9 Ocak 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

9 Ocak 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

TAKSİM STADI; Dün oynanan lig maçlarınnen mühimmi Galatasaray - Vefa karşılaş- ması idi. Bilhâssa Galâtasaray takı- mının ne şekilde sahaya çıkacağı me- rakla bekleniyordu. Bin beşyüzden faz- la seyirci Taksim stadında toplanmış- ta, Rüzgürli ve gittikçe soğuyan bir © hava içinde başlıyan maça a - aşağıda şekillerde © Galatasaray - Osman - Lütfi, Ad» © man - Ekrem, Bedii, Musa - Necdet, © Süleyman, Buduri, Mehmed Yılmaz, - Salâhaddin. Kaleci Osman bundan bir kaç sene evvel İ. Sporda ve Ankarada güzel oyunlarım seyrettiğimiz iyi bir oyun- - cudur. Fazıldan boşalan Galatasaray | Kalesini fazlasile dolduracağına şüp- İ he yoktur. Hücüm hattında Necdetten' © gayri diğerleri, son zamanlarda takım | da görmediğimiz oyunculardı: Süley. e Mene mi vekil. i e : i a garib bir tesadüftür. Peranın santrforu Buduri ise takım için yeni bir oyuncudur. Buha muka- - rakmış olan Salim solbekte oynuyordu: Azat - Vahid, Salm « Sefer, Lütfi, k Süleyman - Adnan, Şükrü, İhsan, Abdüş, Adnan. Birinci devre © Galatasaray, rüzgâr altında oynı- yor. İlk akınları Vefalılar yaptılar. Ga- latasaray beklerinin kestiği bu hücum. lardan sonra oyun havadan ve ortada oynanmağa başladı e Sarıkırmızılılar — bilhassa Necdet vasıtasile hücum ede- » lığından istifade etmek istiyorlar. Fa- — kat Vefalı Lütfi ve Süleymanın hücum« > ları daha başlangıcında kesmeğe mu- vaffak oluşları buna meydan vermi- yordu. Bir Galatasaray akını Vefa için da- » ha tehlikeli oldu. Mehmed Yılmaz ve Salahaddinin gayretlerile karışan Ve- fa kalesi önünde havalanan topu Bu- ” duri çok güzel bir vole şütle Vefa ağ- larına gönderdi. Fakat hakem ofsayd — Oyun tekrar müsavi bir vaziyete girdi. Vefa santrhafı Lütfinin Galata. oluşu Sarıkırmızılıların müdafâa- sını çalışmağa mecbur ediyor. Gala- ta y bekleri Lütfi ve Adnan bu kaleleri için tehlike olmasına meydan vermiyorlar. © Müdafaanm enerjik oyunu ve ka. i Azatın iki defa Galatasaray for- €rdlerinin ayaklarına yatarak top tarması sayesinde, Vefahlar birin- i İkinei devre “Rüzgüri lehine alarak oyuna başlı. yan Galatasaraylılar derhal hücuma BD maçı ile birinci takıma dönmüş olma- | BEZ Y | RASI. Vefa kalecisi Azat'ın iki güzel kurtarışı - Beykoz . İ. Spor maçından bir enstantane i G.Saray Vefayı 1-0 yendi| 2. Tefalılar oyunun sonlarına doğru kendi kalelerine attıkları bir golle mağlüb oldular geçtiler. Budurinin oyun tarzınt elin etrafındakiler anlıyamadılar. Süley- man - Necdet Cenahı nisbeten daha iyi çalışıyor. Buna mukabil Mehmed Yılmaz ve Salahaddinden mürekkeb Galatasarayın sol tarafı âdeta munt- tal bir halde.. Salahaddin, dakikalar geçtikçe topa vuramaz bir hale geldi. Vefa kalecisi Galatasaray forverd- lerinin maneviyatını kıracak derecede güzel oynuyor, Vefanın ara sıra yaptı- ğı hücumlardan bir tanesi Galatasa- ray müdafaası çok açıldığı için az kal. dı golle neticelenecekti. Osman tam zamanında Vefa muhaeimlerinin ayak- larına yatarak göle mâni oldu. Musanın güzel oyunu talihsiz ve biraz da beceriksiz bir oyun çıkaran hücum