16 Eylül 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

16 Eylül 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

16 Eylül 1938 DABKOVİÇ ve Şki. Vapur acentalığı GDYNİA AMERİCA S8İPPİNG ZİNES «PALESTİNE LİNE» 15.004 tonluk lüks POLONİA Transatlantik vapuru ile 15 günde bir muntazam postalar: İSTANBUL - KÖSTENCE (pazar) İSTANBUL - FİLİSTİN (perşembe) Avdet (Pire) tarikiledir. Yolcu ve eşyal ticeriye alır. Kös- tenceye yakında gidecek (o yapurlar: 8 T. evvel saat 16 da. Filistine yakın- da gidecek vapurlar. 22 Eyidi saat 16 da, «SCHULDT - ORİENT - LİNE Eşyayi ticariye nakli için seri posta: ŞARK - GARP HATTI (Hamburg, Beremen, Anvers, Yunanistan, Türki- ye Bulgaristan Romanya ve avdet Eşya tahliyesi için beklenen vapurlar Sehlesvig Hobtein vapuru 20 Eylüle dotru, Troyburg vapuru eylül sonuna doğru Eşya tahmlli için beklenen vapurlar: H. PAJKURİC Vapur acentası «ZETSKA FLOYİDRA A. D» de Kotor Balkan antantınm ekonomik konfe- ransında tesis edilen enterbalkanik bat, Büyük lüks modem “LOWCEN,, vapuru İle İstanbul, Köstence, Pire, Korfo, Arnavutluk, Dalmaçya sahili, Triyeste, Venedik ve Susak arasında muntazam posta, Yolcu ve eşyayi ticariye alır, 'Tenezzüh ve sevk seyahati için Müstesna birsat. KÖSTENCEYE İlk posta 10 7. evvel saat 19 da. PİRE, KORFU, Arnavutluk Dal- maya sahilleri, Venedik ve Triyes- teye ilk posta 17 eylül saat 15 te. Her neyi tafslât için Gala (Yolen salonu karşısında) umu acenteliğe: Telefon: 44708 ve bütün seyahat idarehanelerine müracaat. Scandinavian Near East Agency Galata Tahir han 3 üncü kat Tel: 4091 -2-3 Bvenska Örlent Linlen Gothenburg Gothenburg, Stokholm, Oslo, Danizig, Ddynla Copenhag Abo Reval ve bütün Baltık limanları şark ve Karadeniz başlı” | nat verme: | i den yapılır. Burslu talebelere aid talimatname Akademiden alınabilir. İ lari, kıymetli taşlar üzerine kâh altın varak imâli, halı nakışları, sedef İ kâleti sular umum müdürlüğü su eksiltme komisyonu odasında kapalı zarf | | İ genel şartnamesi, fenni şartname ve projeleri «105 lira «974 kuruş mukabilin- AEŞAM Güzel sanatlar akademesi tatebe kayıt ve kabulü Güzel Sanatlar Akedemisi Direktörlüğünden: 1 — Akademi şubeleri 'n talebe kayıd ve kabulüne 15 Eylül 938 tarihin- de başlanacak ve Eylül ga 2 — Akademinin bütün şubelerinde t edrisata 15 ilkteşrin 938 de başlana- câklır, 3 — Akademi: Mimari, Resim, Heykel, 'Tezyini sanatlar ve Türk Tezyini sanatlar şubelerinden mürekkeptir. A — Mimari Şubesi: Tahsil müddeti beş yıldır. Bu şubeye lise olgunluk mezunları kabul olunur. Talip sayısı alınacak talebe mikdarmı geçerse desen ve Türkçe kompotisyondan bir müsabaka imtihanı yapılır. Bu şubeye talebe olarak girebilenler arasında imtihanla burslu talebe seçilir. Bu sene yeniden 10 burslu talebe alınacaktır. Burslu talebelere tatilde de devam etmek üzere makluan «25» lira aylık verilir. Burs imtihanı Türkçe kompozisyonla «Lise müfredatına görev Riyaziye, umumi tarih ve yabancı dil. B — Resim ve Heykel Şubeleri; 'Tahsil müddeti muayyen değildir. İstida- da