19 Eylül 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

19 Eylül 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Dün 'Tuksim #tağinğ yapilan Şişi . Barkohba, Güneş - Dünkü yüzme müsabakaları Muhiddin Üstündağ şildini Beykozlular 343 puanla kazandılar Beşiktaş klübü tarafından Şeref stadının seneidevriyesi münnsebetile tertib edilen Muhiddin Üstündağ yüzme müsabakaları dün'büyük bir kalabalık önünde yapıldı, Sönük bir hâlde geçen yüzme sezonunun bu son müsabaka ile canlı bir şekilde kapanacağı tahmin edilirken, Gala- tasaraylıların (o bayanların umumi puana dahil edilmesine itiraz ederek müsabakalara girmemesi müsabaka- ların zevkini kaçırdı, ve yarışlar Bey- koz ile Beşiktaş yüzücüleri arasında icra edildi, Galatasaraylılar o müsabakaların sonlarında fikirlerinden cayarak bay» rak yarışile su topu müsabakalarına iştirak ettiler. Bayrak yarışında Or- taköy klübüne mensub bir yüzücüyü yüzdürmek istemeleri bu yarışta bir hayli münakaşalar cereyan etmesine sebeb oldu. Su topu müsabakasında ise yüzücü 0; n hakem tarafından dışarı çıki nak istenmesine itiraz ederek 4 - 3 mağlüb vaziyetinde iken havuzu terkettiler. Mi kalara Beykoz 32, Beşiktaş 20 yüzücü ile iştirak etti. Ve yapılan bütün müsabakalarda (birinciliği alan Beykozlular 343 puan kazana- rak müsabakaların galibine verile- cek Muhiddin Üstündağ şildini ve su topu kupasını almağa muvaflak ol- dular, 131 puanla Boşiktaş ikinci şampiyonu bulunan Bey- kozluları bu galebelerinden dolayı tebrik ederken su sporlarma yeni başlıyan Beşiktaşlıları da takdir et- mek bir vazifedir. Müsabakalarda ahı- nan dereceleri sırasile yazıyoruz: 100 metre serbes; 1 Vedad Beykoz 17.4, II Mekin Beykoz, III Nezihi Beşiktaş, # 100 metre küçükler; I Koço Beykoz 1.16, 1 Sedad Beşiktaş, HI Artin Bey- koz. # 200 metre serbes: I Bülend Beykoz 2.40, TI Saffan Beykoz, 200 metre küçükler: I (İbrahim Beykoz 2.545, II Bedri Beykoz, HE Receb Beykoz, 100 metre sırtüstü: 1 Murad Bey- koz 1.25.2, II Niko Beykoz. III Adnan Beşiktaş. 100 metre sırtüstü küçükler; 1 Ne- cati Beşiktaş 136.4, II Kemal Bey- koz, TU Zeki Beykoz. 200 metre kurbağalama: 1 İsmail Beykoz 3.14.2, II Hikmet Beşiktaş. 200 metre kurbağalama küçükler: I Musa Beykoz 3.22, 1 Yusuf Ziya Beşiktaş, ILI Ali Beykoz, 100 meire serbes bayanlar: I Simon Beykoz 1.34, II Mesadet Beşiktaş, TI Lola Beykoz. 50 metre bayan küçükler: kadder Beşiktaş 544. 400 metre serbes: 1 İskender Bey- koz 6.14, 1I Saftan Beykoz, WI Nezihi Beşiktaş. 400 metre küçükler: 1 İbrahim Bey« koz 6.5, TI Alâeddin Beşiktaş, YIL Ni- ko Beykoz. Bur TI Mu- abakanın birincisi Beykoz- İbrahimin yaptığı derece müsabakasındaki derece- yıldızı olâcak İbrahimi tebrik ederiz. 