21 Eylül 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

21 Eylül 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Hâmidin veresesi| Çantayı kapan 9 arasındaki dava aya mahküm oldu Dün muhakeme başladı, baş- ka güne bırakıldı Büyük şalr merhum B. Abdülhak Hâmidin refikası bayan Lüsyenle kızı bayan Emine Hâmide ve merhum #unun iki kızları arasında açılan miras davasına dün asliye üçüncü hükuk mahkemesinde başlanmıştır. Davanın esası şudur; Büyük şair vefat ettikten sonra wasiyetnamesi ve buna merbut bir noter senedi tedkik edilince kendisi- nin, evindeki eşyayı gerek basılıp neşredilmiş ve gerekse henüz basıl- mamış eserlerinin telif haklarını re- fikası bayan Lüsyene terk ettiği gö- rülmüştür. Bunun üzerine merhu- Yun kızı bayan Emine Hâmide ile merhum oğlunun İki kızları mahke- meye miüracaat ederek mevcud Vasi- yetname ve noter senedinin iptalile merhumun bıraktığı mirasın bütün varisler arasında mevzuatı hukukı- yemize göre taksimine karar veril- mesini istemişlerdir. Davanın tahkikat kısmı ikmal edil- miş ve iş asliye üçüncü hukuk mah- kemesine intikal ederek dün muha- meye başlanmaşıtır. Dünkü celsede bayan Lüsyenin ve- kili avukat Nurullah ve davacı varis» lerin vekili avukat B. Ahmed Nur mahkemede hazır bulunmuşlardır. Davacıların vekilleri davalarını yu- karıda yazdığımız şekilde izah ettik- ten sonra mahkeme evrakı tedkik etmiş ve Beyoğlu sulh hukuk mah- kemesinin ahkâmı şahsiye kısmında bulunan bu davaya aid rereke dos- yası mahkemeye getirtilerek tedkiki- ne karar vermiş ve muhakeme başka güne bırakılmıştır. Jki Mehmedle bir Dursun Sızan yolcuların paralarını aşırmışlar İki gün evvel Karadenizden İstan. bula gelmekte olan Karadeniz vapuru yolda şiddetli fırtınaya tutulduğundan Zonguldak limanına uğrıyamamış ve Zonguldağa çıkacak olan 150 yolcuyu İstanbula getirmiştir. Bunlar dün İs- tanbuldan Karadenize hareket eden Ege vapurile Zonguldağa gönderilmiş- İstanbula gelirken Karadeniz vâpu- runun güvertesinde ve ambarlarında bulunan yolculardan bir kısmı fazla rakı içtiklerinden sızıp kalmışlardır. O sırada vapurda bulunan Mehmed, Dursun ve Mehmed adlarındaki diğer üç açıkgöz yolcu etraftakilerin kendi- lerinden geçip uykuya daldıklarını gö- rünce derhal faaliyete başlamışlar ve uyuyan yolcuların ceplerini, eşyaları- nı aşırmışlardır. Fakat yolcular uya- nınca bunun farkına varmışlar ve kap- tana haber vermişlerdir. Vapur süva- risi tahkikat yaparak şüpheli gördü. gü eşhasın üzerlerini ve eşyalarını araş- tırmış, yolcuların çalınan eşya ve pâ- Taları iki Mehmedle Dursunun üzer. lerinde bulunmuştur. Kaptarı bu üç hırsızı yakalıyarak vapur gö Yince zabıtaya teslim etmiş ve hırsızlar dün adliyeye verilmişlerdir. Sultanahmed birinci sulh ceza mah- kemesinde yapılan sorguda iki Meh- 'meğle Dursun suçlarını tevile çalışmış- Jarsa da hâkim üçünün de tevkifine karar vererek tevkifhaneye göndermiş. tir. Şehremini Halkevinden: Ankara dil, tarih, cografya fakül- tesinden Muine