16 Aralık 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

16 Aralık 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Sahife 8 16 Kânunuevvel 1938 Kleopatranın bir gecesi (Baş tarafı 6 ncı sahijede) mişsin... Hezeyan saatlerinde bin sene- de bir kere olan bir şeyi umdun... Kleo- patra seni sevecek sandın... Pekâjâ... İmkânsız sandığın şey olâcaktır... Rü- yanı hakikat yapacağım... Delice bir ümidi yerine getirmeği bugün canım istiyor... Seni göz kamaştırıcı ihti. şamlara garkedeceğim; en aşağı ta- bakadan en yükseklere çıkaracağım... Seni ilâhların eşi yaptıktan sonra boş- luklara yuvarlıyacağım. Olüm saatin gelince sakın merhametimi dilenme, bana da hain deme... Bütün gece beni seveceksin... Yarın seni öldürteceğim... Bir gece için hayatını veriyorsun... Haydi, ayaklarıma kapanma, kalk... Elini bana ver... Gel, saraya gidelim... ass Kleopatranın gecesi... Onu ne ka. lemler yazabilir, ne şimdiki medeni lisanımiz ifade edebilir... Kanla şarabı karıştırmaktan korkmayan o şahane sefahat!... Vadedilen gecenin harikulâde olma» $i lüzımdı. Bütün bir ömrün zevkleri birkaç saate sığdırılacaktı. Meyiamu- nun hayatımı bir anda içebileceği kuv- #etli bir içki haline sokmak gerekti. Kraliçe, delikanlıya, tahtında yer | verdi. İçkiler, yemekler, oyunlar, çal gı... Genç adam başını hükümdar ka. dının omuzuna dayamış, çıldırtıcı bir rüya gördüğünü sanıyordu. Ziyafetin sonunda Kleopatra tahtından kalktı, Mantosunu attı. TTacını çıkardı. Ba- şma bir çiçek çelengi geçirdi. Parmak- larına altın ziller takarak hayranlıkla perişan olan delikanlının karşısında Bu dans herşeyi ifade ediyordu: Aş- ki, teslimiyeti, kaprisi... Sabaha karşı bir cariye delikanlıya boynuzdan bir kâse uzattı. İçinde, her hangi kaba konse behemehal çatlata- cak kadar şiddetli olan bir zehir vardı. Meyiamun, uzun, derin bir nazarla, son defa olarak, metresini süzdü ve du- daklarına bu ölüm içkisini götürdü. Kieopatranın rengi uçtu. Elini uza- tıp delikanlının kolunu tutmak iste. di. Bu adamın cesareti, aşkı, kadına tesir etmişti, «— Beni sermek için daha yaşa...» demek istiyordu. Fakat tam o sırada borular öttü. Dört süvari zabiti ziyafet odasından içeri girdi. Bunlar Mark Antuanın ha- bercileriydi. Kraliçe, delikanlının elini bıraktı. Güneş ışıldıyarak Kleopatranın alnına çarptı. — Görüyorsun ya... Zaman geldi... Güzel rüyaların bittiği saat... Bu sözleri Meyiamun söyledi... Ve birden, kadehi boşaltarak, şim- şekle çarpılmış gibi yere yuvarlandı. Hükümdar kadın, başını önüne eğ- di ve gözlerinden alevli bir damla yaş süzülüp, eritilmiş incinin içine damla. dı. Mark Antuvan eşikte belirerek: — Çok acele ettim kraliçem... Fakat görüyorum ki ziyafet bitmiş... Bu yer- lerde yuvarlanmış cesed nedir?... Kleopatra gülümsiyerek: — Hiç... - dedi. - Şayed bir gün Ro- manın hâkimi beni esir edecek olursa kullanmak için zehir tecrübe ediyo- rum.. Gelin yanıma oturunda şu dansları seyredelim... oynamağa başladı. —Bitti— Valimizin Manisadan ayrılışı İzmir (Akşam) — İstanbul valili- ğine tayin edilmiş olan B. doktor Lüt-* fi Kırdar, Manisaya gelmiş, refikası- nı alarak tekrar İstanbula dönmüş- tür. Manisa tümen komutanlığı ile belediyesi tarafından Lütfi Kırdar şerefine ziyafetler ve bir balo veril miştir, Veda, çok