bağlıdır. Bu şubeye devam edenler 30 yaşına kadar telebelik hukukundan istifade edebilirler. Reslm. ve Heykel şubelerine girebilmek için en az orta mek- tep mezunu olmak lâzımdır. Bu şubelere girmek isteyenler bir istidat yokla- ması geçirirler. € — Tezyini Sanatlar Şubesi: Tahsil müddeti dört senedir, Umumi Tezyi- nat afiş ve grafik, çinicilik, dahili tezyinat, mobilya kısımlarini havidir. Bu | şubeye orta mekte mezunlariyle bütün mıntaka sanat mektepleri mezunları alınır. Orta mektep mezunları desen ve Türkçeden imtihana tâbi tutulurlar. D — Türk Tezyini Sanatlar şubesi: Tahsil müddeti muayyen deiğidir. Sanat istidadı gösterenler alınır. Tezhib, tezyini arap yazısı, Türk elitçiliği Türk cilt | kalıpları imali, ebru ve ahar, Türk minyatürü, Türk Tezyinatı ve çini nakış- kakmacılığı kısımlarını havidir. Bu şubeye girmek için yaş haddi vazedilmemiştir. Taliplerin istidad sahibi bulunmaları ve Türkçe kompozisyo- na muktedir olmaları lâzımdır. Bu şubeye girmek isteyenler Direktörlüğe istida vermek mecburiyetinde değildirler, 4 — 'Taliplerin Akademi Direktörlüğüne hitaben bir istida ile müracaat- ları ve bu istidada girecekleri şubeyi tasrih etmeleri lâzımdır. İstidaya bağlan. ması icabeden vesikala şunlardır: a — Nüfus hüviyet cüzdanı b — Sıhhat ve aşı raporu «Resmi doktorlardan alınmalıdır». & — Resmi tahsil vesikası, (Askerlik ehliyetnamesiyle beraber.) d — Hüsnübal köğıdı «Mekteplerden bu sene mezun olanlardan isten- mez», | & — 6 tane kartonsuz vesikalık fotoğraf. «Alaminüt olmalıdır», 5 — Ecnebi olanlar yukardaki vesikaları mensup gdukları konsolosluk- lardan tevsik ettirmiş bulunmalıdırlar, 6 — Kabul nın ve burs imtihanlarının yapılacağı tarihler 15 yoklamaları, Eylülde mektep dahilinde ilân edilir. 7 — Akademi niharidir. Devam mecburidir. Yalnız Türk Tezyinat talebe- sine deramda kolaylıklar gösterilebilir. 8 — Taşradan gelecekler lüzumlu vesikalarını taahhütlü olarak posta ile gönderebilirler. Bu gibilere Akademide hangi tarihte bulunmaları lâzım geldi. ği tahriren tebliğ olunur. Nafıa Vekâletinden: «6027» Eksiltmeye konuları i$: 1 — Ankara Devlet mâhallesinde yapılacak sulama işleri işletme merkez binasi keşif bedeli «219 337» lira wi» kuruştur. — 2 — Eksiltme 27/9/938 tarihine rastlıyan salı günü saat «İl, de Nafıa ve- usulle yapılacaktır. i : zo 3 — İstekliler eksilime şarinamesi, mukavele projesi, Bayındırlık işleri de Sulâr Umum Müdürlüğünden alabilirler. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin «12217. liralık muvakkat temi. si ve eksiltmenin yapılacağı günden en az sekiz gün evvel ellerinde €a imanları arasında 15 günde bir azimet |. yunan bütün vesikalarla birlikte bir istida ile vekâlete müracaat ederek bu ve avdet için muntazam postalar. Gdynia « Dantzig - Gothenburg ve Oslo- dan beklenen vapurlar. Vikingland vapuru 22 eylüle doğru, Gdyn'a vapuru 23 Eylüle doğru. ; Roter- Vikingland vapuru 22 eylüle doğru. Gdynla vapuru 23 Eylüle doğru. Gotland vapuru 27 Eylüle doğru. meyva vo sebze fişleri; En aşağı En yukarı flati Ymssli Kr. 4 Er. 8 8 — > Me e — ye 16 — 13 — 1— .