May 1, 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

May 1, 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Fenerbahçe Demirsporu (4-1) yendi Maçtan sonra müessif bir hadise oldu Oyun heyecanlı geçti. Sarılâcivertliler birinci devreyi (1-0) galib bitirdiler. İkincide, daha iye bir oyun ll Dün Demirspor ikinci maçını Fe. seyretmeğe beş binden fazla seyirci gelmiş, tribünleri doldurmuştu. (Ha, &ilğt bin yedi yüz lira). Takımlar tan gamanında sahaya çıktılar ve mAÇR başladılar. Hakem Halid Galib Ezgü, "Takımlar; Demirspor: İsmail - Gazi, Şevket « İbrahim, İbrahim, Küm - Zekâi, Arif, İskender, Orhan, Zeki, Fenerbahçe: Hüsameddin « Yaşam, Lebib - Ali Riza, Esad, Mehmed Re. şad - Fazıl, Naci, Fikret, Rebü, Basri, OYUN Fener rüzgâr altına düşmüştü. İlk hücumları sarı lâcivertliler yaptılar, Yerden güzel bir iki kombinezon sey“ pettik. FENERBAHÇENİN BİRİNCİ GOLÜ Üçüncü dakikada Basri, Rebiiys Deri bir pas verdi. Rebii yerden gelen topa yetişti, havadan ortaladı, Naci bu ortayı vole bir şülle ve havadan Demirspor ağlarına gönderdi. İlk dakikalarda atılan bu kolay gol Fenerbahçeyi bir müddet için gevşetti. Yaşarın kornere attığı bir top, Arifin kale yakınından giden yerden bir şütü Fenerbahçelileri tek- rar harekete getirdi. Üstüste yapılan akınlarda Nacinin uzaktan şütünü kaleci tuttu. Fikret Rebiinin ortala” yışını havadan avuta attı. Demirsporlular da harekete geçti- ler. Hep sağdan hücum ediyorlan Arifin iyi oyununa mukabil sağaçık bozuk. Mehmed Reşad da fena bir gününde. Zeki, demarke kaldığı bir gırada, yakaladığı topu dışarı vurdu. | Bir müddef"müsavi devam eden oyun-İ ğa yine sarı lâcivertliler ağır basmağa | başladılar. Basri, bekten topu kur. | tardı. Bir kaç metreden çektiği şüt avuta gitti. Demirspor haf hattı can- Ja başla oynuyor, Fenerbahçe hücum hallını değiş tirdi. Basri santrfor, Rebii soliç, Fik- ret solaçık oynuyor. Fener haf hat- tında Esadla Mehmed Reşadın tutu namamaları yüzünden oyun karşılıklı akımlarla müsavi bir şekilde cefeyan ediyor, Fikret, ileri verilen bir pasa on sekiz pas kenarında yetişti, Dur- durmadan tutulmaz bir şüt çekti. Beklerden biri bunu kafa ile kurtar. &. Biraz sonra Arifin volesini Hüsa- meddin tuttu. Demirspor haf hatının enerjik pyunu ve Aarifin hücum hattını ileri gürmesile Demirsporlular bir müddet hâkimiyeti ele aldılar. Ali Riza, Zeki- yi yuvarladı ve İrikiki Hüsam tuttu. avut atışında İskender, Hüsamed- dinle Lebib arasından topu kaptı. Fakat avuta attı. Fenerbahçe sol tara- fh fazla paslı olmakla beraber güzel işli- yor. İki usta oyuncu, Rebli ve Fikret «n karışık pozisyonlarda birbirlerini bulüyorlar, Sarı Jâcivertillerin bir ükınında Fikret topu havaya kaldı- Farak Rebiiye verdi, Rebiinin yerden giden vole bir şütünü kaleci zama unda, yatarak tuttu, Akınlar yine karşılıklı. Top fazla havaya kalkmı- r. Zekinin ortalayışın Arif kafa Fener kalesine gönderdi. Hüsam bloke etli. Basrinin topu mütemadi. yen ayağında ezmesi ve kendini en vaziyetlere sokması yüzünden er hücum battı aksıyor, Naci ile azl da ihmal ediliyorlar. Fikret - Rebil kombinezonu ile Fener, Demir &por kalesini çenber > aldı. Neti- desiz. Devrenin sonlarına doğru Ankara- Mar soldan bir kaç tehlikeli hücum #aptılar, Zekinin ortasını Arif güzel bir kafa vuruşile havadan köşeye di. Hüsameddin topa bloke kalesini kurtadı. Birinci dev- to 1-0 Fenerbahçenin galibiyeti ile btu, Mi iemrelkllidi "Sanli Minel iekisöliiüendnlz He Sanleroinopami...