9 Kasım 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

9 Kasım 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

Fatih Halkevinden: 1 — Evimizde kadinlara mahsus biçki, dikiş, akış ve beyas iş desrleriyle erkek ve kadınlar için keman, piyano, solfej ve koro dersleri açılmıştır. 2 — Evimizde birde fanfar teşkil edilecektir. Bu grup- ta yer almak ve derslere yazılmak isti yenlerin 3 adet fotograf ve nüfus hüvi- ber gün saat 10dan3le rektörlüğüne müracaatları, yet varakariyle kadar Evimiz di Büyük sinema ve tiyatro aktörü HARRY BAUR ve KOMEDİ FRANSEZ 'TRUPU Cuma sabahi saat 10 da Sirkeci is- tasyonuna muvasalat edecekler- dir Arzu edenler, istikbaline çıka- bilirler, Temsiilere ayni günün akşamı saat 21 de FRANSIZ Tiyatrosunda başlanacaktır, İlk temsili; SAMSON BERİSTAİN'in kuvvetli eseri Cumartesi ve Pazar akşamları: HARRY BAUR'un büyük ibdal JAZZ PAGUOL'un nuvotesi Pazartesi akşamı veda temsili; İstediğim Zevç VERNEUİL'in yeni piyesi Matineler: Cumartesi saat 17 de ve Pazar saat 16 da Cumartesi matinesinde SAMSON Bütün temsiller için biletler tiyat- To gişelerinde satılmaktadır. Bürhaniye icra dairesinden 037/116 Bahadınlı köyü ile köyden İdris arasında saylan tasarruf edilmekte iken bu kere kabili taksim olmamasından mahkemece gsuyuun İzalesi zımnında satılmasına ka- rar verilen Bahadınlı köyünde köy civa» rında üç tarafı yol arkası köy zeytinliği ile mahdud zeytinyağı fabrikası binası ve içinde bir Kazan, bir makine, zeytin tane- sine mahsus taş takımı ve akson tertibatı ve termastre ve bir tulumba ve taş loncu- Jan ve teferrilatı, fabrika önünde metrük bir halde iki baskı ve iki bombarye ve te- ferruatı, fabrika ittisülinde yağ mağazası ve yine ufak bir mağaza, fabrika avlusu ve fabrika karşısında bir dam bir oda ve bir ahır ahşap tamamı (5650) lira kıy- metli emval 20/12/9388 salı günü saat 15 de | dairemizde satılacaktır. Bu günde haddi Jâyik bulmazsa satış on beş gün uzatıla- | rak 4/1/9539 çarşamba günü saat 15 de tekrar son sataş yapılacağı talip olanların gösterilen günlerde dairede hazır bu- Tumaları bu hususta şariname (3/11/788 tarihinden ifibaren dairede açık bulundu- rulduğu ilân olunur. İstanbul asliye altıncı hukuk mahke- mesinden: Ramila tarafından İstanbul Kumkapı Çadırcı mahallesi Çeşme soka- ğında 22 sayılı evde iken halen ikamet, hi meçhul kocası Avadiş aleyhine açılan boşanma davasma aid dava arzubsli su- reti müddenaleyhin ikametgâhının meç- huliyetinden bahisle bilâ tebliğ iade kı- anması üzerine mezkür arzuhalin mah- keme divanhanesine asılmasına ve key- fiyetin on gün içinde cevab vermek üze- re 1$ gün müddetle ilânına karar veril- diğinden adı geçen Avadisin mahkeme- mizin 9368/1659 sayısında kayıdı geçim- sizliğe müstenid boşanma davasına ka- rar veçhile on gün zarfında cevab verme- si lüzumu tebliğ yerine geçmek üzere ilân olunur. M. 1851 Zayi — Çatalca askerlik şubesinden al- mış olduğum terhis tezkeremi kaybettim. Yenisini alacağımdan eskisinin hükmü yoktur. Alay 4 tabur 3 bülük $ Osman oğ- Ju Abdullah. Almanca tücrari muhaberat yapabilecek türkçe bilir bir bayan Daktilo aranıyor N. K, rumuziyle İstanbul 176 posta kutusu adresine yazılması Bayanlar: Bayram yaklaşıyor, Tuvaletiniz için Beyoğlu İstiklâl caddesi 178 No, DAViD Müessesesi: Modern kadın Tuvaleti- nin harikaları olan Puris ve Viyana- nın en son Model öersey de Lalne) ve Kostüm Tayyörlerini takdim edi- Dr. Hafız Cemal ralarile birlikte yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (8247) Cinsi Miktarı o Muhammen bedeli (o Muvakkat