6 Kasım 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

6 Kasım 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Trikolorun üçüncü ma$lübiyeti Pera dünkü maçı 2 - 7 kazandı Federe olmıyan klüpler tarafından dört maç yapmak üzere şehrimize da- vet edilen Bükreşin Trikolor takımı üçüncü maçını dünazbir seyirci önünde Pera ile yaptı. Revanş mahi. yetinde yapılan bu maça Rumenler fazla ehemmiyet verdiklerinden Bük- reşten iki yeni oyuncu getirmiş ve ta- kımlarını okuvvetlendirmişlerdi. Ru- menlere karşı yaptıkları ilk maçta ga- lip gelen Peralılar müdafaaya Rober. toyu almiş ve muhacim hattınada müdafi oynıyan Mesineziyi getirmiş. lerdi. Saat 15,30 da Tarıkıfı idaresindeki oyuna Peralıların vuruşile başlandı. Rumen müdafaasında kesilen bu hü- cum derhal sağ taraftan mukabele gördü. İlk dakikaların verdiği intiba Ru- menlierin bu karşılaşmaya fazla ehem- miyet atfederek canla başla çalıştık. ları buna mukabil Peralıların ilk maç»! larında galib geldikleri Rümenlere karşı nasıl olsa galib geliriz zihniye- tile oynadıkları şeklinde idi. Dakikalar ilerledikçe ORumenlerin oyun üzerinde hâkimiyet kurmağa muvaffak oldukları ve evvelki maç. larına nazaran daha düzgün oyna- dıkları görülüyordu. Oyunün ilk teh- Mkesini Rumen kalesi 15 inci dakika- da atlattı. Sarısiyahlılar soldan âni | bir hücum yaptılar. Bambinonun vo. le şütünü kaleci tutamıyarak iska geçti. Rahat ve önü boş: vaziyette to- pu yakalıyan sağiçleri beş metre me- safeden topu kaleye atamadı. | 20 nci dakikadan itibaren Rumen. | lerin hâkimiyeti fazlalaştı. Bükreşten yeni getirttikleri ve merkez muhacim oynattıkları oyuncu takımını çok gü- zel idare ediyor. Uzun paslatla yaptık- ları hücumlar Pera müdafaasını adam akıllı karıştırıyordu. Peranın birinci golü 30 uncu dakikada Rumen müdafile. rinin ileride bulunmasından istifade | eden Bambino kaleci ile karşı karşi» ya kaldı. Rumenler bu tehlikeyi fa- vül ile kesmek mecburiyetinde kal- dılar, Favül atışında hatalı hareket edeerk kaleciyi maske vaziyete sok- tular, Bambino kalecinin görmediği sol zaviyeye sıkı bir şütle topu ata- rak takımının birinci golünü yaptı. Ve devre bu şekili değişmeden 1-0 Pera lehine kapandı. İkinci devre İkinci devreye Rumenlerin hücumi- le başlandı. Yedikleri golü telâfi et- mek için büyük bir azimle oyuna baş- lyan Rumenler 5 inci dakikada çok mühim bir fırsat kaçırdılar. Kaleci ile âni bir şekilde karşı karşıya kalan Rumen sağaçığı üç metreden topu içeri alamadı. Çektiği şüt direğe çar- parak geri geldi. Mukabil hücum yapan Peralılar körnerle durduruldular. Çekilen kor- neri Bambino kafa ile nefis bir şekil. de kaleye havale ettiyse de kaleci kur- tardı, Peranın ikinci golü 20 nci dakikada sağ taraftan seri bir hücüm yapan Sarısiyahlılar topu demarke vaziyette olan Bambinoya geçirdiler. Onun topu sürdükten son- ra sıkı şütü Peraya ikinci sayıyı ka- zandırdı. Bu gol Rumenleri çok sarstı. Artık gelişi güzel oynamağa başladılar. Pe- ra bu fırsattan istifade ederek oyun üzerinde hâkim vaziyete geçtiyse de fazla çalım yapan muhacimleri sayı adedini fazlalaştıramadı. Son dakika. lar oyun tekrar