27 Mart 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

27 Mart 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Vefa kalecisi Azat, Hamdinin ayağından topu kaparken (sağda) sahanm en iyi oyuncusu Ankaragücü solaçığı Hamdinin top sürüşü (solda) Vefa, Ankaragücüne 3 - 1 yenildi Ankara takımı galibiyeti hak eden güzel ve hakim bir oyun oynadı Vefa takımı, dün Taksim stadında ikinci milli küme maçını Ankaragü- cüne karşı oynadı. Sladyoma üç bine yakın seyirci gelmişti. (Hasılat sekiz yüz yirmi lira) takımlar sahaya 14,45 te çıktılar. Uzun süren merasim- den sonra, hakem Şazi Tezcanın ida- resinde oyuna başlandı. Maça saat 1450de başlandı ve 'T. 8. K nin eski reisi müteveffa gene- ral Ali Hikmet Ayerdeme hürmeten bir dakika süküt edildi. Ankaragücü rüzgür altında oynu yor. Saha, top kontrolünü güçleştire- cek derecede ârızalı, İlk akını Vefalı- lar yaptılar. Ankaragücü bunu kolay- ça Kesti. Vefanm üstüste yaptığı İki akında Sulhi ofsayd kaldı. e. cünün İlk hücumünda lesi teb» Mike geçirdi. lm benmi hücum- ları birbirini takib ediyor. Hamdi mü. teaddid defalar ofsayd kaldığı için'ne- tice alamıyorlar, ANKARAGÜCÜNÜN BİRİNCİ GOLÜ İlk on dakika Ankara takımının hâ- Kimiyeti altında cereyan etti. On bi- rinci dakikada Ali Rıza topu müda. İ fandan söktü ve ortaladı. Muzaffer “topu tuttu. Havadan, köşeyi bulan Ânl bir şütle takımının ilk gölünü yaptı, Vefa takımı bu golden sonra hare- kete geçmeğe çalıştı. Fakat muvaffak »lamadı, Yan hafları yalnız müdafan- Va kalmışlardı. Muhteşem geri yar- im etmiyor. Şükrü topu yanlış bek- 'yordu. Hücum battı acele ettiği için »pü tutup müdafaayı tazyikten kur. ramıyordu. İki açığı da tamamile yutmuşlardı. Bütün yük Kaleci, iki k ve Lütfinin üzerine yüklenmişti, Ankaragücü takımı atılgan ve ha- Adan oynuyor. Vefa takımının topu tutmasına ve yere indirmesine mâni Yüyordu. Sulhinin güzel ve falsolu bir şütü. İ Natık yatarak kurtardı. Hamdinin 4 bir şütü avuta gitti. Ankaragücü Verdleri ofsayd kalmakta devam torlar, Yün Ankaralıların saha ve top hâ- Weti altında cereyanı ediyor. Ali $ Garodan topu kaptı ve sıkr bir şkaleye gönderdi. Azat bunu ya- B tuttu. Fakat topu elinden ka- ÇZamanında yetişen Fikret üç Men sıkı bir şüt çekti. Top üst di içine çarptı. Yere vurdu. Tek- röğe çarptı ve dışarı çıktı. Pek Yâ olan hakem, töp içeri girme- din, gol vermemişti, Fikret şüt çene topa hafif dokunsaydı, sa- yıkkaktı. in sonuna kadar Ankaralıla- riğniyetini seyrediyoruz. Azat gü kurtarış yaptı. Devre (1-0) Aricünün galibiyetile bitti. İKİNCİ DEVRE evrede Vefalıların daha iyi oylarmı umuyorduk. Fakat YUİ saydığımız hatalar devam etiVefalıların iyi bir derece al- mânkân yoktu. Nitekim oyun ilerAnkaragücünün hâkimiye. ti l ANKARAGÜCÜNIN İKİNCİ GOLÜ Onuncu dakikada Muzaffer, AU Rr- zaya derin bir