Eksiltmenin adet beheri tutarı teminat şekli (o saati Ura Oo lira Li. Ku, Elektrik motörü O12 o 100 1200 90 — A. Eksitime 14 » » 2 150 300 2250 Pazarlık 1430 Vâgohet 5 0 250 1875 Pazerlik 15 1 -— İdaremizin Samsvn tütün fabrikası tülün paket makineleri Bandrol kısmı için 6 adet, paket kısmı için 6 adet ki ceman 12 adet elektrik motörü âyni fabrikanın kıyım makineleri için 2 adet elektrik motörü ve Keçeç tuzlası için de 5 adet vagonet şartnameleri mucibince satın alınacağından hizalarında yazılı usullerle ayrı ayrı eksiltmeye konmuştur. II — Muhammen bedellerile muvakkat teminatları hizalarında gösteril. miştir. IM — Eksiltme 16/X1./938 tarihine rastlayan çarşamba günü hizaların. “da yazılı saatlerde Kabatasta levazım ve mubayant şubesindeki alım komis- yonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler parâsız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. V — Eksiltmeye işlirak etmek isteyenler elektrik motörlerine ait fiatsız fenni tekliflerini ihale gününden üç gün evveline kadar İnhisarlar tütün fabrikalar şubesine ve vagonetlere ait fiatsız fenni tekliflerini, vagonetlerin yatakları hakkında ayrıca mufassal izahat ile detay resimlerini ihale günün- den 5 gün evveline kadar İnbisarlar tuz fen şubesine vermeleri ve teklifleri- nin kabulünü mutazammın vesika almaları lâzımdır, VI — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatlerde *& 7,5 güven- me paralarile biri:kte yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. w70TI» I — İdaremiz Nakliyat şubesi için saa mucibince yaptırılacağı ilân edi- len açık güverteli, armalı ve tam teçhizatlı ladet çektirme «tekne» için 11/X/938 tarihinde elde edilen fiat Jâyık hadde görülmediğinden 10 gün müd- detle açık eksiltemeye konmuştur, II — Muhammen bedeli «4500, lira ve muvakkat teminatı «337,50, liradır. If — Eksiltme 19/X1/938 tarihine raslıyan cumartesi günü saat 11 de Ka- bataşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki Alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. İ V — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte “ 7,5 güvenme paralarile birlikte yukarıda adı geçen Komisyona gelemeleri ilân olunur. (8246) ' pi | Cinsi Miktarı Muhammen B, © I5teminatı Eksiltmenin Beheri Tuatrı Lir. Kr Şekli (o Santi LK.S. Lir. Kr. Bileği taşı 96 adet 38.— 540 Pazarlık 14 Tütün tozu 100 ton Bedeli (o 550.— 187.50 Açık 14,15 ambalaj mas. 700.— 1250. — İskarta ip 1958 kilo —19125 (37446 56.16 Açık 1430 1 — Paşabahçe fabrikasında eski cam fabrikası enkazından bakiye 50 san- tim kutrunda ve bir santim kalınlığında 56 adet bileği taşı, İzmir tütün fabri- kasında mayıs 939 nihayetine kadar toplanacak 100 ton tütün tozu ve Üskü- dar depolar grupunda mevcud 1858 kilo iskarta ip hizalarında yazılı usullerle atılacaktır, TI — Muhammen bedellerile © 15 teminalları hizalarında güslerilmiştir. | TI — Arttırma 28/X/938 tarihine raslıyan pazartesi günü hizalarında yazılı saatlerde Kabataş Levazım ve Mübayaat şubesinde müteşekkil komisyonda yapılacaktır. IV — Bileği taşı nümuneleri Paşabahçe fabrikasında 1145--313—1958 kilo ip nümunesi Üsküdar depolar grupunda görülebilir. | V — İstekilerin arttırma için tayin edilen gün ve saatlerde © 15 teminat pa- | İstanbul Vakıflar Direktörlüğü İlânları | Semti ve mahallesi Cadde veya sokağı No. sı Cinsi o Muhammen aylığı Lira Er. Bahçekapı 4 ncü Vakıf harı Icikatta 10 Oda 16 © » » » » » » 13 » 15 00 , » » Bk e İİ » 15 00 » » » » » v1 » 16 00 Müddeti icar; Teslimi tarihinden 949 senesi mayıs sonuna kadar Fener, Abdi