27 Ekim 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

27 Ekim 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Cuma akşamından itibaren Taksim Meydanında İZZET GAZİNOSUND. Sene 21 — No, 7196 — Fiati her yerde 5 kuruş - Hatay, Suriyenin son kararına karşı tedbir alıyor Devlet Reisinin reisliği altında (Sanıra/i çin sipariş edilen aletlerin de mühim bir toplantı yapıldı Suriye müşkilât ihdasında devam ederse Anavatanın Cenub vilâyetlerinden bir kısmının transitinin Iskenderun limanından yapılması temin edilecek İskenderun 26 (A.A) — Suriye 7 nin, Hataydan gidecek eşyadan yüz- de 25 gümrük almasına (o mükabele olarak, Hatay hükümetinin de ayni şekilde hareket etmesi üzerine tahas- sül eden yeni vaziyet dolayısile bura da Devlet Reisi Ekselâns Tayfur Sökmenin başkanlığında bir toplan tı yapılmıştır. Toplantıda Meclis Reisi, Başvekil, Vekiller, bir kısım mebuslar, İsken- derun ticaret odası erkânı ve tüccar- lar hazır bulunmuştur. Meselenin ehemmiyeti takdir edilerek esaslı ka- rarlar alınması etrafında ogörüşme- ler yapılmıştır. Suriyenin Hataya gönderdiği Ay- rüpa mâmulâtı eşyanın doğrudan doğruya temin, Hatay ihracatının anavatana yapılması, transit mua- melesinin de Halep tüccarlarına aza- mi teshilât gösterilmesi, buna rağ- men dost ve komşu Suriyenin müş- külât ihdası halinde anavatanın ce- limanından du nup vilâyetlerinden bir kısmının o yapılması, bu suretle öldürülmek is- < İline çevrilmişlir. “Sümer Bank merkez binası cumartesi günü açılıyor İnşası biten Ankaradaki Ankarada yapılan Sümer Bank Merkez binasının inşası bitmiştir, Bi- na Cümhuriyetin on beşinci yıldönü- müne tesadüf eden Cumartesi günü Merasimle açılacaktır. Sümer Bank binası Berlinli profesör Martin El 8üsser'in plânlarına göre yapılmıştır. Profesör yazdığı bir makalede binaya $ekil verirken eski Türk mimari tarzi- MU göz önünde bulundurduğunu, 2€- Min kattaki üstü kapalı dükkânların başlı bağına bir çarşı teşkil ettiğini, '| ,tarzda-vücude getirilen kapalı çar- Şirin Ankara iklimine uygun olduğu- | hu, bu dükkânlarda her türlü ku- Maşlar, ipekli, yünlü ve pamuklu Menstcat, erkek ve kadın çamaşırla- N, elbiselikler, moda eşyası, halılar ve Saire teşhir edileceğini bildiriyor, Binanın zemin katında banka mu- Amelelerine mahsus gişe dalresi var- | ir. Buradaki çifte merdivenle üst ttaki İdare meclisi ve Umumi mü- dürlük dairelerine çıkılır, Muhasebe, | Hatay Devlet Relst ekselâns Tayfur Sökmen Sümer Bank merkez binası tündeki beş kata yerleştirilmiştir. Kats| lar biribirine asansörlere merbuttur, | En üst katta mutfağile beraber bir | gazino bir de büyük taraça vardır. Binanın yeraltı katına kasalar, ey- rak hazinesi ve memurların gardrop- ları, hava hücumlarına karşı muhafa- za daireleri ve saire yerleştirilmiştir. Banka binası en son sislem teknik teçhizata maliktir. Methal holüne hâkim olan Ata-* türkün mermer heykeli Viyanah hey” keltraş Krippel'in eseridir. Bu heykel. de Atatürk, oturur vaziyette gösteril. mektedir, Heykelin öltında «İnanıyo- Tuz ve yapıyoruz: cümlesi yazılıdır. kammanineimen ressam vam al HERŞEY Mecmuasının > 15 inci Yıl Sayısı Eşi görülmemiş bir şaheserdir. Em- salsiz yazıları, emsalsiz resimlerile | sizi hayran edecek bu fevkalâde nüs- | hayı bugünden tenen Hatay iktisadi hayatının bilâ- kis canlandırııp inkişaf ettirilmesi hakkında müzakereler yapılmıştır. Alınacak olan tedbirlere dair tica- Tet odası erkânı ve ileri gelen tüccar- lar Nafia Vekilmin © başkanlığında toplanarak süratle bir rapor hazırlı- yacaklardır. Devet reisi Antakyada Antakya 26 (A.A.) — Devlet Reisi İskederundan buraya gelmiştir. Har- biyedeki ikametgâhlarında gece ya- rısına kadar deşsm eden bir toplan- İda gümrük vaziyeti