14 Mart 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

14 Mart 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

DM yürümek... Gündüz giyilen elbiseler epeyce kısaldı, gece elbiseleri ise âdeta uzun etekli oldu. Bu yüzden birçok kadınla. rın yürüyüşü garipleşmiştir. Kısa elbiselerle erkek yürüyüşünü taklit eden kadınlar, uzun eteklerle es» ki zaman kadınlarının nazlı, edalı yü» Tüyüşlerine avdet etmeğe mecbur olu- yorlar. Yürürken uzun eteğine basmamak, dansederken eteğini zarif bir surette toplayabilmek her kadının yekten ya- pacağı bir iş değildir. Bu hareketleri zarifane yapmak için ayna karşısında, prova etmek içap eder. Kadınların çoğunun yürüyüşü çir- kindir. Buna sebep sokakta acele yü- rümeleri ve yüksek ökçe giymeleridir. Sık sık adımlar atarak vücudün yu- karısı öne meyletmiş bir halde muva- zenesini bulmağa çalışarak acele gi- denler ekseriyeti teşkil ederler. Halbu- ki sokakta güzel yürüyüş, omuzlar arkaya atılmış, baş yüksekte, geniş fa- kat mevzun adımlarla yürümektir. Bu da ancak her kadının ayağının numa» Tasında ayakkabı giymesile kabildir. Ayağı küçük göstermek için dar, kü- çük numaralı ayakkabı giyen bir ka- dının muztarip yürüyüşü kadar acına- cak bir hal yoktur. Pariste bir dans akademisi açan ve bir çok talebe yetiştiren dansöz (İrene Popard) kadınlara güzel yürüyebilme. leri için m hareketleri tavsiye et- Sonra beş dakika ip atlamak niha- yet içinde meyva olan bir sepeti yahut bir kaç kitabı baş üzerine koyarak ye- re düşürmeden yürümeğe alışmak. Bunlar gayet ahenktar bir yürüyüş temin edermiş, | Saatin tıkırtisilı'd duymamak için ne yapmalı Uyurken saat gürültüsünden rahat. sız olanlar için saati görmek ve tıkır. tasını işitmemek mümkündür. Saatin boyuna göre üzerine baş aşa- # bir su bardağı yahut bir reçel kava- nozu kapamalı, Cam arkasından saat Kolayca görülür, RA ses İşi. tilemez, Süpürgelerin yök Bili dayanma- sı için ne yapmalı? Yeni alınan süpürgelerin dayanıklı olması için dört bardak su içine bir ka- gık toz halinde şap atarak eritmeli, Buyu leğen içine dökmeli, süpürgeyi bir iki saat bu suda bırakmalı, sonra rüzgârlı bir yere asarak kurutmalıdır. AKŞAM'ın tefrikası Küçük, büyük, sivri, yassı her ne mo- del olursa olsun, kendine mahsus ş8- kilde konulmuş bir vualeti vardır: 1 — Kanotye biçimi şapka: Tül yüzü örterek, arkada bağlanmıştır. Yalnız gözler açıktır. 2 —'Tepesi yüksek olan bu şapka» han etrafına sarılan tül arkadan sark- maktadır. 3 — Küçük şapka üzerine konulan ZAKŞAM kürdele boğaza bağlanınca tülün bol- luğu çehre etrafına dağılmaktadır. 4 — Küçük şapka üzerine konulan bu vualet gayet boldur. 5 — Bu vualet çehreyi örterek ora” da sıkıca bağlanmıştır. 6 — Önden açık olan bu şapka 8 — Yalnız bir kuştan yapılan bu şapka ile yüzün etrafında, bol duran hir vualet takılmaktadır. 9 — Bu şapka ile takılan vualet yalnız gözleri örtmektedir. Soğanın faydası Bir müddettenberi cilde taravet ver- mek, vücuttaki fazla yağları eritmek için yeni bir ilâç kullanılmağa baş- lanılmıştır: Soğan... Soğanın vücuda pek çok faydası ol- duğu anlaşıldığından, bol bol yenme. si tavsiye ediliyor, Pişmiş soğanm hiç faydası yoktur. Tesirli olması için 80- ğan çiğ yenmelidir. Soğanı çiğ yiyemiyenler için şu ter- tip tavsiye ediliyor: Bir iki iri soğanı makineden geçirmeli, yahut ince ren- deden çekmeli ve bir tülbentten sü- zerek suyunu içmeli, Bü suretle içilen soğan suyu fevkalâde müdrirmiş. Böbrekleri yormadan yıkadığı için vücuttaki