pas verdi. Ali Rıza sür. dü, Kapalı zaviyeden güzel bir şüt çekti. Azat bu topu kaparken bloke etmek istedi. Fakat muvaffak olamadı. VEFANIN GOLÜ Vefalılar yedikleri ikinci golden son- ra hemen hücuma geçtiler ve bir da- kika sonra Mehmedin Natıkı kontrpi- ye yakalıyan vole ve yerden bir şütile ilk ve son gollerini yaptılar. Oyun (2-1) olduktan sonra sertleş- mek istidadını gösterdi. Fakat hakem Şazi sık sık düdük çalarak buna mâni olmağa muvaffak oldu. Hamdi, ayağında fazla top tutmak- la beraber çok iyi bir oyun oynuyor. Buna mukab Vefadan kaleci Azat ta çok güzel planjon ve blokajlarla ka- lesini müteaddid tehlikelerden koru- mağa muvaffak oluyor. Vefa bir aralık tekrar harekete geç ti. Takımın hücum battı değişmesine rağmen, açıkları tamamile ihmal et. tikleri ve sinirlerdikleri için müvaffak olamıyorlar. ÜÇÜNCÜ GOLÜ Otuz beşinci dakikada Ali Rıza ileri doğru bir pas aldı. Sürdü. Ve yerden geri ortaladı, Muzaffer durdurmadan topa vurdu ve köşeden Vefa kalesine üçüncü defa olarak soktu. Vefa (3-1) mağlâb vaziyete girince oyunu büsbütün bozuldu. Ankaragt- cünün hâkimiyeti gittikçe artıyor. Ve- fahlar son bir gayret gösteriyorlar. Fakat artık iş-işten geçtiği için bir şey yapamıyorlar ve maç (3-1) Ankaragü- cünün galibiyetile bitiyor. NASIL OYNADILAR ? Galib Ankaragücü takımı bir gün evvelkinden daha iyi, enerjik ve kazan- mak azmile oynadı. Fener maçından ziyade Vefayı kazanmağa ehemmiyet verdikleri görülüyordu. Kaleci Natık iyi idi. Bekler, uzun topa vuramamak- la beraber muvaffak oldular. Haf hat- tında her üçü de bilhassa Semih ve Abdül güzel oynadılar. Hücum hat. tında Hamdi, fazla ofsayd kalmakla beraber sahanın en iyi oyuncusu idi. Ali Rıza ve Muzaffer iyi Fikret ve Fah. Tİ zararsız idiler. Vefa takımı maçın tafsilâlı esnasın. da yazdığımız hatalara düştüğü için muvaffak olamadı. Kaleci Azat, Hamdiden sonra saha- nin en muvaffak olan oyuncusu oldu. Vahid sinirlenmesine rağmen müda- faanım en çalışkan ve iyi uzvu idi. Ga- ro fazla sert oynadı, Haf hattında Se- fer ve Süleyman tahmin hilâfina mu- vaffak olamadılar. Lütfi fazla çalış mağa mecbur oldu. Ve zararsızdı. Hü- cum hattında iki açık, bilhassa Meh. med hiç işletilmedi. Muhteşem ve Şük- rü hücum hattının topu tutmasını te. min edemediler, Sulhi pas alamadığı için ortada beyhude dolaştı durdu. Takım, daha ilk dakikalardan itibaren Ankaragücünün oyununu kabul et- mişti, Hakem Şazi Tezcan maçı güzel ida- re etli, F. B. klübünün müessi- san heyeti toplandı Klübün Idare heyeti değişti İstanbul 26 (A.A) — Fenerbahçe uman Hilpüğindim ttüiğ. emi. ye müessisan heyeti, bu- gün saat 10 dan akşam 16 ya kadar vaziyeti etrafh bir surette tedkik et- miştir. 