dolayısile alın- ması lâzım gelen tedbirlere dair An- takya tüccarları ile görüşmeler yü- pılmıştır. Reyhaniye 26 (AA) Bugün Derlet Reisi ekselâns Tayfur Sökme- nin huzurlarile kaza teşkilâtı dolayı- sile merasim yapılmıştır. Bu suretle iyeni hükümetin teşkilinden sonra. Or- 'du ve Reyhaniye nahiyeleri kaza ha- Güneş klübü Futbol, güreş, denizcilik -ve atletizm şubelerini lağvetti Güneş klübü idare heyeti ve haysiyet divanından: 1 — Bugün müşterek bir içtima akdeden Güneş klübü idare heye- ti ile haysiyet divanı, esas nizam- namenin verdiği - salâhiyete isti- naden (Futbol, güreş, denizcilik, atletizm) şubelerini lâğvetmiştir. 2 — Güneş klübü badema faa- liyetini içtimsi tenis, golf, atcilik, atıcılık, kara ve deniz avcılığı dağcihk gibi da- ha ziyade sıhhat ve beden terbi- yesini istihdaf eden mümaresele- re inhisar ettirecektir, Bbilkkkatlem: Konfor Silâh yarışına harıl harıl devam | eden büyük devletlerden birinin mat- buatında, gizi yaptıkları son moda istikkâmlar hakkında şu satırlar var: «Her hangi bir otel bunlardan da- ha konforlu olamaz, Kalorifer, akar su, elektrik ve havalanma cihazlari | mevcuddur.w Tabii, radyo, dans salo- nu, bar ve müzikhol de ilâve oluna- | bilir, | Dünyayı her gün biraz daha har- be yaklaştıran şu büyük derletler be. şeriyeti misli görülmemiş bir cehen- neme sürüklemek üzere ne silâhlar, ne usuller icad ediyorlar da, başbaşa verip uzlaşmayı, silâhları azaltmağı, «terki teslihalın bir türlü başaramı- yorlar.. Modern istihkâmların korifo- ru yerine sulh içinde şehirlerin kon» Telefona rağbet Telefon: Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri:.20765 YILDIZ Nelis San'atları Sayıfalarında toplayarak ve Tam Sinema - Gü- Teşrinde çıkıyor * — İdare: 20881 -— Müdür; 20497 Şişli telefon santralının inşası bitmek üzere bugünlerde gelmesi bekleniyor Kadıköy santralının genişletilmesi işi de yakında bitirilecektir Şişlide yen! yapılan telefon santral Şehrin, kısa zamanda artan tele- fon ihtiyacını önlemek üzere tedbirler alınmasına devam edilmektedir. 2000 abonelik yeni Şişli santralı binasının inşası hemen hemen bitmiş gibidir. Avrupaya sipariş edilen âletlerin yola çıkarıldığı haber alınmıştır. 1939 senesi baziranından itibaren famiyete geçecek olan yeni santral, icab ettikçe tevsi olunacak şekilde ih- | zar edilmektedir. Bu santral, lüzum görüldükçe yeni cihazlar ilâvesile 10 bin abenehin ihtiyacına cevap vere- | cek hale gelebilecektir. Füaliyetle bulunan Beyoğlu ve İstah- bul santrallarırıda da buna göre ter- tibat alınmıştır. Yani bunlar da yeni makineler ilâvesine müsaid hale sokuk muştur, İcab ederse cihazlar ilâvesile | her İki santrala da onar bine kadar | abone kaydedilebilecektir. Halen Be- | yoğlu santralında 5220, İstanbulda 4275 ve Kadıköyünde de 765 abone vardır. Birinci derecede Beyoğlu, ikinci Ka- dıköy ve üçüncü derecede de İstanbul- | da telefon aimak için müracaat eden- | lerin günden güne çoğaldığı görül | amanın SA EERASURAESEONAASISAN mektedir. Beyoğlu ve Kadıköy semt- lerinde telefon almak istiyenlerin ay- Tardanberi arzuları yerine getirileme- miştir. Beyoğlu sarıtralına bundan bir. kaç ay evvel yapilan ilâve inşaat an- cak geçen senelerdenberi bekliyenle- rin ihtiyaçlarına cevap verebilmiştir. Kadıköy santralında tevslat işleri pek yakında bitirilecektir. Önümüz- deki yaz bidayetlerinde sayfiye yerle- "rine gidenler de evlerine telefon ala- bileceklerdir, Şişli santralının, çalış- mağa başladıktan kısa bir müddet sonra tevsi edilmesi kuvvetle muhte- meldir. Çünkü Beyoğlu semtinde le- lefon almak istiyenler pek çok olduğu (Devamı 4 üncü sahifede) Bugün 16 sahife dua Dünkü cocuk — İmdannaast! ! | Sli eril Ri İmmlnnnanati "lü anal iksiri