Rumen hâkimiyeti âltına girdi ve 40 ıncı dakikada bir penaltı vuruşundan yegâne sayıları. nı yaptılar ve maç bu şekil değişme- den karanlık içinde Peranın 2 - İ ga- lebesile nihayetlendi. Rumenler bu sabah saat 11 de Şiş- 1 ile son maçlarını yapacaklar ve ak» şam üzeri memleketlerine avdet ede- ceklerdir. Şazi Tezcan Ankarada lig maçları Demirspor Güneşi dün 3-0 mağlüp etti Ankara 5 — Lig maçlarına, hava- nın hafif bulutlu ve oldukça da serin olmasına rağmen Ankaragücü sta- dında kalabalık bir meraklı kütlesi önünde devam edildi. İlk oyun Demirspor küçükleri ile Güneş küçükleri arasında yapıldı. Bu maçı Demirsporlular daha hâkim oynamalarına rağmen 3 - 0 kaybet- tiler. Bundan sonra, aynı klüblerin bi- rinci takımları arasındaki maç ha kem B. Muzafferin idaresinde baş- ladı. Oyuna Güneşliler başladılar, Topun ortalarda dolaşlığı bir sırada Demirsporlu müdafi Gazi ile, Güneşli merkez muhaöim'”İskender ikisi birden aynı zamandâ (opa çıkış yaptıklarından şiddetli “bir surette birbirlerile çarpıştılar ve bunun neti- cesi olarak İskender “sakatlanarak, sedye üzerinde sahadan çıkarıldı, Bu hadise üzerine tekrar oyuna başlan- dığı vakit iki taraf oyuncuları da gerilen âsaplarına hâkim olamıyarak birbirlerine karşı çok sert çıkışlara ve münasebetsiz yere tekiiie savurmaya başladılarsa da hakemin çok yerinde ve çok isabetli kararları -muhtemel bir hadiseye meydan bırakmadı. 10 uncu dakika olmuştu. Sol açık Sadettinin nefis bir korner vuruşu ile gönderdiği topa çıkış yapan Necdetin yumrukla kaleden uzaklaştırması icab ederken, yanlış bir hareketle yakaladı ve bu sırada esasen kalenin içerisine kadar girmiş olan Derhirspor muha- cimleri Necdeti top elinde olduğu hal- de kaleye sokarak İlk Sâyıyı kazandı- Haftayım bu surötle neticeyi de- giştirmiyen bir çarpışmadan sonra 1-0 Demirspor lehine neticelendi. İkinci devrede, düdük sesile beraber hücuma geçen Demirsporlular bir anda Güneş kalesine sokuldular ve bu sırada da Necdet atılan sıkı bir şütle gelen topu kurtarmamış olsay- dı Demirspor ikinci bir gol daha kas zanmış olacaktı. Dakikalar geçtikçe oyun üzerindeki hâkimiyetlerini artı- i Tan Demirsporlular 50 inci dakikada merkez muhacim Orhanın ayağile bir gol daha kazandılar. Tevali eden Demirspor akınları Güneş kale- sine yeniden tehlikeler yaratmağa başladı ve Neödet çok yakın mesafe- den birbiri arkasına çekilen şütle ge- len topu yakalamakta güçlük çekti ve tam bu sırada Arif, kale önündeki karışıklıktan istifade ederek 63 üncü dakikada takımının üçüncü sayısını yavaş, fakat isabetli bir vuruşlm yap- mağa muvaffak oldu. Oyunun bitmesine pek az kalmıştı. Hiç olmazsa şeref sayısını yapmağa çalışan Güneşliler son bir gayret ve enerji ile Demirspor kalesini tazyike başlıyarak oyunu onların nISU sahasına soktu. Fakat bütün çalışmalara rağmen bir netice elde edemiyen Güneşliler sahayı 3-0 mağlüp bir vaziyette terketmeğe mec- bur kaldılar. Muhafızgücü stadında «Bı» takım- ları arasında yapılan karşılaşmalarda ise, Harbiye Muhafızgücü ile 0-0 be- rabere, Ankaragücü ile Gençlerbirliği arasındaki maç 2-1 Ankaragüçlülerin - galibiyetile