İzmir ta- Kımının iyi derece alacağına kani bu- Tunmaktadır, İZMİR ve mülhekatı için AKŞAM gaze- tesinin tevzi yeri münhasiran İz- mirde İkinci Beyler sokak 52 nu- marada Hamdi Bekir Gürsoylar mağazasıdır. * Viner Spor şehrimize gelmek istedi Şartlarda uyuşulursa önü- müzdeki hafta gelecek Avusluryanın Almanyaya ilhakın- dan evvel Viyana profesyonel liginin en kuvvetli Kklüblerinden bulunan Viner Spor, Fenerbahçe ve Güneş Klüblerine müracaat ederek 23,25 ve 27 eylüi tarihlerinde üç maç yapma- ğa vaziyelinin müsald olduğunu bil- dirmiş ve bu maçlar kabul edildiği takdirde şeraltin melerden ibaret bu- lunduğunu sormuştur. Her iki klüb, 24 ve 25 eylül tarih- lerinde iki maç kabul edebilecekleri- ni ve bu İki karşılaşma için istenen para miktarının bildirilmesini iste- mişlerdir. Şeraitte. uyuşulduğu (takdirde, önümüzdeki hafta Viyana takımı şeh- rimize getirilecektir. Muhiddin Üstündağ yüzme müsabakaları Vali ve Belediye reisi B, Muhiddin Üstündağın himayelerinde Beşiktaş Klübü tarafından tertip edilen yüzme müsabakaları bu hafta pazar günü Şeref stadında yapılacaktır. Saat 12,30 da başlıyacak olan Müsabaka cak ve bu İki sınıf biribirinden tefrik edilmeksizinin puana dahli olacak. lardır, , Beş sene müddetle ortaya konan kupa, müsabakalar nihayetinde gü- nün en fazla puanını kazanacak olan klübe bir sene müddetle verilecek ve gelecek sene gene ayni tarihte yapıla” cak olan müsabakalarda bu kupa, o klüb tarafında nyarış heyetine iade edilecektir. Yarışlardan ayrı olarak büyükler ve küçükler arasında su topu müsaba- kaları yapılacak ve kazananlara ayrı olarak birer kupa daha, verilecektir, Bir tavzin T.S, K. İstanbul Bölgesi su sporları ei pe pazar günü Beşiktaş . tik £ kbü 1 baü yapılacak Jar büyükler ve küçükler arasında ola- 16 Eylul 1938 . . Gayrimenkul satış ilânı İstanbul Emniyet Sandığı direktörlüğünden: Bay Dimitrinin sandığımızdan 18124 hesap No. sile Aldığı 450 lira borcu» na karşı birinci derecede ipotek edip vadesinde borcunu ödemediğinden hak- kında yapılan takip üzerine 3202 No. lu kanunun 46 cı maddesinin matufu olan 40 cı maddesi mucibince satılmsaı icabeden Beyoğlunda Kâtipmustafaçe- Jebi mahallesinin baltacı çıkmazı sokağında eski7 Mü. yeni 9 No. taj 1'kapı, 314 kütük 465 ada 55 parsel numaralı kâgir bir ev ve aralığın tamamı bir bu- çuk ay müddetle açık arttırmaya konmuştur. Salıştapu sicil kaydına göre ya- pılmaktadır. Arttırmaya girmek isteyen 125 lira pey akçası verecektir. MİMİ bankalarımızdan birinin teminat mektubu da kabul olunur. Birikmiş bütün vergilerle belediye resimleri ve taviz tutarı ve vakıf icsresi ve tellâliye rusumu borçluya aittir. Arttırma şartnamesi 19/9/038 tarihinden itibaren tetkik etmek İste- yenlere sandık hukuk işleri servisinde açık 'bulundurulacaktır. Tapu sicil kaydı ve sair lüzumlu izahatta şartnamede ve takip dosyasında vardır, Arttırmaya girmiş olanlar bunları tetkik ederek satılığa çıkarılan gayrimenkul hakkında her şeyi öğrenmiş ad ve itibar olunur. Birinci arttırma 16/11 /938 terihine müsa- dif perşembe günü Cağaloğlundu kâin sandığımızda saat 14 ten 16 ya kadar yapı- Jacaktır. Muvakkat ihale yapılabilmesi için teklif edilecek bedelin tercihan alın- ması icabeden gayrimenkul mükellefiyeti ile sandık alacağını tamamen geç- miş olması şarttır. Aksi takdirde son arttıranın taahhüdü baki kalmak şarti. 