15 Mayıs 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

15 Mayıs 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Dünkü milli küme müsabakası Beşiktaş - Vefa 3 - 3 berabere kaldılar cereyan etti Vefalılar çok g Beşiktaş kalesi önünde bir onstantane Şehrimizdeki yegâne mili küme Karşılaşması dün Şeref stadında iki bin kadar az bir seyirci önünde Beşik. taş ile Vefa arasında yapıldı. Çok asa» Üİ bir hava içinde yapılan bu karşılaş- ga bütün tahminlerin hilâfına 3-3 beraberlikle neticelendi, Maçın tafsilâtına geçmeden evvel gene maçtan sonra vuku bulanhir badiseye temas etmek İsteriz. Filvaki Wu seferki taşkınlığa hakemin zayıf idaresi sebeb olmuşsa da son zaman. larda vuku bulan bu hadiselerin önü- ne kati surette geçmek için beden ter. biyesi um müdürlüğü tarafından cezri irler alınması ve her ne olur- sa olsun hakem ve oyuncuların maâğ- lardan sonra halkın tecavüzüne uğra» -maktan kurtarılmasının bir memleket borcu olduğunu hatırlatmak borcu. muzdur. Artık maçlardan sonra halk arasın. daki kavgalar, oyunculara ve hakeme hücum maalesef her günkü spor sü- tunlarımızı işgal etmeğe başladı. Dün de halk oyundan sonra hakeme teca- Yüzde bulundu. Asâbı gergin buluaan hakem bu hücuma mukabelede bulu. nunca iş büyüdü. Ve zabıta kuvvetle. Yi dakikalarca hadiseyi önlemek için uğraşmak mecburiyetinde kaldılar. Babıta vakalarını spor sülunlarımıza geçirmekte: kurtarmak için beden terbiyesi umum müdürlüğünün biran evvel harekete geçmesini ve başta ha- Kem işi olmak üzere son zamanlarda üsüste tekerrür eden bu hadiseleri ön- lemesini bekliyoruz. MAÇIN TAFSİLÂTI Snat 16,40 da sahaya çikan takım- ar şu şektide dizildiler. Beşiktaş: Mehmed Ali - Hüsnü, Ta- d - Ahmed, Bedii, Hüseyin »- Hayati, İıdvan, Hakkı, Şeref, İbrahim. Vefa: Safa - Vahid, Süleyman - Lüt- A, Hakkı, Şükrü - Necib, Muhteşem, Bulhi, Gazi, Mehmed. Hakem Suphi Batur. İlk hücumu Siyahbeyazlılar yaptı. Vefa müdafaasında kesilen bu akın derhal sol taraftan mukabele gördü. Yeşilbeyazlılar arka arkaya yaptıkinrı hücumlarla oyun üzerinde hâkim va- ziyete geçmekte müşkilâta uğramadı. lar. Bütün hatlarında büyük bir can- İlik göze çarpıyor ve her oyuncu üze. mdne düşen vazifeyi cansiparane bir gekilde ifa ediyordu. Vefalıların bu canlılığına mukabil Beşiktaşlılar bir türlü kendilerini top» ayamıyorlar, dağınık ve şuursuz bir gekilde çalışıyorlardı. VEFANIN BİRİNCİ GOLÜ Yirmi sekizinci dakikada soldan ya» pılan bir Vefa hücumunda top Muh. töşeme geçti. Sıkı bir şüt direğe çare parak geri geldi. Geriden yetişen Ne- Gib yavaş bir vuruşla takımının ilk gö» İünü yaptı. Bu sayı Beşiktaşlıları sinirlendirdi. Favullü bir şekilde oynamağa başladı. İr. Hakemin müsamahâsı da inzimam öğince Veğalılar da onlara mukabele. ye başladılar, Ve oyun bir kör dövüşü halini aldı, VEFANIN İKİNCİ GOLÜ Sert bir şekilde devam eden maçın 32 nci dakikasında ortadan yapılan yeni Vefa hücumunda Sulhi topu kap- tı müdafileri atlattıktan sonra akı bir şütle takımının ikinci golünü çı- kardı. Ve devre Vefanın üstünlüğü altında 2-0 