hattını âdeta zorla Vefa ka- lesine doğru yürütüyor. Süleyman, Mehmed Yılmaz, Salâhaddin mütead- did fırsatları, hattâ kale boşken da- hi kaçırdılar. Devrenin otuz beş dakikası Galata- sarayın tazyiki, Vefanm yorülmiyan enerjik müdafaası ve ara sıra yaptığı tehlikeli akınlaria geçmiş; maçın be- rabere biteceği kanaati hasıl olmağa başlamıştı. Galatasarayın kaçırdığı penaltı Bir Galatasarav hücumunda top Vefa imüdafilerinden birinin eline çarpı. Ahmed Adem nedense kasd ol- mıyan bu hareketi penaltı ile cezalan- dırdı. Vefalıların kısa bir itirazdan sonra kabul ettikleri penaltıyı Adnan çekti. Lüzumsuz sıkı bir vuruş ile top üst direğe çarptı. Galatasaray eline geçen bu fırsatı da kaçırmıştı. Galatasarayın golü Oyunun kaçan penaltıdan sonra, artık berabere biteceği kanaati tama- mile yerleşmişti. Kırkıncı dakikada sol taraftan Vefa kalesi önüne inen bir akında top havadan on sekiz pas çizgisi içine düşüyordu. Seksen beş da- kika güzel bir oyun çıkarmış ve kale- sini müteaddid tehlikelerden kurtar. mış olan Vahid, kalecisinin çıkarak vutabileceği bu topa, yüzü kalesine dö- nük olarak çıkmıştı ve acele ile ters sıkı bir burun vuruşile topu yerden ve köşeden ağlara gönderdi. Bu golden sonra top beş dakika ka- dar ortada dolaştı, ve Vefanın kendi kalesine attığı bir golle ve mağlübi. yetle neticelendi. Nasıl oynadılar? Galatasaray takımında, bütün mü. dafaa güzel oynadı. Yalnız Bedit aya- ğında fazla top tuttu. Hücüm hattın- da, Buduri arkadaşlarile anlaşamadı. Necdet ve Süleyman vasat, Mehmed Yılmazla Salâhaddin fena oynadılar, Vefa takımında, kaleci takımını bir çok göllerden kurtardı. Kendi kalesi- ne gol atan Vahid, sentrhaf Lütfi ve sol baf Süleyman güzel oynadılar. Hücum hattı enerjik bir şekilde çalış- tı. Fakat içlerinde yalnız Abduş mu. vaffak oldu. Hakem Ahmed Adem, fazla şiddet- H olan penaltı kararı müstesna, maçı güzel idare etti, Ulvi Yenal Beykoz İ. Sporu 6 - 2 yendi Dün Taksim stadında oynanan Bey Beşiktaş, Pera ile 2 berabere kaldı Dün Şeref stadında Beşiktaş ile Pera arasında hususi bir müsabaka yapıldı. Büyük bir kalabalık önünde yapılan bu müsabakada her iki takım şe yep a kaldı iş takımı sahaya Şu şekilde çıkmıştı: Mehmed Ali - Hüsnü, Taci - Fev- zi, Bülend, Mehmed - Eşref, Şeref, Şevket, Bedii, Hayati. Pera en iyi oyuncusu Bambinodan mahrumdu. İlk dakikaları müteva- zin geçen oyun 80 uncu dakikadan itibaren Beşiktaşın hâkimiyeti altı- na girdi ve 23 üncü dakikada Şevket, 28 inci dakikada Hayati Beşiktaşın gollerini yaptılar. Bu' sırada Peralı- lar da bir gol yaptıklarından devre 2-1 nihayetlendi. İkinci devrede Pera oyuna hâkim oldu ve 15 inci dakikada merkez müs hacimleri vasıtasile beraberliği te- min ettiler, Son dakikaları karşılıklı hücumlarla geçen müsabaka bu şekil değişmeden 2 - 2 berabere nihayet- lendi. Atletizm müsabakaları İstanbul atletizm Monitörlüğü ta- rafından atletlerin formden düşme- meleri için tertip edilen kışlık atle- tizm çalışma programına dün Hay- darpaşa lisesinin sahasında devam edilmiştir. Talebe ve klüblerin ayrı ayrı yaptıkları müsabakalarda ale nan dereceleri yazıyoruz: Gülle atma - Klübler: I Arat