24 Aralık 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

24 Aralık 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Romanya muhtelili dün şehrimize geldi Kafile başkanı muharririmize, takımın iyi neticelerle Türkiyeden ayrılacağını söyledi Futbol federasyonu tarafından üç maç yapmak üzere Türkiyeye davet edilen Romanya muhtejiti dün saat 15 de Besarabya vapuru ile Köstence- den şehrimize gelmiştir. İstanbul bölgesi ile klüb mümes- sillerinden mürekkep bir heyet tara- fmdan rihtımda karşılanan misefir- lere futbol federasyonu ve İstanbul bölgesi namına iki büket takdim edil- miştir, Romanyanın şampiyona ligi mü- messili doktor Steleanın riynseti al- tında gelen kafile, üçü idareci olmak Üzere yirmi kişiden mürekkeptir. Mİ- safirlerimiz ik: saat kadar kendileri- ne tahsis edilen otellerinde istirahat ettikten sonra #kşam trenlle Ankara- ya hareket etmişlerdir. İlk müsabakaların pazar 4 ara muhteliti ile yapacak olan Rumenler o akşam hareket ederek pazartesi günü şehrimize gelecekler ve sali günü Fenerbahçe ile, perşem- be günü Galatasarayla karşılaştıktan sonra, şehrimizden Atinaya gidecek- lerdir. Atinada Pire ve Atina muhtelitle. rile iki maç daha yapacak olan Ru- menler yılbaşında son müsabakaları- nı Romanya milli takımı namı altın- da Yunan mill takımına karşı oynı- yacaklardır. Kendisile görüşen spor muharriri- mize kafile başkanı doktor Stelea şunları söylemiştir «Yunan futbol federasyonu ile üç maç için angajman yâpmıştık. Bu sırada Türkiye federasyonundan da mü aat vaki olunca biran için te- reddüd ettik. Futbolcülerimizin yir. mi güne sığdırmak mecburiyetinde olduğumuz seyahatlerinde altı maçı çikaramıyacaklarını ve çök huırpala- | günü nacaklarını düşünerek teklifinizi ka- bul etmemeği düşündük. Fakat Türkiyeye ve onun. sevimli sporcularına karşı duyduğumuz de- rin muhabbettir ki, bizi bu maçları kâbüle sevketti. Türkiyeyi, dolayısi- le çök kısa bir zamanda Avrupanın en modem bir şehri haline soktuğunuz hükümet merkezi Ankarayı görmek imkânını bulduğumuzdan dolayı ben ve arkadaşlarım memnunuz. Yapacağımız maçlar hakkında ümidvar olduğumuzu ve iyi bir dere- ce İle Yunanistana gitmek isteyece- gimizi tabii olarak karşılamanız icab eder, Bizim için en mühim olarak yıl- başında Afinada yapacağımız mili maçı gösterebilirim. Futbol federasyonunun verdiği ka- rar üzerine Macarların artık takım- larımızda oynamasına müsaade edil- mediğinden Rumen futbolü ufak bir sarsıntı geçirmiştir. Fakat bu pek uzun sürmemiş onların bize aşıladı- ğı sistemlerle takımlarımız gene eski seviyelerini bulmuşlardır. Bugün İçin Rumen futbolünde başka millet oyun- cusundan €ser kalmamışlır. Ve bu bizim için pek hayırlı bir karardır. Oyuncular «Gelen oyuncuların ekserisi genç sporculardan teşkil edilmiştir. İçle- rinde santrfor, sağhaf, solaçık, kale- ci mütenddid kereler beynelmilel ol- muş oyunculardır. Kalilemizde Romanyanımn en kuv- vetli klüblerinden Rapidden 5, Yü- ventiüsden 2, Üniversiteden 5, Viktor- yadan 3 C, F.R. den 2 oyuncu bu- lunmaktadır. İyi derece alacağımızı tahmin eden biz idareciler futbolün yuvarlak olduğunu da biliriz. Mas- mafih.bir sürprizle karşılaşmamak için elimizden gelen gayreli esirge- miyeceğiz.» ŞT. Bu haftaki lig maçları Galatasaray Beşiktaşla karşılaşıyor İstanbul lig maçlarına pazar günü üç stadda birden devam edilecektir. Süleyr iye stadında yapılacak olan İkinci küme maçları bu stadın yağ- mur dolayısile fazla çamur yapması yüzünden tehir edilmiştir. Yapılacak karşılaşmalar e haf- tanm en mühim maçı Beşiktaş - Gâ- latasaray müsabakasıdır. Taksim sta- dında oynanacak olan bu karşılaşma eğer hava müsuiri giderse senenin se- yirci rekorunu foracak mahiyettedir. Çünkü puvan tasfiyesine göre Gala- tasaray Beşiktaşı bir puvan