21 Eylül 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

21 Eylül 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Lig maçları başlıyor Takımlarımız hazırlanabildiler mi ? Sert ve tekmeli oyuna karşı mücade- le açtığımızı şimdiden söyliyebiliriz İstanbul lig maçları on gün sonra başlıyor. Kanun mucibince teşekkül edecek umum müdürlüğün bundan sonraki lig maçlarını muayyen zamanlarda ve muayyen şartlar altında başlat masını ve şimdiye kadar olan istikrar- sızlığın önüne geçmesini temenni et- mek ilk vazifemizdir, Mili küme maçlarının yapümıya- Caği sureti katiyede tesbit olunmadı- ğı için dört milli küme Klübümüz başlangıçta İki devreli İstanbul lig maçlarına girmekte tereddüd etmiş- lerdi. Eğer bu karar devam etseydi, ig maçı namu altında yapılması ka- rarlaştırdan programın tam bir mu- vaflakıyetsizlikle neticeleneceğine şüp- he yoktu. Geçen seneki altılar muhteliti tur- nuasının, pek az olan Şeref stadı ki- tasını bile temin edemiyecek derece- de mali bir ademi muvaffakıyetle kar- Şılaştığını göz önünde tutacak olur- sak, birinci sınıf dört ktübümüzün iş- tirak etmiyeceği bir şampiyonanın ne dereceye kadar rağbet göreceği kendiliğinden meydana çıkar, Dört mili küme takımınızın Jig maçlarına iştiraklerini her bakımdan sevinçle karşılamak lâzımdır. Aksi takdirde (1938 - 39 mevsiminde İstan- bülda lig maçı öynanmamıştır) de- mek lâzım gelecekti, İlk dört klübü ve ondan sonra ge- len bir ikisini istisna edersek, şampi- yonaya iştirak eden takımlar arasın. da kuvvet müsavatsızlığı olduğunu itiraf etmek lâzımdır. Kuvvetli bir takımla zayıf bir takı- min yapacağı maçların spor noktai nazarından büyük bir kıymeti olmadı- ğı da şüphesizdir. Bunu ve milli küme maçlarının ya- pılmak ihtimalini göz önünde tula- rak İstanbul birinci ligine girecek ta- kımların bir miktar daha tensik edil- mesi düşünülebilirdi. Bu suretle klüplerimiz, profesyo- neller gibi, bir mevsim içinde kırk küsur maç yapmak mecburiyetinde kalmazlardı. '... Lig maçlarından evvel Klüplerimi- zin hazırlıklarına bir göz gezdirmeği faydalı bulduk: Milli küme şampiyonu Güneş takı- mı müteaddid idman maçları yaptı. Güneşin kadrosu geçen senekinden fin kKlüpten uzaklaştırılmış olmaları tadır, Sırası gelmişken, Beşiktaş klübü- nün müessislerinden denecek kadar hizmeti ve varlığı eski ve faydalı olan Hüsnünün Klüpten alâkasının kesik miş olduğunu esefle karşıladığımızı ilâve edeceğiz. Yukarıda saydığımız sebeplerden dolayı Beşiktaşın bu 6€- De kuvvetli bir kadro ve hazırlanmış bir takımla, bilhassa mevsim başında sahaya çıkacağını şüpheli görmek- teyiz. Beykoz takımı, ilk dört klübün ha- ricinde kalan takımların en kuvvetli- sidir. Geçenlerde İzmire giden muh- telite müteaddid oyuncular veren Bey- kozu, hazırlığını tamamlamış takım- larımızdan biri olarak telâkki edebi- liriz, Diğer klüplerimizin sahada iyi ve kuvvetli bir mevcudiyet göstermeleri- ni, ig maçlarının muvaffakıyeti ba- kımından, temenni ediyoruz. Önümüzdeki mevsim, Akşam sü- tunlarında sporculuğa yaraşmıyacak hareketlere ve bilhassa sert ve tek- meli oyuna mücadele açacağımızı şimdiden söyliyebiliriz. Türk futbolünün yükselebilmesi için, tam bir sporcu olarak hareket ederek, mağlübiyet ve galibiyeti ay- ni şekilde kabul etmek lâzım geldiği- ni fubolculara hatırlatır ve hepsine muvaffakıyet temenni ederiz, ULVİ YENAL Matbuat takımı umumi kaptanlığından: 1 — Matbuat takımı 25 eylül 938 pazar günü Süleymaniye klübünün mütekaid futbol takımile Süleymani- yenin yeni sahasmda bir maç yapa- caktır. İsimleri aşağıda yazılı arka- daşların o gün saat tam on ikide Cuim- huriyet gazetesi idarehanesinde bu- Junmaları rica olunur. 