3 Nisan 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

3 Nisan 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

m i | Trabzon (Akşam) — Doğuda imar hareketleri süratle İlerlemektedir. Her sahada büyük bir faaliyet göze çarpıyor. İsmet İnönünün doğu &e- yahati hatırası olarak başlayan Nü- mune hastanesinin yakın zamanda bitirilmesine çalışılmaktadır, İnşaat hazla ilerliyor. Lise binasının tamam- Prinç ekilen yerlerde tedkikat İzmir (Akşam) — Vilâyetimizde çel tik zeriyatı sahalarında tedkikler yap- mak üzere Ziraat ve Sıhhat Vekâleti memurlarından mürekkeb bir heyet yakında İzmire gelecektir, Bu heyet, pirinç ekileh yerler civarındaki köyler halkının sağlık durumlarını tedkik edecektir, Çekirge ile mücadele hazırlığı İzmir (Akşâm) — Ege bölgesinde geniş mikyasta çekirge mücadelesi hazırlıkları yapılmıştır. Mücadeleye memur edilen Dörtyol mücadele mü- dürü B. Eşref İzmire gelmiştir. Mü- cadele merkezi Manisadır. AKŞAM'ın tefrikası AŞKIN KURBANI — Büyük macera romanı — — Yok, yok... Elinizde çok kuvvet var... Tendunun idivacına razı olma- nız manen onlar için elzemdir... Hiç | olmazsa başkasile evlenmesine kati su- tette itiraz edin, işi savsaklayın... » Olur mu hiç?... Paşa ile aramızda müthiş bir kavga çıkar... Pek sevdi- Eim Tenduyu benden ayınrlar. — Zannetmem... Zaten paşa sizi din-; lemeyip de kızını vermek istese ,bile Fahri bey size rağmen bu işin yapıl masına râzı olmıyacaktır. — Fahri bey de kim? — Affedersiniz... Sahi... İzahat ver: medim... Fahri bey, paşanın bulduğu bir damad... Beh eminim ki bu herif Tendunun servetine göz koydu... Eğer siz Ne haliniz varsa görün... Ben de alâkami kesiyorum... Tendunun Fah- ri ile izdivacı için ne para vereceğim; ne çeyiz yapacağım!» derseniz bu iş bo- zulur... Mirasa konarnıyacağını anlıya- rak, Fabri Tenduyu #lmaktan vaz ge- çer, — Belki doğrüdur... Fakat vallahi lanmasına da gayretle çalışılmak- tadır. Diğer taraftan hazinenin yarım milyon lira yardımile Trabzonda baş- layan içme su tesisatı için sipariş edilen borular, çimento ve diğer mal- zeme şehre gelmiştir. Yukarıdaki resimler, doğu diyarın- daki imar hareketlerini göstermek- İzmirde feci bir kaza İzmir (Akşam) — Gece Ankarapa- las oteli önünde bir kaza olmuştur. Gündüz otele gelen Edremitli tüccar Hazım oğlu B. Fehmi, geceleyin birin- ci Kordondaki gazinolardan bir kaçı- na uğrayarak sarhoş olmuş, sabaha karşı saat ikide fazla sarhoş vaziyet- te otele gelmiştir. Odasına çıkan B. Fehmi, bir aralık hava almak maksa- dile otelin balkonuna çıkmış, fakat orada muvazenesini kaybederek 15 metre yüksekten yola, taşların üzeri- ne düşmüştür. Ağır yaralı ve baygın halde bulunan B, Fehmiyi saat dörtte yoldan geçen biri görmüş, polise ha- ber vermiştir. Yaralı tüccar, Memle- ket hastanesine kaldırılarak tedavi al tına alınmıştır » 'Tefrika No, 58 Nâkleden: (Vâ-Nü) dılar çıkacak... Delikanlı, ihtiyar kadının dizlerine kapsndı. Çocük gibi ağlıyarak: — Hanımefendiciğim... Bize acıyın, bizi kurtarın... Saadetimiz sizin eli- nizde... İhtiyar kadın son derece mütdessir: > pe BE ' EN imf tedir. Soldaki sırada yukarıdan aşa- ğı lise binasının medhali, diğer cep- hesi, en