hasin olmuştur. ve çocu AE 7 Binlerce halk, istasyondan trenle ha- reket eden valiyi uğurlamış, samimi tezahürat yapmıştır. Yukarıdaki re- simlerde doktor LüMi Kırdar ve refi- kası, Manisa İstasyonundan ayrılır. ken görünüyor .Solda oğlu onu taki- beden refikasıdır. klu aileler Çok çocuklu ailelere Sıhhat ve İçtimai Muavenet Vekâletince yapılmakta olan yardımın seneden seneye daha geniş tahsisatla yapılması kararlaşmış ve keyfiyet alâkadariara bildirilmiştir. Şimdiye kadar vuku bulan müracatlar ancak beş altı sene sonra bir yardım şekline bağlanmakta idi, bu sene; ancak | 932 senesinde müracaat etmiş olan çok çocuklu ailelere para tevziatı yapıla- © bilmektedir. Bu şekli, müracaatçıları senelerce bekletmiş olacağı cihetle Sıh- Bat Vekâleti önümüzdeki seneden itibaren ikişer senelik müracantları karşı- iyacak, bu surtle beş sene sonra çok çocuklu babaları müracaat tarihlerine nazaran ayni sene zarfında terfih edebilecektir. İstanbuldan vuku bulan müracaatlar arasında en çok çocuklu baba; Kumkapıda oturan Barunuk isminde bir Ermenidir, Elli dört yaşında on Ç0- çuk sahibidir. Kesimde en büyük çocuğu hariç olmak üzere dokuz çocuğile beraber görülmektedir. NN # YARIN-KURACAĞINIZ *EVİN-TEMELİDİR T. vw ZIRAAT BANKASI YENİ NEŞRİYAT: HALK TÜRKÜLERİ Konservatuar Halk türküleri kitabının on beşincisi çıkmıştır. Meraklılarına tav- siye ederiz. caz Meşhur Fransız muharriri Marvel Pagool- Tün «Caz» isimli eseri tabedilmiştir. 25 Kr, Satılmaktadır. * BAŞLAR VE ANKET Zahir Sıtkı Güvemlinin tanınmış kim- Selere ve edebi hislere ald karikatürlerini bir aibüm halinde neşretmişlir. a (ele -ildil en müessir ilâç Pektorin Komprimeleri Kutusu 35 ilik ala Gi el TL ru ECZANESİ! Sirkeci - istanbul Muhasip aranıyor Anadoluya gidecek muktedir ve teç- rübeli bir muhasibe ihtiyaç vardır. 15 Kanonuevvele kadar herkün saat TI den 18 xe kadar Sirkecide Afyon Oteli Müdüriyetine müracaatları, İstanbul Asliye altıncı hukuk mahke- mesinden: 933/1481 Ulviye Tetik tarafından Şehremini Ka- laslar Bıçakçı sokak 18 sayılı evde iken halen ikametgâhı meçhul kocası Faruk Tetik aleyhine açılan boşanma davasının yapılmakta olan tahkikatının 3/12/938 ta- rihli celsesine davet edilen müddealeyh Farıkun . hasır bulunmamasına binaen hakkında gıyab kararı itihaz olunarak buna dair imlâ kılınacak ihbamame di- vanhanesine asılmasına ve keyfiyetin on beş gün müddetle ilânına karar verilerek tahkltının da 26/1/9990 perşembe günü #nat 10 a bırakıldığı tebliğ yerine geçmek üzere ilân olunur. M. 1378 ZAYİ — 985 tarihli nüfus cüzdanımı kaybettim. Yenisini çıkaracağımdan eski- sinin hükmü yoktur, i i ii ZAYİ — İçinde komisyona ald bir res- mi mâhürle, iki damgayı havi el çantamı 5/12/5938 tarihinde kazaen sayi ettiğimden işbu mühür ve damgaların merkür tarih- ten itibaren hükmü olmadığı ilân olunur. 