neticelenmiştir. | nanacak olan bu maçı Sarılâcivertii- Lig maçları Bugün oynanacak maçları hangi takımlar kazanabilir? En mühim oyun Galatasa- ray - Vefa karşılaşmasıdır Lig maçları devam ediyor. Bugün Taksim stadında Galatasarayla Vefa, İ. Sporla Beykoz, Kadıköy sahasında Topkapı ile Hilâl, Fenerbahçe ile Sü- leymaniye karşılaşacaklar, Şeref stadında, Güneş - Beşiktaş maçı oynanacaktı, Güneşin çekilme. sl üzerine Beşiktaş takımı bu hafta istirahat edecektir. Haftanın en mühim maçı hiç şüp- hesiz Galatasaray Vefa oyunudur. Güneşten boşalan milli kümedeki ye. re şimdilik en kuvvetli namzedlerden biri olan Vefalılar, Sarıkırmızılıların karşısında İyi bir netice alabilmek için çalışacaklardır. Yalnız bu gayretin sert ve tekmeli oyun şeklinde tecelli | etmemesi lâzımdır. Bugünkü maçta Galatasarayın ka- zanmak ihtimali daha fazladır. An- cak, oyunun yukarıda da söylediği. miz gibi sert bir hava İçinde cereyan etmemesini temenni ederiz. İ. Spor - Beykoz maçında şans da- ha ziyade Beykoz lehine olmakla be- raber iki müsavi kuvvetin karşılaşma» | sını seyredeceğiz. Fenerbahçe - Süleymaniye maçı da | haftanın mühim oyunlarından biri- dir, Geçen hafta Beykoz karşısında bir aralık bocalıyan Sarılâcivertiilerin, | Fikreti haf hattına koymak gibi bir | hataya düşmiyeceklerini zannediyo- ruz. Geçen hafta Beşiktaşla bermbere kalan Süleymaniye takımı O Sanlâ- civertliler karşısında ciddi bir tehlike olmakla beraber, kendi sahasında oy- lerin kazanacaklarını tahmin ediyo. ruz. Topkapı - Hilâl maçı müsavi şart- lar içinde oynanacak bir oyun olmak- | lâ beraber şans daha ziyade Topkapı lehinedir, Geçen hafta bazı maçlarda hâdise- ler olmuştu. Bu hafta hakemlerimi- zin daha fazla otorite ile hareket ede- rek bu gibi vakalara meydan verme- melerini temenni ederiz. Ulvi Yenal Bugünkü spor hareketleri TAKSİM STADI: Pera - Barkohba Saat 9.30 'Trikolor - Şişli >» İl Ecykoz - İ. Spor "13 Galatasaray - Vefa » 1445 FENERBAHÇE STADI: Topkapı - Süleymaniye Saat 13 - Fenerbahçe - Süleymaniye » 14,45 Askeri liseler voleybol müsabakaları Dün Beyoğlu Halkevi salonunda saat 16 da başlıyan voleybol müsüba- kalar askeri liselerin yüzlerce talebe- si önünde pek heyecanlı olmuş, tah- min ettiğimiz gibi çok çetin birer sa- vaşmadan sonra Maltepe - Deniz li- se ve Harbiyesini 15 -1i,10.15,3-15 sayılarla yenmiştir. Kuleli de Bursa lisesine 15 « 9, 5-15, 6 « 15 galib gelmişlir. Trakya nalbandları Edime (Akşam) İstanbulda kurs görmekte olan Trakya nalband- ları bu ay içinde şehadetnamelerini alacakları için köylerde sıra bekli- yen dördüncü grup bu ay sonuna İ sinde devlet eshamının yükselmesi doğru İstanbula gönderilecektir. Bun- ların yalı ve yiyecek masrafları Zİ. raat Vekâletinden, aileleri ile kendi cep harçlıkları ve yol masrafları da umumi müfettişlik tarafından veril- mektedir, Fransada mali Kalkınma proğramı Mali sahada hiç bir cebir yn Paris 5 (A.A.) — Salâhiyettar mah- filerden verildiği kaydile dün neşre- dilen bir haberde bilhassa hükümetin «mali ve iktisadi siyaset sahasında Wberal bir tarzı hareket ittihaz ettiği ve cebir tedbirlerinin hiç olmazsa şim- dilik