15 Eylül 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

15 Eylül 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Haftanın notları Tahminlerimiz biraz hakikate yakın olmalıdır İ Yazan; Âdil Giray Balkan oyunları pazar günü Bel- gradda başladı, Birinci günün verdi- ği neticelere göre, Yugoslavlar atle- tizmde çok ilerlemişlerdir. Yunanlılar her senekinden fena. Daha Ik günde Yugoslavlardan on dört sayı geri kal- dilar, Rumenler geçen sene daha iyi idi- ler, Bize gelince; maalesef bu grupun sonuncusu kalıyoruz. Belgrada ha zırlıksız, zayıflamış bir kadro ile gi- den atletlerimiz, beklendiğinden da- ha fena neticeler aldılar, Türk takı- mı Yugoslarlardan 33, Yunanlılar- dan 19 ve Rumenlerden 9 sayı geri kaldılar, Atletlerimiz Belgrada gitmeden ev- vel bazı spor münekkidieri tahminler- de bulunmuşlardı. Hattâ bir arkadaş, Türk takımının Belgraddaki müsaba- kaların sonunda 80 puan alarak bu- güne kadar toplamadığı bir puan re- koru yapacağını iddia etmişti. Bir spor gazetesinde çıkan bu yazıyı biz çok cesürane yapılmış bir tahmin te- lâkki ettik. Takımım 80 puan alacağını tah- min eden arkadaş, atletlerimizin ve Balkânli atlerin son çalışmalarından iyice malümattar olmadığı anlaşılı- yor, Atletizmde yalnız dereceleri göz önünde bulundurarak yapılan tah- minler aldatıcıdır. Son Avrupa şampiyonasında İtal- ya atma şampiyonu Oberwerger, mü- sabakadan iki ay evvel bir idman €s- hasında 51 metreden fazla disk atmış- tı. O sıralarda onun bu derecesini tutan bir atlet olmadığından, İtalya- nın birinci geleceği kuvvetle töhmin edilmişti. Fakat İtalya, birinci olama- dı, 49.48 metre atarak ikinci oldu. Bir boks, bir futbol müsabakasın- da olduğu gibi, bir atletizm karşılaş- masından el tahmin yürütmek mümkündür, Meselâ yukarıda söyle- an atletinin birinci nı vw birinci olamaz, ikinci neciden sonra gelir, Fa- yan şampi r. Yani b kat onuncu Böyle tahminler her yerde rağbet görür. Fakat arkadaşımızın yaptığı gibi, Türk takımı birinci gün Belgrad- puan alacaktır diye iddia eder i yerine 7 puan alırsa ızın kıymeti kalır mı? İddia vetahminlerin biraz hakika- te yakın olması lâzım gelmez mi?.. Atletizmde Avrupanın en kuvvetli milletleri Pariste eylülün ilk haftasında yar pılan Avrupa atletizm birinciliklerin- de milletlerin aldıkları dereceleri şöy- le tasnif ediyoruz; Koşulara göre : Sayı 1 — İngiltere 2 — Almanya 3 — İsveç 4 — Finlândiya 5 — Hollanda 6 — Fransa 6 — İtalya 8 — Belçika 8 — Macaristan 10 — Norveç Atma ve atlamalara göre: Sayı s0 2 15 1 — Almanya 2 — Finlândiya 3 — isveç 4 — Esuonya 4 — İtalya 6 — Belçika 6 — Polonya 8 — Fransa 8 — Macaristan 8 — İsviçre — e — — 4 Galatasıray klübü genel sekreterli- Binden: Yüksek mürakabe heyetimiz 17 Eylğl 933 cumartesi günü saat 1$ de toplana- cağından Içtimam ehemmiyetine binaen sayın âzanın klüb lokalini behemehal eğrileri rica olunur, Lig maçları başlıyor Uzun zamandanberi dedikodusu devam eden İstanbul lg maçlarının nihayet on beş güne kadar başlıyacağını mevsuk bir membağan haber aldık. Geç vakit aldığımız hu haberi fazla tahkik edememekle beraber evvelce bu maçlara girmiyeceği ilân edilen Galatasaray, Güneş, Fenerbahçe ve Be- şiktaş klüplerinin de müsabakalara iştirakleri temin edildiğini öğrendik. Büyük klüplerimizin de iştirakile iki devre olarak yapılacak lig maçları- nın fikstürünü tanzim için klüp murahhasları bugünlerde mıntaka merke- zine davet edileceklerdir. Izmirde sporcular bayramı yapıldı Spor bayramında bayrak çekilirken İzmir (Akşam) — Ege ligi müs bakalarının finali son hafta içinde Alsancak stadında İzmir mıntakası şampiyonu Doğanspor ile Aydın mın- takası şampiyonu Aydınspor takım- ları arasında yapılmış, her iki takım çok güzel