farkla adım, adım takib etmektedir. Ve Beşiktaşın mağlübiyeti Galata- sarayın puvan cedvelinde yukarı çık- masına sebep olur ki, ayni zamanda bu mağlübiyet siyah beyazlıların şampiyonluk yolunda bir haylı sar- sıntı geçirmesini intaç eder Çünkü Fenerbahçeliler de bu iki klübü bir puvan farkla kovalameâk- | ta ve baştaki Klüblerin böyle ufak | birer vesile ile takılması veya berabe- Te kalması Sarılâciverdiiler için kay- bolmak tehlikesini “gösteren şampi- | yonlukta ümidlerini fazlalaştırır. Beşiktaşlıların galebesi şompiyon- Futbol hakemleri imtihan edilecek Futbol (o federasyonu de açılan hakem kursunun ayetlenmiştir. Bu kursa tarafndan | devam etmiş olan hakem namzedle- ri önümüzdeki salı günü akşamı sa- at 1830 da Eminönü Halkevi salo- nunda tahriri birimtihana tâbi tu- tulacaklardır Ayrıca daha evvel kurs görüp im- tihan olmuş hakemler de bu tahriri imtihana girmeğe davet edilmişlerdir. luğu tamamile kuvvetlendirecek ma- hiyettedir. Maçın sıkı bir çekişme ha- linde cereyan edeceği ümid edilmek- tedir. Diğer stadlarda yapılacak maç- lar arasında enteresan bir karşılaşma yoktur. Maçların programı Beden terbiyesi İstanbul bölgesi futbol ajanlığından: 25/12/938 payar günü maçlar; 'Taksim stadı: Galatasaray - Beşik- taş A takımları, saat 14,30, hakem Adnan Akın. Yan hakemleri Fahret- tin Somer ve Halid Üzer Beşiktaş stadı: Kasımpaşa - Eyüp A takımları saat 13, hakem Halid Galib Ezgü, İstanbulspor - Vefa A takımları saat 14,45, hakem Ahmed Adem Göğdün. Yan hakemleri Ruşen ve Sabahaddin. Fenerbahçe stadı: Süleymaniye - Beykoz A takımları sanat 13, hakem İzzet Muhiddin Apak, yan hakemleri Şevki ve Ahmed. Fenerbahçe . Hilği A takımları saat 14,45, hakem Şazi Tezcan. Yan hakemleri Halid Özbay- kal ve Salâhaddin Özbaykal, yapılacak Su sporları klüplerinin vesa- itleri hakkında sorgu Beden terbiyesi umum müdürlü. gü İstanbul £ bölgesine yolladığı bir mektupla İstanbulda $u sporlarile klüplerin fıta, sikif ve buna mümasil demirbaş eşyaları hakkın- da mufassal malümat gönderilmesi- ni istemiştir. Su spi rile meşgul klübler elle- rinde mevcud bulunan lerin, şar- pilerin cinsini ve ebadlarını bildir. meğe davet edilecekler ve hazırlanan rapor beden terbiyesi turum müdür- lüğüne gönderilecektir, Demirspor ve Samsun takım- ları galip geldiler Ankara 23 (Akşama) — Milli küme haricinde kalan muntakaların «Tür- kiye birinciliği» maçlarını oynamak Üzere dün şehrimize gelmiş bulunan Kocaeli grupu birinci Eskişehirin Demirspor takımı İle Samsun grupu birincisi Samsun İdmangücü, Aydın grupu birincisi Aydınspor ve Seyhan grupu birincisi Adana İdmanyurdu takımları birinci karşılaşmalarını bir gün «19 Mayıs» stadyomunda, pek az bir meraklı kütlesi karşısında yap- mışlardır. Çekilen fikstür mucibince öğleden evvel Aydınspor - Demirspor ve öğle- den sonra da Samsun İdmangücü - Adana İdman u fakımları karşı- Taştılar. Aydınspor - Demirspor maçı 4-3 Demirsporun lehinde, Samsun İdman- gücü - Adana İdmanyurdu maçı da 4 - 1 Samsunluların galibiyetile ne- ticelendi Yarım (bugün) Eskişehir ile Sam- sun takımları arasında final maçı ör | pılacaktır. Galatasaray - Fenerbahçe genç takımları Fenerbühçe, Galatasaray, Beşik- taş, Süleymaniye ve İstanbulspor genç takımları arasında tertip edilen Mg maçlarına bugün Taksim stadın- da devam edilecek v.eFenerbahçe ile Galatasaray genç takımları saat 14 de karşılaşacaklardır. Kırmızı Beyaz turnuası Kırmızı Beyaz spor mecmuası ta- rafından genç takımlar arasında ter- tip edilen futbol turnuasına bugün dört stadda birden başlanacaktır. Bu müsabakalara federe ve gayri federe olmak üzere 24 klüb İştirik edecek- tir, Yunanistanda lig maçları şampiyonları belli oldu Yunanistanın muhtelif şehirlerin- de devam eden lig maçları nihayet- lenmiştir. Yapılan