25 numaralı Shh. Tf, Ko. Rs, Albay Fikri Evergen ZAYİ — Bugüne kadar kullanmakta bu- Yunduğum mührüm kaybolmuştur. Yeni- #ini tedarik etöğimden eskisinin hükmü olmadığını ilin ederim. Lâleli Tayyare aparlımanı 4/8 Na, da inhisarlar U, Müdürlüğünden : I — Şartnamesi mucibince satın alınacağı ve 7/X1/938 tarihinde ihale edileceği ilân edilen 50 kiloluk 150.000 adet ve 100 kiloluk 180,000 adet tuz çu- yalının muhammen bedelleri değiştirildiğinden yeniden ayrı ayrı kapalı zarf usulle eksiltmeye konmuştur. TH — Muhammen bedelleri 50 kilolukların beheri 25 kuruş hesabile 37500 lira ve muvakkat teminatı 2812.50 Iira; 100 kilolukların beheri 43 Kuruş hesa- bile 71400 lira ve muvakkat teminatı 5120 liradır. İzmirde teslim edildiği tak- dirde behetine 50 Kiloluklar için 25 santim ve 100 kiloluklar için de 50 santim zam edilir. IN — Eksiltme 2/1/939 tarihine rastlayan pazartesi günü 50 lik çuvallar saat 15 de 100 Tük çuvallar saat 15,30 da Kabataşta levazım ve mübayaat şu- besindeki lum komisyonunda yapılacaktır, IV — Şartnameler 50 likler 1.87 lira ve 100 Tükler 3.37 Jira bedel mukabi- Jinde İnhiserlar umum müdürlüğü Levâzım ve mübayaat şubesile Ankara ve İzmir baş müdürlüklerinden alınabilir. V — Mühürlü teklif mektubunun kanuni vesaik İle “© 7,5 güvenme para- sı makbuzu veya Banka teminat mektubunu ihtiva edecek olan kapalı zarf- ların ihale günü eksiltme saatlerinden yarımşar saat evveline kadar yukarda adı geçen ahın komisyonu başkanlığına makbuz mukabilinde verilmesi lâzım. dır. (9170) * 1 —: İdaremizin Paşabahçe fabrikasında şartname ve projesi mucibince yap- lırılacak on adet tank temelleri inşaatı açık eksiltemeye konmuştur. TI — Keşif bedeli 3926.2 lira ve muvakkat teminatı 294.46 liradır. Ir — Eksiltme 19/X11/938 tarihine raslayan pazartesi günü saat 15 te Ka- bataşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki Alım komisyonunda yapılacaktır, IV — Şartnameler 20 kuruş bedel mukabilinde İnhisarlar umum müdürlü- ğü Levazım ve Mübayaat şubesinden alınabilir. V — Eksiltmeye iştirak etmek İstiyenlerin İnhisarlar umum müdürlüğü İn- şaat şubesinden fenni ehliyet vesikası almaları lâzımdır. VI — İsteklilerin kanuni vesaik ve yüzde 7,5 günvenme paralarile birlikle eksiltme için tayin edilen gün ve saatte yukanda adı geçen komisyona gelrio- leri ilân olunur. (8761) * #15 Cinsi Mikdarı Muhammen B, Teminatı Eksiltmenin Tira Er. Lira Kr. Şekli Santi Tahta parçası T M3 Müstamel tuğla 500 adet H0,— 1650 Pazarlık 1445 Tütün tozu 150 ton bedeli o 825.— Amba, nakli 1050.— 1875.— 2125 Açk W— I — İdaremizin Kabataş Şarap imlâhânesinde mevcut 7 metre mik'âbı tahta parçası ile 500 adet müstamel tuğla pazarlıkla, Cibali Tütün fabrika. sında 1/X11/938 tarihinden Mayıs 939 nihayetine kadar toplanacak 150 ton tütün tozu açık arttırma usuliyle satılacaktır. TI —— Muhammen bedelleriyle © 15 teminatları hizalarında gösteril miştir. HI — Arttırma 23/X11/938 tarihine rastlıyan Cuma günü hizalarında yanlı saatlerde Kabataşta Levazım ve Mübayaat Şubesinde müteşekkil sa- tış komisyonunda yapılacaktır, IV — Tahta parçası ve tuğla nümuneleri Kabataş Şarap imlâhahesin- de, tütün tozu Cibali fabrikasında görülebilir. V — İsteklilerin arttırma için tayin edilen gün ve saatlerde © 15 temi- nâtlariyle birlikte yukarıda adi geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (8957) |. | istanbul belediyesi ilânları — 16 Birincikânım 1938 cuma gününden itibaren Karaman eti için mezbahada toptan 31, perakende 36 ve Dağlıç eti için mezbahada toptan 35, ye 40 kuruş azami fint tayin olunmuştur, — Toptan ve perakende diğer et fiatlarında değişiklik yapılmamıştır. i — Alanlara bilinmek üzere keyfiyet ilân olunur. dım,