nihayetlendi. İKİNCİ DEVRE İkinci devreye Beşiktaşlılar takım- larında tadilât yaparak çıktılar. İbra- him haf hattına alınmış Ahmed sola- sığa geçirilmişti. Mağlübiyetten kurtulmak için çok sıkı bir şekilde oyuna başlıyan Beşik. taşlılar hâkimiyet tesisine muvaffak oldular. BEŞİKTAŞIN BİRİNCİ GOLÜ Altıncı dakikada Vefa kalesine yap- tıkları bir akında Şerefe yapılan bir | şarje hakem penaltı verdi. Ve Hakkı sıkı bir şütle takımının ilk golünü yaptı, Bu sayıdan sonra beraberliğe ulaş- mak ümidi beliren Siyahbeyazlılar hücumları fazlalaştırdılar. SAYILMIYAN GOL Sekizinci dakikada ortadan kapan Hakkı Vefalı Lütfinin arkadan fanilesini tutmasına rağmen sıkı bir şütle ikinci bir gol yaptıyse de avan- taj kaidesine riayet etmesi icabeden hakem bu golü saymadı. Ve favül ver- di. Çekilen favül avu oldu. Bu sayılmıyan gol Beşiktaşlıları ta- mamile asabileştirdi. Oyun aşırı hir şekilde sert ve favullü oynanıyor. Bu yüzden zaman, zaman inkıta oluyor- du. Her iki taraf bu sertlikte birbirlle yarış eder şekilde çalışıyordu. Bu sıra» da Vefadan Mehmed sakatlanarak çıktı, BEŞİKTAŞIN BERABERLİK GOLÜ Otuzuncu dakikada sağdan yapılan rak ileri fırladı ve sıkı bir şütle takı. mının beraberlik golünü çıkardı. üzel oynadılar Beraberlik sayısından sonra oyun biraz süratini kaybetti. Her iki taraf bu vaziyete razı olmuş şekilde oyna- mağa başladılar. BEŞİK'TAŞIN ÜÇÜNCÜ GOLÜ Otuz yedinci dakikada müdafilerin ileride bulunmasından istifade eden Şeref Hakkıdan aldığı nefis bir pası sürerek kalecinin müdahalesine mey- dan bırakmadan üçüncü defa olarak Vefa kalesine soktu. Oyunun Beşikta- gın galibiyetile nihayet bulacağı ümid edilirken hakemin verdiği penaltı va- giyeti değiştirdi. VEFANIN BERABERLİK SAYISI Kırk üçüncü dakikada Vefalılar son bir gayretle Beşiktaş kalesine indiler, Bu hücum kornerle neticelendi. Kor. ner atışında topı kale önünde Şere- fin önüne düştü. Bu sırada hakemin düdüğü işitildi. Şeref fopu elile çevir. miş. Penaltı, Vefalı Hakkının çektiği güt üçüncü defa olarak Beşiktaş kale- sine girdi. Ve müsabaka da 3-3 bera- berlikle nihayetlendi. Maçtan sonra seyifciler hakemin Üzerine hücum ettiler Saha karıştı. Ve hakem kendine hücum eden seyir. cilere mukabele edince vaziyet çok nâ- zik bir şekil aldı. Fakat zabıtanın cid- di müdahalesi bu hadiseyi büyümeden Oyundan sonra Beşiktaş klübü Ida- re heyeti milli küme tedkik heyetine hakemin verdiği yanlış kararlar dola- yısile itirazda bulunmuştur. Oyunda saktalanan Vefalı Mehmed maçtan sonra hastaneye kaldırılmıştır. NASIL OYNADILAR? Vefa takımında bülün oyuncular Üzerlerine düşen vazifeyi başardılar. Bilâ istisna takımda aksayan taraf yoktu. Yalnız sertliğe mukabeleye kal- kışmaları kendilerinin aleyhine oldu. Muhteşem sahanın en muvaffakıyetli oyuncusu idi. Beşiktaş kendisinden beklenen oyu- nu çıkaramadı. Mehmed Alinin yedi- ği göllerde kabahati yoktu. Haf hattı takımın en zayıf moksasıdır. Muha- cim hattında Hakkı ve Şeref iyi diğer- leri vasattı, Mağlüb vaziyete düşünce asabiyete kapılmaları doğru değildi. Müsabakayı