8 Mart 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

8 Mart 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Reisicümhur dün akş şam Ankaraya hareket ettiler Milli Şef, Suvab vapurunda generi İhsan, Dahiliye Vekili, Vali ve Salih Bozokla beraber (Baş tarafı 1 inci sahifede) Valisi B. Lütfi Kırdar olduğu halde Ayazağa kasrındaki binicilik mektehi- ni ziyaret etmiştir. Reisicümhuru- muz burada mektep komutanı ve tö- lim heyeti tarafından karşılanmıştır. Kısa bir istirahat esnasında mektep komutanı albay Saim Önhun'dan genç süvarilerimizin mesaisi ve mek- tepleki inşaat vaziyeti etrafında mâr lümat alan İnörü mektebi gezmek arzusunu izhar etmiş, komutanlık binasından çıklığı sırada genç süva- rilerimiz tarafından selâmlanmıştır, Reisicümhur evvelâ inşaatı tamam- lanan ve kendi müsaadelerile <İnönüş adı verilen kapalı manej sahasını, bundan sonra diğer yen! tesisleri, der. saneleri gezmiş, hall inşada bulunan kısımlar hakkında malümat almış. | tır, İnönü, kendilerinin Başvekil bulun- dukları sırada binicilik mektebi ha. ine getirilmesini emrederek ayırdık. arı tahsisat ve yüksek alâkalarile bir harabe iken kısa bir zamanda müte- addit açık ve kapalı manej yerleri, | | | ilâve binalarile bir mamure haline gelen Ayazağa kasrının vaziyetinden ve mektepte gördükleri intizamdan çok memnun olmuşlar, ayrdacakları sırada mektebin halıra defterine «Bu gün binicilik mektebimizi gördüm, benim için iyi bir hatıra» cümlesini yazmişlardır. İnönü binicilik mektebinde yarım saat kadar kaldıktan sonra mektep komutanına teşekkür ve veda etmiş, kendisini selâmlıyan genç süvari gu- bâylarımıza iltifatta bulunmuşlardır. Tersanede Süvari binicilik okulundan mem- nuniyetle ayrılan Relsicümhurumuz Dolmabahçe sarayına avdet ederek bir müddet istirahat ettikten sonra saa 17 ye doğru beraberlerinde ayni zevat olduğu halde tersaneye şeref vermişlerdir. Reisicümhurumuz ter sanede kızakta bulunan tahtelbahir. lerimizi tetkik etmiş, denizalta gemi. lerimizi esaslı şekilde gözden geçir. mişlerdir. İsmet İnönü &tersaneden saraya avdet buyurmuşlardır, Reisileümhur ve muhterem refikaları Haydarpaşada Amerikadan demokrasi lehine yükselen iki ses (Baş tarafı 1 inci sahifeğe) Hariciye müsteşarının bir nutku Vaşington 7 — Amerika Hariciye Mesareti müsteşar muavini B. Berle, Constitutlon Hallda söylediği nutuk- ta demokrasiyi ve Amerikanın de- raokrasilere yardım siyasetin müda- Tan etmiş ve demiştir ki: — Silâhlanan ve musirren harp yapmak tehdidinde bulunan devlet- lerin bu hareketi, bizim üzerimizde de tesir yapmıştır, Amerika kıtasında sulh ve müsalemetin bozulmaması için biz de silâhlanmağa mecburuz, Gerek cebir ve zorla ve gerek bizim içtimat ve demokratik , sistemimize propaganda hücumlarile, dünyaya hâkim olmağı kendilerine siyaset umdesi ittihaz etmiş olan memleket. ler, bizi müdafaa tedbirleri almağa mecbur ediyorlar, Eğer bu memleketler, böyle bir siyaset takibi için birleşmeğe karar verirlerse, biz de kendi müesseseleri- mizin müdafaası için bizim gibi sulhü muhafasa etmek istiyen milletlere yardım etmemiz lâzım gelip gelmedi- ğini tedkik