4X209 bayrak: I Beykoz takımı 12.14 (İsmall, Bülend, Oğuz, Niko). TI Beşiktaş takımı (Süleyman, Ziya. Cemal, Hüseyin) 4X100 küçükler bayrak: I Beykoz takımı 5.36.2 (Bedri, Serkis, Artin, Aram) TI Beşiktaş takımı, (Sedad, Hikmet, Alâeddin, Adnan) Türk bayrak yarışı: 1 Beykoz ta kımı: 6.244. (Puad, Mekin, İskender) Türk bayrak küçükler: I Beykoz takımı 7.3.2. (Kemal, Musa, Yorgo) TH Beşiktaş takımı. (Sedad, Ziya, Adnan) 6X100 bayrak yarışı: Günün en heyecanlı bu yarış oldu. rm puana dahil müsabakası m bayanla sine itiraz an çekilen Ga- yarışa iştirake bakanım ehemmi- ırada Galutasa- yüzen Sadullahın klübünde (kayıdı olduğu- na itiraz edildi, Tam 20 dakika süren uzun münakaşalardan sonra hakem heyeti yüzücünün müsabaka- ya girmesine fakat mıntakadan ya- placak tahkikatta Ortaköye ka- yıdlı çıkarsa Galatasaray takımının diskalifiye edilmesine karar verile- rek müsabaka yapıldı. Ve çok sıkı bir çekişmeden sonra 6.55 dakika ile Gulatasaray birinci 6557 dakikada Beykoz ikinci oldu. Su topu müsabakaları: İlk karşılaşma Galatasaray ile Be- şiktaş takımları arasında yapıldı. Galatasaraylılar hâkim bir oyundan sonra 10 - 0 kazandılar. İkinci karşılaşma Beykoz ile Gala- tasaray arasında yapıldı. Büyük bir gsabiyet havası içinde ve iddialı bir şekilde yapılan bu maçın ilk devre- sini Galatasaray 2 - 1 galib bitirdi. İkinci devrede açılan Beykozlular rakiplerine üstüste üç sayı daha yap- tılar. Bu sırada Galatasaray da bir gol yaptı ve maç 4 - 3 vaziyette Bey- kozun üstünlüğü İle devam ederken kendisine karşı gelen Orhanı hakem oyundan çıkarmak istedi. Hakemin bu kararınaitiraz eden Galatasaray- lar havuzu terkettiler ve Beykoz galib ilân edildi. Müsabakalardan sonra galib gelen- lere merasimle kupa ve madalyalar verildi, kik Barutgücü sahası maçları Dün Barutgücü sahasında muh- telif maçlar yapılmıştır. Barutgücü genç takımı Sevimspor B. takımına 4 - 1 galib gelmiş ve Barutgücü B. takımı Alemdarspor B. takımı ile 2 - 3 berabere kalmıştır. Birinci ta- kımlar maçı Alemdarsporun gelme mesile yapılamamıştır. Su üzerinde sürat rekoru Zürih 18 (A.A.) — Malkoln Kamp- t kendisinin olan su üzerin- de 5 ekorünu dün Halvil gölün- de vasati 210 kilometre 78 metre süratle kırmıştır, Evvelki rekor, 203 i artırmıştı. kımından Anadoluhisar | 9uncu Balkan G.S oyunları bitti 110 metre manialıda Faik, 400 metre finalde de Gören birinci geldiler Yunanistan 125, Yugoslavya 114,5, Romanya 5ğ, Türkiye 28,5 Arnavudluk ta 4 puan aldılar Belgrad 18 (A.â:) — Anadolu ajan» sımin hususi muhabiri bildiriyor: Dokuzuncu Balkan atletik oyun- larmını son günü saha; şilik bir halk kütlesi çerçevelemişti, Alınan teknik neticeler şunlardır: 110 metre manialı seçme (Birinci seri) Ici Türk Faik, 2 ci Yugoslay, 3 cü Yunan, derece tesbit edilmedi. 110 metre manial seçme (İkinci seri) I ci Yunan, 2 ci Yugosi 3cü Rumen, derece tesbit edilemedi . 