Atasayan, Topkapı kikat yapmak üzere 21/9/1988 çar- şamba günü saat İd de Evimiz salo- nunda bir toplantı yapılacağı ilân olunur. Hırsız gürültülü kovalamadan sonra yakalandı Viktorya adında bir kızcağız dün Tahtakale civarından geçerken azılı yankesicilerden Vitali önüne çıkmuş Ve birdenbire Viktoryanın elindeki çantasını kâpıp kaçmağa başlamıştır. Viktoryanın feryadını duyan halk, hadiseyi öğrenince yankesici Vitali- nin peşine düşmüşler ve kovalamaya başlamışlardır. Sokak aralarında gü- rültülü bir kovalamadan sonra As- maaltında Hasan adında bir mektep talebesi, yankesiciyi yakalamıştır, Vitali polise teslim edilmiş, orada verdiği ifadede: — Ben çanta çalmadım, bir arka- sdaşımla kavga etmiştim. O beni döv- mek istedi, ben de kaçmağa başla- dım. Sonra Asmaaltında beni yaka- ladılar. Diye suçunu inkâr etmiştir. Vitali | dün Adliyeye verilmiş ve Sultanah- | med üçüncü sulh ceza mahkemesin- de muhakeme edilmiştir. Yankesici mahkemede verdiği ifadede İse: — Ben kimsenin çantasını kapma- dım. Yolda giderken birdenbire fena halde sancılandım, bir yer aramak üzere can acısile koşarken beni yaka- ladılar, bana iftira ediyorlar. ! Defhiştir. Tahkikat evrakı ve şa | hitlerin ifadelerile suçu sabit oldu- | Eundan sabıkaları da göz önünde tu- tularak Vitalinin dokuz ay hapsine karar verilmiştir. Napolide bir Portekiz heyeti Roma 20 (A.A.) — Bir Portekiz as- 'keri heyeti bir müddet kalmak üzere Napoliye varmıştır. Dikkatsizlik yüzünden ölüme sebebiyet Müddeiumumi 4 seneye ka- | dar hapis cezası istedi | Bir müddet evvel Unkapanı civa- rında Fehmi adında birine ald bir binanın temeli kazılırken toprak çökmüş ve Rıfat adında bir işçi top- rak altında kalarak-ölmüştü. 'Tedbirsizlik ve dikkatsizlikle Rıfa- tın ölümüne sebebiyet vermekten İ ri — Budapeşte TI radyo orkestirasi tara- maznun bina sahibi Fehmi ile inşaat işine nezaret eden Etem, Muhiddin ve Salimin muhakemelerine dün ağır- ceza mahkemesinde devam edil Dünkü çelsede müddelumumi id- dianamesini okuyarak hadiseyi taf- silâtile izah etmiş ve maznunlardan Etemin, bu gibi işlere nezaret ede- cek derecede mesleki salâhiyeti ol- madığı halde kazılan yerin etrafı tah- kiri edilmeden âmeleyi çalıştırdığı ve kendi hata, dikkatsizlik ve tedbir- sizliği yüzünden toprak Rıfatın öldüğü sabit olduğu cihetle 'Etemin hareketine uyan Türk ceza kanununun 455 inci maddesinin bi- rinci bendine göre cezalandırılmasi- ni, diğer maznunların bu kazada me- Suliyetlerini isbat edecek delâil mev- cud olmadığından beraetlerine karar verilmesini istedi. Maznunların mü- 901/211 Gazetenizin 10/97/88 tarihli nüshasının 13 cü sahifesinin ikinci sütu- SAKARYA sinemasında Güzel ve müntehab bir program Azgın sevdalılar Tenzüğtli flatlar: Localar 150, hususi $8, balkon ve birinci mevki 25 kuruş. Bir balo hatırası v AK 21 Eylül 938 Çarşamba İstanbul — Akşam neşriyatı Dans musikisi (plâk), 19: Türk musikisi (plâk), 1930: Keman Kons #han Bo- rar, piyano refakatile, 19555: Borsa