bertaraf edileceği; okaydedil- mekte idi, Bu haberin tamamile asılsız olduğu Maliye nezaretince bildirilmektedir. Cebir tedbirlerinden tamamile vaz- geçilmiştir, Paris 5 (A.A.) — Reynaud, vaziyet hakkında yaptığı tedkikatın metice- sini pazartesi akşamı Daladler'ye bil- direcektir. Reynaud'nun buhranın izalesi için bulduğu çareler şu suretle hulâse edilebilir: Masrafları kısmak, yeni varidat benbaları bulmak, iktisadi kalkınma- yı temin edecek tedbirler almak. . Mali sahada Reynnud, hiçbir ce- bir tedbirine müracaat etmiyecek, eşhasın ve müesseselerin sarfetme ka- biliyetini azaltacak olan ağır vergi- ler ihdas edilmesini teklif etmiyecek- tir. Mumalleyh memleketin İktisadi faaliyetini yükseltecek ve İnkişaf ettirecek tedbirlerle bilhassa Iktisadi sahada yeni varidat menbaları ve İm- kânları bulmağa gayret edecektir. Reynaud, geniş bir kredi siyaseti takib edecek ve sermayenin avdetini kolaylaştıracak müsald bir hava ya ratmağa çalışacaklır. «Açık pazar» siyaseti derlelin mübayeaları saye- için en makul çare olarak kabul edil- miştir. Nikaragua Yahudilerinin İn- giliz mallarına boykotajı Managua - Nicaragua - 5 (A.A.) — Nicaragundaki Yahudi tacirler İngi- liz emtiasına karşı boykotaj yapmağa ve İngiltereye yapılan siparişleri ib- tal etmeğe karar vermişlerdir. Amerikada teslihat İki mühimmat fabrikası yeniden açıldı Hyde Park 5 (A.A.) — Reisicümhur Ruzvelt, New - Orleans deniz tezgâh- larile West « Virginia devleti arazisin- de bulunan zırh fabrikalarının tekrar açıldığını matbuata bildirmiştir. Bu fabrikalar hârp esnasında faaliyette bulunmuş idi. Ruzvelt, hükümetin yeni harp gemileri inşaatını arttırma, ğa gayret ettiğini ilâve eylemiştir. Bir pul 35 bin mark Hamburg 5 (A.A.) — Bugün bu- rada bir pul üzerine toptan büyük muamele yapan Mohrman ve şürekâ- sı firması tarafından tertib edilen büyük bir müzayede satışında gayet | nadide bir pula, ilk söz olarak, 35 bin | mark üzerinden talib çıkmıştır. Bu pul, bütün dünyada bir tane- dir. ve turuncu renkte Frahklinin büs- tünü havi bir fentlik «Carrlerss pu ludur ve kırmızı «Nevyork» damga. sını taşımaktadır. Bugünkü müzaye- dede bu pul, satılmamıştır. Kati satış- tan evvel, bu pul Nevyork milli mü- zesine, tedkik edilmek üzere gönderi- lecektir, Amerikanın zirai ihracatı 100 milyon buşel buğday satmak için tedkikat yapılacak Nevyork 5 (A.A) — Federal Surp- lus Commiditees Corporationun ikin- ci relsi Wilcok Amerikanın zirai h. racatını inkişaf ettirmek üzere Avru- paya hareket etmiştir. Mumaileyh Avrupa piyasalarının istihlâk kabili- yetini tedkik etmek üzere bilhassa Fransayı, İngiltereyi, Belçikayı, Nor- veçi, Danimarkayı, Hollandayı ve bel- ki de Almanya ile İtalyayı ziyaret ede- çektir. Ziraat Nezaretinin 1939 temmuzun- dan evvel harici piyasada hiç olmazsa 100 milyon buşellik buğday satmak tasavvurunda olduğu malümdur, Res mi mahafiller Wilcokun Amerikada çok mikdarda bulunan portakal ve pamplemus ihracı Oimkânlarını da araştıracağını beyan etmektedirler, Yuyos'av - Ingiliz ticari münasebetleri Londra Ticaret odası mü- messili tedkikat yapacak Belgrad 5 (A.A.) — Londra ticaret