etmeliyiz. Bu yardımın bir tahrik teşkli ettiği hakkında hariçten ileri sürülebilecek mutaleaları bir tarafa bırakabiliriz. Bugünkü dünyada tahrik eden şey, müdafaa değil zaaftır, Biz, dünya suk hünün muhafazasına ehemmiyet ve- riyoruz, Menfaatlerimiz, sulhü istiyen milletlerin menfaatlerile (birdir. Bu memleketlerle müşterek hareket et- mek gayesini temin edebilecek en iyi çareleri aramalıyız. Bu çareler, halin ve zamanın icablarına uygun olmalı- dır Romanyada bir hava üssünde yangın çıktı Bükreş 7 (A.A) — Hava ve Bahri ye Nezareti dün gece aşağıdaki teb- liği neşretmiştir: Pipera haya üssünün montaj atel yelerinde elektrik cereyanından yan- gın çıkmıştır. İtfaiye derhal yetişmiş ve üteşi mevziileştirmiştir. Atelyede bulunan malzemeyi hasara uğratan yangın hakkında bir komisyon tahki- kata başlamıştır, Hakemler ng kadar maç İdare ettiler İstanbul hakem komitesi bu mev- | sim zarhında yapılan lig maçlarında | teşkilâta merbut resmi hakemlerin idare ettikleri müsabakalara dair bir Hste hazırlamıştır. Bu isteyi smrasile yanyoruz: Ine ne B. küme küme Tk. Şazi Tezcan kg Tank Özerengin 8 1 | Adnan Akın » yöre İleri | Ahmed Adem gar amaş İzzet Apak gö şer Feridun Kıhç ağ Necdet Gezen we Sü Nuri Bosut genliği ğ Hatid Galip Ge Kemal Halim ir ke Refik Osman vi Eşref Mutlu ökmen, MES 2 Suphi Batur Çiş ği Hakem kursunda muvaffak olanlar Futbol federasyonu tarafından şeh- rimiz hakem kursunu idare etmek Üzere tayin edilen ve bu işlerde bü- yük bir ihtisas sahibi olan hakemleri- mizden bay Nuri Bosutun muallimli- ği altında açılan hakem kursu uzun bir ders devresinden sonra geçenler. de nihayetlenmişti. Bu kurslara devam eden hakem namzedlerinin titiz bir heyet önün- de yapılan şifaht ve tahrir! imtihan neticeleri de belli olmuş ve tetkiki biten imtihan evrakları hutbol fede- rasyonuna gönderilmiştir. Yirmi dört heveslinin iştirak ettiği bu kursta Fikret, Sabahaddin ye Ba- ruh en iyi derece ile muvaffak olmuş- lardır, Fenerbahçenin yıldönümünde bir İngiliz takımı geliyor Önümüzdeki haziranda kuruluşu” nun 31 inci yılını kutlayacak olan Sarı lâcivertiilerin bu münasebetle şehrimize bir İngüliz takımı getire ceklerini evvelce bilditmiştik. ! Fenerbahçeliler 11 haziran pazar ji günü yapacakları merasim için dün İstanbul mıntakası başkanlığına mü- Tacaat ederek İngiliz amatör İddlesex Vanderers takımını getireceklerini reş- men bildirmişler ve izin istemişler Gir, Memleketimizin en fazla sevilen Klüpleri arasında olan Sarı lâciveri- lilere bu hususta lâzım gelen müsaa- de derhal verilecektir, Bu vesile ile şehrimizde ilk defa olarak bir İngiliz takımı görmek im- kânı elde edilecek ve İngilizlerle oy- namak Fenerlilere nasip olacaktır, Milli güreşçileri davet Beden Terbiyesi İstanbul Bölgesi Güreş Ajanlığından: 1 — 11/3/939 cumartesi günü An- karada yapılacak olan güreş milli ta- kımı seçme müsabakalarına 56 kilo. dan Hüseyin Erkmen, 61 kiloda Ya- şar Erkan, 66 kiloda Yahya ve Yusuf Aslan, 62 kiloda Balım Arıkan beden terbiyesi genel direktörlüğü güreş federasyonu tarafından çağrılmakta dırlar, 2 — Güreşçiler 9/3/939 perşembe günü