Beyoğlu Halkevi 1308 TI Yavru Beyoğlu Halkevi 1144 Gülle atma - Mektepliler: I Mehmed Haydarpaşa lisesi 12. TI Suad Üniversite 1154 Disk: I Arat Beyoğlu Halkevi 38.55 H Yavru Beyoğlu Halkevi 3422 Cirit: I Melih Beyoğlu Halkevi 5265 TAN Beyoğlu Halkevi 43.81 Pazar ligi Taksim stadı tarafmdan federe olmayan klübler arasında tertip edi- len pazar ligi maçlarına dün sabah büyük bir kalabalık önünde devam edilmiştir. Arnavutköy - Kurtuluşa 5 - 3, Şişli - Yeniyldıza 2 - 0 galip gelmişlerdir. EE O , koz - İ. Spor maçına, takımlar tekatid. leri aralarına alarak çıkmışlardı. Azmi Muhidâinin hakemliği ile baş. lanan oyunun altıncı dakikasında ilk golü Beykoz yaptı. İ. Spor buna bir dakika içinde mukabele etti. Onuncu dakikada bir penaltı kazanan İ. Spor- Tular, Hasanın bozuk bir vuruşile bu fırsatı Oo kaçırdılar. Hâkimiyeti ele alan Beykozlular on beşinci dakikada Bahadir vasıtasile ikinci gollerini yap- tılar. İ. Spor müdafilerinden biri ken. di Kalesine bir gol attı. Devrenin son- larında İ, Sporlular penaltıdan bir sa» yı yapmağa muvaffak oldular ve dev. re (3-2) Beykozun galibiyetile bitti, İkinci devre tamamile Beykozun hâkimiyeti altında oynandı. Bu devre. de Şahab Iki, Kâzım bir gol atarak Beykozun: sayılarını altıya çıkardılar ve mâç (6-2) olarak bitti, Bu müsaba. ka utirumiyei ftibörle mütekaldler tin. çı manzarasını ârzediyordu. | FENERBAHÇE STADI: Fenerbahçe, Süleymaniyeyi 7 - 0; Hilâl, Topkapıyı 3 - 2 mağlüh etti Fenerbahçe stadında günün ilk maçı Hilâl ile Topkapı arasında ya pıldı. Mektepliler hakkındaki son karardan sonra her İki takım da esas kadrolarından bir kaç oyuncuyu oy- matamadıklarından aralarına tekaüd oyuncular almak mecburiyetinde kalmışlardı. Şazi Tezcanın idare ettiği bu maça takımlar şu şekilde çıktıları Hilâl: Murad - Akif, Muammer - Lütfi, Zeynel, Halük - Mustafa, Rüs tem, Hakkı, Salim, İbrahim. Topkapı: Abdülkadir - Hristo, Sa- Oyuna Topkapının tağı bir hücumla başlandı. Hilâl mü- dafileri tarafından iade edilen top derhal Topkapı nısıf sahasına geçti. Rüzgür altında oynamak mecburiye. tinde kalan Topkapıhlar Hilâl hü- cumlarına mukavemet edebilmek için bütün enerjilerile çalışıyorlardı. Gittikçe fazlalaşan Hâl tazyiki nihayet 15 inc dakikada semeresini verdi, Sağ açıkları geriden aldığı uzun bir pası güzel kullanarak birin- ci gölü yapmağa muvaffak oldu. Mağlüp vaziyete düşen Topkapılı- lar rüzgâr altında daha fazla boca- Jamağa ve gelişigüzel oynamağa baş- Jadılar. Bu firsattan istifade etmesini bilen Hilâl yine Musiafa vasıtasile ikinci golü çıkardı ve birinci devre 2 - 0 Topkapı aleyhine nihayetlendi. İkinci devreye rüzgârı lehine ala- rak başlayan Topkapılıların müsa bakayı lehlerine çevireceği tahmin ediliyordu. Fakat devrenin bidaye- tinde Topkapı müdafilerinin ilerde bulunmasından istifade eden Salim, Hilâlin üçüncü golünü çıkarınca ma» neviyatları bozuldu. Rüzgârın yardimile hâkim oyna dikları halde mühacimlerinin dur- gunluğu yüzünden sayı çıkaramı- yorlardı. Nihayet 28 inci dakikada Hâmdi vasıtasile bir gol yapmağa muvaffak oldular ve bu sayı kendi- lerini gayrete getirdi. 