28 Ekim 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

28 Ekim 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Çok iyi mobilyalı acele Kiralık apartıman 6 oda, banyo, mutfak, W. €. Kalorifer, sıcak su. Tamamen, kısmen 1, Zoda olarak. Cihangir Kumrulu S5, Yavuz * La - Sene Başvekil 21 — No. 7197 — Fiati her yerde 5 kuruş CUMA 28 Teşrinlevvel 1938 düna kşamki trenle Ankaraya gitti Ordu müfettişi General Fahreddin Altay da Başvekile refakat etti Sovyet Büyük Elçisi ve yabancı gazete mümessil- münasebetile Ankaraya gittiler ri | leri de bayram Başvekil bay Celâl Bayar dün ak- şamki eksprese bağlanan hususi v&- gonla Ankaraya gitmiştir. Başvekil Haydarpaşsya 6,35 seferini yapan Suvat vapurile geçmiştir. Riyaseti cümhur umumi — kâtibi bay Hasan Soyak, seryaver bay Ce- Iâl, Sıhhiye Vekili bay Hulüsi Alataş vali ve belediye reisi B. Muhiddin Üs- tündağ, İstanbul kumandanı gene- ral Halis Bıyıktay, general Cemil, Cahit, general Osman Tufan, polis müdürü B. Salih Kılıç, şehrimizde- ki resmi daireler umum müdür ve müdürlerile kalabalık bir halk küt- lesi Başvekili Haydarpaşa garında uğurlamışlardır. B. Celâl Bayar runda, gerek F kendisini teşyi hasbihalde bulunmuş li ve belediye reisi B. Muhiddin Üs tündağ İle şehrin imar işlerine âit bâzı meseleler üzerinde görüşmüş- tür, Ordu müfettişi general Fahreddin Altay da Başvekilin refakatinde dün akşam Ankaraya gitmiştir. Cumhuriyet bayramı münasebeti. le şehrimizdeki yabancı gazete mü- messilleri dün akşamki ekspresle An- karaya gitmişlerdir. Avala ajansı müdürü ve Yugoslav güzeteciletin. den bazıları da İstanbula gelmiş ve Ankarada yapılacak merasimde bu. Yunmak üzere dün akşam Ankaraya hareket etmişlerdir. Sovyet büyük elçisi gerek Suvat vapu- ydarpaşa garında gelen zevatla bu arada va» Sovyet büyük elçisi B. Tratief dün | Başvekil Suvat vapurunda ve Haydarpaşada uğurlıyanlar arasında | akşamki ekspresle Ankaraya gilmiş- | tir. B. Ribbentrop dün akşam Romaya vardı Maçaristanın isteği ve müstemleke İşleri görüşüleceği tahmin ediliyor Fransız gazeteleri iki hükümet arasındaki ihtilâfın halledileceğini ümit ediyorlar Berlin 27 (A.A.) — Von Ribbentrop &kşam Berlinden hareket etmiştir. Roma 77 (A.A.) — Von Ribbentro- n tarnamile hu tasrih edilmekte. ye nazırı, Romada Ancak İki gün kalacak ve istasyon ci» Varındaki büyük otellerden birinde İkamet edecektir. Vah Ribbentorp, cuma veya cumar- Si günü Musolini ve Kont Çiano ile Börüşecek ve cumartesi akşamı görüş. Melerinin neticesini doğrudan doğru» Ya Hitlere bildirmek üzere Romadan areket edecektir. Roma 27 (A.A) © B. Von Ribben. saat 22,10 da Romaya varmıştır. Fransiz gazetelerinin makaleleri 27 — Fransız gazeteleri Al Man Hariciye nazırının Romaya se tini ehemmiyetle karşılamışlar». b hâzırlardan B. Pietri, Le a Eazetesinde yazdığı bir makale. * diyor ki; *İüz g B. Ribentrop Almanya ve mafih İtalya Münihle Dört yüz genç fayyarecimiz Dün Ankarada Atatürk anıtına çelenk koydular Ankara 27 (A.A) — Bugün Türk- kuşu şubelerinden gelen beyaz uçuş tulumlu beyaz başlık, beyaz ayakka- Wlâar giyinmiş dört yüz “kadar genç tayyareci başlarında muzika ve Türkkuşu öğretmenleri olduğu halde Atatürk anıtına Türkkuşu gençliği- nin Büyük Şefe bağlılığının ifadesi | olarak merasimle çelenk koymuşlar- dır. Türkkuşu gençleri büyük beyaz bir alay halinde Yenişehire kadar bir yürüyüş yaplıktan sonra Türkkuşu okuluna dönmüşlerdir. Türkkuşu pilotları Etimesut tay- yare meydanına yerleştirilmişlerdir. 