1 Bütün azanın iştirak ettiği bu mü- zakereler neticesinde mühim ekseri- yetin iltihakile aşağıdaki kararlar it- tihaz edilmiştir; 1 — Müessisan heyeti klüb disipli- nine riayelin sporda muvaffakiyet için en esaslı bir lâzıme olduğunu bir kera daha leyid edrek birinci futbol takımı tarafından karar hilâfına itti- haz edilen tavru hareketi şayanı mu- ahaze görmüş ve bunu teessür ve te- accüple karşılamıştır. Böyle bir haro- ket atiyen tekerrür ettiği takdirde müsebbibleri hakkında klüp nizamatı mucibince en şiddetli ceza tatbiki mu- karrerdir, 2 — Müessisan heyeti bazı dilek- lerinin idare meclisi tarafındari, di- ğer üç klüpler müşterek olarak, An- karaya aksettirilmesi şeklinin bir sui tefehhüm tevtid ettiğini görmüş ve bunun derhal izalesi için Ankarada teşebbüsata geçilmesini yeni idare me maçlarına devam etmeğe karar vermiş ve bu hususta mali noktai na- zardan uğranılacak müşkülâlın be den terbiyesi genel direktörlüğü hez- dinde yapılacak teşebbüsat ile izale- sine çalışılmasını muvafık görmüş tür. Diğer taraftan idare heyeti tarafın- dan son rieşredilmiş olan beyanna- mede movzuubahis futbolculara mas- raf ve ücret kelimelerini şayanı dik- kat görerek bu hususta idare heye- tinden istizahda bulunmuş ve idare heyeti buradaki masraf kelimesi fut- bolcuların nakliye ve yemek gibi za- ruri masraflarına karşılık olduğunu, ücret kelimesinin ise antrenörlere ve- rilen parayı tazammun ettiğini ifade etmiş olmakla bu nokta müessisan meclisince işbu izahat dairesinde ka- bul olunmuştur. Bu mükarreratı müteakib idare heyeti yorgunluğunu ileri sürerek is- tifa etmiş ve bu istifa heyeti umu- miyece kabul edilmiştir. Yeni idare heyeti şu suretle teşek« kül etmiştir: Umumi Reis Şükrü Saracoğlu, ikin- ci reis Hasan Kâmil Sporel, umumi kâtip Muvaffak Menemencioğlu, umu- mi kaptan Nedim Kaleci, muhasebeci Nizameddin Diler, azalar Hamid Sa- racoğlu ve Mahmud Baler, Akşam — Fenerbahçe ktübünün eski iadre heyeti şöyle idi: Reis: Bay Şükrü Saracoğlu, ikinci rels: Salâ Salâhaddin Cihanoğlu, umumi kâtip: Avukat Ramız Bakan- oğlu, muhasebevi; Ferhad Acarkan, azalar: İbrahim Hakkı Turgay ve Mümtaz Kayalcroğlu, umum! kap- Ulvi YENAL | tan: Zeki Riza Sporel Beden Terbiyesi kupası maçları Topkapı - Arnavutköy muhteliti, İ. Spor - Pera muhtelitini 2-0 yendi. Beykoz - kurtuluş muhteliti Kasımpaşa - Galataspor muhtelitile 2- 2 berabe: Beden terbiyesi unmum müdürlüğü tarafından milli küme haricinde ka- lan Klüpler arasında tertip edilen kupa mâçlarına dün Taksim stadm- da Ankaragücü - Vefa müsabaka sından evvel devam edilmiştir, İlk karşılaşma Galataspor, Kasım- paşa muhteliti ile Beykoz, Kurtuluş muhteliti arasında hakem Nuri Bo- | sutun idaresinde yapıldı, Kuvvetli bi- rer kadro 176 sahaya çıkan takımlar şa şekilde yer aldılar. Kasımpaşa, Calataspor muhteliti; İzak - Murtaza, Rüştü - Cafer, Müm- taz, Sabri - Papası, İstefanidis, Hayri, | Minos, Hristo. Beykoz, Kurtuluş