tasnif neticesin- de Atinada Panatinsikos, Pirede Bt- nikos, Belânikte İraklis lig şampiyo- nu olmuşlardır. Ayri hirler şamp lânikle Pire muhteliti arasında yapı- lan karşılaşma Pire mubtelitinin 0-6 galebesile neticelenmiştir. hakkında Kayak sporları tamim Kayak sporları federasyonu İstan- bul muntakasına yolladığı bir tamim- le İstanbulda kayak sporlarile meş- gul Klübler hakkında malümat İste- miş ve bu klüblere verilmek tzere bi- rer mufassal çalışma programı gön- dermiştir. Dr. A. Asım Onur Ortaköy ŞiFA YURDU İstanbulun en güzel yerinde, geniş bir park içinde, konforu mükemmel bakımı iyi, kadın ve erkek her türlü hastalıklara açık hastane, Doğum ve kadın ameliyatlarile fı- tık, apandisit, basur ve diğer ameliye- ler için çok weux hususi flatler. Orta» köy, tramvay yolu, Muallim Nael cad. 111 - 115. Telefon: 42221 Dr. FETHİ LABORATUVARI Cerrahpaşa hastanesi bakteriyoloğu Kan, târar, balgam, mevadı gal da tahlilleri ve (İDRAR VASITA. SİLE GEBELİĞİN İLK GÜNLERİN. DE KATİ TEŞHİSİ) yapılır. Beyoğlu : Taksime giderken Meşelik sokağı Ferah apartımanı Tel, 40534 Ml i sulh hukuk hâkim- Kadıköyünde Cevizlikte Sokullu sokak 47 No. da oturan Baha oğlu Bahaddinin vasisi ayni evde mukim ölup Çorluda çiftçilikle iştiğai eden Nihad Akınm vesayetinin 4/12/938 dar itibaren 4 sene daha temdid edil diği alâkadarlara ilân olunur. Ağızda şiir kadar güzel dişleri var! En kısa zamanda size de ayni parlak neticeyi kazandırabilir. Yakın Şarkın diş macunları Kraliçesidir, Milyonlarca ağıza güzellik, sıhhat, sağlık vermiş ve bu hassasiledir ki 18 diploma, 48 madalya kazanmıştır. akşam her yemekten sonra RADYOLİN'le ağzınızı fırçalamayı unutmayınız! ve bütün ıztırabları teskin eden GRİ PIN Bilhassa bunlara karşı müessirdir. İş başında, seyahatte, avda her zaman yanımızda bir kaşe Bulundurmayı unutmaymız. Kalbi bozmaz, mideyi ve böbrekleri yormaz. İcabında günde 3 kaşe alınabilir. İsmine dikkat, taklitlerinden sakmınız ve Gripin yerine başka bir marka verirlerse şiddetle reddediniz. İnhisarlar U. Müdürlüğünden : Mikdarı beheri Tutarı © 75 teminatı lira K LiraK Ura K. Matkaplı daire desteresi I adet — — 650 — 48. 75 pazarlık 14 Dikistrinli kola 2000 kilo 35 7000 — 52. 50 açık 14,30 I — İdare şartnameleri mucibince satın alınacak 1 adet matkaplı daire desteresi ile 2000 kilo dikisirinli kola hizalarında yazılı usullerle eksiltmeye konmuştur: II — Muhammen bedellerile muvakkat teminatları hizalarında gösteril miştir. NI — Eksiltme 16/1/939 tarihine yazılı saatlerde Kabataşta levazım ve nunda yapılacaktır, IV — Şartnameler parasız olarak V — Daire desteresi eksitmesine ekslitme şekli saati Cinsi raslıyan pazartesi günü hizalarında mübaynat şubesindeki alım komisyo- her gün sözü geçen şubeden alınabilir. iştirik etmek istiyenlerin fenni teklif va katoloklarını ihâle gününden bir hafla evveline kadar inhisarlar umum müdürlüğü tütün fabrikaları şubesine vermeleri lâzımdı VI — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve santlerde © 75 gü- venme paralarile biriikle yukârıda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olu- nur (9378) İzmir Telefon müdürlüğünden: 1 —'İdare ihtiyacı için dört pazisyonlu bir telefon şehi kapalı zarf usulile eksiltmeye çıkarılmıştır. 2 — Muhanımen bedeli (7,000) yedi bin lira muvakkat teminat (525) beş- yüz yirmi beş lira olup eksiltmesi 13/Kâr 1/1939 cuma günü saat 15 de İzmirde telefon müdürlüğü binasındaki komisyonunda yapılar caktır. — Talipler muvakkat teminat makbuz veya banka mektubu ile kanuni vesaiki muhtevi kapalı zarflarını o gün sâat 14 e kadar mezkür komisyona yö «lerdir, 4 — Şartnameler Lor gün İzmir telefon müdürlüğü ile İstanbul telefon müdürlüğü levazım ümürliğinden parasız verilecektir. (8562) arası masasi Tec