15 Eylül 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

15 Eylül 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

İngiltere, Südetler meselesi- nin halli hususundaki gayretler akim kalırsa müdafaa tedbirleri alacak Mt PERŞEMBE 15 Ey Telefon: o Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 ! Sene 20 — No. 7154 — Fiati her yerde 5 kuruş ———— —— Sulh için yeni bir teşebbüs İngiliz Başvekili bugün Hitlerle görüşmeğe gidiyor Mülâkat saat 16 da olacak ve yarın da devam edecek Südetler kendi mukadderatlarına kendilerinin hâkim olduklarının kabul Berlin 14 (A.A.) — İngiliz Başve- kii Çemberlâyn, Hitlere bu akşam Bönderdiği bir telgrafta, kendisile İs- İği yerde müstacelen görüşmek âr- Yusunu izhar etmiş ve Hitler de İngi- liz Başvekilini yarın Berchtesgaden'de beklemekte olduğunu cevaben bildir- Miştir. Çemberlâyn'in yarın öğleden son- Ya tayyare ile Berchtesgaden'e gelme- ti beklenmektedir. Lonâra 14 (A.A;) — B, Çemberlâyn, Yarın sabah 8,30 da Heston tayyare Keydanından hareketle öğleyin Mü- Nİh'e varacak ve oradanda Berchtes- Eüder'e giderek Hitlere mülâki ola- taktır. Henlein müzakereyi kesti Prg 14 — plenlein, müzâkereleri imiş saydığına dair Çekoslovak Başvekiline bir muhtıra göndermiştir. İman memhalarından bildirildiğine #öre Henlein, son 48 saat zarfında vü- UN gelen hâdiseler yüzünden müza- ere heyetine verdiği vekâleti geri al Duştar, Prag 14 — Henlein'in umumi karar- Bâhı olan Ash şehrinden gelen haber- Te göre Henlein'in Praga gideceği akkında yabancı lerde neşs ildir. Sü- bulunmıyan muhtemeldir, h Karsibad kongtesinde ka- an kâfi imtiyaz telâk- ki edileceği doğru değildir. Prag 14 (A.A) — Alman Südet par- İsi, bu akşam neşrettiği bir tebliğde Büdet Almanlar için kendi mukadde- atlarına kendilerinin hâkim olmaları u istemektedir. er 1d (A.A.) — Buradaki Alman- ün Prag hükümeti tarafından » çağırılmıştır. Almanlar bu icabet etmemişlerdir. İngiltere ve Fransada toplantılar Londra 14 — Kabine bugün de Baş- Vekâlet binasında toplanmış ve uzun | Müddet müzakerede bulunmuştur. Mü- düfaa hazırları erkânı harbiye reisle. Pie görüşmüşlerdir. Toplantıda nazır- lâr bu görüşmelere dair malümat ver- edilmesini istiyorlar ve a5 kere çağırılmasını kabul etmiyorlar Yukarıda Çek - Alman hududunda bulunan ve örfi idare ilân edilen şehirlerden Eger, aşağıda Çekoslovakyayı Almanyadan ayıran Elbe nebri ve Çekoslovak- yanın Teçen şehri Feribot iskelesi Sene başına doğru inşaata başlanacak, gelecek sene bu mevsim trenler bir taraftan diğer tarafa nakledilecek Müstakbel Sirkeci gar meydanının Avrupa hattı, Edirne asfalt yolu ve fe- ribot iskelesi olmak üzere üç yola meb-* de teşkil edeceğini yazmıştık. ; Yapılacak parkın arka tarafına doğ- Tu; halen iskân dairesinin bulundu. ğu saha civarında, deniz kenarında meydana getirilmesi mukarrer olan fe ribot iskelesinin inşasına 939 senesi ip- (Devamı 4 üncü sahifede) | zünden Mersin telefon | Almanyanın seferberlik yaptığı doğru değil Alman İstihbarat bürosu bu husustaki haberleri “saçma,, diye tavsif ediyor Berlin 14 (A.A.) — Alman istihbarat bürosu, ecnebi memlekellere mahsus olarak gönderdiği bir telgrafta Almanyanın kısmi seferberlik