idare eden hakem Sup- hinin müsamahalı hareketi ve halkın bağırmalarına mukabele etmesi affo- lunmaz birer hatadır. Bir hakemin ev- velâ asabına hâkim olması şarttır, illi küme puan cedveli Takım M. G.B. MAYP. Gücü 11 6 1 4271824 çok heyecanlı ve sıkı oldu Dün sabah Taksim stadında Gala- tasaray ile gayri federe klüpler şam- piyonu Şişli arasında hususi bir mü- sabaka yapılmıştır. Üç bine yakın bir seyircinin merakla takib ettiği bu karşılaşmaya her iki takım en kuv- vetli kadrolarile ve şu şekilde çıktı- lar: Galatasaray: Osman - Faruk, Ad- nan - Musa, Yusuf, Celâl - Bedil, Salâhaddin, Cemil, Boduri, Sarafim, Şişli: Armanak « Ruhi, Martayan » Arşevir, Bançef, İbrahim - Diran, Jirayir, Suldur, Nobar, Hiraç. Hakem Tarıkın idaresinde, saat 10,30 da başlıyan oyunun ilk dakika- ları mütevazin bir şekilde geçti. Her iki takımın hâkimiyeti kendi lehine çevirmek için sarfettikleri gayret bo- şa gidiyordu. Galatasarayın dı la merkezden, Şişlinin sol tarafi yaptığı akınlar tehlikeli oluyorsa da netice vermiyordu. Devrenin 35 inci dakikasında Gala- tasarayın kazandığı penaltıyı Salâ- haddin avuta atarak kaçırdı ve devre golsüz olarak berabere nihayetlendi, İkinci devreye sarı kırmızı takım büyük bir hızla başladı. Derhal Şişli kalesini sardılar. Bu seri hücumları durdurmakta omüşkülâta uğrayan Şişli müdafileri üstüste korner yap- mak mecburiyetinde kalıyorlardı. Çe- Beden terbiyesi kupası maçları Dün Taksim stadında Beden terbi- yesi kupası için Pera, İstanbulspor muhteliti ile Kasımpaşa, Galataspor mubteliti az bir seyirci önünde karşı- laştılar, Gittikçe heyecanını kaybeden bu karşılaşmalar seyirci bakımından alâka görmediği gibi takımlar tara- 1mdan da ihmal edilmeğe başlanmış- tır. Nitekim dünkü müsabakalara işti- rak eden takımların kadrosu bunu açık bir şekilde göstermektedir. Pe ra takımı müsabakaya yalnız kendi kadrosile İstanbulspordan oyuncu al- madan iştirak etmiş, buna mukabil Kasımpaşa, Galataspor muhteliti sa- haya ancak dokuz oyuncu çıkarabik mişti, Halbuki bu müsabakalar tertip edilirken karşılaşmaların heyecanlı bir şekilde devamı için klüplerin muh» telit olması takarrur etmişti. 12,30 da Şazi Tezcanın idaresinde başlayan oyunun ilk devresi karşınıklı akınlar arasinda mütevazin olarak geçmiş ve devrenin son dakikasında Kasımpaşa, Galataspor muhialitinin sağ açığı Said müdafilerin ilerde bu- lunmasından istifade ederek takımı- nın birinci golünü yapmış ve birinci devre 1 - O nihayetlenmiştir. İkinci devreye Peralılar büyük bir azimle başlamışlardır. Derhal oyun üzerinde hâkimiyeti kurarak dördün- cü ve yedinci dakikada üstüste iki gol yapmışlardır, Bu sayılar Kasımpaşa, Galataspor oyuncularının maneviyatı üzerinde tesir ederek bozulmalarına sebeb ol. muştur, Bu sırada penaltıdan bir gol kazanmalarına rağmen son dakika» larda Culafi ve Bambino vasıtasile iki gol daha yiyerek müsabakadan 4 - 2 mağlüp çıkmışlardır. Günün ikinci maçını Refik Osma» nın idaresinde Beykoz, Yeniyıldış muhteliti ile FİJâI, Kurtuluş muhtö- Htleri yapmışlardır. Zevksiz