— ı5 Cinsi Bamya Bakizkabağı Dolmalık biber Bivri biber ——aSiivnam , İsyeia ve | SILSSİSİLIİNİille Dr. Hafız Gemal Dahiliye mütehassısı Divanyolu 104 Muayene sâatleri Pazar hariç her gün 15-6 Sal, Cumartesi 85-13 fukaraya Hati | bataşta levazım ve işe mahsus olmak üzere vesika ulmaları ve bu vesikaları ibraz etmeleri şarttır, Bu müddet içinde vesika talebinde bulunmiyanlar eksiltmeye iştirak edemez- pe 5 — İsteklilerin teklif mektuplarını ikinci maddede yazın saatten bir saat ine kadar Sular Umum müdürlüğüne makbuz mukabilinde vermeleri lâ- (3428) (5959) evveli olan gecikmeler kabul edilmez. İnhisarlar U. Müdürlüğünden : E— esi inucibince Eskişehir baş müdürlük binasında yaptırılacak | kalorifer tesisati işi 1/1X/838 tarihinde ihale edilemediğinden yeniden ve pa- zarlık tmeye konmuştur. li ven 2839.40 Jira ve muvakkat teminatı 213 liradır. Tri — Pazarlık 23/1X; 438 tarihine rastlayan cuma günü saat 10 da Ka- mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. ve projeler 14 kuruş bedel mukabilinde İnhisarlar levazım e Eskişehir baş müdürlüğünden alınabilir. pazarlık için tayin edilen gün ve saatte “e 7,5 güvenme dı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (6183) * Iv — Şartname ve mübayaat şubesil v — İsteklilerin paralarile birlikle yukarda ai I — Şartnamesi mucibince satın alınacak 10 ton külçe kurşun açık eksilt- konulmuştur. Wei .— Muhammen bedeli 2710 Jira ve muvakkat teminatı 203.25 liradır. Dı — Eksiltme 23/1X/938 tarihine rastlayan cuma günü saat 1l de Ka- levazın ve mübayaat şubesindeki slim komisyonunda yapılacaktır. > başa ağ örtnameler parasız olarak her gün sörü geçen şubeden alınabilir. vi lilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte © 7,5 güvenme le birlikte yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (6219) Gümrük muhafaza genel komutanlığı Istanbul satınalma komisyonundan 1 — Gümrük muhafaza eratı için 3186 çift avcı yemenisinin 3/10/938 pa- zartesi günü saat 11 de kapalı zarfla eksiltmesi yapılacaktır. 2 — 'Tasınlanan tutarı 7965 lira ve ilk teminatı 598 liradır. 3 — Şartname ve evsafı komisyondadır görülebilir. 4 — İsteklilerin o gün eksiltme saatinden bir saat evveline kadar 2490 sayılı kanunun 32 inci maddesi hükmüne göre hazırlıyacakları teklif mektup- larını Galata Eski ithalât gümrüğü binasındaki komisyona vermeleri, (6437) Selçuk Kız Enstitüsü Direktörlüğünden : Kayıtlar devam etmektedir. Enstitümüze ilk ve orta okul mezunları alınır. Kayıt günleri Pazartesi, Perşembe, Cuma günleri 9 — 12 13 — 18 ya kadardır. lüğü vürmalârı ilân di epnlbamağ İatayenleriçe ol diçekiörlnğiee Değ, noel Min çizi, ETiBANK UMUM MÜDÜRLÜĞÜNDEN Divriği'den 5 - 6 kilometre mesafede B. D. D tesmiye edilen ya- taklardan demir cevherinin ihraç ve kırılması, Divriği, İstasyonuna nakli ve istifi, vagona tahmili, kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Münakasaya iştirak edeceklerin 25/9/938 tarihinde saat on İkiye kadar Ankarada Etibank