23 Ocak 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

23 Ocak 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Galatasaray » Beykoz ma çında heyecanlı bir an TAKSİM STADI: Galatasaray, Beykozu 3 -1 yendi Oyun zevksiz ve sert oldu. Takımlar, maçı dokuz kişi olarak bitirdiler Galatasaray - Beykoz müsabaka- sından evvel oynanan Vefa - Şişli maçının yardımı ile 'Takşim stadına iki bine yakın seyirci toplanmıştı İ Rüzgürsız, fakat soğuk bir havada | saat on beşi, on sekiz geçe maça baş-| landı. Hakem Ahmeğ Ademin idare | sinde oynanan müsabakaya takımlar i aşağıdaki şekilde çıkmışlardı: Galatasaray: Osman - Lütfi, Ad- nan - Musa, Nubar, Ekrem - Necdet, Boduri, Cemil, Bedii, Mehmed Yılmaz. Beykoz: Kandili - Halil Bahadır - Said, Mustafa, Mehmed - Turan, Ga- lib, Şehab, Jirayır, Kâzam. Birinci devre Oyuna Beykoz başladı ve siki bir / hücumla Galatasaray kalesine kadar indi. Galatasaray müdafaasının ko- laylıkla kestiği bu akından sonra Bey- kozlular yeni bir hücum yaptılar, Top avuta çıktı. Beykozun bu ilk iki akınından sonra top ortada dolaş- mağa başladı. Galatasarayın soldan bir akını avulla neticelendi. Sarı kırmızılar yavaş yavaş oyunu Beykoz yarı saha- sma intikal etirmeğe başladılar. Mehmed Yılmazın on sekiz pas köşe- sinden ve havadan çektiği bir şütü Beykoz kalecisi Kandili güzel bir 51ç- rayışla kornere attı. Galatasarayın attığı korner neti- sesiz kaldı. Sarı kırmızılıların tazyi- kından kurtulan Beykoz, sağdan bir akın yaptı. Ortalanan topu sıçraya- rak bloke eden Osman topla yere düştü, Bu sırada Kâzımın lüzumsuz bir sertliğini görüyoruz. Galatasarayın birinci golü Devrenin yirmi üçncü dakikasında soliçten Bedil sahanın ortasından kaptığı topu solaçık yerine doğru sürdü, Bahadirle karşilaşınca hava- dan Beykoz kalesinin önüne doğru ortaladı. Bu hücumu zamanında ta- kib etmiş olan Boduri güzel bir kafa vuruşile topu havadan Beykoz kale- sinin ağlarına gönderdi. Bu gol âni olmakla beraber, Beykoz müdafaası Boduriyi marke ödeme mişti. Beykozlular bir iki hücum yap- tlar, Galatasaray müdafaası tara tndan kesilen bu âkınlardan sonra yun tekrar Beykoz yarı sahasma girdi. Galatasarayın ikinci golü Yirmi sekizinci dakikada Bedi, haf hattından Cemilin önüne doğru bir pas verdi. Üç Beykoz müdafaa »yuncusunun müdahalesine rağmen Cemil topu kurtarmağa muvaflak ıldu. Kandili, kalesine doğru yuvar- anan topa geç çıktı. Cemilde kar. | şıklıktan söktüğü topu takib etmişti, Kandili, topun üzerine kapanmağa | şalışırken Cemil daha evvel davran- iu ve ağlara gönderdi. Bu sırada Kandilinin sakatlandığını görüyoruz. Beykoz kalecisini bir müddet tedavi- ye çalıştılar. Faket Kandili sahaya avdet etmedi. Müdafi Halli kaleye geçti, Beykozluların itirazına rağmen ha- kem golü saymıştı, (2 - 0) mağlüb vaziyete düşen Beykozlular oyunu sertleştirmeğe başladılar, Bir kaç da- dika sonra soliçe geçmiş bulunan Kâ- zım, Cemile sert bir çıkış yaptı. Ha- kem Kâzımı dışarı çıkardı. Beykoz bu suretle dokuz kişi kaldı. Bu eksik- liğine rağmen, Beykozlularn hücu- | ma geçliğini görüyoruz. Bu akınlar- dan birinde lüzumsuz bir favul ya- pan Galatasaray müdafii Adnanı da hakem sahadan çıkardı. Top ortarilada dolaşırken devre (2 - 