toksinler azalır, şişmanlık yavaş yavaş azalır, cild berrek olur- muş. AŞKIN KURBANI — Büyük macera romanı — Bir sazdeti... kabi! mi? Ölen dirilmez ki! — Ne yanlış haberler alınır... Neler olur, —“ birşey mi duydunuz? Ah! Babam siğ olsa, bara bütüri yaptıkla- rını affeder, onu sonsuz bir muhabbet- le karşılardım!... — Öyle ise yavrum, al şu mektubu oku! Amma metanetini muhafaza et. Nâkleden: (Vâ-Nü) — Babamla karşılaşmak için hazır. lanmam lâzım, Ne de olsa senelerden- beri kalbimde yer etmiş bir kin var... Silinmiş sanıyordum amma şimdi hâ- lâ izi kaldığını hissediyorum, Biraz düşüneyim, kendime geleyim... Evet mazi unutulmalı artık hep birden ra- hat rahat yaşamalıyız!... Halacığım? Bana müsaade edin. Ben babama yal- nz gitmek istiyorum, siz lütfen ken- disine geleceğimi haber verin. İhtiyar kadın çok ince ve hassas bir ruh sahibiydi. Perihanın babasını yal. niz görmek isteyişini pek tabii buldu. — Pekâlâ. Ben şimdi hemen gidece- gim. Senin de sonra geleceğini söyle- rim, Zavâllıcık kimbilir ne iştiyakla seni bekliyecektir... Acaba Tendu'nun bahsetsem mi? “Yemekte bir iki lokma zorla yuttu, — Ne diye gizliyeceksiniz? Her hal- de sevinir ve size teşekkür edecektir. “— Tehduya nasıl haber verelim? Bir. likte söylesek fena olmaz! — Olur. Ben gider, babamı görür, sonra size gelirim ve kardeşime bu bü. yük saadeti müjdeleriz. Ucuz kek 50 gram tereyağ, bir çay fincanı süt (250 gram), bir çay fincanı toz şe ker (225 gram), iki çay fincanıun (230 gram), bir yumurta, bir kahva kaşığı vanilya tozu veyâ rendelermiş limon kabuğu, üç kahve kaşığı baking almalı, Tereyağını elle ezerek kabartmalı, azar azar şekeri ve güzelce köpürtül- müş yumurtayı ve limon kabuğunu ilâve etmeli. a Önceden elekten gtçirilerek hazır- lanmış olan bâkingli unu azar azar karıştırmalı. Kâh un, kâh süt ilâve ederek telle vurmakta devam etmeli. Bir çeyrek saat iyice vurduktan son- ra yağlanmış kalıba dökerek orta Sı- caklıkta fırında pişirmelidir. Perihan yalnız kalınca alevler için- de yanan başını avuçları içine aldı. Yaptığı işten utanıyor, korkuyor; ây- ni zamanda da Ratiple Tendu'nun iz- divacına mâni olacak diye de ümid içinde seviniyordu. Uzun müddet öyle dalgın oturdu. sonra hazırlanıp çıktı. Otelde Refet onu neşe İle karşıladı: » Halanız geldi. Her şey mükem- mel cereyan etti. Biran bile hakiki şah- siyetimden şüphe etmedi. İki saat ka- dar konuştuk, Maziyi hatırladık. Köşk- lerimizden bahsettik. Geleceğinizi ha- ber verdi. Fakat artık sizi kısaca Peri- han diye çağırmam lâzım. Zira bugün- den itibaren resmen babanızım, — Tendu hakkında ne görüştünüz? -— Bu akşam Lütfiye hanımefendi. ye gideceğim. O zamana kadar siz kar- deşinizi hazırlamış olacaksınız. -— Nişandan bahsetti mi? — Söyledi. Çocuğumla böyle meşgul olmasına teşekkür ettim. Amma Rati- bin ailesinden bahsedince yüzümün bo- zulduğunu gördü. Sebebini sordu, «son- ra görüşürüz! » diye muhavereyi değiş- tirdim. Fakat bende fena bir tesir bi- raktığını iyice hissetti, — Siz o meseleyi anladınız mı? — Evet, anladım. Bütün evrakı bul dum. Tam umduğum gibi! Ratip be- yin büyük babası dedenizin felâketine sebep olmuş. Evde yapılan güzel bir kolonya Yüz yıkanırken su içerisine bu ko- Jonyadan karıştırılırsa cilâ yumuşar ve güzelleşir: Evde yapılabilen bu kolonyanın ter- tibi şudur: Bir litre 45 derecelik ispir- to içerisine 40 gram biberiye, 10 gram lâvanta çiçeği, 10 gram kekik ve 10 gram merzengüş koyarak on beş gün ağzı kapalı