23 Aralık 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

23 Aralık 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Tekâmülün en yüksek derecesi: 1939 Modeli “rin OPT Radyosu Reklim değil, basit bir hakikattir, Tecrübeye buyurunuz: Şafak Ticarethanesi, Merkez Postanesi karşısında, Muhsinoğlu Han, 1 Kat, 1-8 Sene 21. — No. 7251 — Fiati her yerde 5 kuruş CUMA 23 Künunüevvel 1938 Maliye Vekili barem kanununun » esasları hakkında izahat verdi . Meclis bütçe encümeni bu izahattan sonra lâyihayi esas itibarile kabul etti Terfie hak kazanıp ta kadro darlığı hasebile bir derecede iki terfi devresi geçirmesine rağmen terfi edemiyen memürlara her : “. .. : derecede bir defaya mahsus olmak üzere üst derece maaşı verilecek Ankara 22 (Telefonla) — Büyük devresi geçirmesine rağmen terfi Millet Meclisi bütçe encümeni bugün. edemiyen memurlara her derecede bir kü toplantısında Barem kanununun defaya mahsus olmak üzere üst dere- değiştirilmesine dair olan kanun 'pro- ce maası verilir, Ancak iki derece yük- sini müzakere etmiştir. Müzakerede seğe terfi edip bu kanun esasları da- iresinde terfi ettiği derece maaşını alamayan memurların bu maaşı alın. câya kadar geçirecekleri müddetle, 15 sene devlet hizmetinde bulunmayan memurların ekserisinden A. serisine geçmek için altıncı derecede geçire- cekleri müddet nazarı ilibare alın. maz. Teşkilât kanunları ile kabul edilen kadrolar bş sene değiştirilemez. An- cak mââş ve ücret fasıllarında fazla- lığı mucip olmamak şartile iş bölümü bukımından teşkilâtlarda zaruri gö- rülen tadilât yapılabilir. Hastane, mektep, fabrika açılması ve ekonomik teknik branşlar tesisi gibi yeni kurumlardan doğan vazi- felerin icap ettireceği teskllât bu hü. (Devamı 8 inci sahifede) Reisicimhurumuz Kızılay cemiyetini himaye- lerine aldılar ve Çocuk esir- geme kurumunun da fahri reisliğini kabul buyurdular Mühim izahat vermiştir. Encümen Maliye Vekilinin izabatı Üzerine projeyi esas itibarile kabül et- Miştir, Encümen yarın (bugün) top- çrarak müzakereye devam edecek- Projenin mühim maddelerinden ba Yıları şunlardır: Mesleki veya ihtisas tahsili göre- tek mesleklerine ait daire ve vazifele. 1 intisap edenler müstesna olmak Üzere, bidayeten devlet memuriyetine #imasakların müsabaka imtibanına Sirerek kazanmaları şarttır, Ehliyet ve liyakatleri itibarile ter. ÜS hak kazandıkları halde kadro darlığı hasebile bir derecede iki terfi Maliye Vekili B, Fuad Ağralı Okmeydanı cinayeti tahkikatı Maktul Ihsanın elbisesi .dün de kuyudan çıkmadı Dünkü araştırma ve soruşturmalar neticesinde bugün de daha hazı kimseler dinlenecek İsmet İnönünün Türkiye Kızılay ce- miyetini yüksek himayeleri altına al mak suretile cemiyeti taltif eyledik- leri Riyaseticümhur kâtibi umumi liği tarafından Kızılay cemiyetine teb- Uğ edilmiştir. Ankara 22 (A.A.) — Çocuk esirge- me kurumu başkanı doktor Fuad U- mayı bügün kabül buyuran Reisicüm- hur İnönü genel merkez heyetinin is. tirhamı üzerine kurumun fahri reis- liğini memnuniyetle kabul ettikleri- ni bildirmişler ve kuruma