Umum Müdürlüğüne müracaat ve tekliflerini kapalı zarfla tevdi etıneleri lâzımdır. Bu işe aid mukavele projesi, münakasa şartnamesi Ankarada Etibank Umum Müdürlüğünden veya Etibank Divriği demir madeni işletmesi Müdürlüğünden alınabilir. Yüksek Ziraat Enstitüsü rektörlüğünden: Bu yıl Ankara Yüksek ziraat enstitüsünün Ziraat, Veteriner, fakültesine kız ve erkek, Orman fakültesine yalnız erkek parasız yalılı parah yatılı ve yas tasız talebe alınacaktır. Enstitüye yazılabilmek için aşağıdaki şartlara uy- mak gerektir. 1 — 'Türk tabilyetinde bulunmak ve lise mezuniyet imtihanını vererek Kem yapmış veya lise olgunluk diplomasını almış bulunmak lâzım- IT, 2 — İstanbul Üniversitesinin fen fakültesinden “naklen gelecek (olanlar lisenin fen kolundan pek iyi derece ile mezun ve feh fakültesinde muvaffak olmuşlersa orada okudukları sömestrlerden ikisi kabul edilerek veteriner zi- raat ve orman fakilltesinin üçüncü sömestrlerine alınırlar. Arcak veteriner İakültesine girenlerin bu fakültenin birinci ve ikinci sömesiresinde okunan anatomi dersine de aynca devam etmeleri ve ziraat fakültesine girenlerin Zi- 1nat stajını yapmaları gereklidir. 2 — Enstitüye girecek talebenin yaşı 17 den aşağı ve 25 ten yukarı ola- maz. Nihari talebe yüksek yaş kaydına bağlı değildir. 4 — Parasız yatılı talebeden beden kabiliyeti ve,sağlamlıkları hakkında tam teşekküllü bir hasta evi kurulunun raporu lâzımdır. 5 — Enstitüye yazılan talebe iki ay içinde yeniden sağlık ve sağlamlık muayenesinden geçirilerek ertiklerinin lüzum gösterdiği beden kabiliyetini göstermiyenlerin enstitüden İlişiği kesilir. © -— Ziraat fakültesine girecek talebe Arikarsda Orman çiftliğinde staj gürmeğe mecburdur. Bu staj nihayetinde talebe imtihana tabi tutulacaktır, Stajdan sonra talebenin enstitüde mazari derslere devam edebilmesi için ya- pılacik bu ameliyat imtihanında yuvafiak olması şarttır. Staj müddetince talebeye 30 lira aylik verilir. Ve yatacak yer parasız ola. rak çiftlikte sağlanır. «Stajiyer talebenin yemesi ve içmesi de enstitüde sağ- Yandığı takdirde kendilerine bu 30 )ira verilmez.» 7 — Parasız yatılı talebesinden staj veya okuma devresi içinde her ne suretle olursa olsun kendiliğinden stajını veya tahsilini bırakanlardan veya cezaen çıkarılanlardan hükümetçe yapılan masrafları ödiyecekleri hakkın. da verilecek nümuneye göre noterlikten tasdikli bir kefaletname alınır. 8 — Enstitüye girmek isteyenler yukarda yazıli tâpordan başka lise ve ol. gunluk diplomasını veya tasdikli suretlerini, nüfus kâğıdını, polis veya Uray- lardan alacakları Üzgidim ve aşı kâğıdını, orta mektep ve liselerde görmüş ol- dukları süel dersler hakkındaki ehliyetnameleri iliştirilerek el yazılarile yaza- cakları pullu bir dilekçe Ve ve 6 tane fotoğrafile birlikte doğruca Ankarada Yüksek zirant enstitüsü rektörlüğüne baş vururlar. 'Talipler dilekçelerinde hangi fakülteye kayıt olurımak istediklerini bil. dirmeli ve çifçi veya arazi veya orman veya hayvdfı yetiştirme veya zirai sa- natlarla alâkalı bir aile çocuğu bulunup bulunmadığını da bildirmelidir. 