— Dünkü Maçta Fenerli Basrinin avuta giden bir şütü İKİNCİ DEVRE İkinci devreye Fenerbahçe yine de- ğişik bir hücum hatiyle çıktır Basri, Fikret, Rebii, Naci, Fazıl, Barı lâcivertliler bu devreye daha seri ve atılgan bir oyunla başladılar, ve hemen hakimiyeti ele aldılar. Fo nerbahçe bu defa her iki cenahtan da FENERİN İKİNCİ GOLÜ Yedinci dakikada Mehmed Reşad haf hattında olan bir favulü uzun bir vuruşla ortaya gönderdi Rebiinin başını siyiran topu Demirspor beki kafa ileuzaklaştırdı. On sekiz pasın Üzerine düşen topa Fazıl yetişti, ken- disinden daha.müsaid vaziyette şüb çekmeğe hazırlanan Ali Rizayi gö- rünce biraktı. Ali Rizanm sıçrayan | topa vurduğu vole, kalecininplonjo- nunun üzerinden Demirspor kalesine | girdi. Oyun 2-0 olduktan sonra Fe- nerbahçe daha emniyetli oynamağa başladı. Bir aralık sarı lârivertliler üçüncü defa olarak forverd hattını değiştirdiler: Fikret, Rebii, Basri, Naci, Fazıl Rebii uzun ve derin paslarla Fikreti besliyor. Fikret te, yorulmağa başlı- yan müdafaa hatlarını kendine mah- sus dripling ve çalımlarile geçiyor. Ankara takımı (2-0) mağlüb vaziyet te olmasına rağmen daha huzlı oynu- yor. Arif yalnız başına hücum hattını sürüklemeğe muvaffak oluyor. Anka» ralıların oynunun csreyanını kendi leh- lerine aldıkları bir sırada Fenerbah- çe üçüncü golü atmağa muvaffak ola- Tak bu enerjiyi bir müddet için kesti, FENERBAHÇENİN ÜÇÜNCÜ GOLÜ Mehmed Reşad Fikrete derin bir pas verdi. Fikret topu durdurmadan bü yük bir kavis çizerek sürdü. Süratile kendisine mâni olmağa çalışan beki geçtikten sonra topu geriye ve ortaya aldı. Bu seri hareket karşısında şaşi- ran müdafaanın örasından sıkı sağ bir şüt çekti. Ankara müdafilerinden birine çarparak istikametini değişti ren top kaleciyi kontrpiye alarak içe- ri girdi. Fenerbahçenin bu golü sahalarımız- da nadir gördüğümüz güzel hareket- lerden biri oldu. Fenerbahçe bu golden sonra, âdeta sayı adedini kâfi görmüş gibi durdu. Topatlıyan Yaşar sağaçığa, Fazıl sağ beke geçtiler. Rebiinin yorulması, Na- “cinin karşısındaki oyunculara takıl. ması yüzünden Fener hücum hattı yürümüyor. Ankaralılar bir müddet sonra gene atılgan oyunlarını çıkar- mağa başladılar. DEMİRSPORUN GOLÜ Yirmi ikinci dakikada sağaçıkta oy- nıyan Yaşar haf hattında bir favul yaptı. Bunu Şevket uzün bir vuruşla Fener kalesinin önüne düşürdü. Arif, Lebibin üzerinden güzel bir kafa ile topu Hüsameddinin plonjonu altın- dan ağlara gönderdi. Bu Sayı, Arifin güzel oyununun &de- ta bir mükâfatı idi, Vaziyet (3-1) olun- ca Ankaralılar daha gayretli oynama ğa başladılar, Topun havaya kalkma» sı oyunu biraz sertleştirdi. FENERBAHÇENİN DÖRDÜNCÜ GOLÜ Fener müdafaasının güçlükle uzak» Jaştırdığı bir Demidspor Akınından sonra soliç yerinden Fikret topu yakar ladı. Karşısında bulurlan 3 oyuncuyu da üzerine çektikten sonra aradan Rebiiye verdi. Rebii az sürdükten son- ra topu falsolu bir şütle Demirspor kalesine gönderdi. Kaleci topun dü- şeceği yeri hesaplıyamıyarak ileri doğ- ru zamansiz bir plonjon yaptı. Üzerin- den sıçrayıp baş kaleye doğru giren topa Basri yetişerek Sâyıyı tamam- ladı Oyun (41) olduktan sonra bozul. du ve biraz daha sertleşti. Her Iki ta- kımın da son dakikalardaki gayreti bir netice vermedi ve Fenerbahçe sa- hayı (41) galib olarak terketti, NASIL OYNADILAR ? Oyun bir evvelkinden daha he- yecanlı ve güzeli idi. Fenerbahçe