0) Galatasarayın gulibiyeti ile bitti, İkinci devre Oyun Galatasarayın akmi ile baş- Jadı. Sarı kırmızıhlar Cemili, Adna- nın yerine be! irmişler, dört mü- hacimle oynuy dı. Top daha ziyade Beykoz yarı s8- hasında oynanıy ara sıra Şehabın gayretile Galatasaray kalesi önüne geliyordu. Oyunun on beşinci dakikasına ka- dat mütevazın denilebilecek hava dan, sistemsiz ve gelişi güzel olarak devam eden maç hadisesiz geçti. Bu sırada hakem, sebebini anlamadığı- muz bir kararla Cemili sahadan çi- kardı. İki takım da dökuzar kişi kal- mıştı. Beykozluların daha gayretli bir oyun oynadığını seyrediyoruz. Beykozun golü Nitekim, yirmi yedinci dakikada sağdan inenbir Beykoz akınında, Lütfi topu kornere Attı Çekilen kornerde Gâlatasaray kalecisi Osman topu yumrukla karşıladı. Galib, ha- vadan gelen topu güzel bir kafa vu- Tuşile boş kalan kalesini müdafaaya çalışan Lütfinin gayretine rağmen, ağlara gönderdi. Galatasarayın üçüncü golü (2 - 1) Wk vaziyetinin Beykozlula- Ta ümid vermesine meydan kalma- dan santradan topu kapan Galatasa- ray hücum haftınm #0 tarafı, topu Boduriye geçirdi, Bodur, Necdele derin bir pas verdi. Necdet topu za- marında yakladı ve sürdü. On sekiz pas üzerinden havadan Sol zaviyeye çektiği şül üçüncü defa olarak Bey- koz kalesinin ağlarını buldu. Galatasaray haf hattında Musanın güzel oyunu, Necdetin sık sık Beykoz kalesine inmesini temin ediyordu. Necdetin mütsaddid ortalayısların. dan, üç forverdle oynanan Galatasa- ray hücum hattı, İstifade edemiyor- du. Beykoz takımı da ara sıra Gala“ tasaray kalesine tehlikeli akınlar ya- pıyor. Oyunun biğmesine beş dakika kala sağdan topu süren Necdet güzel bir şüt çekti. Top sağ direğe çarpa vak geri döndü. Neticesiz kalan mü. tekabil akından sonra oyun (3 - 1) Galatasarayın galibiyetile bitti Nasıl oynadılar? r Oyunun umumiyet itibarlle kalite- si vasattan aşağı idi. Galatasaray ta- kımında en iyi oyuncu Musa idi. Sa- hadan çıkıncaya kadar Adnan, Lütül ve Necdet iyi oynadılar. Diğerleri ise Fransa milli takımı Polonyaya 4 - O galib Paris 22 (Akşam) — Parkdö Prens'te yapılan Fransa, Polon- ya mili maçı tamamen Fransız- ların hâkimiyeti altında geçmiş, ilk devrede 2 ve ikinci devrede de 2 göl yapan Fransızlar Polonya» lıları 4-0 mağlüb etmişlerdir. ŞEREF STADI: Beşiktaş, Hilâli 4 - 0 mağlüb etti Şeref stadında günün yegâne lig maçı Beşiktaş ile Hilâl arasında ya- pıldı. Geçen hafta Galatasarayla be. rabere kalmağa muvaffak olan Hil&- lin Beşiktaş karşısında nasıl bir de- rece alacağı merâk edildiğinden sa- haya binden fazla seyirci toplanmıştı. Şazi Tezcanın idare ettiği oyuna Beşiktaşlılar Şereften ve Hilâl ise en kıymetli oyuncuları Hakkıdan mah- rum olarak çıktılar, Sahaya ancak on kişi ile çıkan Hi- lâl karşısında derhal hâkimiyeti ku- ran Beşiktaşlıların ilk golü 14 üncü dakikada yapıldı. Sol taraftan yapı- lan seri bir Beşiktaş hücumunda top ani olarak sağ tarafa geçti. Ve mü- said vaziyette bulunan Rıdvan kale. cinin müdahalesine rağmen birinci golü çıkardı. Bu sayıdan sonra Beşiktaş tazyiki fazlalaştı, Ve 33 üncü dakikada Sul- dur 37 nci dakikada Rıdvan Beşikta. şın gollerini üçe çıkardılar, Devre bu şekilde ve Siyahbeyaz hâkimiyeti al. tında devam ederken 44 