9 — Pulsuz veya usulü daireğinde pullanmamiiş olan ve 8 inci maddede yazılı kâğıtların ilişik olmadığı dilekçeler gelmemiş sâyılır. 10 — Birinci ve sekizinci maddede yazılı vesikalarla vaktinde baş vu- ranlar arasından pekiyi veya iyi dereceli ve fen kolundan olanlar veya çifçi çocuğu veya arazi sahibi veya hayvan veya orman ihtisasile alâkalı yer ve te. sisat sahibi veya sahibinin çocuğu olanlar tercih olunur. Edebiyat kolundan yalnız pek iyi dereceliler kabul olunur. Kabul edilecek talebe diploma derree- sine ve baş vurma terihine göre seçilirler. 11 — Zirai stat ve tahsil müddetince okudulan yabancı dil, Almanca ve İngilizcedir. Fakültelerden mezun olan talebeye ziraat mühendisi, veteriner hekim, Orman müherdisi tinvanları verilir. Talebe meslsx imtinanıma girmezden evvel yukarda yazılân yabancı dil- lerden imtihan edilir. Bu imtihanda iyi derecede muvaffak olmak şarttır. 1,2, 3 üncülükle mezun olan talebeye mükâfatan Avrupada bir tetkik se- yahati yaptırılır, 12 — Ziraat fakültesine 49, Veteriner fakültesine 40, ve orman fakültesi- ne 40 azami talebe alınacaktır. 13 — Cevap isteyenler ayrıca pul göndermelidirler. 14 — Baş vurma zamanı «22 ağustos 938 den Eylülün 30 uncu günü ak- şamına kadardır. Bundan sonraki baş vurmalar kabul edilmez. (3247) (5677) Kadıköy kız enstitüsü direktörlüğünden: Enstitü ve Akşam kısımlarına talebe kaydına başlanmıştır. Kayıt günleri; Pazartesi, Perşembe, Cuma saat 9 dan 16 ya kadar, (5731) Türkkuşu Genel Direktörlüğünden Türkkuşu teşkilâtında motorlü ve molorsüz tayyareler üzerinde öğretmen olârak çalışmak maksadile yetiştirilecek 15 gence ihtiyaç vardır. Aranan belli başlı şartlar şunlardır: 1 — Türk «soyundan» olmak 2 — İyi hâl ve şöhret sahibi bulunmak. 3 — Sağlık durumu tayyareci olmağ' elverişli olmak. 4 — Boyu, 1,58 den aşağı olmamak. 5 — En az lisenin onuncu sınıfım bitirmiş olmak. 6 — En az 18, en çok 22 yaşında olmak 'i — İki vesika fotoğrafı ibraz etmek namzedi olmak üzere alınacak gençlerden Türkkuşu teşkilâtın. da uçuculuk öğrenmiş bulunen plânörcülük B veya C brövelerile işe başladık- ları tarihten, hiç uçmamış bulunanlara da plânörcülük B brövesi aldıkları ta- rihten itibaren nizamns#r.e ıaucibince yatmak, yemek ve giyim masrafları Türkkuşuna ald olmak tizene ayda lise 10 tahsilini görmüşlere 25, liseyi bitir. miş olanlara 30 Jira ücret verilecektir. Gelecek seneler içinde uçuculuk kudretlerinin artış derecelerine göre gö- recekleri zamlar hususi bir talimatla tesbit edilmiş bulunmaktadır. Türkku- şuna bu suretle seçileceklerin öğretmen muavini oluncaya kadar, normal ola. rak beş sene evlenmemeyi ve hususi bir taahhütnameyi imza ederek Türkku- şunun vereceği vazifeleri on sene müddetle görmeği kabul ve taahhüt etmesi şartlar, Bu hususlar hakkında fazla tafsilât almak isteyenler Türkkuşu Talim ter- biye bürosu direktörlüğüne doğrudan doğruya şubeden veya yazı ile müracaat edebilirler. Kayıt muamelesine Cümhuriyet Bayramına kadar devam olunacağından