oynamalarına rağmen (0-0) berabere kalmışlardır. Bu suretle her iki takım Ege liglerinde 12 şer puan- la berabere kalmışlardır, Ege lig müsabakalarının finali mü- nasebetile İzmirde bir sporcular bay- ramı hazırlanmıştır. Sabe i sporcu- leri ve valileri, İzmir da evvelâ Cümhuriyet meydanına gi- derek Atatürkün heykelin! ziyaret et- kele müteaddid çelenk- ler koymuşlardır. Heykelin önünde İzmir mıntaka reis vekili B. Reşad oğlu bir nutuk söylemi : Öğleden sonra Alsancak spor saha- sında yapılan toplantıya yalnız Ay- Şeref stadı meselesi Beşiktaş klübünde Şeref stadının isminin değiştirilmesi yüzünden çi- kan ihtilâf malümdur, Son zaman- larda spor efkârı umumiyesini çok yakından alâkadar eden bu mesele, klüb idare heyetinin verdiği yeni bir kararla tekrar alevlenmiştir, Futbol- cuları disiplinsizliğe sevkettiğinden dolayı, klüpten kayıtları terkin edilen Hüsnü ve Şereften sonra klübün ba- 21 ileri gelen âzalarına da, bu hüdise dolayısile idare heyeti tarafmdan mektuplar yazılmış ve kendilerinden izahat istenmiştir. Kendilerinden izahat taleb edilen âzaların vereceği cevaplara göre, ida- re heyeti tarafından yeniden bazi ka- rarlar verileceği Söylenmekte ve bu arada birkaç âzanın daha kayıtları terkin edileceği ileri sürülmektedir. Balkan oyunları programı Geçen hafta pazar günü başlıyan dokuzuncu Balkan oyunlarının son müsabakaları önümüzdeki cumartesi ve pazar günleri yapılarak nihayet bulacaktır Cumartesi ve pazar günü yapıla- cak müsabakaların programını bildi- riyoruz: 17 eylül cumartesi: 200 metre, disk, 400 metre manialı, uzun atlama, 5000 metre mukave ç atma, Bal kan bayrak ya: 18 eylül pazar: Maraton yarışı, 110 | metre manlalı, sırıkla yüksek atla- ma, Yunan usulü disk, 400 melre, 1500 metre, üç adım, cirid, 4x100 bay- rak yarışı, dından 2000 kişi seyirci gelmişti. Muhtelif bölgeler şampiyonları, elle- rinde bayraklar ve önde muzika ol- duğu halde bir geçid resmi yapmış- lardır. Vali B. Fazlı Güleç, gençlere | bir hitabede bulunmuş, mühim neti- celer veren Ege liglerinin senede iki defa yapılmasını temine çalışacağı» nı bildirmiştir. Aydın bölgesi namına sporcu Ra- gıb, mukabelede bulunmuş, sonra müsabakalara başlanmıştır. Evvelâ Denizli - Manisa şampiyon- T zli tak z in bir oyun çıkararak Ma- nisa takımına 2-9 gil mühim bir kla galip geli v Bunu müteakip Izmir - Aydın böl- ge şampiyon takımları karşılaşmış, çok samimi.bir oyun göstermişlerdir. Beş bine yakın seyirci önünde yap lan müsabaka berabere bittiği için her iki takım önümüzdeki hafta tek- rar karşılaşacaklardır, .. . .. Türkiye güreş .. 7. . birincilikleri Bu hafta cumartesi ve pazar gün- leri Ankarada yapılacak Türkiye gü- reş birinciliği müsabakaları için Gü- reş federasyonu tarafından hazırlık- lar ikmal edilmiştir. Müsabakalara iştirak edecek mıntakaların şampi- yonları taayyün etmiş ve listeleri Spor Kurumu umumi merkezine bildiril miştir. En geç olarak birincilikleri ni- hayetlendiren İstanbul mıntakası da evvelki akşam şampiyonlarını seçli- dinden, müsabakalara girecek spor- cuların esamisini Ankaraya yollamış- tır. İstanbul şampiyonları perşembe gü- nü akşamı güreş ajanı Hikmetin baş- kanlığı altında Ankaraya hareket ede- ceklerdir. Kafile, yedi güreşçi ve bir de antrenör olmak üzere 8 kişiden mürekkeptir. Bir Bulgar futbol takımı geliyor Sofya (Akşam) — Dnevnik gazete- sinin yazdığına göre, Vamanın kuv- vetli futbol takımlarından Vladislav, Türkiyede turneye çıkacaktır, Evvel ayın 17 ve 18 inde İstanbulda Galata-” sarayla ve diğer bir klüble karşılaşa- caktır. ———— — Eminönü Halkerinden: Evimizin orkestrası Kadrosunu tevsi et- miştir, Muhtelif sazlar için yeni eleman- alınacaktır, Orkestramızda çalışmak musiki sever