3 Nisan 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

3 Nisan 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Maçın bitmesine 7 dakika kalıncıya kadar oyun sıfır sıfıra berabere idi e eğme ee e — (Yukrada) Yaşar, Esad ve Ateşspor kalecisi İbrahim topu tutmak için mücadele ediyorlar (Aşağıda) Yaşar ve Ali Rıza, İzmirli kalecinin müdahalesine rağmen topa Dün, Kadıköy sahasında, Ateşspor | topa daha şiddetli giriyorlar. Bu yüz” ikinci maçını Fenerbahçeye karşı oy- | den oyun bir aralık sertleşiyor. İzmir- liler Fener forvedlerini çok yakından marke ediyorlar, Fener kalesi, ân bir akında müdafi Yaşarın idmansızlığı yüzünden bir tehlike atlattı. Sarı lâ- civertlilerin hâkimiyeti devam ediyor. Esadiz Şaban yer değiştirdiler. Hü- cum hattı gol kaçırmakta devam edi- yor. Esad Nacinin ortaladığı topu ka- fa ile yandan dışarı vurdu. Şabanın, kalenin bir kaç metre önünde yaka- ladığı topu İzmirliler kurtardılar. Devrenin sonnunda İzmirliler bir fri- kik kazandılar, Fakat istifade edeme- diler. Devre sıfır sıfıra berabere bitti. İKİNCİ DEVRE Rüzgâr beraber oynayan Fener bahçenin bu devrede netice istihsal eden bir oyun çıkaracağı umuluyor- du. Hakikaten Fener takımı gitikçe artan bir hâkimiyetle oynuyor, fakat ekseriya uzaktan atılan şütler kaleyi tutmuyor. Kale içine kadar girmeğe çalışan hücumları de ser? ve atılgan İ Ateşspor müdafaası kurtarmağa mu- vaffak oluyordu. Müteaddid korner- leri İzmirliler kurtarmağa muvaffak oldular. Bir defasında Yaşarın kaleci- nin üzerinden vurduğu kafa direği du, Maç, sarı lâcivertlilerin (2-0) lık galibiyeti ile bitmiş olmasına rağmen, Fener taraftarları epey heyecan ge- çirdiler ve hattâ bir aralık beraberli- ği kabul etmek mecburiyetinde dahi kaldılar. Çünkü Fenerbahçe takımı | şiddetai enerjik ve şanslı bir müdafaa | karşısında gittikçe artan bir hâkimi- | yetle oynamasına rağmen, ancak son yedi dakika içinde attığı iki golle ma- çı kazanabildi. Takımlar 16,45.de sahaya çıktılar ve hakem Tarıkın idaresi altında şu şekilde dizildiler: Ateşspor: İbrahim - Cemal, Sezai » Avni, Örner, Salih » İzzet, Mahmud, Reşad, Ali, Ferid. Fenerbahçe: Hüsaineddin - Yaşar, Lebib - Ali Riza, Angelidis, Mehmed Reşad - Naci, Esad, Şaban, Basri. ramadığı bir şardelden sonra mühim Ateşsiporlular, devre ilerledikçe, bir tehlike atlattı. Top direğe çarpa- | beraberliğe Yazı oldukları için, vakıt rak geri döndü. Fener, Ateşlilerin bu | geçirmeğe uğraşıyorlar, Topu dışarı akınlarından çabuk kurtuldu. Naci- | atmağa : nin cenahtan yaplıkalrı bir akında FENERİN BİRİNCİ GOLÜ Oyunun bitmesine artık yedi daki- ka, kalmış, Fenerin galibiyeti iyiden iyiye şüpheye düşmüştü, Bu sırada Ateşspor kalecisi havadan gelen ve tutulması kolay bir topu kornere at- © ti. Korneri Naci çekti On bir Ateş sporlu oyuncu kalelerini müdafaa için on sekiz pas içine girmişlerdi. Atılan korner Basrinin ayağına ka dar geldi. Yerden sıkı bir şüt Ateş- sporun ağlarını buldu, Fenerbahçe galip