odasının mufahhası Stevens gelecek hafta içinde Yugoslavyaya gelecektir. Yugoslavyaya hareket etmeden ev- vel Stevens, İngiltere Hariciye Nazı- rile bir kaç kere görüşmüştür. Nazır, Yugoslav piyasasını derin ve etraflı bir şekilde tedkik etmesi için mumai- leyhe bazı direktifler vermiştir. Sle- vens, son zamanlarda bir İngiliz - Yu- goslav ticaret odasının açılmış oldu. ğu Zagreb şehrinde bir müddet kala- caktır, 5 Mumaileyh bundan sonra Yugoslav- yanın diğer mühim iktisadi merkezle- rini ziyaret edecektir. Stevens takriben Yugoslavyada bir ay kadar kalacaktır. Amerikada mahküm edilen Nazi kampı direktörleri New - York 5 (A.A.) Brooklin mahkemesi, Long - İsland Nazi kam- pının âzasını Hitlere sadakat yemini etmeğe icbar ettikleri için kampın al- tı direktörünü 500 1â 10,000 dolar arasında tehalüf eden para cezasına mahküm etmiş olan Suffolk mahke- mesinin 12-7.38 tarihli kararını nak- zetmiştir. Mahkeme itham sebepleri- nin kâfi görülmediği kanaatini izhar etmiştir. Karnından yaralı Hüseyin hastanede öldü Silivride oturan Murad oğlu Hüse- yin adında biri yaralı olarak İstanbu- Ja getirilip Gureba hastanesine yatı- rılmıştır. Hüseyin karnından bıçakla yaralanmıştır. Hastanede tedavi altı- na alınmışsa da dün ölmüştür. Adliye doktoru B. Enver Karan tarafından yapılan muayene neticesinde Hüseyi- nin karnındaki bıçak yarasından öl. düğü tesbit edilmiş ve cesedin gömül. mesine ruhsat verilmiştir. Bu vaka etrafında müddelumumilik tahkikata girişmiştir, Fransız sosyalistlerinin toplantısı Umumi politika üzerinde müzakerelere başlandı Paris 5 (A.A.) — Sosyalist partisi milli konseyinde umumi politika hak- kında müzakerelere başlanmıştır. İlk söz alan mebus Lussy demiştir ki: «Antikomünist mücadelenin şid- detle aleyhindeyim. Zira, bu müdü- dele, antimarksist ve bilahara anti- sosyalist mücadeleye bir başlangiç teşkil etmektedir. Sosyalistlerin ko- münistlerle birlikte bir blok vücuda getirmeleri fikri de doğru değildir. Sosyalist partisi, bugün muhalefete geçmemelidir. Zira, bu politikada hükümet, sağa doğru yeni bir adım daha atacaktır» Bunu müteakib söz alan sabık Zi- rant Nazırı Monnet ezcümle demiş” tir ki; «Daladierye müzaheret etmek $0s- yalistler için imkânsızdır. Efkâr umumiye, ne Flândenin, ne radikal lerin ne de haklı olduğu zaman daha fazla ileri gittiğinden her şeyi bozan komünistlerin etrafında toplanmıya- cak, fakat sosyalist partisinin etra- fında toplanacaktır. Hükümette, sosyalist programının heyeti umumiyesini kabul etmiyen zatlerle iş birliği yapmak şayanı ka- bul bir harekettir. Zira, harici hâdise. lerin aldığı seyir endişe verici bir ma- hiyettedir ve kuvvetli bir harici po- Mitika gütmek lâzımdır. B. Ruzveltin bir intihap nutku Hyde Park 5 (A.A.) — 8 sonteşrinde yapılacak intihabat münasebetile Ruz- velt, dün akşam bir nutuk söyliyerek müntehibler (o «lrklarını, renklerini ve dinlerini nazarı itibare almıyarak liberal olarak tanınmış olan namzed- lere» reylerini vermeği tavsiye etmiş- tir. Relsicümhur eski kafalı Cümhuri- yetçilerle komünistler tarafından ta- kib edilen «Menfi gayeler» aleyhinde bulunmuştur.