2 — Arkadaşlar futbol levazimatını beraberlerinde getireceklerdir. 3 — Namık, Ereümend Kemal, Re- fik Osman, Ahmed Âdem, Osman Kavrak, Salâhaddin, Şazi, Ulvi Ziya, Sedad, Ercümend Rifat, Besim, Os- man Münir, Fuad, Hüseyin, Naci Sa- dullah, Murad Kayahan, Foto Âli. “4 — Maçın hakemi Ahmed İhsan- dir, daha mükemmeldir. Ancak hücum Süleymaniyelilerin 25 inci se- hattının topu, ortada çok çiğnediğini ve göçen sene muvaffakıyetle tatbik ettikleri (WM) tarzile hiç münasebeti Olmuıyan sıkışık ve kısa paslı bir oyun oynadıklarını gördük. Hücum hattına Melihin İlâvesile, geçen sene muvaffak oldukları tarzın tatbikine devam edecek olurlarsa ge- nei devriyesi bu pazar kutlanıyor Şehrimizin en eski ve şerefli kKlüp- lerinden olan Süleymaniyelilerin 25 inci senel devriyesi bu pazar günü kutlanacaktır, iç Kendi emekleri ile meydana getir. ne bu senenin en kuvvetli takımların. | dikleri stadiarının da bu vesile ile küşad. dan biri olduklarına şüphe yoktur, Galatasaray, Güneşten #onra en fazla çalışan takım olmakla beraber anironmmanının henüz kâfi olmadığı. ni zennediyoruz. Lig maçlarının mümkün sürüş kadar geç başlaması Galatasarayın lehine bir hareket olacaktı. Çünkü sarı kırmızılılar, hazırlanmak için va- kit kazanacaklardı. İdman maçlarında geçen senenin kadrosundan pek az oyuncu gördüğü- müzü ve bilhassa bunların içinde Sa- resmi yapılacak ve bu arada muhtelif “| spor hareketleri icra edilecektir. Süleymaniyeliler, idrak ettikleri 25 inci yıldönümlerini parlak bir şe- kildekutlamak maksadile 80 kişilik bir ziyafet vermeği de karar altına | almışlardır. Yapılacak spor hareketleri arasın- da Gazeteciler takımı ile Süleymeni- ye tekaütleri maçı ve Süleymaniye birinci takımı ile Galatasaray birinci takımı maçları vardır, İimin bulunmadığını ilâve edeceğiz. | Beşiktaş klübünün bir tavzihi Fenerbahçe takımı, geçen mevsim başında, zamanında hazırlanmayışı- nın cezasını çekmiş ve ilk maçlarda hiç muvaffak olamamıştı, Sarı lâciverdiiler, bu sene, zamanın- da idmanlara başlamış olmakla bera- ber, meselâ Güneş gibi, antrenman maçları yapmış değillerdir. Fenerbah- çelilerin geçen seneki vaziyeti göz önünde tutarak hareket etmeleri lâ- zımdır. Beşiktaş takımını da henüz sahada göremedik, Klüpteki idari anlaşama- mazlıklar ve bilhassa Hüsnü ile Şere- van boyanan rs b nma Beşiktaş J, Klübü Umumi Kâtipli- ğinden 18/9/8938 pazar günü yapılan yüzme müsabakaları programı Su sporları ajanlığınca tanzim edilmiş program aynen (âlbik olunmuştur. Müsabakalar tam bir intizam ve mü- kemmeliyette cereyan etmiştir, : Bu müsabakalar Beşiktaş Jimnas- tik Klübü Yüzme havuzunda yapıl. mıştır. (Şeref sahasında, Şeref havu- zunda, Ortaköy Şeref stadında) yüz- me müsabakaları yapıldığı yolunda- ki neşriyat hakikate uygun değildir. Klübümüzün bu namda stadı ve ha- uzu yoktur. Tekzip olun Romanya şampiyonu şehrimize geliyor İlk maçını cumartesi günü Fenerbahçe ile yapacak Romanyanın 938 senesi futbol şamı- piyonu Ripensiya klübü üç maç yap- mak üzere bu hafta şehrimize gele- cektir, Bu sene yapılan Merkezi Avrupa ku- pası maçlarında İtalyanları mağlüp etmeğe