arkadaşlarımızın Armanyum, Keman, Çello, Fl0t, Kismet, Tromha) hergün Cağaloğtundaki Halkevi bürosuna müracaatları rica olu- nur. - Doktorlar fuarda ve vilâyet tarafın dan şereflerine verilen ziyafetie İzmir (Akşam) — Beşinci Balkan | müzelerini gördüler, kendilerini Tıb kongresi murahhasları, İzmir Fu- arımnı görmek üzere Ege vapurile İz- mirs geldiler, Fuarı gezdiler, Bu se- yahat, Balkan memleketleri doktor- larile İzmir doktorları arasında çok samimi bir hava yarattı, dost milletle- rin münevverlerinin İzmiri ve Fuari görmelerine vesile teşkil etti. Misafirler, İzmir Fuarını, Avrupa fuarlarından bile üstün bulduklarını söylediler, Cümhuriyet meydanında Atatürkün heykelini ziyaret ettiler, Efes ve Bergama harabelerini, İzmir en çok slâkalandıran şey, Bergamada Milâddan evvel kurulan ve şimdi ha- rabeleri meydanda duran dünyanın ilk hastanesi, şifa yurdu Eskülâb oldu. Balkanlı kardeş doktorlar şerefine vilâyet ve Belediye tarafından Ziya- fetler verildi ve bu ziyafetlerde Bal- kan kardeşliği bir kat daha takvi- ye eden nutuklar söylendi. Balkan memleketleri doktorları, İzmirden çok memnun ayrıldılar, Şirketi Hayriyeden 18/9/938 CUMA GÜNÜNDEN İTİBAREN 1 — Devam saatlerinin değişmesi Üzerine köprüden 16,25 de Beykoza ka- dar ilâve edilmiş olan sefer lâğvedilmiştir. 2 — Köprüden 16,15 de yapılmakta olan Harem - Salacak seferi saat 16 da yapılacaktır. 3 — 146 numaralı sefer de saat 16,10 da köprüden hareket edeceği, muh- terem yolenlarımıza ilân olunur. Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi İlânları Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum Müdürlüğünden: Bandırma yolu ile İzmir ve Havalisine: g mak üzere Tophanedeki Denizyolları acent: bileti satışına 15/9/938 tarihinden itibaren başlanacaktır. * ecek yolculara bir kola; ol- ında açılan gişemizden demiryolu (6400) Muhammen bedeli 3276 lira 95 kuruş olân 279 adet pamuk şilte, 360 adet yatak ve yorgan çarşafı, 200 adet büyük yastık yüzü ile 279 adet büyük baş yas- tığı 21/9/9483 çarşamba günü saat on buçukta Haydarpaşada gar binası için- deki komisyon tarafından açık eksiltme ile satın alınacaklar. Bu işe girmek isteyenlerin kanunun tayin ettiği vesikalar ve 245 lira 78 kuruşluk teminatları ile birlikte eksiltme günü saatine kadar komisyona mü- racaatları lâzımdır. Bu işe ait şartnameler komisyondan parasız olarak dağıtılmaktadır. (6139) * Muhammen bedeli 5000 lira olan 800 adet muşamba pardösü, 700 adet mu- samba ceket, 200 adet muşamba pantalon ile 50 adet muşamba şapka 14/10/7938 cuma günü sant 15 de Haydarpaşada gar binasındaki satınalma komisyonu ta- rafından kapalı zarf usulü ile satın alınacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin kanunun tayin ettiği vesaik ve 375 liralık mu- vakkat teminatlarile teklif mektuplarını muhteri zarflarını eksiltme günü sa- at 14 de kadar komisyona vermeleri lâzımdır. Bu işe ait şarinamecr Haydarpaşada gar binasındaki komisyon tarafın- dan parasız olarak dağıtılmaktadır. (6462) TURK HAVA KURUMU BUYUK PIYANGOSU 6. cı Keşide: 11/Birinci Teşrin/938 dedir. Büyük ik- ramiye: 200.000 Liradır. Bundan başka: 40.000, 25,000, 20,000, 15,000, 10.000 liralık ikramiyelerle (50,000 200.000) liralık iki adet mükâfat vardır... DİKKAT: Bilet alan hrekes 7/Birinci Teşrin/938 günü akşamına kadar biletini değiştirmiş bulunmalıdır... Sümer Bank umum müdürlüğünden : Bir topografa ihtiyaç vardır. Ehliyeline göre 200 liraya kadar aylık veri- lecektir. Taliplerin bir hafta içinde Sümer Bank U. M. İnşaat şubesine müra- caatları ilân olunur. (6442) Kız, Erkek » Gecel, Günsel Yuca ülkü liseleri Kayıt munmelesine başlanmıştır. İsteyenlere izahname (gönderilir. (Çarşıkapı, Tiyatro caddesi - Telefon: 20019)