altta Nümune hastanesinin denize bakan tarafı görülüyor; sağ- daki sıra İse İçme su inşaatı için ge- len boruların vapurdan şehre çıka- rılmasına aid üç sahayı göstermek- tedir. Profesör Server Hilmi ihtifali müdürü merhum profesör doktor Ser- ver Hilmi'nin vefatının onuncu yıl- dönümü münasebetile dünkü pazar kabrinde büyük bir mıştır. Üniversite profesör ve talebelerile kendisini sevenlerden büyük bir ka- labalığın iştirak ettiği bu ihtifalde mumaileyhin Giş tababeti ve eczacı- lık mesleklerinin terakkisi için se- nelerce nasıl çalıştığından bahsedil- miş, ağız cerrahisi profesörü Dr. Zi- Mmtifal yapıl- fından nütuklar söylenmişti. miz kararı tatbiK edersek bu işin uy- mayacağına mademki kanisin, o hal- de-için rahat etsin. Ben sizinle birlik hareket edeceğim... Saadetiniz için uğraşacağım. Ertesi gün trene binip İstanbula avdet ettiler. Yapılacak işleri yolda tertipliyorlar, plânlar. kuruyorlardı. ... Ratip harekete geçmiş, uğraşırken diğer taraftan da Tendu bütün kuv- yetile mücadele. ediyordu. Nişanlısı. yun Lütfiye hahıma gidip imdat İste- mesi genç kızı yeni bir gayret ver. mişti, Odasında olurmuş neler yapacağı- olmuştu. Ratibi şefkatle kaldırdı. — Üzülme, oğlum... İkinizin saa- deti için çahşacağım... İstanbula dö- her dönmez paşayla uzun uzadıyâ gö- yüşürüm. Tekrar » kâpi Yuruldu. metçi göründü. — Ne var, Fatma? — Bir telgraf, efendim. Lütfiye hanımefendi, telâşta okudu. Tendunun düğünü pek yakında yapılacak. Teşrifinizi bekliyoruz, A- cele hareket etmeniz münasip olur. Kadri Memduh İhtiyar kadın kâğıdı Ratibe uzattı. Satırları okuyunca delikanlının rengi uçtu. Yine ;hiz- kâğıdı açtı; korkuyorum... Ne kavgalar, ne patir- — Haydi üzülme oğlum... Verdiği- ni düşünürken kapısını 'vüran hiz- metçi şu haberi verği: —— Efendim, Fahri” beyefendi “gel- miş, paşa efendi sizi çağırıyorlar. Tendu salona girdiği zaman babası ve Perihan endişe; İle bakındılar.- Lâ kin genç kız nezaketle erkeği selâm- ladı, Getirdiği bir demet çiçeği mü. tebessim kabul etti, Hatta yaptığı -komplimanları .bile. mültefit bir eda ie dinledi, Bu heli gören Kadri Mem- duh paşa ile abiâs geniş bir Hefes aldılar. Muhavere tatlı tatlı cerâyan etti. Yaliz çok kurnaz olan Fahri genç Kızin bu zahiri munisliğine” al danmıyor ihtiyatla hareket ediyordu. Bir aralık yalnız kaldıkları zaman Tendu derhal fırsattan istifade ede- rek: ze çarpmaktadır. sandıklarına para temini ve halka | örnek olmak, üzere ziraat müdürlüğü | Diş tababeti 've Eczacı mektebleri | hat vermiş. Bundan sonra Toprak günü saat 11 de Merkeefendideki | ma ve bisküviler güle oynaya yendi Şile mektupları Şilenin üç köyünde nümune cevizlikleri 1 Şile (Akşam) — Arazi dörtte | üçü orman ve kalan bir kısmının da miraate ve meraya ayrılan bu arazi Şile halkını besliyemediğinden Şile | halkı ötedenberi kömürcülük ile ve kadınları da bez ticaretile meşgul ve bu suretle geçinirlerdi. Katiyatın tah- didi bunları çok zaruret içinde bırak- mıştır. Şilede bariz bir ziraat faaliyeti gö- | Parasız olan köy | tarafından yapılan teşvikle bu sene | Şilenin Ahmedii köyünde köy mane- | Yİ şahsiyeti namına bir nümüne ce- yizlik, Tekke köyünde