10 metre manlak final: 1 ci An- japoviç -Yugoslav- 15, 2 ci Mandikas -Yunan- 15.1, 3 cü Faik -Türk- 15.7. Çok heyecanlı olan bu koşuda s6- nelerdenberi Balkan şampiyonu olan Mandikas'ı genç Yugoslav mağlüb etti Faik güzel bi | men üçün koşu yapmasına rağ- i oldu. k atlama: 1 ci Tanus Ajerhart, -Rumen- -Yunan- 3.80 1d Silas -Yunan- 40.12, 2 ci Klod -Yugoslav- 37.59, 3 cü Koraçoviç -Yugoslav- 37.10, 4 cü Ku- ro -Rumen- 36.20, 5 el Floro -Yunan- 3491, bizden Yusuf ve Yavru iştirak etti, derece alamadılar. 400 metre seçme (Birinci seri) 1 ci -Yunan- 51.1, 2 ci Gören -Türk- 514,3 cü Ru > 400 metre seçme (İkinci seri) 1 ci -Yugoslav- 52.3, 2ci -Yunan- 52.5. 3 cü -Rumen- 528, bizden Cemal girdi, elimine oldu, 400 metre final; 1 ci Gören -Türk- 49.4, (Yeni Türkiye rekoru), 2 ci Ka rayorgos -Yunan- 506, 3 cü Plotar- sek -Yugoslav- 50.7, Çok güzel bir koşu yapan Gören rakiblerini haylı açtı. 1500 metre: 1 ci Görse -Yugaslar- 4.05/4, 2 ci Kiş -Rumen- 406/8, 3 cü Velkopulos -Yunan- $10/3, 4 cü Re- cep -Türk- 422/4. Galib son turda yarışı bıraktı. Üç adım atlama: 1 ci Balaniyotof “Yunan. 14.45, 2 ci Yoviçeviç -Yugos- lav- 14, 3 cü Lambrakis -Yunan- 13.91, 4 cü Yonesku -Rumen- 13.59, 5ci İcaku -Arnavpd- 13.56. Cirit atma: 1 ci Popojarjiyo -Yu- nan- 58.48, Z ci Vamanu -Rumen- 58.43. 3 cü Arkitiç -Yugoslav- 37.60, 4 cü Mefaksas -Yunan- 55.43, 5d Koraçoviç -Yugoslar. 52.16, bizden Melih girdi, derece alamadı. Bayrak 4X100: 1 ci Yunan takımı 43.4, 2 ci Yugoslav takımı 43.9,3cü Rumen takımı 44.5, 4 cü Türk takı- mi 457, bizim takım: Haluk, Gören, Fikret, İrfan. “ Maraton (42 kilometre 191 metre üzerinden): 1 ci Rogardos -Yunan- 230.38, 2 ci Kiryakidis -Yunan- -Türk- 2.55.38, 4cü Selim -Türk- Umumi puan vaziyeti Yunanistan 125 puan, Yugoslavya 114,5 puan, Romanya 58 puan, Türki- ye 23,5 puan, Albanya 4 puan. Müsabakaları müteakib dokuzuncu Balkan oyunları merasimle kapan- maçından İtrer enstantane İle yüzme yarışlarından heyecanlı pır an ,, Şişli, Galataspor rakiplerini yendi- ler, Güneş - A. Hisarla berabere kaldı Dün Taksim stadında bir çok fut- bol maçları yapıldı. Gerek federe ve gerekse federe olmıyan teşekküller arasındaki bu karşılaşmalar üç bini bulan bir meraklı kütlesi tarafından | heyecanla takib edildi Galatasaray - Fener Yılmaz Günün ilk müşabakası Galstasa- rayla Fener Yılmaz arasında yapıldı. Galatasaray bu maça birinci takım- dan Adnan, Eşfak, Bülend ve Celâll alarak genç bir kadro ile çıkmışlı. Rüzgârı arkalarına alarak hücuma başlıyan sarı kırmızılılar derhal üs- tünlük teminine muvaffak oldularsa da ilk sayılarını ancak devrenin or- talarına doğru kayda muvaffak ol dular” ve ilk devre 1 - 0 Galatasaray lehine kapandı İkinci devrede Galatasarayın hâ- kimiyeti termdi etti ise de muhacim- lerin rane oyunu göl kay- ni oldu. Oyunun nihayetine F az kala sağdan çekilen bir kore- ri Bülend nefis bir vole ile Fener Yıl- ine sokmağa muvnifak k takımını sahadan 2 - galip alataspor - Kurtuluş Gayri federeler arasında son ler zarfında iyi vazi vaffak olan Galataspor dün de Kur- takımı ile karşılaş Oyunun üstün- hayetlendi. İkinci