1e7/12/988 tarihine müsadif çarşamba günü aynı mahalde ve aynı saatte son art tırması yapılacaktır. Bu arttırmada gayrimenkul en çok arttıranın üstünde bi- rakılacaktır. Hakları tapu sicillerile sabit olmıyan alâkdarlar ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile falz-ve masarife dair iddiaların ilân ta. rihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile beraber dairemize bil. dirmeleri lâzımdır. Eu suretle haklarını bildirmemiş olanlarla hakları tapu si- cillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Daha fazla malümat almak isteyenlerin 938/300 dosya numarasile sandığımız hü- kuk işleri servisine müracaat etmeleri lüzumu ilâmolunur. DİKKAT Emniyet Sandığı, Sandıktan alınan gayrimenkulü ipotek göstermek iste- yenlere tahmin edilen kıymetin yarısına kadar ikraz yaparak usulüne göre ko- laylık göstermektedir. (6479) Ereğli kömürleri işletmesinden: Devlet Demiryolları 3 Birinci teşrin 1938 tarihinden itibaren tahmilât için istasyonlarda tüccar emrine verdiği vagonların -6 saat zarfında doldu- rularak iadesini, aksi takdirde 6 saatin geçmesinden itibaren herbir saat için vagon başına 50 kuruş ceza alacağını ilân etmiştir. Bunü uazaran: Çatalağzı, Kilimli ve Zonguldak istasyonlarında Devlet Demiryolları va- gonlarında teslim edilmek şartiyle yapılan satışlar için beher vagonun tah- milinde ilk 24 saat zarfında Devlet Demiryollarına verilecek cezaların müş- terilerin faturularına zam edileceği tamimen tebliğ olunur. | - | istanbul belediyesi ilânları İstanbul Vali ve Belediye riyasetinden: İstanbul Umum! meclisi 19/9/938 tarihine raslayan pazartesi günü aşa gıda yazılı üç maddenin müzâkeresi için fevkalâde olarak bir günlük toplantı yapması tekarrür ettiğinden sayın azanın o gün saat 14 te meclis salonunu teşrifleri rica olunur. 'Rurname: 1 — Belediye kanununun 3£ inci maddesi mucibince intihap rey günlerinin tayini hakkında teklif, 2 — İstimlâk işleri için bir büro teşkiline dair teklif 3 — Rütçe karanamesine imar plânı dolayıs'le ilâvesi icap eden fıkraya dair teklif, (B.) (6476) * Karaağaç müessesatı için lüzumu olan ve hepsine 816 Jira 50 kuruş bedel tahmin edilen 23 kalem donanma elektrik malzemesi açık eksiltmeye konul- muştur. Listesile şartnamesi levazım müdürlüğünde görülebilir, İstekliler 2490 numarali kanunda yazılı vesika ve 61 Jira 24 kuruşluk ilk teminat makbuz veya mektubile beraber 26—9—938 pazartesi günü saat 14 buçukta daimi encümende #ulunmalıdırlar. (6256) alma Türkiye eczacıları laboratuvarı Türk anonim şirketi idare meclisinden: Şirketimizin çalışma sahasını genişletmek için beheri yirmi beş Türk li. rası kıymetinde nama muhârrer #ki bin hisse senedi ihracı suretiyle sermaye- #inin yüz bin Tiraya çikarılması fevkalâde umumi hey'et içtimaında kararla» le hissedarlara hisseleri nisbetinde yeni hisselerden satın almaları için 15/Teşrinievvel/1938 tarihine kadar Rüçhan hakkı verilmiştir. Bu müddek bittiğinde hisseler diğer isteyenlere satılacaktır. İsteyenlerin şirkete müracaatla alacakları teahhütnameleri (oimzalıyarak ayal m 1 M. M. Vekâletinden Ankarada Harp okuluna bir elektrik memuru alınacaktır. Ru memurda aranılacak evsaf: 1 — Sanat okulu veya'orta okul mezunu olmak. 2 — Asgari altı sene bilfiil büyük inşaatlarda filen motörlük ettiğine dair vesika ibraz etmek, i 3 — askerlik yapmış bulunmak, 4 —'Hüsnühal ahlâk sahibi olmak, 5 — Naa Vekâletince ikinci sınıf ekiliyetnameyi haiz bulunmak şarttır. 19/Eylüi/938 tarihine müsadif pazartesi günü saat 9 da Arikarada M. M. Ve- kâleti binasında fen ve sanat umum müdürlüğünde bir heyeti mütehassısa huzurunda yapılacak imtihanla kazanacağı dereceye göre aylık ücreti «200» Ti, radan başlıyarak Jiyakatine göre «250» liraya kadar ücret verilecektir. Talip olanların lüzumlu vesaikle bu arsuhal fen ve sanat Umum Müdür lüğüne mürncsat eylemeleri ilân olunur. (409) (6508) T. C. Ziraat bankası istanbul şubesinden Muhtelif mevkilerde ehven fiatlar ve çok müsait şartlarla Satılık kiymetli arsalar; Kadıköyünün Göztepe ve Kızıltoprak mevkilerinde 38 parça arsa toplan ve perakende suretilş peşin ve taksitle satışa çıkarılmıştır. Beş sene vade ve çok müsait şartlarla satılacak olan bu arsalardan edin- mek ve fazla malümat almak isteyenlerin baukamizın zirai ikrazlar servisine müracaat cimeleri. 46382),