muvaffaki. yet temebnisinde bulunmuşlardır. mMüilkkatlemrsı En verimli sermaye 40009 köyümüzün ancak 3000 &nde mekteb var, Sebebi? Her şeyden evvel muallimsizlik... Orta mekteplerde de öğretmen azlığı hissediliyor. Yüksek muallim mektebi talebe kadrosu 300 kişiye çıkarılacak. Muallim mikdarını artırmak, bu meslekteki geçim seviyesini de yük- seltmeğe bağlı bir şeydir. İtiraf etme- H ki, cömiyefimiz, diğer münevverlere verdiğine kıyasla, öğretmenlere pek hisabi davrantyor. Gerçi muallimlik biraz da idealistlik işidir, lâkin bu muhterem insanlara karşı cemiyet cömerd hareket etmelidir ki, o silke en güzideler heves etsin... Gelecek bütçelerimizin bu hedefe göre tertib dilmesini dileriz. Unulmamal: ki, eski devirde birkaç hamiyeti Türkün Harbiye, Tıbbiye, Mülkiye, Galatasaray ve Darüşşafaka gibi mekteplerimize sarfettikleri him- metlerdir ki, Meşrutiyet, Mücadelet milliye ve Cümhuriyet devrinin. yük- Yukarıda solda: Katilin yatiğı ot minderin içi araştırılıyor, sağda: Katil Arab Murad, | sek İdare kadrosunu yaratmıştır. En p/aktulün elbiselerini aramak için kuyuya iniyor, aşağıda: Müddelumumi muavini B. | verimli sermaye, maarife yadırılan- ve cinayet masası şefleri, kuyunun başında (içerideki (o araştırmaları takib | gır Ankara 22 (A.A.) — Relsicüümhur | ATATURK Cenaze Merasimi albümü İkinci tab'ı bugün çıktı, Renkli bir kapak içinde 100 Resim 15 Kuruş a Telefon; Başmuharrir; 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür; 20497 arz ea Parti büyük kurultayı hazırlıkları tamamlandı Kurultaya mebuslar ve vilâvetlerden gelen 214 Partinin şimdiye murahhas iştirak edecek kadar akdettiği kurultaylarda verilen kararlar Ni 1935 senesi Kurultayından bir intiba: Ebedi Şel Atatürk müza- kereleri takip ediyor Ankara 22 (Telefonla) — Önümüz- İ deki pazartesi günü Büyük Millet | Meclisi içtima salonunda toplanacak olan Cümhuriyet Halk Partisi büyük | kurultayının fevkalâde toplantısı ha- | zırlıkları bitmiştir. Kurultaya, Partiye | dahil mebusların hepsi iştirak edecek- tir, İ Bundan başka kurultaya iştirak içim vilâyellerden gelecek mümessillerin sayısı 214 tür, 1935 senesi maysında toplanan son kurultayda vilâyet mü- messillerinin sayısı 160 idi, Dört se ne içinde Partiye yeniden âza kaydo- lunanların sayısı yarım milyon ka- (Devamı 8 inci sahifede) İngiliz nazırları arasında şimdilik tebeddül yapılmıyacak İleride yapılacak değişiklikte B. Edenin bir müdafaa nezaretine getirileceği söyleniyor Londra 22 — Başvekil B. Çamber- lâyn, Harbiye Nazırı B. Belişa ile bazı nazırların harekâtını tenkid eden üç genç müsteşarla görüşmüştür. Bu mülâkatlardan sonra Kabinede bir buhrsn vukuu tehlikesinin kalktığı intibaı hasıl olmuştur, Şimdiki halde nazırlar arasında bir değişiklik vukı bulmayacaktır. Kabinede bazı tadiller yapılması, ancak kânunusani sonlarına doğru mevzuu bahs olabilecektir. Londra 22 (A.A.) —Daliy Express gazetesi, hükümet mahafilinde deve. ran eden bir şayiayı kaydetmektedir. Bu şayiaya göre, B. Edenin milli mü- İnsanların ebedi sulha kavuşabilecekleri mesut günl...