muvaffak olarak esaslı bir kuvvet olduğunu isbat eden Rumen- ler bu seneki Romanya şampiyonluk müsabakalarında da - !kl sene evvel İstanbula gelerek Galatasarayla be- rabere kalan - Trikolor takımını 5 0 gibi bir farkla ve gene Rumenlerin Venüs takımını 2 - | mağlüp ederek şampiyonluğu kazanmışlardır. Takımın esas kadrosunun kismi Aâzamını Macarlar teşkil etmektedir, Basta kalecileri olmak üzere sağa- çık, sol haf, merkez muhacim, solaçık Romanya mili takımının daimi ele- manlarıdır. Ripesiya takımı teşkil edilmektedir: Kalevi: Poboviç - Müdafiler: Bur- der, Rekban - Muavinler: Gal, Kotor- man, Lazar - Muhacimler: Buldea, Operean, Marku, Şuvarts, Dobayi. Rumenlerin bu küyvetli takımı cu- martesi maçına yetişebilmek için şeh- rimize tayyare ile gelevektir, Rumenler ilk maçlarını cumartesi günü Fenerbahçe ile, ikinel maçlarını pazar günü güneş ile yapacaklardır. Iki maçtan alınan neticeye göre üçün- cü karşılaşmanın hangi takımla ya- pılacağı tesbit edilecektir. Balkan oyunları kongresinin Şu oyunculardan Balkan milletleri murahhaslarının iş- tirakile akdedilen Balkan gitletizm kongresi aşağıdaki kararları vermiş- tir; 1 — Şimdiye kadar Balkan atletizm programının haricinde bulunan De- katlon müsabakaları programa dahil edilmiştir. Bu müsabâkanın neticesi umumi puana ithal edilecektir. 2 — Şimdiye kadar tatbik edilmi- yen ve bütün dünya Olimpiyatların- da icra edilen 3000 metrelik Stipel - Çeyz de müsabakalar meyanına it- hal edilerek müsabaka adedi 24 e ib- lâğ edilmiştir. 3 — Geçen sene Bükreşte verilen karar üzerine onuncu Balkan oyun- ları Sofyada yapılacaktı. Halbuki Bul gar atletizm federasyonu bu husus için kongreye hiçbir malümat verme- diği için Bulgar atletizm foderasyo- nuna bu cihet hatırlatılacak ve 1 kâ- nunuevvele kadar kati bir cevap iste- necektir, Kânunucywelde verilecek ce vapta, gelecek seneki oyunların yapıl- masını Bulgarlar deruhte edemjye- cek olurlarsa, Türk federasyonu da 1940 senesinde Türkiyede yapılacak” oyunların 1939 senesine tahyiline mu- vafakat etmezse, gelecek seneki oyun- lar Yunanistanda yapılacaktır, Bu iş için kendisine müracaat edi- len Türk delegesi kati bir cevabı an- cak Türkiyeye avdetinden sonra vere- bileceğini söylemiştir, 21 Eylül 1938 i Fikir birsiz cür'etkârane görülebilir... Fakat neticeleri şayanı hayrettir mahzurunu unutturur. FEMİL e; BAĞI İcad edilince kadın inanılmıyacak derecede F E Mi N B YAĞI bir-serbestiye ve emsalsiz bir rahata Kadın olmanın yegâne er ay m FEMİL sicili ni ni — En ince elbise ve en dar bunyo mayoları al- (Gltında sezilmez, kullanan kadın bile mevcu- kat'iyyen farketmez. VE Mikroblu bezlerin ve pamuk tamponların ka- Gdmların bütün hayatlarına mal olan rahim ve ta m a mızı hususi iki cins pamuktan kimya hari- pi Bayanların (aylık temizliklerinde) en birin. bağı ci yardımcısıdır, Sıhhatini seven her kadın. 5 «e BAGI kullanmalıdır, FEMİL küçük ve yumuşak olduğundan el çantanızda bile taşınır. Her eczane ve ticarethanelerde bulunur. FEMi FEMiL.sA FEMiL ;. FEMi 1 — İdaremizin Yavşan tuzlasında şartname ve projesi mucibince yaptırı. lacak Revir - Doktor evi ile ilk mektep binası inşaatı her iki iş birden kapalı zârf usulile eksiltmeye konulmuştur. — Keşif bedeli Revirin 7238.25 Ilra ve ilk mektep binasının 10475.52 li- ra ki heyeti umumiyesi 17718 lira 77 kuruş ve muvakkat teminatı 1328.54 lira. dır. MI — Eksiltme 