2bilkikmtler Klâkson Klâkson yasak edildi. Kalabalık caddelerde oturanların başları da azı- cik rahatladıydi. Bir kaç sene ayni halin devam edebilmesi, bu usulün söyrüfeser için de mahzursuzluğunu ispat elli, Fakat Klâkson son günlerde, « Tiramvaylara atlamak gibi « ihmal yüzünden. hortladı! Bühassa hususi otomobillerin bir çokları, hattâ sabi- tanın farkedeceği yerlerde, ortalığı gürültüye veriyorlar. İ — Hususilere niçin hususi bir iğmazda bulunmalı? 50 den fazla ressam, YILDIZ Büyük Sinema ve San'at Revüsü YARIN ÇIKIYOR 1otoğrafçı, artist ve öeçgin kalemlerin emeğile. Büyük Önderin Tafsilâtı iç sahifelerde okuyunuz. —— Telefon: Başmuhârrir: 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 ————— orduya mesajları Ankarada yapılacak geçid resmi çok muazzam olacak Büyük Millet Meclisinde yapılacak kabul merasimine aid program hazırlandı Ankara 28 (Telefonla) — Ulus re- fikimize göre yarınki kabul ve geçid resimlerine Relsicümhur Atatürk nâ- mına Millet Meclisi Başkanı riyaset edecek, Büyük Şefin orduya hitap eden mesajları Başvekil B. Celâl Ba- yar tarafından okunacaktır. Dahiliye Vekili B. Şükrü Kaya, bugün 13 de radyoda bir nutuk irad edecektir. Ankara 27 (Telefonla) — Cümhu- riyetin 15 inci yıldönümü münasebe- tile Cumartesi günü Büyük Millet Meclisinde Reisicümhur Atatürk na- mina Büyük Millet Meclisi Relsi ta- rafından yapılacak kabul törenine âid program hazırlanmıştır. Bu progr: göre; o gün saat se kizden itibaren Büyük Millet Meclisi binı ve bahçesine Meclis özaları, hükümet erkânı, merasim için vazife almış olan Meclis ve protokol memur ve müstahdemlerinden baş- ka kimse girmiyecektir. Kabul töreni saat 13 de başlıya- caktır. Törenden sonra Reisicüm- hur namına Büyük Millet Meclisi Re- İsi, kıdem sırasiyle yabancı devletlerin büyük ve orta elçilerini ve bunların refakatinde bulunan müsteşar, ate- şe ves kâtibleri, resen veya mu- vakkalen vazife gören maslahatgü- zarları kabul buyuracaklardır. (Devamı 6 ncı sahifede) Macar hükümeti Çek notasına cevap verdi Prag 271 (A.A) — Aşağıdaki resmi tebliğ neşredilmiştir; Pragdaki Macar orta ciçisi bu ak- şam Hariciye Vekilini ziyaret ederek Macar hükümetinin dünkü Çek nota- sına olan cevabını vermiştir. Macar hükümeti, Çek hükümetinin dünkü notasında Slovak ve Karpat Rus ekalliyetleri için bu ekalliyetler tarafından istenen plebisit fikrine iş- tirak etmemesini protesto ettikten sonra, İtiraz götürmez surette Macar- larla meskün olan toprakların hakem usulünden hariç tutulmasını istemek- te ve Çek hükümetinin de samimi, çabuk ve tam bir anlaşmaya varmak hususundaki arzüsunu memnuniyetle (Devamı 6 ncı sahifede) Cümhuriyet bayramı bibi yarınki nüshamız 32 sayfadır. 16 sayfalık ilâvemizi müvezzilerden isteyiniz. 1 Tin i TT