ba- | berleri, 20: Sant ayarı: Grinviç rasathane- | sinden maklen, Nexihe Uyar ve arkadaş- ları tarafından Türk musikisi ve halk şarkıları, 2040: Ajans haberleri, 2047: Ömer Riza Doğrul tarafmdan arabca 8) ler, 21: Bedriye Tüzün: Şan, Stüdyo or- | kestrns relakatile, 2130; Necdet ve ar- kadaşları tarafından “ürk musikisi ve | halk şarkıları, 22,10: Haya raporu, 22, 1830: 2280: Son haberler ve ertesi günün programı, 25: Sant ayarı: İs- tiklli marşı, son. n | Ankara — Öğle neşriyatı: 1430; Kar- şık plâk neşriyatı, 14,50: Plâkia Türk mu- #iklsi ve halk şarkıları, 1515: Ajans ha- berleri, Akşam neşriyatı: 1830: Plâkla dans musikisi, 1915: Türk musikisi ve halk şarkıları (Makbule Çukur), 20: Saat aya- 20,18: : (Doktor Vefik Vassai salon orkestrası: | - No, 5 Walzer Dörnrösehen, 2 - Techai- kowvsky: Romanze, 3 - Lövine: Humo- reske, 4 « Rassini: Der Barbler von Se- ville, 5 - Drigo: Les millions d'Arleguin, 22; Ajuns haberleri ve hava raporu, 1215: Yarınki program ve 3ön Avrupa istasyonları Saat 20 de | Frankfurt (20,15 - 20,40) İsveç hulk mu- sikisi 2040 güzel Alman halk şarkıları l Hamburg (2) - 2045) plâkla hafif musi- | ki — Kolonya (20,15 - 20,50) piyano kon- | seri: (Ph. E. Bach) ın eserleri — Münih | 20,15 halk musikisi — Stuttgart 2045 plâkla kadın sesile şarkı —-Beromünster 2055 senfonik Konser (Rachmaninow) un piyano konsertosu ve (Borodin) in ikinet senfonisi — Budapeşte 19,25 deki konserin devami (20401. kadar — Bükreş 20,25 şar- kı könseri Droitwich 20 orkestra ile müntehab parcalar — Prag 2025 bando muzikası — Romu ve Milâno 2030 plâk neşriyatı — Varşova (2080 - 2145) şen musiki, Saat 21 de Bütün Alman istasyonları mili prog- ram — Athione 2150 iki keman ve piya- no konseri — Belgrad 2i halk şarkıları, 2130 şen akşam — Bordeaux ve Paris CEiffel) (2130 - 2330) OGcole de la Mödisance) isimli tiyatro — Budapeşte (2110 - 2140) kadın sesile şarkı konse- fından konser — Droitwich (3i - 2229) orkesira tarafından senfonik konser ve keman, şarkı ve org konseri — Lüle ve Limoges 2130 bir opera — Lyon 2130 (MAntoritaire) isimli tiyatro — Nizsa ve Birasburg (2130 - 22.19) Chapin konse- ri — Prag Ji 1 orkestra ile müntehab — (stokholm 2120 - 2130 Yeni Türkiye hakkında konferans) ve 2180 piyano konseri — Varşova (21,45) e kadar şen musikiye devam. Sant 22 de Berlin 22 salon orkestrası tarafından şen havalar — Breslav (22 - 1) dans mu- sikisi — Frankfurt 22,15 oda musikisi — Kolonya 22 yeni Alman bestekârlarının eserlerinden mürekkeb karışık musiki — 22J0, Varşovadan naklen (Chopin) konseri — Münih 22 orkestra ve (Rahmaninofi) un piyano konser- tosu — Viyana 37 senfonik konser: «Tschaikowsky) nin piyano konsertosu, (Brahms) wı dördüncü senfonisi — Athlone | (2230 - 3030) şen saat — Belgrad: Şen | akşama devam ve 2230 halk şarkıları — Bordeaux ve Paris (Eiffel) tiyatroya de- vam — Budapeşte 23 orkestra konseri — | Bükreş 2220 bir gazinodan naklen kon- ser — Miorans 22 iki piyano konseri: Saint « Sans, Arensky, Sgambati ve Ar- naldi'nin eserleri — Lille ve Limoges: Operaya devam — Lyon: Tiyatroya de- vam — Milâno 32 senfonik konser Prag IE 22,40 eski musiki ületlerile eski musiki — Roma 22 (La Casa innamorata) isimli operet — Stokholm: Piyano kon- serine devam — Sirasburg 22,15 orkestra konseri ve (Brahms) in kemin konser- tosu — Varşova (2210 - 2250) Chopin Saat 23 de Deutsehlands (2330 - 23,45) küçük ge- ce konseri (iki piyano ile) — Könlgsberg 206 plâk neşriyatı — Münih 2330 şen Diğer Alman istasyonları Viyanadan nak- len 330 dan itibaren Viyana musiki- #i — Budapeyle 23,30 çingene orkestrası — Bükreş: Gazinodan naklen konsere de- vam — Droltwich (23,25 - 24,15) Mozart kuvartetleri). Saat 24 den itibaren Deutechlands 24 orkestra konseri ve Beethoven'in dördüncü senfonisi — Al- man İstasyonları Viyanadan naklen saat bire kadar programlarına devam — Bu- dapeşte 2410 dans musikisi — Frankfurt ve Stuttgart 1 gece könseri: Orkesire ve şarki ile karışık musiki — Diğer Al- man istasyonları Münihden naklen (1-4) gece musikisi, b —— ERTUĞRUL SADİ TEK TİYATROSU Bu gece (Beylerbeyi), yarın (Heybeli) de, cu- ma (Bebek), cumarlesi Cilsâr), pazartesi «Şenyol) da ği Bayan ihsan Aliye ait Antika ve stil eşya, Behştayn piyano, biblolar Ve diğer eşya... Ziyaretçilerin ısrarı üzerine elden satılmağa başlanmış ve 25 Eylülde yapılacağı bildirilen: Açık müzayede şimdilik tehir edilmiştir Eşyanın elden satılmasına devam edilmektedir. Allıncı daire karşısında eski Amerikan Konsoloshanesi binasındaki Sergi her gün saat 10 dan itibaren ziyaret edilebilir. BU AKŞAM «SÜT KARDEŞLER) filminin kazan- M E L E K dığı büyük muvaffakıyetten sonra se- Sinemasında nenin 2 nci büyük komedisi Herkesin beğeneceği, güzel ve müstesna bir film (Fransızca sözlü) KADIN OYUNLARI LORETTA YOUNG VARNER BAXTER - JUNE LANG Ayrıca: Paramount Dünya haberleri gazetesi Numaralı koltukların erkenden aldırılması rica olunur. Tel: 4 Baş rollerde; Pangaltı AKIN sineması (öski Kurtuluş) KIŞ MEVSİMİNE MÜSTESNA BİR PROGRAMLA GİRİYOR Hatırası daima yaşıyacak bir Her sahnesi bir heyecan şaheser: ve dehşet MAVi TUNA Deniz ateşler içinde EKİGİTTE HELM - KOD SANDOR NOAH BERRİ - HAZEL TERRY Her ÇARŞAMBA 2,30 talebeye, Cumaretsi 1 - Pazar 1l de HERKESE Fiatlar: 10 ve 15 kuruş. Matineler: Cumartesi 1, Pazar ll, Diğer günler 2,30 da, Geceler 9 da 2 Film birden Ankarâ Tarih, Dil, Coğrafya Fakültesi Direktörlüğünden: Talebe yazılma şartları 1 — Fakülteye talebe olarak yazılabilmek için lise bakaloryasını veya ok gunluk imtihanını vermiş olmak şarttır. «Türk hiselerine muadilliği Kültür rim tanınmış ecnebi memleketler liselerinin şahadetnameleri Kabul UNUT.» 2 — Dört Sömester zarfında lise olgunluk imtihanını vermek şartile mual. lim mektebi mezunları namzet olarak kaydedilirlerse de bunlardan ancak dört sömester zarfında lise olgunluğunu muvaffakıyetle bitirenler asli talebe olur- lar, bitiremiyenler Fakülteden çıkarılırlar, 3 — Fakülteye yazılmak