Subaşı Fener 312 Depo 60 00 Müddeti icar: Teslimi tarihinden 941 senesi Mayis sonuna kadar (o Seneliği Bakırköy, Küçük Halkalı 204 ve 205 çiftlik ve Lira müştemilâtı ile arazi 300 Müddeti icar: Teslimi tarihinden 7/T. Sani/941 akşamına kadar. Yukanda yazılı mahaller kiraya verilmek üzere açık arttırmaya çıkarıl. mıştır. İstekliler 15/T.Sani/9$8 sal günü saat 15 e kadar İstan- bul Vakıflar Başmüdürlüğünde Vakıf Akarlar kalemine gelmeleri. (8147) Kıymeti Pey parası lira Kuruş Lira Kuruş mw 52 5 29 Çakmakçılar Dayahatun ve yeni Mer- can ağa mahallesi Valde hanı birinci katta 60 No.li matbahın tamamı. 2 20 15 32 o Çakmakçılareski Dayahatun yeni Mer- can ağa mahailesi Valde han birinci kat 35/36 No.lı oda tamamı, Yukarıda yazılı mahlül emlâkin pazarlıkla ihalesi 1/12/938 perşembe günü saat 14 te icra edileceğinden isteklilerinÇemberlitaşta Vakıflar Başmüdürlüğü | Mahlülât kalemine müracaatları, (823) Erenköy Kız Lisesi Satın Alma Komisyonundan: Cinsi miktarı Beher ton İlk etminatı Ton tahmin bedeli OLira Kuruş Sömikok 200 2 ) Kriple | 100 ape e Okulumuzun ihtiyacı olan yukarıda cinsi ve miktarı beher ton bedeli ve ilk teminatı yazılı yakacağı Kapalı zarf usulile eksiltmeye konmuştur. Eksiltme 16/11/Y38 çarşamba günü saat 14,30 da Beyoğlu İstiklâl cad- desi numara 349 da Singer Dikiş mağazasının üst katında Liseler muhasebe- ciliğinde toplanan Okul komisyonu tarafından yapılacaktır. İstekliler 958 yılı Ticaret odası vesikası ve ilk teminat makbuzlarile bir. likte 2490 sayılı kanunun tarifatı dairesinde hazırlayacakları teklif mektup- larını belli saatten bir saat evveline kadar sözü geçen komisyona makbuz mukabilinde vermeleri. Teminatlar Liseler muhasebeciliğine yayılacaktır. Ve şartnameyi mek istiyenlerin Okul idaresine müracaatları, (8022) gör- Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi İlânları Doktor alınacak Devlet Demiryolları Umum Müdürlüğünden: İşletmelerde münhal bulunan kısım hekimliklerine, mecburi hizmete tabi olmıyan ve bu sene askerlik hizmetini bitirmiş olan gençlerden beş doktor alı nacaktır, : Bu doktorlara ayda 177 lira ücret ve ikametleri için ayrica lojman verilecek- tir. Lojman bulunmuyan yerlerde ev kirası verilir. : iyi dahilinde yapacakları vazife seyahatlerinde” ayrıca harcirah da alırlar, Talip olarların bir dilekçe ile Arikarada Zat işleri müdürlüğüne müracaat etmeleri ilân olunur. (8242) i Muhammen bedeli 13500 lira olan 90000 adet meşeden mamul tirfon yas tağı 21/11/9138 pazartesi günü saat 15 de kapalı zarf usulü ile Ankarada İda- re binasında satın alınacaktır. Bu işe girmek ıstiyenlerin 4012 8 liralık muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği vesikaları ve tekliflerini syni gün saat 14 de kadar komisyon Re- isliğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler parasız olarak Ankarada Malzeme Dairesinden, Haydarpa- şada Tesellüm ve Sevk Şefliğinden dağıtılmaktadır. Bunlara «it nümuneler ayni servislerde görülebilir, (8106) * Devletdemiryollarına alınacak müfettiş muavini müsabaka şartları Hareket müfettişi yetişmek üzere müsabaka ile müfettiş muavini alna. caktır. Müsabaka şartları aşağıda yazılıdır. i — İmtihamia kazananlara 130 lira aylık verilecek ve staj müddetinin hi- tamında müfettişliği tasdik erilenlerin ayirkları 151 liraya iblâğ olunacaktır. 