4 Nisan 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

4 Nisan 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

A SALI 4 Nisan 1939 Sene 21 — No, 7350 — Fiati her yerde 5 kuruş Ismet Inönü ittifakla tekrar Reisicümhur intihab edildi Welefon: Başmuharrir: 20565 — Yası işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür; 20497 Kabineyi B. Refik Saydam kurdu Yeni ihdas olunan (Muhabere ve Münakale) ve (Ticaret) ile Vekâletlerin sayısı on dörde çıkarıldı Reisicümhur yemin etmek üzere Meclise gelirlerken kalabalık bir halk tarafından tezahüratla selâmlandılar dei Muhabere ve Müna- kale Vekâletine B. Ali Medis Reisliğine yine bay Abdülhalik | Gr. Kâzım Karabekirin beyanatı münasebetile Gençliğin sesi: “Atatürk'ün hatırası kalblerimizde çok canlı bulun- duğu bir anda ve gözlerimizin yaşı daha henüz kurumamışken bu şekilde yazıların neşrini çirkin ve ve kabul etmiyoruz, tti. Bı yamdaki bazı fikir ve tabirler mü- nevver muhitte aksi tesir uyandır. mıştır, Üni niveriiğ talebesinden 20-25 grup matbaaları dolaş üshasın- | bi Gençler, neşredilen yazıdaki iddla- ları, Atatürkün muazzez hatırasına karşı milletin tahassüsile kabili telif halaya ve beyanatı mütebaki kısmına da devam edilmemesini dile- si De Renda seçildi Ticaret Vekili Cezmi Erçin . Ankara .A.) — B.M. Meclisi altıncı iza evresinin ilk toplan- ie bugün yaj toplantının Ri celsesine en, pi Aza olan profesör B. Besim Ömer aset etmiştir. İrade B. Besim Ömer < riyaset | Umumi Meclis nisan toplantısına başladı Varidat bütçesi encümene havale edildi, Cü mhur reisine, Meclise, telgraflar çekildi isan © belediye - reisi Kırdarın reisliği altında yapmıştır. Vali içtima açarken de- miştir ki: — Arkadaşlar, üçüncü intihap dev- plantısı 1 için ca göz örüne babam 1 Gi ediyoruz. Bugün bütçenin varidat kısmını veriyoruz. | Müteakib toplantılarda da” Mhsraf m1 vereceğiz. Büenii ie bir Ur yz şahsi seldmlarım, Verece eğimiz kararda mu- yalyelr dileyerek meclisi açı m. (Alkışlar (Devamı 7 nci sahifede) Çetinkaya getirildi Reisicümhur İsmet İnönü. yum ki, ihtiyar. kürsüsünü alkışlar arasında işgal kişilik mış, gazetemize de gelerek Generalın neşriyatıhndan rencide olduklarını Ingiltere Romanya hükümetine de garanti verdi, cevab bekliyor Polonyadan başka Romanya, Türkiye, Yugoslavya ve Romanyanın da gireceği hir ittifak yapmak istiyor Anadolu Ajansı, bu havadisin Türkiyeye taalluk eden (Devamı 11 nci sahifede), |kısımlarından Ankara mahafilini haberdar bulmamıştır Londra 3 (A.A.) — Havas muha- | B. Chamberlain ayni muh- Selâhiyettar lonyayı değil, fakat Romanya, Yu- kanaat, İngiltere namına, orta Avru- | .goslavya, Yunanistan vs de ihtiva edecek bir blok vücuda ge- diye kadar gayri mümkün telâkki-| girecek inanılmaz gö edilecek derecede mühim taahhütler. |“; ek. bir tek mdam mevcut ol- | yetâne ademie Si, kurabilecek (Devami 11 nci sahifede) Mmikkatlem: pe nema sireni Tarihi mezarlarımız belediyesi evka an“ İstani aştı. Büyük ve işlek "addeler zile üstündeki kabirleri kıymeti “olan larını Şehidliğe ayaş Gaimdikea Kara toprakta yatan mekle milin bir lâhid ve ezar taşı hak etmiştir! Yirminci asrın en modern hücum ve müdafaa şilâhları!...