muhteliti: Kan dili - Bahadir, Drago - Cahid, Ke mal, Mustafa - Turhan, Polyenidis, Şahap, Polyos, Kâzım. Oyunun ilk devresi mütevazin bir şekilde ve karşılıklı akınlarla geçti, | Beykozun hücumlarını Şahap çok güzel idare ile müessir bir vaziyete getiriyorsa da yanındaki oyuncular kale önünde aceleleri yüzünden neti- ce alamıyorlardı. Devre bidayetinde her iki takım karşılıklı birer sayı yap- tılar ve devrenin beraberlikle biteceği tahmin edilirken son dakikada griye vrilen bir pası iyi takib eden Şahap sıkı bir şütle takımı galip vaziyete geçirdi ve devre 2 - 1 Beykoz muhte- liti lehine kapandı. Ikinci devreye büyük bir azımla başlayan Kasımpaşa, Galataspor muh- tebti oyuncuları rakiplerinin hâkimi- yetine rağmen devre ortalarına doğru soliçleri vasıtasile beraberliği temin ettiler ve oyun 2 - 2 beraberlikle ni- hayet buldu. Her iki takım bozuk bir oyun oy- nadı. vi İ, Spor, Pera - Topkapı, Arnavudköy İkinci karşılaşma Topkapı, Arna” vutköy - İstanbulspor, Pera muhte Witleri arasında yapıldı. Halit Galibin idare ettiği bu maça takımlar şu şe- kilde çıktılar, Topkapı - Arnavudköy muhtelitile Pera İ. Spor - Pera: Çafatinos - El Hasan - Stelyo, Çiçoviç, Tarık - R tapulos, Colakı, Butley, Bambi Tülea, Topkapı « Arnavutköy, Haralan Mihalaki, Sabahaddin - Stratö, dori, Anastas, Salâhaddin, Ziya, çakis, İstavro, Anesti, Muhtelilerin en kuvvellisi © Peralılar geçen hafta olduğu gibi maça da nasıl olsa yeneriz diye | rurla çıktılar ve yine mağlüp” Gi lar. İlk dakik meli minen. Ai miyeti alan sarı “aektep sıkı bir çenber içine netice alamadılar ve devi şın. rabere bitti. . İkinci devreye Topkapı, Arayı muhtleliti büyük bir enerji ile ba dı ve beşinci dakikada soliçleri sık şütle takımının birinci gölünü ya Bu sayı Pera, İstanbulsopr oyunci rını canlandırdı ise de muhacimle kale önünde topla fazla oynüama| netice almalarına meni olüyon Devre sonlarına doğru soldan Vi lan yeni bir hücumda İstayra Âr vatköy, Topkapı muhtelitinin İki sayısmı çıkardı ve müsabaka tahım lerin hilâfma 2 - 0 İstanbulsopr, | ra muhtelitinin mağtübiyetile £i) yetlendi. AE - İstanbulspor muhteliti Pera - İstanbulspor kalesi sıkışırken Beşiktaş klübünün koşusu kır dördüncü ve © nuncusu dün yâ | pıldı. Mesafe situ * bin metre uzerin- dendi. Yarış yolu Aka- retlerde Halkevin- den hareketle Bal- mumcu çifliğine kadar gidip gelme idi, Buyanşali atlet iştirak etti, Neticede birinciliği bundan evvel yapılan koşulardan iki- sinin galibi olan T. Andonyadis 19 da- kika 30 saniyede kazandı. İkinciliği Yorgo, üçüncülüğü Yani, dördüncü. Beşiktaş klübünün kır koşusu başlarken (kenarda) Dört koşunun üçünde birinci gelen T. Andonyadis lüğü Hasan, beşincili 2 mağa muvaffak oldu canlı ve sıkışık oldu. “tini değiş- Dört müsabakada r. bei eğimle SN