devrede canlanan Kurtuluş hâkim oynadı is de ancak bir gol yapabildiğinden maç 3 - 2 Galatasporun galebesile bitti. Günün üçüncü karşılaşması Gü- neş B. ile Boğaziçi takımı arasında yapıldı. İlk devreyi 2 - O gelip biti- ren Güneşliler ikinci devrede Boğa- ziçi takımının yaptığı iki gole mâni olamadıklarından maçı 2 - 2 bera. berlikle nihayetlendirdiler. Şişli - Barkohba Günün en ehemmiyetli karşılaş ması Barkohba ile gayri federeler şampiyonu Şişli arasında oldu. Tarı- kın idaresinde yapılan bu oyuna şehrimizdeki musevilerin yeni klübü olan Barkohbanın seri bir hücümüle başlandı. Beş dakika süren bu baskı- da muhacimlerinin beceriksizliği yü- zünden nelice alamıyan Barkohbalı- ların yavaşlamasından istifade eden Şişli derhal rakifb müdafnayı sardı ve bocalıyan Barkohba müdafaası 14 üncü dakikndan itibaren gol ye- meğe başladı ve ilk devre 3 - 0 Şişli nin galebesile neticelendi. Ria» ve Fener Yılmaz ka- | si ii iz İkinci devre yine tek kale halinde Şişli lehine cereyan etti, Kırmızı #i- yahlılar bu devrede iki gol daha ya- parak maçı 5 - 0 gibi açık bir sayı farkile kazandılar. Güneş - Anadoluhisar Günün son maçı Güneş ile Ana doluhisar arasında yapıldı. Güneşli- ler bu maça Salâhaddin, Riza ve Fa- rTuktan mahrum olarak şu şekilde çıktılar, Cihad - Kâmran, İbrahim - Yusuf, Hakkı, Aziz - Ömer, Niyazi, Vehab, Rebii, Murad. Oyuna Güneşin yavaş hareketi ve Anadolukisarlıların gol yememek için didinmeleri ile başlandı. Daki- kalar ilerledikçe Güneşin fazla dirip- lingli bir oyun ile netice almaktan uzak bir şekilde çalıştığı görüldü. Önlerin kâle önünde topu ciğnedik- lerini gören Hisar ar âaçıldılar ve rmin mükâfatını görmekte gecikme- diler. Sol taraftan inkişaf eden bir topu ya- 8 takımı- ye girdiğini gü- sollu Hisar kale- başladılar ve bu akın. nde Muradın or yen Hisar sol müdafii yan» ış bir vuruşla topu kendi kalesine sokarak vaziyeti berabere yaptı ve ilk devre 1 - 1 nihayetlendi. İkinci devre rüzgâr altına düşen Hisarlıla- rın mağlâp olacağı tahmin ediliyor- du. Fakat oyun başlayınca bütün bu tahminler suya düştü. Hisarlılar rüzgâr altında olmalanna rağmen canlı oynadılar ve 24 üncü dakikada bir korner atışından gelibiyet gol- lerini yaptılarsa da son dakikalara doğru Rebiinin bir pasını Vehab vo- le vuruşla Hisar kalesine afarak 2-2 berabere vaziyete soktu ve maç bu Şe- kil değişmeden 2-2 nihayetlendi. Romanya futbolünde yeni bir çığır Romanya futbol federasyonu Ru- men takımlarında oynıyan ecnebi tebeası futboleülerin tahdidi cihetine gitmeğe karar vermiştir. Önümüzde- ki mevsim zarfında her takımın an- cak bir ecnebi futbolcüyü oynatma sına müsaade edilmiş ve gelecek s8- ne Rumen profesyonel futbol takım- larında hiç bir ecnebinin oynalılma- sına imkân bırakılmıyacağı klüblere şimdiden tebliğ edilmiştir. ols ile SABAH, ÖĞLE ve AKŞAM her yemekten sonra muntazaman dişlerinizi fırçalayınız