Fik- retin illihakile daha semereli bir oyun çıkarmağa muvaffak oldu. Bu galibi. yete rağmen Sarılâcivert takımın ek- sik yerleri olduğunu itiraf etmek 1â- zımdır. Sağ bek Yaşar idmansızdır. Esad santrhafta kifayetsiz kaldı. Mehmed Reşadı birkaç mevsimdir böyle mu- vaffakıyetsiz görmemiştik. Buna mu- kabil, Hüsameddin, Lebib ve bilhassa Ali Riza muvaffak oldular, Ali Rıza. nun sağ hafta tam yerini bulduğunu bir kere daha söyliyeceğiz. Hücum hattında, hiç şüphesiz Fikret 21 oyun. üstünde bir klâse malik çok nâ- ni bir oyuncudur. Reblinin süfl için çalışması lâzımdır, Basri henüz bu hatta yer alacak bir oyun- cu değildir. Naci - Fazıl hattı dünkü maçta muvaffak olmuş sayılamaz. Ankara takımında kaleci bir gün ev- vel oyniyan Halimden iyi değildi. İki bek yılmadan iyi bir maç çıkardılar, Bilhassa şevket güzel oynadı. Haf hat. tında Maraton İbrahim, Fikretin kar. şismdâ şayanı takdir bir gayretle oy- nadı. Santrhaf İbrahim ve sol haf KÂ- mil ellerinden geleni yaptılar. Sağiç Arif takımının en İyi oyun- cusu idi, Hücum hattını bilerek, gö- rerek sürükledi, Sağaçık ve İskender kifayetsiz kaldılar. Soliç Orhan solaçık Zeki bir gün evvelki kadar muvaffak olamadılar, Uivi YENAL MAÇTAN SONRAKİ HADİSE Müsabakayı müteakib oyuncular arasında müessif bir hâdise olmuş- tur. Uzun zamandanberi rastlamadı- ğımız ve spor sütunlarma geçirmek zlırarınde kaldığımız için teessür duyduğumuz bu hâdise şu şekilde olmuştur. Müsabaka esnasında zaman zaman birbirlerile münakaşa ve münazaa eden iki tarafa monsup bezi futbolcu- lar maçtan çıkerlarken sportmenliğe yakışmıyan bir hareketle işi yumru- Beşiktaş - Şişliyi 3 - mağlub etti Müsabaka güzel oldu. İlk devrede takımlar sahadan beraberlikle ayrıldılar Dün sabah Şeref stadında Beşiktaş ile Şişli arasında hususi bir müsaba- ka yapılmıştır. Bin kadar bir seyirci önünde yapılan bu karşılaşmaya ta- kımlar şu kadrolarla çıktılar: Şişli: Armeink - Alber, Ruhi -Mar- tayan, Pançef, Arşevir - Agob, Nubar, Soldur, Hıraç, Diran, Hakem Şaıi Tez- can, Saat onbir otuzda başlıyan oyunun fik dakikaları mütevezin ve karşılık. h akınlar arasında geçiyordu. Onun- cu dakikadan itibaren Siyahbeyazlı- ların oyun üzerinde hâkim vaziyete geçtiklerini görüyoruz. Merkezden Hakkı, Nazım ve Şeref vasıtasile ya» pılan Siyahbeyaz akınları Şişli kale- sini ber an tehlikeye sokuyordu. Bu | sırada Üst üste bir çok fırsatlar kaçtı. Köornerlerden istifade edemiyen Be- şiktaş bu sirada bir de penaltı kaçırdı. Eşrefin bir vuruşunu kaleci kornere attı, 36 ncı dakikada sağ açığın seri bir hücumunda ortaya gelen topu kale yakınında yakalayan Şeref, sıkı bir şütle içeri sokarak takımının ilk go- Tünü yaptı. Bu sayı Şişliyi harekete getirdi ve hemen iki dakika sonra merkezden yapılan bir hücumda Nubar yakın Vefa Izmirde galib Yeşilbeyazlılar, Ateşsporu 60 mağlüb e ettiler İzmir 30 (Telefonla) — Vefa takı- mı ikinci mili küme maçını bugün kalabalık bir seyirci önünde Ate sporla yaptı ve hâkim. bir oyundan sonra 6 - 0 gibi yüksek bir sayı farkile galib geldi. İlk devre 2 gol yapan Ye- şilbeyazlılar ikinci devrenin sonlar da üst üste 4 goldaha atmışlardır. Ateşliler bugün çok bozuk bir oyun çıkarmışlar ve nevmidane bir müdafaa, sistemi tatbik etmişlerdir . Hakem İzmirli Bay Ferid, Vefa kalecisinin kaleye doğru giden Ömeri tutmasına penaltı vermiştir. Pera - Kurtuluşa 6-3 yenildi Dün sabah Taksim stadında gayri- federe klüplerden