bir şekil. de bu karşılaşmanın İlk devre. si İ-i berabere neticelenmiştir. İkin “devrede her iki taraf karşılıklı ole» Tak Ikişer gol daha yapmışlar ve mile sabaka 8-5 berabere hihayetlenmiş. İ sarayın golünü yapı | G bi Si 21 | mağlub etti | kilen kornerler netice vermedi. Gala“ tasaraym tazyiki gittikçe artarak Şişli kalesini heran tehlikeye soku- | yordu. p İ Nihayet onuncu dakikada bir kar“ | gaşalıktan istifade eden Boduri uzak | tan çektiği bir burun şütile Galata oldu. Bu sayı Şişli oyuncular neviyatı üzerinde büyük bir tesir yap» ti. Bü atlarında bozgunluk gö" | ze çarp u. Fırsattan İstifade et- mesini bilen Galat. rinin üstüste ya; I liyi tehdidde devam ediy Nitekin 22 nci dakikada Salâhaddi | geriden aldıği bir pasla önüne gelen- | leri çalımla geçerek siki bir şütle ta- kımının ikinci gölünü çıkard. Son dakikalarda Şişli açılmağa ve Gala“ tasaray kalesini sıkıştırmağa başlar dı. 17 nci dakikada Nob; gisine'kadar göl rek y olarak”çektiği şüte Diran içeri soktu. Oyun 2 - 1 vaziyete girince biraz sertleşir gibi oldü, Devrenin nihaye- tine doğru Salâhaddinin verdiği bir pası kale önünde yakalayan Cemilin sıkı şütünü Şişli kalecisi fedakâr bir plonjonla kurtardı ver abaka bu vaziyet şmeden 2 - 1 Galafasara” yın galibiyeti ile nihayetlendi. Matbuat takımı dünkü maçı Kaybetti Meşhur Matbuat takımı dün B&w kırköyde yaptığı müsabakayı da kay“ bederek spor tarihine İkinci mağlü- biyetini de kaydetti Barutgücü tarafmdan kendilerine verilen feti müteakib b: tanları Ulvi olmak üzere Nij < ve Celâl gibi en güzide dört oyuncu- sundan mahrum olan Matbuat takı- mı sahaya şu şekilde çıktı, Namık - Osman, Ercümend - Ad nan, Murat, Tarık - Âli, Salahaddin, Sedad, Ahmed Adem, Besim Bakırköylüler ise nisbeten genç oyunculardan teşkil edilmiş şu kudro ile oynadılar. Nejad. - Muzaffer, İsmail - Selim, Fahri, Mahmud - Hayri, Cevad, Ca vid, Nafi, Bürhan, Müsabakanın ilk kısmı mütevazin geçti ve ilk sayıyı Ahmed Adem Mat“ buat lehine kaydetti. Buna Fahrinin uzaktan çektiği bir şütle Bakırköylü- ler mukabele ettilr ve ilk devre 1 - bitti, İkinci devrede Matbuat takımı bir hayli yorulmuş olduğundan hâkimi yeti Bakırköye terketti ve üstüste iki gol daha yiyerek müsabakadan 3 - İ mağlüp çıktı. İkinci küme maçları İkinci küme klüpleri arasında ter“ tip edilen kupa maçlarına dün Şeref stadında devam edilmiştir. Günün ilk maçını Hakem Fikretin idaresindö Kadıköyspor ile Bozkurt klüpleri yapmışlardır. İlk devre her iki tara” fm bütün gayretlerine rağmen golsüs olarak berabere (o nihayetlenmiştir. İkinci devrede rakibine nazaran dar ha kuvvetli oyunculardan teşkil edi” len Kadıköylüler üstüste üç gol yapar Tak müsabakayı 3 - 1 kazanmışlardır. İkinci oyun hakem Saminin idare sinde Galatağençler ile Demirspof arasında yapılmışlır, Çok sıkı ve çeti bir şekilde devam eden bu karşılaş“ manın ilk devresi 1-1 berabere nihm yetlenmiştir. İkinci devre Demirspor fular zaman zaman oyun Üzerindi hâkim olmuş ve Galatagençlerin yap” tığı bir göle mukabil iki gol atarali saçbandı Ai pa