üncü daki- kada yine Suldur takımının dördün- cü sayısını çıkardı. Ve devre 4-0 Hilâ- Min mağlübiyetile bitti. İkinci devre Beşiktaşın baslası al. tında devam etti, Hüsnü takımın sol açık mevkiinde yer almıştı. Hilâhiler bu devrede hası 12 fazla gol yap- tırmamak için canla başla çalıştılar ve bunda da muvaffak oldular, Bi hassa kalecileri Murad fedakâr kur- tarışlarla temayüz etti, Buna muka- bil Beşiktaş hücum hattının topu ayaklarında fazla tutmaları Hilâlin tabiyesini kolaylaştırdı ve birinci dev- rede yaptığı dört gole rağmen ikin- ci devrede bir tek gol yapamıyan Siyahbeyazlılar müsabakayı bu şe- kil değişmeden 4-0 galibiyetle bitir. diler, İkinci küme maçları İkinci küme takımlar arasında lig maçlarına dün Şeref vs Fenerbahçe stadlarında devam edilmiştir. Şeref stadında yapılan maçlarda Ortaköy takım çıkaramadığından Ka- sımpaşa hükmen galib gelmiş ve Eyüp ile Galatagençler arasında yapılan müsabaka ise son dakikada bir göl yi- yen Eyübün mağlübiyetile neticelen- miştir. Günün son oyunu Anadoluhi- sar ile Beylerbeyi arasında yapılmış ve baştan başa hâkim oyruyan Hisar. lılar bu maçı 3-1 kazanmışlardır. Fenerbahçe stadında yapılması icâb eden Anadolu, Davudpaşa maçı Ana- dolunun takım çikaramaması yüzün» den Davudpaşanın hükmen galib gel. mesile nihayetlenmiştir. ancak vasat hir maç çikarabildiler, Beykoz takımının en iyileri Baha- dir ve lüzumsuz sertliğine rağmen Şe- hab idiler, Diğerleri sadece çalıştılar, Hakem Ahmed Adem, bu maçta si- nirli idi Bu sebebden kararları ba. zan fazla sert, bazan da müsamaha» kârdı, Ulvi YENAL Galntasaray, Beykoz maçından diğer bir sahne Fenerbahçe, Topkapıyı 8 - 0, İ. Spor, Süleymaniyeyi 2 -1 mağlüb etti Fenerbahçe karşılaşması Süleymaniye ile İstan- bulspor arasında yapıldı. Son karar- la büyük bir sarsıntı geçiren İstan- bulsporlular beden terbiyesi umum müdürlüğünün mektepli sporculara takımlarında yer verenleri hükmen mağlüb sayacağını tamim etmesine rağmen dünkü müshamızda yazdı. gımız gibi bu kararın yüksek mektep- lere teşmil edilmiyeceğini ileri süre- rek üç üniversiteli fufbolcüyü takım. larma elarak şu kadro ile çıktılar. İ, Spor: Saim - Ali, Faruk - Tarık, Orhan, İsmail - Bahri, Samih, Salâ- haddin, Hasan, Nejad. Süleymaniye: Nedret - Ruhi, Mar- tayan, İbrahim, İbrahim, Raif - Fa- rük, Muzaffer, Daniş, , Dİ ran, V İzset Muhiddinin idaresinde baş- Janan oyunun ilk dakikaları müte- van geçiyordu. Fakat dakikalar ilerledikçe Süleymaniyelilerin oyun üzerinde ulak bir hâkimiyet tesisine muvaffak oldukları görüldü. Bilhas- sa sol taraftan Diran vasıtasile yapı- Jan hücumlar İstanbülspor kalesini 'dikleri yeni bir akında âni olarak sol tarafa geçirdikleri topu geriden yeti- şen Hasan sıkı bir şütle gole tahvil etti, Bu sayıdan sonra tekrar mütevazin bir şekle giren oyunun ilk devresi bu vaziyet değişmeden 1-0 İs. Spor lehine nihayetlendi. İkinci devreye Süleymaniyeliler takımlarında tadilât yaparak çıktılar, Bu tadilât takımın aleyhine oldu. Birinci devrede çıkardıkları oyunla. rı bozuldu. Sarısiyahlılar bu fırsattan istifade etmesini bildiler ve üstüste yaptıkları hücumlaria Süleymaniye. yi tazyika başladılar, Ve bu sırada sağdan yaptıkları bir hücumda Bah. ri İstanbulsporun