Kurtuluş ie Pera arasında hususi bir maç yapılmıştır. İkinci takım kadrosile çikân Peralı- lar rakiblerinin hâkim oyunu karşı- sında müsabakadan 6 - 3 mağlüp çıkmışlardır. İkinci küme maçlari İkinci küme klüpleri arasında ters tib edilen kupa maoçlarına dün sabah Fnerbahçe stadında devam edilmiştir. Anadoluhisar - Kadıköyspor arasında geçen bu müsabakayı Anadoluhisar hâkim bir oyundan sonra 7-1 kazan- miştir. EM EŞE EŞ ğa, tokata dökmüşlerdir. Bu sırada Ankaralı İskender yüzünden yaralan- muştur, Halkın da iltihakile büyümek isti- dadını gösteren bu hâdise zalutanın yerinde müdahalesile derhal bastırıl muş isede evvelâ Aikaralılar ve sonra da Fenerliler birbirinden davacı ol- 1 | bir mesafeden attığı şütle takımını berabere vaziyete soktu. Birinci dev- ei. 1 beraberlikle nihayetiendi arı bir hücumda çikinci golünü çıkarı madı, tekrar berabere vaziyete girdi, Berabere vaziyete giren Be lılar son bir gayret sarfedere tekrar Şişli sahasına intikal ettirdi- ler. 17 nei dakikada ceza sahası için- de Şişli müdafilerinden Marta; pu elile tuttuğu için verilen pe dan Hakkı takımının üçüncü gol yaptı ve müsabaka bu şekil değiş meden 3 - 2 Beşiktaşın galebesile ni- hayetlendi, Beden terbiyesi kupası Dün Fenerbahçe stadında milli kü. me maçından evvel beden terbiyesi kupası maçlarına devam edilmiş ve Hüâl, Kurtuluş muhtelitile Topkapı, Arnavudköy muhtelitleri karşılaşmış Jardır. Ahmed Adet hakemliği altında yapılan bu müsabakaya takımlar şu Şekilde çıktılar: Hilâl, Kurtuluş muhteliti: Murad - Kirkor, Koço - Muammer, Zeynel, Cev det, Onnik, Bekir, Hakkı, Rüstem, Ke rim. Topkapı, o Arnavudköy muhteliti: Haralâmbo - Yani, İstavro « Sirand, Hakkı, Mihal - Anesti, Kâmil, Maroli, Yanko, Hamdi, Karşılıklı hücumlarla geçen ilk da- kikalarda Hilâli Hakkı uzaktan atli- ği bir şütle takımının ilk gölünü yap- tı, Mütevazin bir şekilde geçen devre bu şekilde nihayetlenirken son daki- kada gene Hakkı solaçığın ortasından ikinci gollerini yapta ve devre 2-0 Hi lâl, Kurtuluş lehine nihayetlendi. İkinci devre oyun tamamen Hilâl Kur. tuluş hâkimiyeti altında geçti. 18 in- ci dakikada bugün çok güzel oynyan Hakkı yaşi çektiği şütle takımının, 3 üncü sayısını da çıkardı. Ve oyun 3-1 HHAl - Kurtuluş muhtfelitinin gan Jebesile nihayeti Halkevi turnuası , Bakırköy Halkevi tarafından ters tip edilen Halkevleri futbol turnuva» sının ikinci oyunu Fetih ile Kakır- köy Halkevleri arasında dün yapıl mıştır. Büyük bir heyecan içinde gö“ çen bu oyunun ilk devresinde Fatih- )iler, ikinci devrede Bakırköyiüler hâ- kim oynamışlardır. Bakırköy Halkevi Nazım, Şükrü, İbrahim yasıtasile yap tıkları üç gole Fatihliler Hüseyin ve duklarını söyliyerek zabıtaya mürâ- | Kemal vasıtasile attıkları iki golle caat etmiş ve işi cürmü meşhud mah- | mukabele ettiler ve neticede Bakır- kömesine intikal ettirmişlerdir. ANKARA NE DİYOR? Dünkü maçtan sonra geç vakit görüştüğümüz Demirspor kafile baş | ) Takım kanı bize şunları söyledi: «Dünkü maçın hakemi Bay Halid Galib çok zayıfdı. Fenerli oyuncuların oyuncualrımıza gerek maçta ve ge rek maçtan sonra yaptıkları hareket leri tesssüfle kaydederim. Son hâdise adliyeye intikal etmiş bulunduğun- dan kararı o makam verecektir. Faz- la bir şey ilâvesini zaid buluyorum.» köylüler 3 - 2 galip geldiler. ili küme puân cedvelit M G.B MAYXP. A. Gücü 3 1241031 Fenerbahçe 6 Demir, S. Vefa İk le lela ll CA kini 00 lü İp Sli â Mllk