yap- muş olduğuna dair olan mevhum haberleri «saçma» diye tavsif etmektedir, Halihazırda yapılmakta olan manevralar, mutlak surette normaldır. Bu telgraf, bu sene manevraların pek dar bir çerçeve dahilinde yapıl. miş olduğunu ve hepsinin ayni zamanda yapılmamakta bulunduğunu ilâ- ve etmektedir. Daha şimdiden birçok kıtalar, hareket üslerine dönmüşler ve ihtiyat kıtaları da celbedilmiş olan cüzütamların talimleri de hitama er. miştir. Karadenizde ve © Akdenizde fırtına başladı Hava soğudu, kısa fasilalarla dün bütün gün yağmur yağdı Yozgadda bazı köyleri sular bastı. Fakılı köyünde çeş- meler yıkıldı, köy susuz kaldı. 2 kişi yıldırımdan öldü Dünkü yağmurla beraber hava | birdenbire soğumuş, Trüzgür şiddet- | lenmiştir. İstanbulun dünkü havası | âdeta kışı andırıyordu. Bir çok kim- | seler pardösülerini giymişlerdi. Hava akşama kadar kapalı ve yağışlı geç- miştir. Karadenizde sabahleyin başlıyan fırtına öğleden sonra şiddetlenmiş, akşam üzeri büyük, küçük hiç bir gemi Boğazdan dışarıya çıkama- mıştır. Bir ili şilebiyle üç | “Türk vapuru önce Karadenize açıl mak istemişlerse de bir hayli böcü- ladıktan sonra geri dönerek Büyük- dere önlerinde demirlemeğe mecbur kalmışlardır. Beykozda da birçok merakib havanın sükünet bulmasını beklemektedirler. Akşam geç vakit Akdenizde de | hava değişmiş, fırtına baş göstermiş- tir. İstanbul liman dairesi keyfiyeti bütün acentelere ve diğer alâkadar- lara bildirmiştir. Dünkü fırtına yü- hattı bozul- muş, öğleden sonra konuşmağa im- kân kalmamışlır. Hat tamir ediliyor. Hava raporu Yeşilköy meteoroloji enstitüsün- den aldığımız malümata göredün İstanbulda hava kapalı ve yağışlı geçmiş, yağışın 24 saat zarfında metre murabbaına bıraktığı su mik- darı 45 kilogram olarak ölçülmüş- m a Avrupa seyahatinden dönenler Avrupayi nasıl anlatırlar: tür. Rüzgâr şimal istikametinden saniyede 3-5 metre hızla esmiştir. Sâat 14 de hava tazyiki 758,2 mili- metre, sıcaklık en yüksek 23,2 ve en düşük de 16,2 santigrad olarak kay- değilmiştir (Devamı 4 üncü sahifede) HDülriza iler Hem sürat isti, YoOruZ... Yapı, Yollar kahu maddesi der ki: «Şel yol ve parklarına gidecek arsalar Ev- kajın ise, Belediyeler bu arsuları pa- vasız istimlâk eder.» Eminönünde Yapı, Yollar kanunt nun bu maddesi tatbik edilmek tste- nince, Evkaf itiraz etti ve davayı ka- zünd:. Karar verildi ve Belediyeye teb- liğ edildi; «Yapı, Yollar kanununun 8 inci maddesi Evkafın zararını mucib olü- yor, varidatını eksildiyor, bu madde. nin kaldırılması için bir kanun lâyi hası hazırlandı. Yeni kanun meriyete girinciye kadar istimlâk işlerini dur- durunuz. yeni kanun çıktıktan son- ra o kanuna göre muamele yapars» | miz Bir tarajtan sürat isterken, bir ta» raftan da işi geciktirip duruyoruz. Eminönü meydanı bir an evvel nasil açılam?., | Bir genç kadın : — Ekose elekle düz jaket pek Bir yaşli kadın: — O ne terbiye kardeş!. Bütün Bir ihtiyar: — Cennet misali kabristanlar!.. Bir Bölediyeci: — Caddeler ayna gibi temiz!.. Her- Bir İktisatçı: — Bir bardak süt otuz para!.. Bir 4 | delikanlılar insana el pençe divan, | Son sistem hastaneler... <3 duruyorlar. ii ye kes sağdan yürüyor!.. Mİ ları 7 i ğ yumurta kırk para...