2 — Müsabaka imtihanlarının yapılacağı mahaller, taliplerin adedine gö re bilâhare tesbit edilecektir, 3 — Müfettiş muavini olabilmek için lâzım olan.evsaf ve vesaik. A — Türk olmak. B — 40 yaşımı geçmemiş oimak. C — Mühendis veya yüksek iktısat ve ticaret mektebi mülkiye mektebi hukuk veya fen fakültesi mezunu olmak. Ç — İşletme merkezlerinde yapılacak sağlık muayenesinde faal hizmette çalışmağa mani bir haii olmamak. D — Askerlikte ilişiği bulunmamak. E — Fransızcn, Almanca, İngilizce ve İtalyanca lisanlarından birine vakıf olmak tercih sebebidir. Müracaniname ile birlikte ibraz edilecek vesaik, A — İstida ve 6 adet vesika fotoğrafı, B — Polisten tasdikli iyi durum kâğıdı. ” C — Nüfus cüzdanı. Ç — Mektep diploması D — Askerlik vesikası E — Makine ile yazılmış kısa tercümeyi hal varakası F — Şimdiye kadar bâşka yerde çalışmışsa aldığı bonservis örnekleri Bu vesikaları eksik olanlar ve muayyen vakitte müracaat etmiyenler mü- sabaka imtihanma kabul edilmezler. 4 — Müsabaka imtihanları 28/11/938 tarihine müsadif pazartesi günü yapılacaktır. Talipler yazılı vesaikle en nihayet 20/11/938 tarihine kadar Sir- keci, Haydarpaşa, izmir, Ankara, Afyon ve Adana işletme müdürlüklerine mü. râcaat etmiş ve sıhhi muayenelerini yaptırmış olmalıdırlar. 5 — Müsubaku imtihanında riyaziye (âli değil) memleketin iktisadi coğ- rafyası iktısat Türk ve Türkiye tarihi umumi tarih ve coğrafya sorulacak ve bildiği dite ve mütekabilen Türkçeden tercünfe yaptırılacaktır. 6 — Staj müddeti 12 ay 1/2/3/ ncü sınıf islasyon ve ambarlada 4 » Hasılat servisinde Başmüfetlişlik kaleminde 2.» Müfettiş kursunda ve imtihanı i 3» Müfettiş nezdinde 3» 7 Gümrük muhafaza genel komutanlığı istanbul satınalma komisyonundan: 1 — Deniz vasıtaları için satın alınan 400 ton Levamarin kömürünün 4/11/9838 cuma günü saat 11 deki açık eksiltmesine istekli (o çıkmadığından 14/11/938 pazartesi günü saat 14 te yeniden açık eksiltmesi yapılacaktır. 2 — Evsaf ve şartnamesi , görülebilir. 3 — Tahmini tutarı 5000 lira ve ilk teminatı 375 liradır. 4 — İsteklilerin gün ve saatinde ilk teminat makbuzları ve kanuni vesika» larile Galata eski İthalât gümrüğü binasındaki komisyona gelmeleri. (8219) ——— m —————— > — ——— Istanbul Gümrükleri Başmüdürlüğünden: İstanbul Gümrükleri için 1 Mira aylıkla ve müsabaka imtihanı ile nam- zet memur alınacaklar. Müsabaka imtihanına girebilmek için aranan şartlar şunlardır; A) Memurin kanununun $ üncü maddesindeki şartları haiz bulun- mak, B) Askerliğini yapmış veya tecil edilmiş olmak, C) 30 yaşını geçmşi ol- mamak, D) En az lise tahsilini ikma) etmiş bulunmak. Bu vasıfları haiz olan isteklilerin 19/11/938 gününe kadar müracaatetmeleri ve sicil servisinden verilecek liste mucibince belgelerini 30/11/938 akşamına kadar hazırlamış ol- maları lâzımdır, Belgelerini bu tarihe kadar hazırlamamış olan istekliler im- tihana giremiyeceklerdir. Müsabaka imtihanı 5/12/9388 günü saat 13,50 da Başmüdürlükte yapılacaktır. (8180) Kabızhk, vücudu zehirlemektir. Sıhhatinizi, Almanyada Bad Kissingen memba suları hulâsasile yapılmış KİSSİNGA yn. Maplarile koruyunuz. Gebelik, barsak tembelliği. ve her türlü kabızlarda kullanılır. Her eczanede satılır. Üsküdar Mıntakası Tapu sicil muhafızlığından: Üsküdarda Alik Valide mahallesinde Bağlarbaşı caddesinde (ONolı Kav- saralı Mustafa Dede mesçidi arsasının nakit ile istibdalen satıldığından tapu- ya tesçili Kadıköy Vakıflar Müdürlüğün den bildirilmiştir; Müceddeden tapuya bağlanacak olan bu yerin filhakika mesçit arsası olup olmadığı 29 ikinciteşrin salı günü mahallinde Keşif yapılacaktır. Bu yerin tasarrufile alâkadar olanların bu baptaki vesaiki tasarrufiyelerile ya Muhafız- luğa, yahut tahkikat gününde izam kılınacak memura müracaatları lüzumu ilân olunur. (8221) wi