bırakmalı, Bu müddetten sonra süzüp filtre etmeli. Bu kolonya- ın kokusu pek hoştur. Tütün kokusuna ve gıcığa karşı bir ilâç Fazla sigara içenlerin ağızlarındaki tütün kokusuna ve dumanın verdiği gıcıktan olan boğaz öksürüğüne kar- $i günde üç dürt defa şekerli su ile gargara yapmak kâfidir. Bu gargara- nın çok faydası görülür. — O halde bu İzdivacın olmasına imkân yok. — Elbette! Fakat bana kalırsa te- Jâş etmiyelim, Nikâh için zorladıkları vakıt işi meydana vurglım. — Olur. Zaten uzun sürmiyecektir. Perihan gene maziye aid birçok ders- ler verdikten sonra lütfiye hanıma git- mek üzere ayağa kalktı. Refet genç kadının alnından öpe- Tek: — Güle güle evlâdım. Akşam görü- şürüz! - dedi, Sonra müstehgi bir sesle: — E! rolüme alışmalıyım! « dedi, Otomobile bindiği vakıt bu yaptığı hareketin hicabile Perihanın ya- nakları kızardı. Gözleri yaşlarla dok du. Fakat asabiyetle hislerini yenerek: — Başka çarem yoktu kil... - diye mırıldandı. Büyük bir sevincin Tendu'yu fazla sarsmasından korkarak, Lütfiye ha- mimefendi, yavaş yavaş vereceği müj- de için zemin hazırlıyordu; birçok lâf- lar açıyor, dolambaçlı hikâyeler söy- lüyor, fakat işin içinden çıkamıyordu. Halasının kendisine bir havadis ver- mek istediğini kızcağız anlıyor ve is- rar ediyordu: — Peki anneciğim, madem ki iyi İ birşeydir. Demek izdivacıma ald, ne oldu? — Yavrum, ondan başka seni sevin- direcek birşey olmaz mı? RA Gi MLZAN Moda haberleri X Şapka vualetleri renkli ola- rak kullanılıyor. Siyah, Wcivert ve beyazdan maada kırmızı, pembe, #mavi, yeşil, sarı vualetler rağ- bettedir. k Renkli-ince linondan »eldi- ven bu yaz çok giyilecektir. Em- prime elbisenin kumaşından yapı- lan kısa veya uzun - eldinenler Değenilmektedir. * Tığ veya şişle örülen eldiven- ler ancak sabahları veya spor için i igiyilecektir. ! 4 Müslinden yapılan bluzlar valânsiyen danteli ile süsleniyor. * Açık pembeden kırmızıya ve maviden lâciverde kadar olan renkler yazın çok giyilecektir. — | X Yeni modellerin hemen hep- | sinin etekleri plisedir. A Beyaz pikeden garnitür gene V kullanlmağa başlanmıştır. # İpekli çiçekli emprime elbise- lerle, çiçeklerin renginde yünlü Elde teilen bu 50 derece ispirto ile da- yet nefis likörler yapabilirsiniz. 5 — Saçları çok açık sarı yapmak için banır bir çok boyalar vardır. Yalmz en içinde fazla mikdar oksijen ve yak olduğu için saçları > milet ihtimali vardır. İtimad ettiğini bir berbere müracaat ederek dinim boyatımız. © — Fazla meyva ve sebze Yiyiniz. Mümkünse doktorunuza sorunuz. — Ne gibi? Gene kadın uzün urun tafsilâta gi- rişiyor. Bir türlü neticeye varamıyor, dört gözle Perihanm gelmesini bekli. yordu. Kadri Memduh paşanın büyük kızı eşikte belirince 'Tendu koşup boynuna sarıldı ve gülerek: — Bak abla... Sabahtanberi halam bana birşey söylemek istiyor, bir türlü Aânlatamıyor. İyi bir habermiş ne ola- bilir? Sen biliyor musun? — İşte ben de onun için geldim. İki- miz için büyük bir saadet! — İkimiz için mi? — Öyle yal... Lütfiye hanımefendi gözlerini Peri- bandan. ayırmıyordu. Genç kadının mütebessim ve sakin bir hali vardı. Devam etti: gelseydi, mek hepimiz için büyük bir bahtiyar. hık olmaz miydi? Tendu'nun saf ve neşeli yüzünü bir an için hüzün kapladı: — Kaybettiğim annemin yerine Ce- nabıhak bana halamı verdi. Amma ne de olsa insan hayattan silinen insan. ların acısını unutamıyor, Zavallı ba- İ bacığım! Beni sıkıntıda yaşatmamak için memleketi terketti, para kazan. mek için kendini (Arkası var)