isteyenlerin Fakülte idaresine verecekleri belgeler şunlardır: a — Fakülteye girmek istediğini bildiren dilekçe «Makine ile yazılı» b — Tahsil vesikasının aslı, © — Nüfus cüzdanının tasdikli sureli «Ecnebiler için Emniyetçe verilmiş. ikamet vesiksaının tasdikli sureti», d — Sağlık ve aşı raporu, e — İyi halini ve oturduğu yeri bildirir vesika, i — Fotoğrafı «6 tane, kartonsuz, baş açık tam cepheden 4,5X6 büyüklü. ünde g — Pullu beyanname «Faküiteden alınır, istekli kendi el yazısile doldu. Tur» h — Takip edeceği zümreyi gösterir fiş «Fakülteden alınır», i — Muallim mektebinden mezun olup namzet olarak kaydedilecek olanlar için: Mecburi hizmeti olmadığına dair resmi bir vesika. 4 — Bu belgeler noksansız ve hepsi bir arada olarak getirilmedikçe evrak kabul edilmez, kayıt vesair hiç bir muamele yapılmaz. 5 — Yazılma işi 15 Eylül 1938 den 28 İlkteşrin 1938 gününe kadar devam edecektir. 6 — Bu yıl yatılı talebe alınmıyacaktır. 7 — Fazla malümat almak isteyenler her gün Fakülte İdaresine müraca» at edebilirler. (3638) (6327) Türkkuşu Genel Direktörlüğünden: Türkkuşu teşkilâtında motorlu ve motorsüz tayyareler üzerinde öğretmen olarak çalışmak maksadile yetiştirilecek 15 gence ihtiyaç vardır. Aranan belli başlı şartlar şunlardır: 1 — Türk osoyundan» olmak 2 — İyi hâl ve şöhret sahibi bulunmak. 3 — Sağlık durumu tayyareci olmağa elverişli olmak, 4 — Boyu, 1,68 den aşağı olmamak. 5 — En az lisenin onuncu sınıfını bitirmiş olmak. 6 — En az 18, en çok 22 yaşında olmak 7 — İki vesika fotoğrafı ibraz etmek > Öğretmen namzedi olmak üzere alınacak gençlerden Türkkuşu teşkilâtın. da uçuculuk öğrenmiş bulunan plânörcülük B veya O brövelerile işe başladık- ları tarihten, hiç uçmamış bulunanlara da plânörcülük B brövesi aldıkları ta- rihten itibaren nizamner.€ 1aucibince yatmak, yemek ve giyim masrafları Türkkuşuna aid olmak üzene ayda hise 10 tahsilini görmüşlere 25, liseyi bitir. miş olanlara 30 lira ücret verilecektir. Gelecek seneler İçinde uçuculuk kudretlerinin artış derecelerine göre gö- recekleri zamlar hususi bir talimatla tesbit edilmiş bulunmaktadır. 'Türkku- şuna bu suretle seçileceklerin öğretmen muavini oluncaya kadar, normal olâ- Tak beş sene evlenmemeyi ve hususi bir taahhütnameyi imza ederek Türkku- şunun vereceği vazifeleri on sene müddetle görmeği kabul ve taahhüt etmesi Bu hususlar hakkında fazla tafsilât almak isteyenler Türkkuşu Talim ter- biye bürosu direktörlüğüne doğrudan doğruya şubeden veya yazı ile müracaat edebilirler. Kayıt muamelesine Cümhuriyet Bayramına kadar devam olunacağından müracaatların bu tarihe kadar yapılması şarttır. «6134) Ziraat vekâletinden Vekâletçe yabancı memleketlerden klerink yolu ile damızlık olarak 250- 300 baş Breton aygıt ve kısrağı 30 baş saf kan İngiliz Kısrağı, 100 baş Monta- fon buntner inek ve Boğası satın alınacaktır. Bu hususta fazla malâmat al mak isteyenlerin 25 eylül 938 tarihine kadar Veteriner umum müdürlüğüne (3846) (6678) müracaatları