3/X/938 tarihine rastlayan pazarlesi günü saat 11 de Ka- bataşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartname ve projeler 89 kuruş bedel mukabilinde İnhisarlar levazım ve mübayaat şubesile Konya ve Ankara baş müdürlüklerinden alınabilir. V — Eksiltmeye iştirak etmek isteyenlerin fenni evrak ve vesaikini ihale gününden 3 gün evveline kadar inhisarlar inşaat şubesine ibraz ederek ayrıca münakasaya iştirak vesikası almaları lâzımdır. VI — Mübürlü teklif mektubunu kanuni vesaik ve 5 inci maddede yazılı inşaat şubemizden alınacak eksiltmeye iştirak vesikası #le muvakkat güvenme parası makbuzu veya banka teminat mektubunu ihtiva edecek olan kapalı zarfların eksiltme günü en geç saat 10 a kadar yukarda adı geçen komisyon başkanlığına makbuz mukabilinde verilmesi lâzımdır. (6493) * Muhemmen Be. Muvakkat T. o Eksillmenin Beheri Tutarı teminatı şekli saati L K.S. LK. LK —318 Si5— 40 88 Açık eks. Cinsi Miktarı Kuruot 25.000 kilo 15 15 Kırmızı çizgili kanaviçe 90.000 metre — 9 25 8325 — 624 38 KapalıZ. 16 I — Şartnamesi mucihince satın alınacak 25,000 kilo kuru ot açik eksilt- meye şartname ve nümunesi mucibince alınacak 90,000 metre kırmızı çizgili kanaviçe kapalı zarfla eksiltmeye konmuştur. II — Mühammen bedelerile muvakkat teminatları hizalarında gösleril. miştir. Si — Eksiltme $/X/933 tarihine rastlıyan Pazartesi günü hizalarında yazılı saatlerde Kabataşta levazım ve mubayaat şubesindeki alım komüisyonun- da yapılacaktır. IV — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilece- El gibi kanaviçe nümunesi de görülebilir. VW — Açık eksiltmeye iştirak etmek isleyenlerin Şv 7,5 güvenme pâralarile birlikte eksiltme için tayin edilen gün ve saatte gelmeleri ve kapalı zarf eksiltmesine iştirak etmek isteyenlerin de mühürlü teklif mektubunu kanuni vesâik ile 95 i,5 güvenme parası makbuzu veya banka teminat mektu. bunu ihtiva edecek olan kapalı zarfları eksiltme günü en geç saat 15,30 a ka. dar adı geçen alım komisyonuna makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. 46579» Miktarı Muhammen be. Beheri Tutarı LE LE Masa 7 Adet — — 264.— Sıra 14 » Elbise dolabı 10 » Cinsi LI. K Şekli Saati 307.50 Pazarlık u 571.50 42.96 Su tesisatı malzemesi 12kalum —— 800.— Sandık raptiyesi 600kil0 1,15 690.— 750000 adet 51.75 » » 14 I — Nümune resim ve şartnameleri mucibince satın alınacak yukarda cins ve miktarı yazılı 5 kalem muhtelif malzeme hizalarında yazlı usullerle eksiltmeye konmuştur. II — Müharımen bedellerile muvakkât teminatları hizalarında gösleril- miştir, TI — Eksiltme 6/X/938 tarihine rastlayan perşembe günü yukarda ya» zılı saatlerde Kabataşta Levazım ve mübayaat şubesindeki alım komsiyonun- da yapılacaktır. TV — Şartnameler her gün parasiz olarak sözü geçen şubeden alınabile. ağ ll ğe ve önemi Gb GEMİ. V — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatlerde 7 75 gü- 60.00 Açık eksiltme 15 venme paralarile birlikte adı geçen korilsyona gelmeleri ilân olunur. (6682) Ra Istanbul Üniversite rektörlüğünden Üniversitede Hukuk Fakültesinde Devletler Hukuk, Deniz ve Kara tica- reti, İktisat Fakültesinde İşletme İktisadı, Edebiyat fakültesinde Arap Fars fi Iolojisi ve İlk zamanlar Tarihi Doçentlikleri açıktır. Talimalnamesi mucibin. ce 17 İlkleşrin 1938 perşembe günü saat 10 da imtihanları yapılacağından İs« teklilerin şimdiden rektörlüğe baş vurmaları. (6573).