6 Mayıs 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

6 Mayıs 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Büyük bir kürkçü müessesesi Bu- harada astragan alıyor. Alıcının etra- fına halk ve satıcılar top'o»»- Her sene Buharadan uyu Amerikaya bir buçuk milyon astra gan postu ihraç edilir. Kuzular ilkba- harda doğar ve doğar doğmaz da ke- silip postları yüzülür. Buharada beş bin reislik sürüler beslenir. Astragan postu almak için en iyi sürülerin ne- n relerde beslendiğini bilmek lâzımdır. | Bölüm Gördüğünüz şekli bir arsadır. Dört kişi bu tek arsayı alıp ara larında taksim İ etmek istiyorlar, | Amma bu dört | kişiye (düşecek parçalar, birbirlerinin şekil ve bü- yüklük itibarile ayni olacaktır, Böyle taksim etmek imkânsız de- | ğildir Adres — Vütfen bay Bulunmazın adre- sini verir misin? — Fatihte. — Ya numarası? — Gayet kolay bayım, kapının üs- tünde asılıdır, İ | İ Bu mühim bir ihtisas işidir. Kuzula- rın taze ve kısa yeşil otla beslenmeleri lâzımdır. Avrupa ve Amerikada astra- gan koyunları yetiştirmek için yapı: lan tecrübeler fena netice verdi. Bu kuzular ancak Buharada yaşayabili- yorlar, Vaktından evvel doğmuş olan astra- gan kuzularının postları çok makbul- dür. Dört köşeler Tellal! Aşağıdaki kü- çük dört köşele- ri kesiniz ve her ne tarafa cem' — edilecek © olursa MW) | 222 çıksın, Son- Tee ra bu dört köşe- Er bal leri büyük dört köşenin ortasına koyunuz, bu sefer de her ne taraftan cem' edilirse 333 çıkar, P Gördüğünüz pul mu, otomobil mi?.. Ben Size söyliyeyim: Pullu otomobil, Pul meraklısı bir zat top- ladığı 37,100 pulu, otomobilinin ka- rosörinine yapıştırmıştır. Kendisi ta- bii Amerikalıdır. değil. Resmimizde bir Hint tavuğu ile yüksek ağaçların dallarına - müte- addid yuvalar ya- parlar. Bu yuvalar kerpiçtendir ve adetâ kulübeye benzer. Ağaçların te- peleri adetâ bir şehir hali alır ve yüz- lerce kuş ailesi, herbiri kendi dairesin- de oturur, Güç Bu altı daire desiden 6ya 2) kadar numaralı. gi CI (9) | air. - Şu eşyalar war: Bir masa (1) bir piyano (3) bir dolap (4) bir koltuk (5) bir kütüp- hane (6), Dairelerin sahibi piyanoyu 6, kü- tüphaneyi 3 numaraya getirmek İs- teyince, bir daireye ancak bir tek eşya sığdığını görüyor. 2 numaralı daire boştur. Daire sahiplerinin ne yapması lâ- zımdır? Kediler Kediler görür- sünüz, sokakta dolaşırlarken, bir- denbire bir ağaç gövdesine hücüm edip tırnaklarını sürtmeğe başlar- lar, Bunu gören- ler: Kedi tırnaklarını bileyor, münü vermektedir, Halbuki mesele tamamile aksidir. Kedi eskiyen tırnaklarını ağaç kü- tüklerine takıp söker ve bu sökülen tırnağın yerine taze tırnak çıkar, hük- KURŞUN YiYEN Hem ava, hem de fotoğrafa meraklı olan bir zat, av esnasında, kurşun yiyen bir kekliğin, havada takla ata ata ; nasıl yere düştüğünü ustalıkla tesbit etmiştir, ESREZLINE bir yılanın mücadelesini gi : Tavuğu sokup öldürür dersiniz. Hiç te öyle üyorsunuz. Tavuk galip geliyor. Görülmemiş bir kaza Ka 15 ağustos 1915 de Alaskada Prens May adındaki gemi, bir gece sise ya kalandı ve Alaska civarında bir ka- yalığa gördüğünz şekilde bindirdi. O tarihte gemi kurtarma vasıtaları ilerlemediği için, gemiyi bu vaziyet- ten kurtarmak mümkün olmadı, An- cak bu gün de mütehassıslar, bu şe- Altın Burma mabed- lerinin ekseri re- simde gördüğnüz gibi yüksek kub- belidir ve bu kub- be altın plâklarla kaplıdır. Burma şehri güneşli gün- “lerde piri pınl parlar. Mabedleri çoktur ve en bü- 4 yük mabedierin kubbeleri 130 metre yüksektir. kilde kayaya oturan bir geminin par“ çalanmadan kurtarılamıyacağını söy- lüyorlar, * | Bu kaza neticesi, vapur yolcuların- i dan ve mürettebatından hiç kimse nin burnu bile kanamamış, yalnı$ büyük bir korku geçirmekle kalmış” lardır. Saat Bu saatte hiç bir fevkalâdelik yoktur. Ancak, rakamların o8- rası değiştirile- cek olursa, uzun- lamasına ve dik- lemesine duran sıraların mecmuu 25 olur, Gene on iki rakamın Sırası değiş) tirilirse, yukarıdan aşağı ve soldan sağa cem' edilirse 27 çıkar. a. Palavracılar Bir Parisli, bir Marsilyalı ve bir | birşey mi azizim; ben teyzemi yüs Tuluzlu konuşuyor: yirmi yaşında kaybettim. (Marsily Parisli — Zannedersem bizim aile asırdidelik rekorunu kırmış, Amcam | yüz on yaşında ölmüş. Tuluzlu — Yüz on yaşında mı? Bu İ hya dönerek) ya siz? — Ben mi?... Şükür Allaha, ecdr| dım bu güne kadar ölüm nedir bil | mezmiş. 8 harfli bir kaynakım 5, 3üm 1,2,3 üm ekayasdır. MK Bilmecemizi doğru halledenlerden birinciye (10) lira, ikinciye büyük zarif bir kotra üçüncüye küçük zarif bir kotra, dördüncü ve beşinciye (1) er lira 70 karilmize de muhtelif hediyeler verilecektir, 8,7 im «sorgu» «yemek» 4,5, 6 m «delik aç; 7, 6 m «azamızdan biri» «bir örnek» 23 üm