badenilik, Ya lalı köyünde bademlik ve cevi Gökmasal köyünde bir cevizlik ziraat | muallimi B, Saim Gülerin pezareti ve.tarifatı dahilinde tesis ettirilmiş ve fidanları da Büyükdere meyva fi- danlığından meccanen temin olun- muştur. Bundan beklenen fayda şudur: Bu- gün parasız olan ve meyvacılığın fay- dalarını bilmeyen köylülere bu vesile ile dikim hakkında ameli malümal verilmektedir. Başka beher köyde di- Kilen asgari 100 ağaç ceviz yetiştiği zaman beherinin asgari 50 kilo ce- viz vereceğini hesab edersek bir gün bu köy © senenin mahsulü ile 5000 kilo cevize malik olacaktır, Bu da köy için mühim bir gelirdir. Köylü- müz ayrıca sanayide bilhassa tüfek kundağı imaline yarayan bu ağacın faydasını da yakından ve bilamel öğrenmiş olacaktır. İşte bu maksad- Is köy manevi şahsiyeti namına nü- munelikler tesis olunmuştur. Toprak bayramı kutlandı 21 mart 939 günü Şile Halkevinde çok güzel ve neşeli olarak geçti. Zİ- raat muallimi halka Toprak bayra- 1, toprağın faydaları hakkında İzâ- bayramına İştirak eden kalabalık çif- çilerle Halkevine giderek orada çif- çilere ikram edilen pasta, çay, hur- ve Halkevi gösteri kolu tarafından &sis edildi Şile plâjı yeni mevsim için hazır - lanıyor, Halkevinin faaliyeti arttı yizli bir faaliyel vardır. Halka tazam sürette temsiller veri dir. Bundan böyle'he ürtes nü muhtelif mevzularda Konf: lar v si de kararlaştırılımı Şile plâjı İstanbulun bir sayfiy bulunan güzel Şileyi gü: bir plâj ve seyyah kazası mak için Şile Belediyesi gayretle çü- Uuşmaktadır, Şile tablatın büyük cömertliğine kavuşmuş, tarihi şirin ve pek güzel kazalarımızdan biridir, Sarfedilmeğe başlanan geyretlerle çarçabuk güzel- leşecektir, Sayın ve imar sever vali- miz B. Lütfi Kırdarın bu çalışmalara katacağı yardımlar muhakkak ki bü- rasını büsbütün güzelleştirecektir. Plâj mevsimi geliyor. Bunun için her sene yüzlerce ecnebi seyyaha kumlarında ve denizinde yer veren Şileye gelmek için Üsküdara gelmek ve oradan hareket eden otobüslere binmek kâfidir. Gece kelmak için müsait ve temiz ötelleri bulunmüakta- dır. Haber aldığımıza göre busene buranm plâjmı İstanbulun tanm- mış bahçe patronlarından birisi tu- tarak mükemmel bir hale sokacak- tır, Plâja 120 mazi, kaza Şi ada 100 adet akasya dikilecektir Mekteplilerin elişi sergisi Kazamızın Akçakese köyü - öğret- menlerinden bayan Nuriye bu köyde köy kızlarına bir nakış dikiş kursu açmış, Bu kurs köyde iyi al uyan- dırmıştır, Haziranda köy çocukla nın yaptığı resim ve elişlerinden rrü- rekkeb bir sergi açılacaktır. Edirne memurlar istihlâk kooperatifi yıllık kongresini n- yapli Edirne (Akşam) — Edirne M lar istihlâk kooperatifi yıllık kon sini borsa salonunda kalabalık bi memur küliesinin iştirakile yapmıs- tır, Kongrede İktisad Vekâletinin n messili olarak valimiz Niyazi Merken bulunmuştur, Kongre, eski başkan Nazım Balkov yapılar temsiller seyredildi, Çilçilerin milli oyurilarile saat beşte-bayram eğ- lencesi nihayet buldu. Şilede hayat Kaymakam Rebii Karatekinin ge- ceve gündüz çok muntazam ve dü- rüst olarak çalışmasile senelerden- beri Şile görmediği imarı ve intizamı görmüştür. Yollara ağaç diktirilmiş ya Cemal ve baş asistan Lemi tara- | köy yolları ıslah edilmiştir. Halkevi- nin içinde ve dışında hummalı ve fe- — Beyefendi! dedi, - Geçen gün bu projeden vazgeçmeniz için ısrar et- miştim: Birinle"katiyem evlenmiyece- Zimi söylemiştim. 