vaziyete girince, ber iki takım da daha şiddetli ve sert Top havadan oynandığı için Fener- bahçe oyununu Ateşspora kabul et- tiremiyor, Fenerli oyuncular ayakla- rında fazla top tuttukları için atılgan Ateşiller kolaylıkla oyunlarını bozu- yorlar. Beklenen oyunu çıkaramama- sna rağmen Fenerin hâkimiyeti git- tikçe artıyor, Şabanın güzel bir kafa yaruşunu kâleci İbrahim tuttu. Yine Şabanın bir şütü direğe çarptı. Fener- bahçe üstüste dört korner kazandı. 'Top havadan oynandığı için Ateşliler j | (Oyun tamamen Galatasarayin Galatasaray, Demirsp 2 - 0 mağlüb oldu hâkimiyeti altında geçtiyse de semeresiz: kaldı Ankara 2 — Mill küme maçlarına bugün de devam olundu. 15 bini mü- tecaviz bir seyirci kütlesi karşısında, Ankara şampiyonu ile ikinci karşılaş- masını yapan Galatasray takımı, oyu» na başlan nihayete kadar hâkim bu- lunmasına rağmen yine 20 mağlüb oldu. Her Iki devrede de oyunun merkezi sıkletini Demirspor yarı sahasına inti- kal ettiren Galatasaraylı oyuncular, tehlikeli olan Sarı - Kırmızılıların sine sokuşu, Demirspor& hiç beklen- meyen bir zamanda arka arkaya iki sayı Bu arada, Galatasarayın lehine ve. rilen bir penaltıyı Necdet yavaş ve plâse bir vuruşla kalecinin kolları arasına atarak muhakkak olan bir sa- yının daha kaçmasına sebebiyet ver- di, Oyun, bütün gayretlere rdğmen neticeyi değiştirecek yeni bir gol ya- pılamadığı için 2-0 Ankara şampiyonu 3 ” 1 LİN e 1 1 2 2 1 3 Tekil atmak için açıldı. FENERİN İKİNCİ GOLÜ Kırk dördüncü dakikada Şaban Naciye uzun bir pas verdi, Bu pası Ateşspor beki ters bir vuruşla kesti. Naci kale önüne düşen topa yetişti ve vole bir şütle topu kaleye attı. İzmir- lilerin kalesine girmek üzere bulunan bu şütü Basri tamamladı ve ağlara gönderdi, Bir dakika sonra oyun (2-0) Fener- bahçenin galibiyeti ile bitti. Ü pi MR or Beşiktaş, Rerayı 3-1 yendi Müsabaka çok zevkli oldu. Her iki takım güzel oynadı Dün Şeref stadında Beşiktaş ile Pe- Ta arasında hususi bir maç yapılmış. tır. Bu müsabaka bayram turnuası maçlarının revanşı mahiyetinde oldu- ğu cihetle stada mühim bir kalabalık toplanmıştı. Her iki takım karşılaşmaya fazla ehemmiyet verdiklerinden en kuvvet li kadrolarile sahaya şu şekilde çıktı- Jar. Beşiktaş: Mehmed Ali - Taci, İbra- him - Feyzi, Bedii, Rat - Hayati, Hak- kı, Nâzım, Şeref, Eşref. Pera: Cafatincs - Civelek, Mesinezi - Tarık, Etyen, Çiçoviç - İstelyo, Bam- bino, Butley, Vasil, Raptapulos. Ha- * kem Şazi Tezcan. İlk devre Beşiktaşın mahsus bir hâ- 'kimiyeti altında devam etmiş ve 15 in- ci dakikada Nâzım yâkından attığı şütle birinci golü yapmıştır. Devrenin sonlarına doğru aynı üs- tünlüğü idame ettiren Siyahbeyazli- ların soldan yaptıkları bir hücum. da Pera müdafileri Feyziyi ceza saha. Matbuat takımı Beşiktaş mütekaidlerini 3 -1 yendi Dün sabah saat onda Matbuat takı- mı, Beşiktaş mütekaldieri ile Şeref sfâdında karşılaştı. Matbuat takımı, nümune olabilecek temiz bir kıyafetle sahaya çıkmıştı. Gazetecilerin, içinde genç