35 inci daki- kada Osman vasıtasile bir sayı daha yaptılar ve müsabaka bu şekil değiş- meden 3 - 2 Hilâlin galebesile bitti. Fenerbahçe - Süleymaniye Günün ikinci karşılaşması Fener- bahçe ile Süleymaniye arasında ya- pıldı. Halit Galibin idare ettiği bu maça takımlar şu şekilde çıktılar; Fenerbahçe: Hüsameddin - Lebib, Fazıl - Esad, Aytan, M. Reşad - Se- mih, Ali Riza, Yaşar, Fikret, Şaban. Süleymaniye: Salâhaddin - Marta- yan, Daniş - Naim, İbrahim, İbra- him - Faruk, Raif, Süreyya, Nedret, Rauf. Oyuna Süleymaniyenin sağdan yap- tığı bir hücumla başlandı: Müdafaa- da kesilen bu hücuma Feneriiler sol dan Şaban vastasile mukabele et- tiler ve derhal oyun üzerinde hâkim vaziyete geçtiler. Rüzgürm da yardı mile inkişaf eden Fener akınlarını durdurmakta müşkülâta uğrayan Sü- leymaniye müdafileri bütün gayret terini kullandıkları, halde giuyaffak olamıyorlardı. ; verdi, 3 üncü dakikada Fikretten gü- zel bir ara pası alan Şaban sıkı biz şütle takımının ilk golünü çıkardı. İlk dakikalarda yapılan bu sayı ma- çın bir panik şeklinde nihayetlene- ceği tahminini verdi, Fakat Fener muhacimlerinin rüzgârı hesab etmi- yerek oynamaları netice almalarına mâni oluyordu. 30 unc udakikaya kadar üstüste bir çok fırsat kaçıran Fenerliler ni- hayet Yaşarın sıkı bir şütile ikinci gollerini yaptılar ve devre 2 - 0 Fe nerin galebesile nihayetlendi. İkinci devreye rüzgâr aleyhinde olarak başlayan sarı lâcivertiller da- ha hesablı ve şuurlu oynadılar ve bu yüzden sayı adedlerini fazlalaştırdı. lar. Maamafik Süleymaniye kalecisi- nin acemi olması da bu sayıların faz« Islaşmasında âmil olmuştur. 5 inci dakikada Fikret kalecinin elinden kaçırdığı topa yetişerek takı- mınin üçüncü sayısını çıkardı. Bu s8 yıdan sonra Fener hâkimiyeti fazla- laştı ve 20 nci dakikada Şabanın avut çizgisine kadar göndererek geriye ortaladığı topu Esad yakın bir mesâ- feden içeri atfı. 25 inci dakikada ka- lecinin hatasından istifade eden Şa- ban takımının beşinci ve biraz sotra altıncı sayılarını çıkardı. Üstüste ya- pılan bu göller Süleymaniye oyuncu- larının asabını bozdu ve oyun biraz sertleşir gibi oldu. 38 inci dakikada Fikretten aldığı pasla Yaşar takımı- nın yedinci golünü yaptı ve müsaba- ka bu şekil değişmeden 7 « 0 Fener. bahçenin galebesile nihayetlendi. İkinci küme maçları İkinci küme klübleri arasında ter- tib edilen lig maçları dün Şeref ve Fenerbahçe stadlarmda yapılacaktı, Fakat mektepliler hakkında verilen son karar yüzünden bazı klüpler ta- kım çıkaramadığından maçlar yapı- lamamıştar. Fenerbahçe stadında Altınordu gelmediğinden Kasımpaşa. Şeref sta- dında Anadolu gelmediğinden Ana- dolu hükmen galip sayılmışlardır. Voleybol müsabakaları Beyoğlu Halkevi tarafından tertip edilen voleybol müsabakalarına dün Halkevi salonunda devam edilmiştir. Büyük bir kalabalık tarafından alâka ile takib edilen bu müsabaka- larda Düârüşşafaka - Peraya, Bakır- spor - Alman lisesine, Pera - Sen Mİ. şele, Pangaltı Lisesi - Kurtuluşa, Bo- ğaziçi Hsesi - Çelikkola, Haydarpaşa « Gazi beden terbiyesine, Mühendis - Kurtuluşa galip gelmişlerdir. 0.G.B.MAY.P. 12 12 12 ö ESEBE .UNUUSSED “İnme 1. “4 35 2 4 19 18 3 9 BEĞSÜEke 1 1 3 4 8 8 9 8 si