İstanbuldan hareket edecek. lerdir, 3 — Yukarda adı yazlı güreşçile. rin 6/3/9089 pazartesi günü akşamı sani, 18 de Bölga merkezine gelmeleri tebliğ olunur, 9/3/989 perşembe günü aaat 16 da ve klüplerin ayni gün saat 18 de böl- ge merkezine birer salâhiyetli mu- rahhas göndermeleri tebliğ olunur. Gandi açlık grevinden vazgeçti Londra 7 (A.A.) — New - Delhiden bildiriliyor: Gandi tarafından Rajikot devleti ahalisi namına ileri sürülen taleple rin büyük bir kısmı, bu devletin hü- kümdarı tarafından kabul edilmiştir. Bunun üzerine Gandi, açlık grevi | BANANA gAŞAŞM) İcabında günde 3 kaşe alınabilir. #üyfy ŞAN yapmaktan vazgeçmiştir. “Alman gazetelerine gö göre e Italya 8 Mart 1939 Fransadan arazi İstemiyecekmiş (Baş tarafı 1 inci sahifede) Romada tekrar edildiğine göre Kont Ciano, Akdeniz meseleleri yü- sünden ihtilâflar çıktığı ve hatâ Fransa üzerine bir tazyik yapıldığı takdirde Polonyanın bitaraf kalaca- ğına dalr Kolonel B. Beck tarafından imzalanmış bir vesikayı alacağını umuyordu, B. Mussolini, B. Hitlere Polonyanın kendisine bir sürpriz yap- mıyacağından emin olarak artık Ak- denize atılmasına hiç bir sebeb kel- madığını söyliyebilmek için böyle bir vesikayı cebinde bulundurmak isti. yordu. Halbuki Kant Clano, bu vesi- kayı alamadı, Romadaki diplomatik mahafilin zannına göre General Wolf, Duçe'nin B, Hitler ile mülâkatı meselesini hal- letmek için Romaya gitmiş ve Orada 24 saat kalmıştı. B. Hitler ile B. Mus- solini'nin Brennerde görüşecekleri zennedilmektedir. News Chronicle gazetesinin verdiği bu haber İngiliz siyasi mahafilinde derin bir intiba uyandırmıştır, Mareşal Goering'in İtalya seyaha- ti esnasında orada uzun müddet kar lacağı haberi de ayni tesiri yapmış” i tır, Mare Gocring'in İtalyada 28 gün kalacağından bahsediliyor, Bazı Pransıs mahefili, bundan Mari aynın sükünetle geçeceğini ve Mareşal Goering'in B. Mussolini'yi Mısıra, yahud Tunusa yahud Korsi- kaya bir harekette bulunmaktan alı- koymak için İtalyada kalacağını is- tidlâl ediyorlar, Görünüşe göre Mare şal Goering İtalyan mevsilerini tef tlş için Libyaya da gidecektir. Pran- sız mahafili B. Hitler'in Niste yapıla» cak at yarışlarına hücum kıtalarına mensup atlı bir müfrezenin davet edilmesi için Fransız Harbiye Neza- reti nezdinde teşebbüste bulunması- nın nikbinlikleri teyid ettiğini ilâve ediyor, Nis at yarışları 15 Martta baş- Uyacağıns göre Martın sükünetle ge- çeceği neticesini çıkarıyorlar.» Yugoslav radikal partisi parlâmneto grup mümessiliği Belgrad 7 (A.A.) — Samuprava ga- zetesi, Çevkiç'in Yugoslav radikal bir- liğinin parlâmento klübü reisliğine ine tihabını selâmlmakta ve mumaileyhin partinin en kıymetli azalarından biri olduğunu kaydeylemektedir. ROMATİZMA ol LUMBAGO —- SİYATİK — ve bütün ağrılara KARARDIR KOALA 1 SD A YASALAŞTI KULAĞINIZA KÜPE OLSUN NEVROZİN Kullanmakla kabildir Bir hamlede nezle, ve grip geçirir. Harareti süratle düşürür, 1 MO en KAT'T İ TESİR İcabında günde 3 kaşe alınabilir Ne Baş, Diş, Nezle, Grip, Romatizma Nevralji, kırıklık ve bütün ağrılarınızı derhal keser, İNODOSM A Ai isaa28 ss 8: EB Bga S EPSESE BEB EFE VE