4 Aralık 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

4 Aralık 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

Sahife 14 Clid güzellik âlimi profesör doktor E. WİNTER tarafından formülü yapılan Venüs | Kremi TTerkibindeki husus! mad- deyi lıayetiye dolayısile cildi besler; teravetini - arttırır; Yeni bir tem yaratır. Venüs Son moda ve gayet cazip renklerile kullananları hay- rete düşürür, Dudaklarda 24 sant sabit kalır. Şık ve kibar famliiyaların kullan. dıkları yegâne rujdur. Venüs Pudrası Terkibi altan kremli 24 saat havalandırılmış fevkalâde ince ve haflf Ve- nüs pudrasile tuvalet gören bir cilt dünyanın en tara vetli güzelliğin! ifade eder, AKŞAM i Venüs Allığı Her cildin rengine göre çeşitleri mevcuttur. Yüze sürüldüğünde clide fevkalâ- de tabif bir renk verir, teni bozmaz; güzelleştirir. bam TA Venüs KİRPİK Sürmesi Asla: yayılmaz ve gözlere zarar vermez. Venüs sürme- sile tuvalet gören Kirpikler büyür ve güzelleşerek kalp- lere ok gibi saplanır. Venüs Briyantini Baştaki kepekleri izale eder. Saçları parlak tutar. Dökülmesine mâni olur ve Kiyırcık yapar. Saç meraklı- ları ve gençlerin hayat ar kadaşıdır. Deposu: Nureddin Venüs Limon çiçeği KOLONYASI Hususi bir tiptir, 90 dere cedir, O kadar ki en büyük zevk ehlini ve müşkülpesend olmakla; tanınmış kimseleri bile hayran bırakmaktadır. Venüs Çam KOLONYASI Ciğerleri zayıf ve sinirleri bozuk olanların kalbine fe- rahlık verir. Ve gönlünü açar, Ada oçamlarının lâtif ve sıhhi kokuları VENÜS İ çam kolonyasında meycuddur. Evliya zade müessesesi istanbul T.C. ZIiRAAT BANKASI Kuruluş tarihi: 1888 Sermayesi: 100.000.000 Türk lirası Şube ve Ajans adedi 262 Zirai ve ticari her nevi Banka muameleleri i ratındâ bür vardı: Bugün 4 Kânunuevvel 1938 Maliye Vekâleti ve Türkiye Cümhuriyeti Merkez Bankasından 28/ö vs 15/12/1934 tarih ve 2453/2014 numaralı kanunlar muck bince ihracına selâhiyet verilen ve geliri tamamen Sıvas - Erzurum demir yolunun inşasına ta.isis olunan 96 7 gelirli Sıvas - Erzurum İstik- razının. 20 senede-ittası meşrut 4/5 milyon liralik beşinci tertibinin ka: yıd muamelesi 5/12/9438 akşamı nihayet bulmak üzere 19/11/938. saba Hından itiberen başlamıştır. Tahviller aamiline muharrer olup beheri 20 ve 500 lira itibarı Kıy- Taette birlik ve 25 Hk-olarak iki kupüre ayrılmıştır. Bu tahviller umumi ve mülhak bütçelerle idare olunan daire ve müesseselerce vilâyet hususi idâreleri ve belediyelerce'yapılacak müzayede ve münakasa ve mukave lelerde teminat olarak ve hazinece satılmış ve satılacak olanı milli emlâk bedellerinin tediyesinde başa baş kabul olunacakları gibi gerek tahvil ve gerek ku bedellerinde tahvillerin o tamamen itfasına kadar her türlü vergi resimden muaf bulunacaklardir. Tahvillerin fly flatı 5 95 olarak tesbit edilmiştir. Yani 20 liralık birlik tahvil bedeli 500 Wralık 25 lik tahvil bedelide 475 liradır. Kayıd muamelesi Türkiye Cümhuriyet Merkez Türkiye Cümhuri yeti, Ziraat, 'Tü İş, Emlâk ve Eytam Halk, Türk, Ticaret, Belediye- er bankaları mer, Eti ve Denizbanklar tarafından icra, edilmek- tedir. Diğer sıtasile de tahvil alımı temin olunabilir, Serma- ye ve tasarruf! rin ve en çok gelir getiren sahalarda işletmek istiyenlere keyfi ve 15. günlük Suskripsiyon müddeti zarfında bankalara müracaat. nın kendi menfaatleri iktizasından bulunduğu işaret olunur. (8444) “Zevcim, sözlerine inanmak istemiyor,, işte, Fransada Sen şehrinde Monfereuil kasaba- sında Emil Zola sokağında 17 No. da Bayan Wagner, böyle diyor ve ilâve ediyor: “O, bana; sen 10 yaş gençleşmişsin diyerek hayretini izhardan kendini alamıyor. ,, oğrafı «Zevcim Jorj, bu âdetâ bir mucize- | henxwde son derece Her akşam yak: renkteki Tokalon kremini kullanınız. 'Terkibinde, na ' Üniversitesi > fesörü dokt 'EJSKAL'ın keşfi olup İ buşayamı hayret tebeddüle şaşıyorlar, Onlara yaptığımı söyledim. Yeğiâne cil unsuru olan pembe renkteki Bio- celli 'Tokalan kremini kullanmalarını tavsiye ettim. Birçokları bizzat tecrübe ederek şayanı hayret semeresini gö- | rünciye kadar benimle alay ettiler, Fa- kat sonra bana hem teşekkür ettiler, | tıpkı insanın tabii ve hayati cild unsu- runuri ayni olan Ye gi hayvanların cild hüceyrelerinden istihsal “edilen Blocelli gençlik cevheri vardır, Gün- düz için de beyaz rankteki 'Tokalon kremini kullanınız, cildinizi yumuşa tıp beyazlatır ve siyah noktaları eri- tip açık mesameleri sıklaştırır. PARA BİRİKTİRENLERE 28.800LİRA İKRAMİYE VERECEK ç Ziraat. Bankasında; kumbarali ve ihbursız tasarruf hesablarında en az 50lirası bulunanlara senede4defa çekilecek kur'a ile aşağıdaki plâna göre ikramiye dağıtılacaktır; 4 Adet 1.000 Liralık 4 500 4 250 40 100 100 50 120 40 160 » 20 > DİKKAT; Hesaplarındaki paralar bir sene içinde 50 liradan aşağı Girde 5 20 fazlasile verilecektir. Kur'alar senede 4 defa, 1 Eylül, 1 Birinci kânun, I Martvel Haziran iksirerlerre KATRAN HAKKI EKREM | Akşam Matbaası 4,000 Lira 2,000 » 1,000 4,000 5,000 4,800 3,200 » düşmeyenlere ikramiye çıkdığı tak MATBAASI Rotatif makinelerinde resimli ve renkli gazete ve mecmuaları, baskı adedi yüksek risale, kitab ve her nevi matbuaları en temiz şekildeen ehven şeraitle basar tarihlerinde çekilecektir, * Devamlı işler için hususi şerait tesbit edilir. Fazla tafsilât için matbaa idare- sine müracaat, Telefon :20497 Sahibi Necmeddin Sadak Umumi neşriyat müdürü Şevket Kado