oyuncular bulunan takımlarına karşı Beşiktaşlılar tam bir mütekaid takım çıkarmışlardı. Beşiktaşta sene- lere evvel takımlarında yer almış €5- ki ve meşhur oyunculardan mürek- keptiz Sıddık (Mecdi) - Rüştü, Tevfik. Bahaeddin, Cavid, Canib - Şahab, Şük- rü, Abdi, Edib, Pertev. Matbuat takımı: Namık - İzzet Muhiddin (Osman Münir) Ercümend - Salâhaddin, Ce- 1âl, Tarık - Şazi (Velid), Ulvi, Sedad, Ahmed Adem, Ömer Besim. Hakem Ahmed İhsandı. Gazeteciler birinci devrede hâkim bir oyun oynamakla beraber Besimin pasile ve Sedad vasıtasile ancak bir gol yapabildiler. Devre (1-0) Matbuat takımının galibiyetile bitti, İkinci dev- rede Beşiktaşlılar yorulacaklarına açıl. dılar. Gazetecilerden Sedad uzaktan bir şütle ikinci golü attı. Beşiktaşlılar penaltıdan Edib vasıtasile bir gol yap- sı içinde düşürdüler, Verilen penaltı. dan Hakkı Beşiktaşın ikinci sayısını yaptı ve devre 240 Peranın mağlübi- Yetile nihayetlendi. İkinci devreye Beşiktaş takımında değişiklik yapılmış ve Bedilnin yerine hücumile Hüsnü girmişti, Peranın başlanan oyun karşılıklı zevkli bir şekilde devama bu zaran daha hesaplı oynıyan Peralılar Beşiktaş Kalesini tehdid ediyo 15 inci dakikada soldan ir 0 bir Pera akınında demarke vaziyette topu yakalayan Tarık sıkı bir şütle takımının yegâne golünü çıkardı. Bu sayı Beşiktaşlılar tekrar hare- kete geçirdi ve oyun üzerinde hâkim vaziyete geçtiler, Devrenin sonlarma doğru Eşrefin ortasını Hakkı nefis bir kafa vuruşile üçüncü defa olarak ka- leye soktu ve müsabaka bu şekil değiş. meden 3-1 Beşiktaşın galebesile niha- yetlendi. ş.T. Beykoz, Kurtuluş muhte- liti - Topkapı, Arnavutköy muhtelitini 3 - 1 yendi Dün Kadıköy stadinda büyük maç- tan evvel beden terbiyesi kupası için Beykoz, Kurtuluş ile Topkapı - Arna- vudköy muhtelitleri karşılaştılar. Adnan Akının idare ettiği bu maça, takımlar en kuvvetli kadrolarile iştirak etmişlerdi. Rakibine nazaran daha, kıymetli elemanlardan teşekkül eden Beykoz, Kurtuluş muhtelili oyun üze- rinde hâkimiyeti almakta müşkilât çek. medi. Ve Şahab vasıtasile devre ortaların- da üstüste iki gol kazandı. Son daki. kalarda Topkapı, Arnavudköy muhle- Hiti de Kâmil vasıtasile bir gol yaptı ve devre 2-1 nihayetlendi. İkinci devrede Topkapı, Arnavud- köy muhteliti hâkim oynadıyse de müdafilerin ileride bulunmasından istifade eden Beykoz muhteliti Tanaş vasıtasile bir gol daha çıkardı. Ve mü- sabaka bu şekil değişmeden 3-1 Bey- Kon, Kurtuluş mühtelitinin galebesile nihayetlendi. oyun Metbumt takımının (8-1) galibi- yetile bitti, tılar. Oyunun sonlarında Ahmed Adem gene Besimin pâsile takımının üçün- cü golünü atmağa muvaffak oldu ve “OZukarıda) Beşiktaş müteknidieri, Matbuat takımile maçtan evvel © xağıda) Hakkının Pera kalesine penaltıdan attığı gol Beşiktaşta Rüştü, Tevfik, Mecdi, Cavid, Şükrü muvaffak oldular. Ga- zetecilerin haf hattı iyi idi, ne geç dünkü otuz y hastalı bir ye Hemer ba bi! yemsi kaç ev duğün köşk v Türker dıncağ mor yordu! beri gi