2. Evet etekli hatırliyorum.... Lâkin bunları kati bir karâr olarak te- lâkki etmemiştim. Zamanla - baha karşı hissiyatınısın değişeceğini tah- ml diyorum. — Değişmez ve değişmiyecektir, buna emin olabilirsiniz! — Beni henüz tarımıyorsunuz.z. Sizi ne kadar sevdiğimi izhar edeme- dim. Lâkin zamanla aşkıma şahit ol- dukça eminim ki biraz olsun siz de bana karşı sempati duyarsınız. — Beyefendi, sempati ve arkadaş- Uığımı sizden esirgeyecek (değilim. Fakat sizi aşkla sevmek, zevceniz ol- mak benim için imkânsızdır. — İmkânsız mı? > — Evet, açık konuşalım; Hazır yalnızız, bu andan İstifade etmek lâ zım. Beyefendi, size yalvarırım: Eğer hakikaten bana karşı muhabbetiniz. varsa benimle evlenmeğe kalkmayın, bana Sirf bir arkadaş nazerile bakın. Benden uzaklaşın!... — Fakat bu teklifiniz beni mahve- diyor... Seven bir insan sevdiğini kay- 'betmeğe nasıl razı gelebilir? — Sevdiğiniz kadın başka birini se- viyorsa o insandan size ne fayda ola- bilir?... Evet beyefendi, ben bir baş- kasını bütün kalbimle, bütün aşkımla, tarafından açılmış ve 938 yılı İdare ve Mürakabe heyeti raporları okurmüş ve ittifakla kabul edilmiştir. Bundan sonra yeni seçime geçile- rek eski heyetten Nazım Balkov, Ah- med Özgirgin, Kadri Uğuz, Kâmil ve Naci Coşkunla, yeniden Vilâyet me- murlarından Süleyman Yönden ve komiser Ahmed Hamdi seçilmişlerdir. Mürakabe heyetine Sadi Akaca, ko- miser Najm Çelikel intihap edilmiştir. bütün“histimle seviyorum: Ona sadık kalmağa ahdettim. Bu sözleri söylerken yayrucuğun ) yanakları mahcubiyetten ala) olmuş- tu. Biran süküt ettiler, Fabri, genç kısın Ratiple münasebetini bilmiyor gibi davranmağı münasip buldu. Pe- rişan bir hal takınarak başını avuç- ları için aldı ve öylece daldı. 'Tendu onün bu meyus haline inan- dı: , — Affedersiniz “beyefendi! Emin Olun ki sizi üzdüğümden çök mütees- sirim, Lâkin size hakikati bildirmek vazifemdi, Siz iyisiniz, alicenapsınız beni felâketten kurtarın. Bana talip olmaktan vazgeçin. Bir arkadaş ola- rak yanımda kâlın. Manasiz bir inat yüzünden babam sevdiğim adamla evlenmeme mani oluyor. Bana var- dım edin. Babamı kandırmak için bana yardım edin... GİNE amimi boğduğu bir sesle — ça? değil, Tendu hanım! Ben- den beklediğiniz fedakârlığı maatte- essüf yapamayacağım! - dedi, — Demek fikrinizde musırsınız! — Sizi seviyorum. Siz bu hissi tak- dir etmelisiniz... Hem $izin yaşınızda- kilerin aşkı geçici şeylerdir. Emin olun az zaman içinde unutursunuz. Sizi tedavi ederim. Seyahate çıkarı- rum, eğlendiririm. (Arkası var) A Fil Son yıldızlı muştur tehdidi Yardan dir. elmaslı biç bir boluyo Polis uğraşı disini yet ge muvaf Yak rın en kendis Ralph Graha tayı birer i #nin ki: “e Kazanı sanlar garib den çı raklısi yahut Takıyc Jar bi masla fenali Gri soymt Goope bard, Hopki Esaser na M ca youştı Gr mas liraya büyül cevhe ner ( yakın İşir sörler zaraf çeviri bu te ady Arset bars TD üçe da y ikisi bun deği İk virm genç Miş teki bül, bui