ikinci golünü de yaptı. Bu sayıdan sonra oyun sert bir şekil aldı ve hakem her iki takımdan birer oyuncu çıkardı. Süleymaniyeliler devrenin son da- kikalarına doğru kazandıkları bir penaltıdan yegâne gollerini yapmağa muvaffak oldular, Ve müsabaka bu şekil değişmeden 2.1 Süleymaniyenin mağtübiyeti ile nihayetlendi. Beden terbiyesi umum müdürlüğünün verdiği diğer karara tağmen takımlarında üniversiteli oyun- cu oynatan Iİ. Sporlular hakkmda hükmen mağltübiyet kararı verileceği Böylenmektedir. Fenerbahçe « Topkapı Günün ikinci oyunu Fenerbahçe ile Topkapı arasında yapıldı. Son kârar dolayisile takımlarındaki oyuncular. dan bir çoğunu oynatamıyan 'Topka» pılılar bu müsabakaya da zayıf bir kadro Ne çıkmak mecburiyetinde kal. dılar ve evvelce tahmin edildiği gibi 8-0 gibi büyük bir farkla mağlüb ol. dular, Refik Osmanın idare ettiği müsa- bakaya takımlar şu şekilde çıktılar. Fenerbahçe: Hüsameddin - Fazıl, Lebib - Ali Rıza, Aytan, Esad - M. Ro- şad, Şaban, Yaşar, Fikret, Niyazi. Topkapı: Abdülkadir - Hristo, Saba- haddin - Vecihi, Tahsin, Sandet - Sab. ri, Sâlâhaddin, Osman, Ali, Yunüs. İlk dakikadan itibaren hâkimiyeti alan Sarılâciverdiilerin bu üstünlüğü müsabakanın nihayetine kadar devam etti, Topkapı maf sahasma yerleşen Fenerliler ilk dakikalarda Fikret vası- tasile birinci gollerini yaptılar. Bunu tekrar Fikretin üstüste yaptığı iki gol takib etti, Sayıların faztalaştığını gö- ren Topkapıllar müdafaaya fazla ehemmiyet vererek oyuncularını geri çektiler. Ve son dakikalarda Yaşarın şütile bir gol daha çıkaran Sarılâci- verdiiler devreyi 4-0 bitirdiler, Ikinci devreye Topkapılılar büyük bir azimle başladılar, Fakat Fenerbah- çe tazyikine ancak on beşinci dakika- ya kadar dayanabildiler. Bu sırada hâkem Topkapıdan bir oyuncuyu seri oynadığı cihetle sahadan çıkardı. Fe- nerliler Topkapılıların kale önüne yi- ğılmasına rağmen 23 üncü dakikadan itibaren sırasile Fikret, Reşad, Şaban ve Yaşar vasıtasile dört gol daha çi- kardılar, Ve müsabaka 8-0 Fenerlile- rin gülebesile nihayetlendi. Voleybol müsabakaları Beyoğlu Halkevi tarafından tertib edilmiş olan voleybol turmuasına dün de evin spor salonunda devam edil miştir. Alınan neticeler şunlardır: Üçüncü kategori karşılaşmalarındaz Mühendis mektebi Alman Tisesine, mühendis B takımı Sen Jorje, Halıcı- oğlu Robert Koleje, Adalar ekipi Pe. raya, Sen Jozef Pera B takımına, Çe- likkol Sen Jorje, Galatasaray da Bar- köhbeye galib gelmiştir. Birinci kategori müsabakalarında ise, Galatasaray Kurtuluşu, Haydar. paşa lisesi de İlalyan lisesini yenmiş- tr. Ankara lig maçları Ankara 22 (Akşam) — Bugün An karagücü stadında Galatasarayla An» karagücü ve Harbiye İle Demirspor ekipleri karşılaştılar, Vahabı merkez muhacim; mevkiinde oynatan Ankaragücü Ga. latasaraya 65-1 galib gelmiştir. Har. biye ile Demirspor arasındaki maç da 5-2 Demirspor lehine neticelendi, Pazar ligi Federe olmıyan klüpler arasında tertib edilen pazar ligi müsabakala. rına dün sabah Taksim stadında de» vam edilmiş ve Arnavudköy ile Kur. buluş sıfır sıfıra berabere kalmışlar ve Pera ile Galataspor maçı Galala- sporlularm son dakikalarda kendi kalelerine yaptığı bir golle Peranm galibiyetile nihayetlenmiştir.